Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#24941
Posted 2010. July 18. - 21:42

Mint ámátõr (koca? :-) ) outis, nézegetem a túrt, és egyszerûen el vagyok képedve. Oké ez végülis nem új dolog, kemény csávók, über cangák, mega készülés, ultra szápport stbstbstb, DE AKKOR IS! :-) Nemá, hogy ~40-es átlagot nyomnak hegyen-völgyön ötszáz fokban, százsok kilóméteren át, aztán a végén még rá is húznak, és és és.... Ez kész...
Komolyan, néha már kételkedek emberi mivoltukban (vagy legalábbis, hogy nem vmi cyberfickók-e... :-) ).
Mondjátok, ti mennyit szoktatok menni, mekkora távon, és mekkora maxot tudtok kihozni magatokból (ez utóbbit értem csak úgy natúr, nem n+1 órányi tekerés után)?
#24942
Posted 2010. July 18. - 21:35

csak nézõként...Volt ma valaki a Hegyek Pokla nevû versenyen?
ja persze .. de nekem pl 53-19 az utazóm és szarul esne ha pont hasonló áttét nem lenne mondjuk egy 50/34-esen.Egyszerû, vesz hozzá egy 11-25ös sort, azzal itthon szinte bárhol el lehet menni.
Az optimális áttétel nem hegyen fog neked hiányozni ... hanem síkon amikor 40km egy tempóval kell leküzdeni...
#24943
Posted 2010. July 18. - 20:39

Elõzménybõl következtetve.. egy régi 50/39-es hajtókart cserélt egy Compactra 50/34-re és biztos a sort állítaná össze...
ehhez elég az arány...
Egyszerû, vesz hozzá egy 11-25ös sort, azzal itthon szinte bárhol el lehet menni.
A sebesség mindent megold.
#24944
Posted 2010. July 18. - 20:33

Elõzménybõl következtetve.. egy régi 50/39-es hajtókart cserélt egy Compactra 50/34-re és biztos a sort állítaná össze.......

#24945
Posted 2010. July 18. - 20:26

Azért ideteszem a linkeket, hátha, változtat vmit.
Haibike TOUR RX 2010
Merida 904
Corratec Dolomiti 105
#24946
Posted 2010. July 18. - 20:16

Mindegyik áttételed arányát ki tudod számolni úgy, hogy hajtómû fogszáma osztva a hátsó lánckerék fogszámával, és így kapsz egy arányszámot. Ezekkel az arányszámokat pedig tudod egymáshoz viszonyítani. Tehát pl. 39-13 az 3,0 így tudni fogod hogy az ehhez legközelebb álló áttételi arány 50es nagytányérral 50-17 lesz (2,94).
az 1 pedálfordulatra megtett út képlete kéne nektek. ez a következõ: elsõ fogszám/hátsó fogszám*kerék kerület Pl.: 53/12*2108=9310 ez most az én áttételem. elöl 53 fog,hátul 12,és a kerék kerületem 2108 mm. 9,31 métert teszek meg 1 pedálfordulatra.
lehet ezt még azzal is cifrázni,hogy kiszámolod mennyi 1 bizonyos pedálfordulatnál a sebességed. ez annak lehet hasznos,akinek nincsen pedálfordulat mérõje. lehet viszonyítani vlmihez legalább. maradva az elõzõ pl-nál 9,31 métert teszek meg 1 fordulatra. ezt megszorzom 90-el az 837,9 méter lesz. ezt pedig 60-al elosztom akkor 13,965m/s lesz. az eredményt be kell még szorozni 3,6-al,és így kijön az 50,274km/h-ás sebesség. tehát a képlet: 1 pedálfordulatra megtett út*pedálfordulat/60 másodperc*3,6=90-es pedálfordulatnál a sebesség km/órában.
kellemes számolgatást mindenkinek:)
#24947
Posted 2010. July 18. - 19:48

#24948
Posted 2010. July 18. - 18:53

áttétel átszámitást,hogy kell csinálni? 50/39 akarok számolgatni 50/34-re.
Mindegyik áttételed arányát ki tudod számolni úgy, hogy hajtómû fogszáma osztva a hátsó lánckerék fogszámával, és így kapsz egy arányszámot. Ezekkel az arányszámokat pedig tudod egymáshoz viszonyítani. Tehát pl. 39-13 az 3,0 így tudni fogod hogy az ehhez legközelebb álló áttételi arány 50es nagytányérral 50-17 lesz (2,94).
#24949
Posted 2010. July 18. - 18:53

#24950
Posted 2010. July 18. - 17:26

részletes leírásból könnyebb lenne megmondani, de szerintem a meridával nem lõhetsz nagyon mellé, én 905ös vázzal versenyzek. hibátlan
#24951
Posted 2010. July 18. - 17:25

@Richie: Vegulis errol szol a marka, a marketing. A valosag az, hogy mind a Merida/Kelly, mind a Wilier/Bianchi Taiwanon (vagy Kina, mindegy) keszul.
Az also arkategoriaban szerintem nincs igazi kulonbseg a vazak kozott, az alkatreszek meg eleve egyformak.
De en is inkabb vennek Wiliert a felmerultek kozul.
sõt szinte biztos, hogy "gagyibb" gyártó azonos árú modellje jobb, mint a nevesé
#24952
Posted 2010. July 18. - 17:16

#24953
Posted 2010. July 18. - 16:12


#24954
Posted 2010. July 18. - 14:40

Mondjuk most megnéztem mennyibe fájnak a 105ös fékváltókarok, ahogy látom 30ezer körül is árulnak.
#24955
Posted 2010. July 18. - 14:27


köszi Dormi az infókat

#24956
Posted 2010. July 18. - 14:22

Az egy elég jó ár.
Ja, csak aztán találtam egyben egy jó bringát és nem építettem magamnak, szal nem kellett. Ellenben tényleg jó ár. Bár Campa meg Sram párti vagyok inkább.
Amúgy az, hogy mennyit ér a 105-ös fékváltókar párban az nagyon állapot függõ. Láttam már szanaszét horzsoltat is ~10ezerbe, nha azt nem venném meg. A 15ezres az meg, mint ha új lett volna.
Ha eladja akkor mindenképpen 20nak számolhatja minimum. Ha veszi akkor meg inkább nézegessen sok helyet meg várjon.
A lényeg, hogy egy teljes 105ös szet szerintem van 60-70 ezer között és tényleg nagyon állapot függõ, mert az, hogy alig használt az lehet, hogy igaz, csak nem mindegy, hogy mennyire zúzta le az alatt a rövid idõ alatt ameddig használta.
#24957
Posted 2010. July 18. - 14:18

Az egy elég jó ár.Kompletten nem tudok mondani, de viszonyításnak tudom mondani, hogy használt Shimano 105 fékváltókart nekem 15ezerért ajánlottak. Mármint párban.
#24958
Posted 2010. July 18. - 14:12

egy komplett shimano 105-ös szett alig használtan mennyit érhet?
Kompletten nem tudok mondani, de viszonyításnak tudom mondani, hogy használt Shimano 105 fékváltókart nekem 15ezerért ajánlottak. Mármint párban.
10es váltó - 10-12ezer
Hajtómû+középrész - 20-25ezer
fékrendszer - 5-7ezer
elsõ váltó - 3-5ezer
#24959
Posted 2010. July 18. - 13:11

#24960
Posted 2010. July 18. - 13:08
