Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#25221
Írta 2010. június 09. - 08:18

#25222
Írta 2010. június 08. - 23:54

>30%os táblás rész
Hat, a tabla nem feltetlen mervado. Helyszin? /Google maps link plz/
#25223
Írta 2010. június 08. - 13:07

Sziasztok!
A hétvégén elhagytam az spd-s cipõmbõl az egyik csavart. Járom a kerékpárboltokat, de csak komplett stopliszettet tudnak adni (4000ft), viszont nekem egyetlen csavarra lenne szükségem. Aki tud kérem segítsten!!!
Sui
beviszed a másik megmaradt csavart a csavarboltba, és tudnak adni. Nem pont ugyanolyan fejût, de célnak tökéletesen megfelelõt.
#25224
Írta 2010. június 08. - 12:54

#25225
Írta 2010. június 08. - 10:10

És ne írd be mindenhova.
#25226
Írta 2010. június 08. - 10:07

A hétvégén elhagytam az spd-s cipõmbõl az egyik csavart. Járom a kerékpárboltokat, de csak komplett stopliszettet tudnak adni (4000ft), viszont nekem egyetlen csavarra lenne szükségem. Aki tud kérem segítsten!!!
Sui
#25227
Írta 2010. június 07. - 17:03

mi egy 80m-es emelkedõrõl beszélünk, ti meg sok kilométer hegymenetrõl..
persze hogy semmi köze a kettõnek egymáshoz..
meg lehet csinálni a meredeket pár méteren, de hosszabb szakaszon tarthatatlan, akármilyen áttételed is van..
na jó mondjuk montival 22-32-vel simán..

viszont továbbra is úgy vagyok vele hogy hegyre elég a 39-25,
aki nincs annyira edzésben, az vegyen egy 27-es végû sort is, aztán ha már erõsebb, tegye visza a 25-öst
Bloke:
itt
Flickr
#25228
Írta 2010. június 07. - 10:22

Mellesleg itthon 39-25-el megyek és sokat megyek hegyeken (Pilis-Dunakanyar)
Rohoncról én is menetem már fel az Irottkõ felé (Passhoche), ide szerintem 39/25 elég, a faluban a legmeredekebb, aztán lankásabb és nem túl hosszú.
100-200 m hosszú és brutál meredek emelkedõket ne hasonlítsatok sok km hosszú emelkedõkhöz. A rövideken szinte tényleg felsprintelsz, a hosszúakon meg kell találni egy olyan áttétel/pedálfordulat/pulzus tartományt amit akár fél-egy óráig is tudsz tartani. Ez egy teljesen más kávéház! A kettõ között a határ valahol 2-3km-nél lehet
Én Nagymaroson ismerek egy utcát ami 500m-en 85m-t emelkedik, vagyis átlagban 16-17% lehet, a legmeredekebb része 25% körüli. Nem aszfaltos mert ilyen meredeket tudtommal nehéz aszfaltozni, hanem betontáblákból van, köztük bitumen csíkkal. A legmeredekebb részen CSAK akkor lehet felmenni - és akkor is csak kizárólag ülve - ha száraz. Esõben vagy nyirkos idõben felejtsd el. Nincs tapadás, elforog a gumid. Ha a 24-25%-on szárazon kiállsz akkor ugyanez a helyzet.
40%-ot outival nehezen tudok elképzelni, ott már a tapadás is gond.
Na, így mindjárt más, a flandriai "hegyeken" se a hegyimenõk a jók. Csak így nem jó a példa arra, hogy elég a 39/25 hegyre. Merre van ez a 40%-os emelkedõ? Egyszer én is kipróbálnám.
#25229
Írta 2010. június 07. - 08:44

Simán! Andris például tegnap a Güssingi várhoz is felment, ahol 40%os részek is vannak 39x25-ben.(Tavaly nekem is sikerült, de idén tavasszal volt egy sérülésem így nem erõltettem...) Azért 70km után néha jól jönne mászáskor a kistányér is, de meg lehet szokni a 39et is. Esetleg egy kompakt hajtómû ami jó középút lehet.
így van...de csak 80m hosszú
és a Vueltán gondolom nem álltak meg a hegylábában pihenni egy kicsit..
Na, így mindjárt más, a flandriai "hegyeken" se a hegyimenõk a jók. Csak így nem jó a példa arra, hogy elég a 39/25 hegyre. Merre van ez a 40%-os emelkedõ? Egyszer én is kipróbálnám.
#25231
Írta 2010. június 06. - 22:43

[...] Hozzá lehet szokni hogy a 39x25 a legkisebb?
Ha nem kompakt és Shimano rendszerû (130 mm körátmérõ) elöl, akkor lehet épp 38x27 is, ez további (csaknem) 11%-al könnyebbé teszi a mászást. 12-27 szokásosan kapható (105, Ultegra, D-A), 38 fogas lánckerék szintén.
Ha meg Campa, akkor 39x29 is lehet, ez 16%-al könnyebb (a 39x25-nél). Igaz, ez Veloce 10-esben 13-29, 11-es Chorus vagy Super Record kell a 12-29-hez.
#25232
Írta 2010. június 06. - 21:09

sztem forma függõ az áttétel. régen,még 8-as sorral versenyeztünk(53/39-12/21). akkoriban 25000 km-t tekertem 1 évben. nem elírás a km! szóval ami akkoriban 53-19-el megold6ó "vakondtúrás" volt az a jelenlegi km-vel (ha összejön a 8000 akkor már faxa) igazi hegynek számít nekem.
Ebben nagy igazság van



#25233
Írta 2010. június 06. - 20:15

#25234
Írta 2010. június 06. - 19:45

(34/25 > 39/32)
#25235
Írta 2010. június 06. - 18:40

39/25 40%-os emelkedõre? A 2008-as Vueltán az Angliru (max meredekség 24%) megmászásához a profik 34/28-al mentek. Hm.
Lehet csodálkozni, tényleg mászható... Van környéken egy kb 60 méteres 30%os táblás rész, az kb olyan mintha sprintelnék egyet(pulzusban annyit visz fel)
#25236
Írta 2010. június 06. - 17:05

Simán! Andris például tegnap a Güssingi várhoz is felment, ahol 40%os részek is vannak 39x25-ben.(Tavaly nekem is sikerült, de idén tavasszal volt egy sérülésem így nem erõltettem...) Azért 70km után néha jól jönne mászáskor a kistányér is, de meg lehet szokni a 39et is. Esetleg egy kompakt hajtómû ami jó középút lehet.
39/25 40%-os emelkedõre? A 2008-as Vueltán az Angliru (max meredekség 24%) megmászásához a profik 34/28-al mentek. Hm.
#25237
Írta 2010. június 06. - 15:54

Az elsõnek is maradéktalanul eleget tesz... Merida-7800duraace-mavic cosmic elite, MeridaHFS-6700ultegra-rs10. Mindkettõ ritchey WCS. a kocsi meg egy régi yetta.kiskubai a második mondatnak maradéktalanul eleget tesz a kép..
#25238
Írta 2010. június 06. - 14:29

az írottkõ meg olyan, hogy rohonc felõl a faluban a kõfal mellett van egy meredek tizensok%os rész, aztán ilyen 6-7 körüli végig..
a másik oldal is csak a Margit kilátóig meredek, onnan már barátságos, sõt van benne lejtõs rész is..

a kompakt hajtómûnek 110mm, a hagyományos hajtómûnek 130 a lyukkörátmérõje, tehát keresztbe nem lehet variálni..csak u.olyanra tudod cserélni õket
a güssingi várnak meg nyugalmi pulzussal mentem neki, és a 80m-es emelkedõn felment kb 95%-ra..

kiskubai a második mondatnak maradéktalanul eleget tesz a kép..

Flickr
#25239
Írta 2010. június 06. - 13:30

The bikes on top of your car should be worth more than the car. Or at least be relatively more expensive. Basically, if you’re putting your Huffy on your Rolls, you’re in trouble, mister.

TourDePelso-ról hazafelé, haver kocsija, benne kiccaládja.
#25240
Írta 2010. június 06. - 11:56

Amúgy igen, cserélhetõek a lánctányérok.