Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#25281
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
shimano sora fvkar valóban trimmes. 2-2 pozi mind2 tányáron

#25282
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 posts

Ha shimano:

Sora(régi 8) - 105 (9) biztos viszi egyszerre a 2/3-at a többit még nem próbáltam (elvileg mindegyik tudja... csak az átdobó végállító csavar fogja meg, hogy válthass még egyet a dupláról... de nézd meg: Bowdent bele kiskezedbe megfogod... leváltasz teljesen és utánna felfele számolod mennyit kattan...

Fekete 105(10) nél már külön van 5700 - 5703 ajánlom a shimano oldalt ott elregélik mit tud..


Bocs, de közben eszembe jutott még valami. Az tény, hogy a kéttányéros Sora váltókar hármat kattan, sõt a bowdent is három fokozatban mozgatja, de azt - tapasztalatom szerint - sok Sora tulaj nem is tudja, hogy ez a fékváltókar trimmelõs. Ami annyit tesz, hogy ha kicsit már keresztbe vált az ember és a lánc nyalogatja az átdobó villát, akkor egy finom mozdulattal (nem egy határozott nyomással!) egy hangyafasznyit odébb teszi a villát és ettõl már nem köszörül az elsõ váltó. Alaphelyzetbe való visszaálláshoz a lefeléváltó billentyût kell megnyomni, de szintén nem olyan erõvel, mintha váltani akarnék, hanem csak annyira, hogy egy finomat kattanjon. Ekkor látszik is, egy apró moccanás a váltóvillán és innentõl ismét alaphelyzetbõl-alaphelyzetbe vált. Tehát gyanúm szerint, a harmadik (köztes) kattanás az nem eredményezne tányérváltást, csak igazít egy kicsit. De a puding próbája az evés, ha valaki már kipróbálta és a dupla Sora simán váltja a triplát, akkor fejet hajtok.

Csupán marketingszempontól forgalmazna a Shimano külön dupla, ill. tripla hajtómûhöz való fékváltókart? Mondjuk ez sem lepne meg igazán.

#25283
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 posts

Ha shimano:

Sora(régi 8) - 105 (9) biztos viszi egyszerre a 2/3-at a többit még nem próbáltam (elvileg mindegyik tudja... csak az átdobó végállító csavar fogja meg, hogy válthass még egyet a dupláról... de nézd meg: Bowdent bele kiskezedbe megfogod... leváltasz teljesen és utánna felfele számolod mennyit kattan...

Fekete 105(10) nél már külön van 5700 - 5703 ajánlom a shimano oldalt ott elregélik mit tud..


Ezek szerint tévedtem. Nekem perpillanat "öszvérszettem" van, a régi 8-as Sora fékváltókar a legújabb Ultegra 10-es váltót kezeli, átmenetileg még a 8-as Sora fogsor van a gépen, anyagi okokból, csak fokozatosan állok át a 10-es Ultegrára.

Tegnap volt az elsõ tesztköröm ezzel a keverékkel és az a tapasztalatom, hogy nem véletlenül fejlesztenek komplett szetteket. Sikerült ugyan precízen beállítanom, hála az Ultegra 6700-ashoz kapott precíz magyar nyelvû szerelési és beállítási útmutatónak, de azért nem olyan finom a váltás, mint ahogy ezt elvárná az ember egy ilyen váltótól. 500 méterenként ugráltam le a géprõl, állítgattam a bowdenfeszességet, most már szépen csendben fut, de terhelés alatt azért "köhögött" néha. Elöl is Ultegra van, de azt is többet kell trimmelgetni menet közben, mint a régi Sorát. Valszeg a keskenyebb (10-es) lánchoz van igazítva az átdobóvilla belmérete.

De nem nagyon izgat a dolog, mert már látható közelségbe került az Ultegra fékváltókar, fogsor és lánc trió, így hamarosan összeáll a rendszer.

Én azt mondom, hogy rendszerben érdemes gondolkodni.

#25284
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

Sziasztok!

Tudnátok segíteni árbecslésben?

Volna egy szépségesszép Giant országútim, amit kihasználatlanság miatt kénytelen vagyok eladni. Képeket a linken találtok.

Elõre is köszönöm.

golax

Picasa Webalbumok - golaxo -


max 20. még csak nem is cro-mo váz,hanem sima szénacél. kiejtõs papuccsal fixi?! vicces lenne. 1 hasonló kategóriájú cro.mo váz (neuzer-sirocco) 12000 huf körül van.

#25285
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 posts

Azért 40-50 nagyon-nagyon meredek lenne érte. Az apró azért van tele ilyen elszállt árakkal mer épeszû ember nem veszi meg annyiért. Összeteheted a kezed ha valaki hajlandó 20-at adni érte.

Hiába Giant, akkoriban az a cég is belépett a legolcsóbb bringák piacára, a hajtómû jól mutatja a szintet.


Szerintem is erõsen túl vannak értékelve ezek a retro bringák. Akárhonnan is nézzük, ez 30-40 éves technológia (forrasztott, muffolt, acél) filigrán csapágyak, az idõ vasfoga által kissé megrágott alkatrésszett, festés stb. Én 20-25-öt tartanék érte reálisnak.

#25286
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts

Szerintem a fékváltókarok, max. csak lefelé kompatibilisek, hasonlóan a váltókhoz. Erõsen csodálkoznék, ha egy kettes fékváltókar tudna húzni még egy akkorát, hogy a harmadik tányérra is feltolja a láncot.


Ha shimano:

Sora(régi 8) - 105 (9) biztos viszi egyszerre a 2/3-at a többit még nem próbáltam (elvileg mindegyik tudja... csak az átdobó végállító csavar fogja meg, hogy válthass még egyet a dupláról... de nézd meg: Bowdent bele kiskezedbe megfogod... leváltasz teljesen és utánna felfele számolod mennyit kattan...

Fekete 105(10) nél már külön van 5700 - 5703 ajánlom a shimano oldalt ott elregélik mit tud..

#25287
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
beleírod, hogy tökéletes SS/fixi alapnak és máris viszik mint a cukrot :D

#25288
golax

golax

    vendég

  • fórumtag
  • 54 posts
A 40-50-nel vagy az "ilyen bringák"-kal :D

azért ez mégiscsak egy Giant :)

#25289
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,606 posts
Azért 40-50 nagyon-nagyon meredek lenne érte. Az apró azért van tele ilyen elszállt árakkal mer épeszû ember nem veszi meg annyiért. Összeteheted a kezed ha valaki hajlandó 20-at adni érte.

Hiába Giant, akkoriban az a cég is belépett a legolcsóbb bringák piacára, a hajtómû jól mutatja a szintet.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#25290
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Sziasztok!

Tudnátok segíteni árbecslésben?

Volna egy szépségesszép Giant országútim, amit kihasználatlanság miatt kénytelen vagyok eladni. Képeket a linken találtok.

Elõre is köszönöm.

golax

Picasa Webalbumok - golaxo -


Egy-két éve azt mondtam volna, hogy max. 20, de mostanság úgy elszálltak az árak, ha megnézed az apróhirdetõt, akkor láthatod, hogy ehhez hasonló bringákat 40-50-ért is hirdetnek. Próbáld meg, ha nem viszik, vidd lejjebb.

#25291
golax

golax

    vendég

  • fórumtag
  • 54 posts
Sziasztok!

Tudnátok segíteni árbecslésben?

Volna egy szépségesszép Giant országútim, amit kihasználatlanság miatt kénytelen vagyok eladni. Képeket a linken találtok.

Elõre is köszönöm.

golax

Picasa Webalbumok - golaxo -

#25292
iMaty

iMaty

    vendég

  • fórumtag
  • 154 posts

Nekem is csalódás lesz úgy érzem, bár most osztálykiránduláson leszek, úgyhogy talán addig elfelejtem:D


"...az alkohol boldoggá tesz..." :D
- egy bolygó, két kerék -

#25293
DaniKing

DaniKing

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 622 posts

én direkt nem probalnam ki az ilyesmiket mert fájna visszaulni az aluváz+ultegra/9 játékosállományra :-)


Nekem is csalódás lesz úgy érzem, bár most osztálykiránduláson leszek, úgyhogy talán addig elfelejtem:D

#25294
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
én direkt nem probalnam ki az ilyesmiket mert fájna visszaulni az aluváz+ultegra/9 játékosállományra :-)

#25295
DaniKing

DaniKing

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 622 posts
Bemásolom ide is a Cervélo tesztnapos "minitesztemet" egy osztrák bringaboltnak köszönhetõen(ha nem számít hirdetésnek Gollingers Radl eck, Fürtsenfeld)

Na szóval:
Mikor kiértünk jó páran voltak ott, addig bementünk körbenézni a boltba és dumáltunk a magyar eladóval. Amikor a tesztre kezdtem hangolódni kiderült hogy kellett volna pedált vinnem, de én nem vittem. Itt egy fejfogás volt, hogy én mekkora hülye vagyok, de no problem kérdezte az eladó hogy milyen stoplim van a cipõn, mondom spd és már hozta is ki az 520 shimano pedált. 11-es gép lett az enyém: Cervélo R3sl, teljes Dura Ace szett, Rotor ovális hajtómû, Zipp fullkarbon kerekek, Fizik nyereg és karbon 3T kiegészítõk. Pontos súlyadatot nem tudok de kb. 6-6.5kg lehetett
20 méter után mentem is vissza nyeregállításra, utána uzsgyi neki. Egy idõfutam bringás hapi ment elõttem(szintén tesztkörös) õ helyi volt, tudott utat én meg követtem. Elég jól ment, vagy 10 percig nem tudott nagyon elhúzni, utánna is csak azért hagyott le mert beértünk a faluba és nem láttam akkor már merre kanyarodott le, mert a hajtómûvet tanulmányoztam 20 percet mentem kb, tapasztalataim: Dura Ace szett brutális, ahogy behúzom a váltókart, már vált is, sokszor úgy hogy észre se veszem nagyon(sokan ezért szeretik a Campát, mert ott érezni hogy ha váltasz, mondjuk nekem is jobban fekszik az), fékek nagyon harapósak, fékváltókar nekem nem volt túl kényelmes, jobban feküdt a Campa Record(mert olyat is fogdostam boltban). Hajtómû durva volt, rendesen érezni lehetett az ovális tányér hatását a holtponton(mintha kisebb tányér lenne rajt). Felnik szépek, jók drágák és hangosak ha fékezek Fizik nyereg elég kényelmes volt, bár nem sokat mentem... összegzésként: úgy szálltam le a bringáról hogy idézem: Nekem kell egy ilyen! -szerintem ez mindent elmond!

Képek mindjárt jönnek!

#25296
szema

szema

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 posts
Hello!
kicsit hülye kérdésnek hangzik, de hol lehet kapni sima 1"-os menetes országúti villát 622-es kerékhez??
fixit építek azt gondoltam ilyet bárhol kapok erre sehol nincs :S
szín teljesen mindegy, lehetõleg ne legyen drága, akár használt is érdekel.

#25297
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 posts

Ha fékváltókart is kell cserélni, akkor tárgytalan, bár több fórumon is azt olvastam, hogy a fékváltókarok jók 2-höz is 3-hoz is, bár, hogy hogyan azt én sem értem. Egyébként azért gondolkodtam a triplán, mert ha mondjuk feltennék hozzá egy 12-21-es sort, akkor finomabb kiosztást kapnék a 9-es rendszeremmel, mint egy 11-es dupla Campával.


Szerintem a fékváltókarok, max. csak lefelé kompatibilisek, hasonlóan a váltókhoz. Erõsen csodálkoznék, ha egy kettes fékváltókar tudna húzni még egy akkorát, hogy a harmadik tányérra is feltolja a láncot.

#25298
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 posts
Egyetértek Etilinnel, ha gyakran fogy el a levegõ körülötted, akkor is inkább a dupla kompakt. A duplával is lehet szórakozni eleget, amíg minden verzióban csendben, köszörülés nélkül megy, a háromtányéros esetében ez felettébb bajos. Bár van akit ez kevésbé zavar, engem halálra idegesítene. Mondjuk én nem szoktam Nepálban országútizni, az én átlagos zalai terepviszonyaim között (max. 2-300 m-es szintkülönbség) még a kompakt sem indokolt, mivel nagyon ritkán kell a legrövidebb fokozatra vetemednem. De ha gyakran jutsz klinikai halálközeli állapotba, akkor el kell gondolkodni a rövidebb áttételen. Vagy combosodni kell... :)

Ellenben montis terepeimen kóricálva még nem született meg az a rövid áttétel, amivel minden szakaszt teljesíteni tudtam volna

#25299
robko66

robko66

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,317 posts
jelenleg 53/39 et használok,jelentös változás lenne a compactra valo váltás?föleg az érdekelne,hogy az emelkedökön mit tudnék igy hozni ,vagy nem számottevö?

#25300
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Ha fékváltókart is kell cserélni, akkor tárgytalan, bár több fórumon is azt olvastam, hogy a fékváltókarok jók 2-höz is 3-hoz is, bár, hogy hogyan azt én sem értem. Egyébként azért gondolkodtam a triplán, mert ha mondjuk feltennék hozzá egy 12-21-es sort, akkor finomabb kiosztást kapnék a 9-es rendszeremmel, mint egy 11-es dupla Campával.