Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34367 replies to this topic

#25201
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,460 posts

A kérdés, hogy a Super Record és a Chorus mit használ ezentúl, nyilván az a jobb. Mivel ezt a Velocenél vezetik be, lehet, hogy meg is hagyják ott, pontosabban a Veloce ezentúl négyszöges helyett Power Torque lesz, meg az Athena is megkapja a PT-t.
S nem egészen koppintás, amennyiben a rögzítés ügyesebb és könnyebb(nek látszik, mint a Shimanoéké). A kék végdarab egy rögzítõcsavar?
Yasec véleményét osztom, számomra az Ultra Torque szimmetriája és merevsége illetve biztonsága a nyerõ - elvileg.
Emellett boldog vagyok az ünnepnapi gépemen tizes Veloce-val (nem is a legújabb változatú tizes) és (Campagnolo) négyszögtengellyel.


nekem acélvázban van 4szögtengelyes alu 9es record hajtómû/középrész,és az is elég nekem. minimális a kihajlása. igazából a vázam sztem jobban tud csavarodni/hajlani,mint a hajtómû. sztem a campa meg azért vált másik megoldásra az alsóbb szetteknél,mert így olcsóbb a gyártása. nekem ez a megoldás jobban tetszik,mint a shimano.

#25202
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Na, akkor a lenyeg gondolom, hogy olcsobb gyartani

#25203
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,606 posts
"For 2011, another amazing solution has been devised for making the mid-range groups even more affordable, while maintaining the same high level performance features."

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#25204
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Nekem Fulcrum RS hajtokarom van, ami szinten Ultra Torque.
Vannak elonyei, de hatranya is boven. Nincs szelesseg finombeallitas, marpedig a vazak nem pont 68.00mm-esek. A hullamos alatet kenyszermegoldas.
A csapagycsereben sincs sok koszonet, Sh-hoz kepest foleg.

Hogy a Power Torque lenne az Ultra utodja, arra nem fogadnek azert.

#25205
Mattz_01

Mattz_01

    vendég

  • felfüggesztett
  • 83 posts
nincs valakinek véletlen 26,2es nyeregcsöve amitõl megválna?

#25206
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

Na most ez az új Power Torque olyan, mint a Shimano. A múltkor valahol Yasec fejtegette, hogy miért jobb a Campa, mint a Shimano, erre most lekoppintják.


A kérdés, hogy a Super Record és a Chorus mit használ ezentúl, nyilván az a jobb. Mivel ezt a Velocenél vezetik be, lehet, hogy meg is hagyják ott, pontosabban a Veloce ezentúl négyszöges helyett Power Torque lesz, meg az Athena is megkapja a PT-t.
S nem egészen koppintás, amennyiben a rögzítés ügyesebb és könnyebb(nek látszik, mint a Shimanoéké). A kék végdarab egy rögzítõcsavar?
Yasec véleményét osztom, számomra az Ultra Torque szimmetriája és merevsége illetve biztonsága a nyerõ - elvileg.
Emellett boldog vagyok az ünnepnapi gépemen tizes Veloce-val (nem is a legújabb változatú tizes) és (Campagnolo) négyszögtengellyel.

#25207
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

2011 Campagnolo Centaur & Veloce 10s
2011 Campagnolo Power Torque System™


Na most ez az új Power Torque olyan, mint a Shimano. A múltkor valahol Yasec fejtegette, hogy miért jobb a Campa, mint a Shimano, erre most lekoppintják.

#25208
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,606 posts
2011 Campagnolo Centaur & Veloce 10s
2011 Campagnolo Power Torque System™

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#25209
DaniKing

DaniKing

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 622 posts

172es magassághoz mekkora országuti méret passzol? Az 52es nagyon pici lenne?


Pont jó kb

#25210
vendég_konadew88_*

vendég_konadew88_*
  • vendég
Köszi a választ. Tehát ha picit kicsinek érezném a nyereg pozícióval és új stucnival tudok csalni pár centit. :) Esetleg még közvetlen váz fölé rakom magasságban a stucnit, és a hézagolók felette lesznek, ha zavaró, akkor meg levágatom. :)

#25211
tolli

tolli

    vendég

  • fórumtag
  • 94 posts
  • LocationZalaegerszeg, Hungary
Szia!
Nem feltétlenül. Nekem van egy 53-as méretû országútim, az 80 mm-es stucnival épp jó, 100-assal kicsit nyújtózós (offszetes nyeregcsõben elõretolt nyereggel), illetve egy 52-es Kona Major One, 80-as stucnival, offszet nélküli nyeregcsõben hátratolt nyereggel éppen jó. Én 171 cm vagyok.

Üdv,

Tamás

#25212
vendég_konadew88_*

vendég_konadew88_*
  • vendég
172es magassághoz mekkora országuti méret passzol? Az 52es nagyon pici lenne?

#25213
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts
Engem is érdekelt ezért újra megkerestem, íme:

Bicycle Frame Spacing



A régi, keskeny acélvázak is szélesíthetõk, óvatosan 1-2 deszkával.

lásd Sheldon Brown brinás oldalát
(gugliba írd be a nevét és kidobja az oldalt)

továbbá egy konkrét példa is: a neten kerestem egy konkrét bringát (Trek 400) és kidobott egy cikket, miszerint ez az anno 7 sebességes bringa hogy lett 8 vagy 9 sebességes: "Next I carefully spread the stays to 130mm to accept the modern Ritchey wheel set and used string to make sure everything stayed properly aligned..."

itt a link: Vintage Trek Gallery - Refurbished 1986 Trek 400 Steel Road Bike



#25214
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts
A régi, keskeny acélvázak is szélesíthetõk, óvatosan 1-2 deszkával.

lásd Sheldon Brown brinás oldalát
(gugliba írd be a nevét és kidobja az oldalt)

továbbá egy konkrét példa is: a neten kerestem egy konkrét bringát (Trek 400) és kidobott egy cikket, miszerint ez az anno 7 sebességes bringa hogy lett 8 vagy 9 sebességes: "Next I carefully spread the stays to 130mm to accept the modern Ritchey wheel set and used string to make sure everything stayed properly aligned..."

itt a link: Vintage Trek Gallery - Refurbished 1986 Trek 400 Steel Road Bike



Sziasztok!

Szeretnék egy hagyományos acélcsöves országútit alkotni, de 9 vagy 10 sebességeset szeretnék csinálni. Mivel a régi acélvázak 6-7-nél több sebességre nm nagyon lettek tervezve, ezért nem is álmodom ilyesmirõl, azonban azt szeretném megkérdezni tõletek, hogy tudtok-e valakit, vagy valamilyen helyet, ahol segítséget tudnék ezügyben kérni.

Elõre is köszi! Üdv: Máté



#25215
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
RMate,
Ne viccelj siman lehet 10-es egy regi acelvaz is.
A 130-as hatso papucs tavolsag a 90-es evekben mar megvolt a 8-as renszerekhez, ez azota nem valtozott!
De a korabbi 126-ost se nagy ugy szelesiteni szakembernek. Alap vazmunka.

#25216
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
DaniKing,
Atlag nem veszes, de teny, 23% koruli maxot latok a legmeredekebb 50meteres szakaszon. Nem keves ez sem.

#25217
RMate

RMate

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 posts
Sziasztok!

Szeretnék egy hagyományos acélcsöves országútit alkotni, de 9 vagy 10 sebességeset szeretnék csinálni. Mivel a régi acélvázak 6-7-nél több sebességre nm nagyon lettek tervezve, ezért nem is álmodom ilyesmirõl, azonban azt szeretném megkérdezni tõletek, hogy tudtok-e valakit, vagy valamilyen helyet, ahol segítséget tudnék ezügyben kérni.

Elõre is köszi! Üdv: Máté

#25218
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts

Link

160m alatt 30m szintkülönbség


Aham akkor az 18% korul van ossz

#25219
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Én már mentem föl 100% fölötti emelkedõn is, ráadásul tekerés nélkül. Igaz csak 8-10m szint volt benne. :)


A sebesség mindent megold.

 


#25220
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Állítólag BP-en a legmeredekebb 35%