http://imagerz.com/QFdCVA5RAAc
Azt mondták,oda homlokcsõ hátára váltót lehet rakni.Miféle váltó az,mert én ilyet még életemben nem láttam?
http://imagerz.com/QFdCVA5RAAc
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
Indította
Endroo
, 2006. január 10. 21:34
#26341
Írta 2010. február 08. - 16:29
#26343
Írta 2010. február 08. - 15:42
Ha most kéne kicsipénzbõl bringát építenem, akkor a féknél simán alsóbbat vennék...akkor 105 fékek, és ultegra váltók lesznek, ultegra sorral és 105 lánccal....asszem
#26345
Írta 2010. február 08. - 15:23
#26346
Írta 2010. február 08. - 11:44
?
Igen, én is ezt mondom, xt, xtr képes lekezelni a terhelésváltósokat, a sarat, meg úgy bármit, ami elõfordul versenyen. Alatta nem.
Mit nem értesz ezen?
Az 1 dolog hogy arra ajánlják, ha én túrázok, ugyanolyan erõs megindulásokat is csinálok mint versenyen. Ergo nem lehet elkülöníteni.
Igen, én is ezt mondom, xt, xtr képes lekezelni a terhelésváltósokat, a sarat, meg úgy bármit, ami elõfordul versenyen. Alatta nem.
Mit nem értesz ezen?
Az 1 dolog hogy arra ajánlják, ha én túrázok, ugyanolyan erõs megindulásokat is csinálok mint versenyen. Ergo nem lehet elkülöníteni.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#26347
Írta 2010. február 08. - 11:08
Mondjuk a mûködése versenykörülmények között?:chin:
Az hogy az egyik képes váltani, amikor még tiprom, a másik meg csak kerreg?
Jézusom...
Lehet én vagy a tudatlan, de pont az xt-tõl és felfelé van versenyre ajánlva a cuccos.
Ne legyen már itt testbike feeling....
#26348
Írta 2010. február 08. - 10:56
Mondjuk a mûködése versenykörülmények között?:chin:
Az hogy az egyik képes váltani, amikor még tiprom, a másik meg csak kerreg?
Jézusom...
Az hogy az egyik képes váltani, amikor még tiprom, a másik meg csak kerreg?
Jézusom...
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#26349
Írta 2010. február 08. - 09:43
"És amíg montis szettbõl még az LX is egy kalap sz.. hulladék"
Tulajdonképpen mi az beláthatatlan különbség ami az deore-t, lx-et hulladékká teszi, az xt, xtr-t meg tutti frankóvá?
Tulajdonképpen mi az beláthatatlan különbség ami az deore-t, lx-et hulladékká teszi, az xt, xtr-t meg tutti frankóvá?
#26350
Írta 2010. február 08. - 07:56
Hegyi szakaszokra rakták fel, ott szinte csak hátul zongoráztak váltáskor, elöl meg 39-el nyomták. A következõ sík szakaszra visszarakták a fékváltókart elõre is. Könyebb lehet pár 10grammal mint a fékváltókar és hegyre fel minden gramm számít.
Úgy nézem ez Armstrong valamelyik korai Tour gyõzelme lehetett, mert a Shimano rányomta a nagy logojót a fékváltókarra, hogy mindenki lássa, azzal megy
Késõbb már nem kellett ilyen egyértelmû marketing.
Úgy nézem ez Armstrong valamelyik korai Tour gyõzelme lehetett, mert a Shimano rányomta a nagy logojót a fékváltókarra, hogy mindenki lássa, azzal megy
#26351
Írta 2010. február 08. - 02:49
Ez a Trek konehez volt, ezert a kulon fekkar, valtokar, legalabbis akkoriban ez volt a mondas. A Pinarello se lehetett konnyu. Aluvaz, es a mai karbon Pinarellok is nehezek.
Profiknak nagyon keveset kell hasznalni az elso valtot, de akkor persze nem art, ha nem esik le a lanc.
Szoval lehet nemi pszihologia is benne, hogy ebben jobban bizott.
Profiknak nagyon keveset kell hasznalni az elso valtot, de akkor persze nem art, ha nem esik le a lanc.
#26352
Írta 2010. február 08. - 01:49

Hoppácska. nézzük meg jobban azt a kormány! Bal oldalon nem fékváltókar van fent, csak sima fékkar... és az elsõváltónak a váltókarja ott csücsül a vázon...talán kezdetben hatékonyabbak voltak a vázváltókarok mint a fékváltókarok?
Szerk.: a mögöttelévõnek is...én maradtam le valamirõl?
#26353
Írta 2010. február 08. - 01:24
Láncnyúlásmérõvel, 0.75 = 1.5-2.5 ezer.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#26354
Írta 2010. február 08. - 01:21
2k/lanc azert az meredek lenne.
Nekem is 5000 korul van most, semmi baja, elovigyazatossagbol fogom cserelni.
Igaz a pontos nyulast meg nem mertem, de nem dobom el amig meg nem merem.
D/A kazetta viszont tenyleg nem tartos, en is foleg emiatt vettem Ultegrat.
Nekem is 5000 korul van most, semmi baja, elovigyazatossagbol fogom cserelni.
Igaz a pontos nyulast meg nem mertem, de nem dobom el amig meg nem merem.
D/A kazetta viszont tenyleg nem tartos, en is foleg emiatt vettem Ultegrat.
#26355
Írta 2010. február 07. - 20:54
Semmi baja a sornak (Ultegra). felraktam rá egy nem zsírúj, hanem 500km-es Duraace láncot, és hibátlanul mûködik.Nyilván úgy értettem, hogy nem ronggyá koptatva, mert akkor már a sor is kuka ugyebár.
#26356
Írta 2010. február 07. - 20:39
Nyilván úgy értettem, hogy nem ronggyá koptatva, mert akkor már a sor is kuka ugyebár.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#26357
Írta 2010. február 07. - 20:36
Problem solved, úgynézki.
Amúgy nálam 5ezer km-t bírt a duraace lánc, de a végén már pontosan beállított váltóval is ugrált összevissza...
Amúgy nálam 5ezer km-t bírt a duraace lánc, de a végén már pontosan beállított váltóval is ugrált összevissza...
#26358
Írta 2010. február 07. - 19:57
Én használtam Ultegrát, 105-öt, Tiagrát, Sora-t, 2200-at. Durész meg a campa kimaradt. Montibõl Acerától felfelé mindent, de tényleg. (Ja nem, alivio kimaradt.
És amíg montis szettbõl még az LX is egy kalap sz.. hulladék, addig országútisból a Tiagra nagy királyság. Nagyobb kar-út kell ugyanahhoz a váltáshoz, de a 2x9 rendszer miatt nagyon megéri. 10-es láncot mikor is kell kukázni? 1500-2000? Mert igen, aki használja minden idõben, annak kb ennyit bír. A 9-es lánc? 4-5 körül elfut, ha vetésforgóban 2-3 láncot használunk, arról nem is beszélve.
Pontosság? Igen, terhelés alatt az elsõváltó nem a legjobb, de kb ennyi az össz hátrány amit éreztem. Terheléskor meg minek elsõváltót használni, jó az mindig nagytányéron
Miben jobb a 10es?
+fokozatok elosztása
+könnyebb súly (mivel minõségibb)
+cool-faktor (figyimá, ultegrám van (de évi 2ezer km-t megy))
Miben rosszabb?
-kopás
-drágább alkatrész ár
-váltás pontossága dzsuvában (kivéve DA)
Ha vennék országútit, most is Tiagra lenne rajta, mint ahogy legutóbb is.
Andris Savaria: Én a 105ös fékekkel is vígan gurultam 5-10 métereket elsõkeréken az országútival. Eléggé fog.
És amíg montis szettbõl még az LX is egy kalap sz.. hulladék, addig országútisból a Tiagra nagy királyság. Nagyobb kar-út kell ugyanahhoz a váltáshoz, de a 2x9 rendszer miatt nagyon megéri. 10-es láncot mikor is kell kukázni? 1500-2000? Mert igen, aki használja minden idõben, annak kb ennyit bír. A 9-es lánc? 4-5 körül elfut, ha vetésforgóban 2-3 láncot használunk, arról nem is beszélve.
Pontosság? Igen, terhelés alatt az elsõváltó nem a legjobb, de kb ennyi az össz hátrány amit éreztem. Terheléskor meg minek elsõváltót használni, jó az mindig nagytányéron
Miben jobb a 10es?
+fokozatok elosztása
+könnyebb súly (mivel minõségibb)
+cool-faktor (figyimá, ultegrám van (de évi 2ezer km-t megy))
Miben rosszabb?
-kopás
-drágább alkatrész ár
-váltás pontossága dzsuvában (kivéve DA)
Ha vennék országútit, most is Tiagra lenne rajta, mint ahogy legutóbb is.
Andris Savaria: Én a 105ös fékekkel is vígan gurultam 5-10 métereket elsõkeréken az országútival. Eléggé fog.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#26359
Írta 2010. február 07. - 18:57
Kiskubai: ha már van egy ilyen jó szetted, tuti nem lépnék vissza. Majd átvészeled az anyagi problémát, jó esetben fogsz pár 10ezer forintot az alkatrészcserével, de aztán ha újra visszatérsz a 2×10re újra meg kell venni mindent, ami nagy pénzkidobás.
Inkább adj el minden mást. Vagy ezen már túl vagy?
Inkább adj el minden mást. Vagy ezen már túl vagy?

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






