Ezt a problémát biztos nem a bringa mérete okozza, hanem meredekebb nyeregvázcsõszög.lehet hogy csak nekem mániám, de a kis váznak is lehet hátránya: én pl 178 cm-hez be tudom lõni az öcsém 55 cm-s felsõcsövû, 53,5 cm (c-c) nyeregcsövû bringáját, úgy hogy kényelmesnek tûnjön, de a kedvenc beállításom – térdkalács alja a pedál tengely fölött – sehogy sem jön össze, mert 2-3 cm-el elõrébb leszek (normál nyeregcsõ tökig hátratolva) .
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#24741
Posted 2010. August 02. - 18:22

A sebesség mindent megold.
#24742
Posted 2010. August 02. - 17:04

#24743
Posted 2010. August 02. - 15:47

kicsit már túlmisztifálják de érdemes megnézni
YouTube - Professional Fitting - Part 2
na ez az amit egyikünk se tud kivitelezni

#24744
Posted 2010. August 02. - 15:16

#24745
Posted 2010. August 02. - 14:35

Én is inkább a kisebb pártján állok. A stucni/nyeregcsõ hosszal tudod variálni úgy is a kényelmet. Nekem 55ös bringát mondtak, hogy jó lenne hozzám, de végül is egy 51-es lett, amikor kipróbáltam a méreteket. Sokkal kényelmesebb volt. Szerintem menj be egy bringaboltba, ahol van ilyen bringa, vagy hasonló méretekkel rendelkezõ és próbáld ki. Utána rendeled, akkor pofára nem eshetsz.
lehet hogy csak nekem mániám, de a kis váznak is lehet hátránya: én pl 178 cm-hez be tudom lõni az öcsém 55 cm-s felsõcsövû, 53,5 cm (c-c) nyeregcsövû bringáját, úgy hogy kényelmesnek tûnjön, de a kedvenc beállításom – térdkalács alja a pedál tengely fölött – sehogy sem jön össze, mert 2-3 cm-el elõrébb leszek (normál nyeregcsõ tökig hátratolva) .
#24746
Posted 2010. August 02. - 14:10

tehát az 56osra szavazol.
Én is inkább a kisebb pártján állok. A stucni/nyeregcsõ hosszal tudod variálni úgy is a kényelmet. Nekem 55ös bringát mondtak, hogy jó lenne hozzám, de végül is egy 51-es lett, amikor kipróbáltam a méreteket. Sokkal kényelmesebb volt. Szerintem menj be egy bringaboltba, ahol van ilyen bringa, vagy hasonló méretekkel rendelkezõ és próbáld ki. Utána rendeled, akkor pofára nem eshetsz.
#24747
Posted 2010. August 02. - 13:59

Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én sokkal inkább elviselem ha 2cm-rel lejjebb van a kormány, mintha elõrébb.
tehát az 56osra szavazol.

#24748
Posted 2010. August 02. - 13:50

De mivel az alap geometria amit megad a gyártó számomra igen csalókás .. így inkább azokat a pontokat nézem .. amik a testartásom meghatározó elemei..
Középcsapágy Nyereg Kormánybefogó
Egyesek szerint biztos butaság... de ha a szög meg a két táv eggyezik.. onnan már csak kormány, és hajtókar hossz kérdéses
#24749
Posted 2010. August 02. - 13:47

Nos én szombaton a Soroksári Decathlonban vettem egy szett Hutchinson Fusion Long distance gumit 15.000 helyett 8.000 ért.
A szett állt a 2 külsõbõl és 2 normál - nem könnyített - belsõbõl.
Fel is tettem gyorsan mert a hátsó gumim elég durván huplis lett - ezért kellett gumit vennem.
A tapasztalatok: a gyárilag ajánlott 8 bar szerintem sok bele, még karbon vázzal is eléggé rázott. Kicsit sziszentettem belõle, most 7-7,5 lehet benne, így teljesen jó.
Elég jól gurul, bár nem túl könnyû (mérve 240g/db) és kanyarban is jól tart. Érdekes, de korábban használtam Michelin Pro 2 Race gumit, na az olyan volt, hogy újra meg kellett tanulni vele kanyarodni. Az elején elég bizonytalan érzés volt de megszokva, bízva benne az is nagyon jól tapadt kanyarban. Na ennél semmit nem kellett szokni, így hasítottam vele egy 150-est a Mátrában tegnap.
Elsõre jó guminak tûnik, valószínûleg az optimális edzõ gumi de versenyre sem túl nehéz, én legalábbis biztosan nem fogom cserélgetni.
Szombaton volt még 3-4 szett belõle.
#24750
Posted 2010. August 02. - 13:23

A sebesség mindent megold.
#24751
Posted 2010. August 02. - 13:17

köss kompomisszumot a kettõ közé: van 57-es váz? c-c és 57-es top tube-el?
pont ez a probléma - nincs a kettõ között méret
#24752
Posted 2010. August 02. - 13:16

#24753
Posted 2010. August 02. - 13:11

#24754
Posted 2010. August 02. - 12:56

#24755
Posted 2010. August 02. - 12:16

Sziasztok
úgy tûnik országúti vásárlása elõtt állok, de a méretezéssel gondjaim akadtak - eddig nagyjából tisztában voltam vele, hogy mekkora bringára lenne szükségem, de most zavarban vagyok. a kerékpár egy canyon lenne, tehát el kéne találnom a méretet, mert elég nehézkes lenne a csere - már ha cserélnék. competitive cyclist fitting system-et és a canyon rendszerét (PPS) használtam:
maga a canyon az 56cm-es vázat ajánlja, a competitive cyclist alapján viszont az 58cm-es jobban passzolna (az oldaluk a két utolsó sort ajánlotta - leírásuk szerint az "Eddy Fit" a kényelmesebb, míg a "Competitive Fit" a sportosabb pozíciót ajánlja.) canyon figyelembe veszi, hogy 172,5mm-es hajtókarral szerelik a bringát, míg a másik ilyesmivel nem foglalkozik. kérdésem tehát a következõ - fogadjam el a canyon tippét, vagy bíráljam felül és válasszam az eggyel nagyobbat? semmi versenycélú felhasználás nincs kitûzve, a megtett távok is csak majd valamikor a nem túl távoli jövõben fognak 50km felé nõni.
magasságod mennyi?
#24756
Posted 2010. August 02. - 10:45

A hamis Pinarellok lehet igy keszulnek.
A generic vazak formait (ami a gyartas legkoltsegesebb resze) viszont ismert ceg nem hasznalja, ergo ezek a generic vazak csak generic vazak.
Aztan lehet kapni oket Karbona, Velo Vie, meg hasonlo nevek alatt festes utan.
Persze van kivetel is, azt hiszem, a Quick Step Merckx idofutamvaza tudtommal egy generic.
#24757
Posted 2010. August 02. - 09:57

Enté: ez jó volt

#24758
Posted 2010. August 02. - 09:56

Amit senki sem ellenõriz, csak remélheted, hogy olyan alapossággal rakták össze, mint az eredetit és öt vázra való szövetbõl nem csináltak hetet.aztán ha "bezárt" a gyár pár vázat legyártanak fusiban
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#24759
Posted 2010. August 02. - 09:42

#24760
Posted 2010. August 02. - 09:17

úgy tûnik országúti vásárlása elõtt állok, de a méretezéssel gondjaim akadtak - eddig nagyjából tisztában voltam vele, hogy mekkora bringára lenne szükségem, de most zavarban vagyok. a kerékpár egy canyon lenne, tehát el kéne találnom a méretet, mert elég nehézkes lenne a csere - már ha cserélnék. competitive cyclist fitting system-et és a canyon rendszerét (PPS) használtam:

maga a canyon az 56cm-es vázat ajánlja, a competitive cyclist alapján viszont az 58cm-es jobban passzolna (az oldaluk a két utolsó sort ajánlotta - leírásuk szerint az "Eddy Fit" a kényelmesebb, míg a "Competitive Fit" a sportosabb pozíciót ajánlja.) canyon figyelembe veszi, hogy 172,5mm-es hajtókarral szerelik a bringát, míg a másik ilyesmivel nem foglalkozik. kérdésem tehát a következõ - fogadjam el a canyon tippét, vagy bíráljam felül és válasszam az eggyel nagyobbat? semmi versenycélú felhasználás nincs kitûzve, a megtett távok is csak majd valamikor a nem túl távoli jövõben fognak 50km felé nõni.