Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34313 replies to this topic

#2561
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

nekem idén elmegy ezzel az itthon talált tarcsiházzal-kábellel.

 

ősszel meg kap gyári campag szettet, mert csak ;)

 

más:

 

http://www.ebay.com/...=p2047675.l2562

 

ez a void vajon eredeti? :)

 



#2562
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

En telre siman betettem egy nevenincs hatsovalto bowdent, tudok vele valtani gond nelkul.  (Haz maradt, mar 2+ eves)

Tavasszal majd kap rendes polimerest, de csak azert, mert miert ne.



#2563
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

akartam egy olyan váltó rendszert,ami szinte tök új. ezért lett az összes G rugó kicserélve. lényegében a lánctányérokon kívül minden cserélve lett. amúgy jó lett volna a régi rugó is a jobbos karban. még bőven van benne kili. 

 

én azt vettem észre a campa bovdenszettel kapcsolatban,h a kompozit váltókaros ergóknál tényleg számít. az alu karosokhoz jó akármelyik 1xű bovdenszett. na jó. azért ez így nem egészen igaz. érdemes azért olyan bovdenházat használni azokhoz is,amiben van vlmi kenőanyag. 

 

a campa bovdenszettben egy hiányosságot látok,ami nálam előjött,h a házak kupakjai nem minden esetben tömítettek. volt már nekem olyan campa kupakom,amiben volt egy egészen pici gumi tömítés. ilyen tömített kupakot lehet kapni,de ezek nem campa bovdenházhoz valóak. más az átmérője a campának,mint akármelyik másiknak.

 

a G rugókhoz visszatérve: sztem az idény végeztével ismét cserélni fogom. nem nagy tétel,és sokat dob az ergókon.

Nem ciki ha szeretsz szerelgetni, néha én is megjavítok dolgokat amiknek semmi bajuk sincs :-)


  • donciccio likes this

#2564
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

Vittore: azzal a bowdenszettel szereltek már 8-9s csúcsos karokat is, meg 2001 körüli szerzeményeket. Jó lesz a régi karokhoz.

 

Don: hmm.. tavaly szezon előtt is cseréltél rugót-bowdenszettet. Esszenciálisnak érezted, vagy csak úgy, hogy "megcsinálom, mert van hozzá kedvem"? :) Azért a rugóknak 25k, a bowdennek 15k körül el (kellene) futnia, ha gyári-campag.

 

nálam pont azért nem volt idén, csak hátsó váltóhoz futó kábelház és kábelcsere, mert cc. 7k km-es futása alatt nem vettem észre jelentős teljesítménycsökkenést még a mezei jagwire-rozsdamentes felállásnál sem, bár, úgy házzal-belsővel azért jobb.

 

jövőre szeretnék komplett kampag-kábelezést.

akartam egy olyan váltó rendszert,ami szinte tök új. ezért lett az összes G rugó kicserélve. lényegében a lánctányérokon kívül minden cserélve lett. amúgy jó lett volna a régi rugó is a jobbos karban. még bőven van benne kili. 

 

én azt vettem észre a campa bovdenszettel kapcsolatban,h a kompozit váltókaros ergóknál tényleg számít. az alu karosokhoz jó akármelyik 1xű bovdenszett. na jó. azért ez így nem egészen igaz. érdemes azért olyan bovdenházat használni azokhoz is,amiben van vlmi kenőanyag. 

 

a campa bovdenszettben egy hiányosságot látok,ami nálam előjött,h a házak kupakjai nem minden esetben tömítettek. volt már nekem olyan campa kupakom,amiben volt egy egészen pici gumi tömítés. ilyen tömített kupakot lehet kapni,de ezek nem campa bovdenházhoz valóak. más az átmérője a campának,mint akármelyik másiknak.

 

a G rugókhoz visszatérve: sztem az idény végeztével ismét cserélni fogom. nem nagy tétel,és sokat dob az ergókon.


  • Vejne likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2565
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Vittore: azzal a bowdenszettel szereltek már 8-9s csúcsos karokat is, meg 2001 körüli szerzeményeket. Jó lesz a régi karokhoz.

 

Don: hmm.. tavaly szezon előtt is cseréltél rugót-bowdenszettet. Esszenciálisnak érezted, vagy csak úgy, hogy "megcsinálom, mert van hozzá kedvem"? :) Azért a rugóknak 25k, a bowdennek 15k körül el (kellene) futnia, ha gyári-campag.

 

nálam pont azért nem volt idén, csak hátsó váltóhoz futó kábelház és kábelcsere, mert cc. 7k km-es futása alatt nem vettem észre jelentős teljesítménycsökkenést még a mezei jagwire-rozsdamentes felállásnál sem, bár, úgy házzal-belsővel azért jobb.

 

jövőre szeretnék komplett kampag-kábelezést.


Edited by Vejne, 2017. February 10. - 06:53.

  • donciccio likes this

#2566
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts
Én most újítottam fel a Bianchi-t. Új bovden szett, új G rugók, új sor, új lánc, új bovden vezető a csapágyház alá, új váltó görgők. Eredeti campa bovden szett van most rajta. Szerintem jobb ezzel a Record.

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2567
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

koszi, de ezzel hogy ultrashift bowden nem sokra megyek

 

mert az ergó ez http://foto.bdc-foru..._800/100615.jpg

 

a RD meg ez http://www.wigglesta...w=430&h=430&a=7

 

mégis úgy érzem hogy akkor is váltana, ha PB gázpalackot vinnék keresztbe a vázon és valaki betonnal locsolná a váltót, miközben vmi meredeken küzdenék :-)

 

szóval asszem egyetértek hogy a jobb kábelszett inkább tartósságban penge



#2568
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Nos, 8ezer körül kapsz campag kábelkészletet, újat.

 

kb. 3ezer "bolti proli" kábelezés.

 

nagyon kevés az árkülönbség, de előbbi 15-16 ezer km-en át is tud problémamentes lenni (ha nem sarazod-dagonyázod-vizezed) utóbbi meg fele annyit sem bír.

 

vegyél campag kábelkészletet :)

 

http://www.ebay.com/...-/272545717965?

 

magyar eladótól, magyar országbú!


Edited by Vejne, 2017. February 09. - 22:00.

  • vittore30 likes this

#2569
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

új kérdés (talán)

 

szerintetek mennyire dob az élményen egy csúcs bovdenezés (cable+housing)? 

 

lehet hogy a bringa alkatrészek összeállítása is olyan mint a Hi-Fi? olyan a hangzás mint a leggyengébb alkatrész : hiába költesz százezreket erősítőre, TT-re, hangfalakra, ha alap a hangszóró kábeled?

 

szóval egy Record szett se hozza ki magából a maxot egy proli (nekem ilyen van) kábelezéssel?


  • Vejne likes this

#2570
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Ha megengedheted magadnak, akkor nem szabad ezen sokat gondolkodni.   Mindketto jo, amit kineztel.

Ha egy evig kellene ra gyujtened, akkor maradj egy klasszikus alu felninel.

 

 

Minden bringas koltes penzkidobas, ha ugy nezzuk, szoval nem erdemes ugy nezni.



#2571
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Alapvetően egy mindenes kerék kellene, edzésre és versenyre egyaránt. (Nem sok  outi versenyen indulok max 5-6/év és azokból is pár külföldi szervezés (nem szeretek ezeken a ratyi magyar utakon bolyban menni)

Ezért lenne jó egy univerzális kerék, ami súlyban sem rossz, de aeros is egyben. A másik lehetőség, hogy veszek olcsóbban egy aeros karbon kereket, ami kicsit nehezebb és a direktbe hegyi edzés/verseny van akkor cserélgetem a kereket. Szerintetek megéri azt 300-400k egy ilyen kerék, gyorsabb leszel tőle valamelyest, annyival jobb érzés vele menni. A cool faktor kétségtelenül megvan vele :D

Pénzkidobás teljesítmény szempontjából



A sebesség mindent megold.

 


#2572
Betgo

Betgo

    újonc

  • fórumtag
  • 17 posts

Alapvetően egy mindenes kerék kellene, edzésre és versenyre egyaránt. (Nem sok  outi versenyen indulok max 5-6/év és azokból is pár külföldi szervezés (nem szeretek ezeken a ratyi magyar utakon bolyban menni)

Ezért lenne jó egy univerzális kerék, ami súlyban sem rossz, de aeros is egyben. A másik lehetőség, hogy veszek olcsóbban egy aeros karbon kereket, ami kicsit nehezebb és a direktbe hegyi edzés/verseny van akkor cserélgetem a kereket. Szerintetek megéri azt 300-400k egy ilyen kerék, gyorsabb leszel tőle valamelyest, annyival jobb érzés vele menni. A cool faktor kétségtelenül megvan vele :D



#2573
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://www.wiggle.co...ncher-wheelset/

 

?

 

wiggle-ön érdemes körülnézni..



#2574
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Sziasztok!

 

Ti milyen karbon kerékszettet ajánljátok? Én egy univerzálisabban gondolkodnék, úgy 40-50 mm körüliben. Mavic Ksyrium Elite (kb. 1550 g)kerekemet fejleszteném egy aerosabbra.

 

Én ezeket találtam elsőre, amik tetszenek

https://www.bike24.c...69]=1;orderby=3

 

https://www.bike-dis...02684/wg_id-216

 

De az árukat még ízlelgetnem kell...

ha az agyak fontosak, fulcrum.



#2575
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Sziasztok!

 

Ti milyen karbon kerékszettet ajánljátok? Én egy univerzálisabban gondolkodnék, úgy 40-50 mm körüliben. Mavic Ksyrium Elite (kb. 1550 g)kerekemet fejleszteném egy aerosabbra.

 

Én ezeket találtam elsőre, amik tetszenek

https://www.bike24.c...69]=1;orderby=3

 

https://www.bike-dis...02684/wg_id-216

 

De az árukat még ízlelgetnem kell...

Mire kell? versenyre vagy hétköznap is ezzel gurulgatnál?

Szerintem egy ksyrium elite után merevségben, reakcióban, sprintnél semmi nem fogsz észrevenni. Síkon persze más a helyzet. Kérdés, hogy ez neked megére-e annyit, hogy ha felütöd, akkor az fájni fog a pénztárcádnak, esőben nem állsz meg úgy mint eddig, Alpokban nagy lejtőn meg azért a peremes karbonok szeretnek túlhevülni, a gyanta ezt nem szereti és néha ettől is kuka lesz a felni.

 

Karbonból és még mindig csak szingót vennék, ott ez a probléma kevésbé jelentkezik a felni kialakítása miatt (nincs ugye perem ami a gyenge pontja ezeknek), de esőben megállni ezzel sem olyan jó bár ahogy hallom mindenféle csoda módszer van már erre is.

 

A DT-t sokan szeretik, a hátsó agyaik un. Ratchet system elven működnek, okos megoldás, meg elvileg jól is szerelhető. Viszont 1 barátomnak 2 szett ilyen rendszerű kereke van, mindkettő szar, az egyikben a racsniszerkezet ugrott szét úgy, hogy szét se lehet szedni a másikban meg a csapágyak szálltak el. Viszont az első kerekei tényleg szépen gurulnak :-)

A Fulcrumot nem ismerem



#2576
Betgo

Betgo

    újonc

  • fórumtag
  • 17 posts

Sziasztok!

 

Ti milyen karbon kerékszettet ajánljátok? Én egy univerzálisabban gondolkodnék, úgy 40-50 mm körüliben. Mavic Ksyrium Elite (kb. 1550 g)kerekemet fejleszteném egy aerosabbra.

 

Én ezeket találtam elsőre, amik tetszenek

https://www.bike24.c...69]=1;orderby=3

 

https://www.bike-dis...02684/wg_id-216

 

De az árukat még ízlelgetnem kell...



#2577
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

de rosa: uhh tényleg nagyon átgondolt a stucni-kormány-nyeregcső összhang, ahogy a bandázs-nyereg is



#2578
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

http://www.starbike....alleries/?id=25 hasonló súlyban van a vázam, villám és a kerekek. a szett is kb pariban van.

 

apróságokból össze lehet szedni fél kg különbséget, az ő javára :-)  8,6 vs 9,2

én tegnap mértem az enyémet. 9360 gramm pedállal,és kulacstartókkal. :) na meg a shamal kerekekkel. a másik kerékszettemmel szerintem 9 kg körül lenne. majd megnézem vlmikor. :)

 

amúgy baba ez a de rosa.  :wub:


Edited by donciccio, 2017. February 07. - 19:19.

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2579
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

http://www.starbike....alleries/?id=25 hasonló súlyban van a vázam, villám és a kerekek. a szett is kb pariban van.

 

apróságokból össze lehet szedni fél kg különbséget, az ő javára :-)  8,6 vs 9,2


  • donciccio likes this

#2580
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

fehér, 0,8mm-s lakkfilc lett a nyerő, kössz a tippet Vejne