Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#24721
Posted 2010. August 06. - 00:44
#24722
Posted 2010. August 05. - 23:36
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#24723
Posted 2010. August 05. - 22:03
Vannak uci szabályok, amik nem teszik lehetõvé az ilyen bringák használatát versenyeken. Városban lehet, hogy lesznek ilyen iszonyat ronda izék, de országúti versenyeken nem mostanában.
A szabályok módosulnak... lassan tárcsaféket is lehet majd használni (Cyclocross példa...) rengeteg aerodinamikai megoldást engedélyeztek (TT Kormányok extrém megoldásai, fejcsõ.. Nyeregcsõtõl mm-re lévõ sûllyesztett hátsókerék, etc etc)
Hidd el ... fognak még ilyen bringával versenyezni... nem jövõre... de 5-6 év múlva .. kitudja miket alkotnak
#24724
Posted 2010. August 05. - 20:47
A sebesség mindent megold.
#24725
Posted 2010. August 05. - 20:18
Gripes idõfutam váltót már láttam.. az se semmi csúnya
mellesleg azért megjegyzem hogy az elektronikai ketyerékre hosszabb garancia van mint a mechanikaiakra mert ugye bár ott nincs surlódás és kopás, nem poénból jelent meg a Di2 már a ProTour csapatok közt... ennek ellenére én se szimpatizálok vele
AkPi: és így is van ez jól (tehát nem vagy mérnök) hiddel hogy ki lehet még találni sokkal tökéletesebb váltást ... meghajtást... már az is lehet hogy ki is találták... 20 év múlva úgy fogsz majd ezekre a mai szetekre tekinteni mint mondjuk én most a régi zöld orosz országútimra... rá se merek gondolni hogy csináltam volna meg azzal az Ironman-t
Ha a váltást nézzük meg hasonlókat, csak meg kell nézni a futurisztikus bringákat. Érdekes alternatívák és nem tudni mikor lesznek, vagy lesznek-e egyáltalán ezek a 'ma birngái', de benne van a pakliban, az is tény.

#24726
Posted 2010. August 05. - 19:42
AkPi: és így is van ez jól (tehát nem vagy mérnök) hiddel hogy ki lehet még találni sokkal tökéletesebb váltást ... meghajtást... már az is lehet hogy ki is találták... 20 év múlva úgy fogsz majd ezekre a mai szetekre tekinteni mint mondjuk én most a régi zöld orosz országútimra... rá se merek gondolni hogy csináltam volna meg azzal az Ironman-t
#24727
Posted 2010. August 05. - 19:35
a mostani Touron be is bizonyosodott hogy hiába készítenek ilyen meg olyan drága felszereléseket mert azok is megtudnak hibásodni,vagy probléma lehet velük...persze a fejlesztgetéseket úgy sem fogják abba hagyni sem a kerékpár sportban sem a az elektronikai cinkekben... stb..
#24728
Posted 2010. August 05. - 19:11
Az lenne igazán forradalmi, ha ez egész láncváltós rendszert helyett valaki végre kitalálna valami mûködõ alternatívát, pl.könnyû, és akár fokozatmentes agyváltó, vagy valami hasonlót. A láncváltás bár kiforrott, igazából nagyon sok hátránya van pl. keresztben váltás, kopás, karbantartás igényesség, láncleesés, behatárolt áttételi kombinációk, stb.
#24729
Posted 2010. August 05. - 18:57
Majd meglássuk.
Mondjuk a technikai szint szerintem már ott tart, hogy aki mondjuk nem a bovdenes láncváltás helyett kínál valami mûködõ alternatívát, az már maradandót nem nagyon fog tudni alkotni, kb. már mindent kitaláltak és a végletekig csiszolgattak az elmúlt 20 évben.
Mondjuk nem hiszem, hogy a bovdent fel kellene váltani akármi mással. Igazából nem is tudom mi mûködne helyette. Elektronikára még csak gondolni sem merek, mert azt akárhogy vesszük, meghibásodhat, könnyebben, mint _bármilyen_ mechanika és az azért nem egy kellemes dolog, ha bekrepál pl egy fék elektronika.
Max még bovdenszálak könnyítésén lehet valamit ügyeskedni, meg az erõsítésén. Bár azért ott se sok mindent lehetne. Hamarosan már minden cucc karbonból lesz. Pedig arra se bíznám az életem. Ellenben alkothatnak még maradandót új mechanika téren, újabb megoldások amivel könnyebbé tehetik és precízebbé (bár ezt sem tudom hova jobban) a váltást.
Vagy agyba rakni a fékrendszert ami könnyebb és nagyobb fékezõerõt biztosít, bár ez verseny szinten fölösleges szóval nem is foglalkoznak vele. Tényleg annyira kiforrott.
Kisebb-nagyobb áttétekkel se lehet mit variálni, nem nagy fejlesztés 1-2-3 foggal kisebbet meg nagyobbat csinálni lánckerekekbõl..
Vagy még a váltáson módosítani valamit úgy, hogy a láncot felcserélje valami könnyebb, de erõs 'drót'.
#24730
Posted 2010. August 05. - 18:50
Nekem mind1, de szerintem többre mennek azzal ha egy területen alkotnak maradandót.
Majd meglássuk.
Mondjuk a technikai szint szerintem már ott tart, hogy aki mondjuk nem a bovdenes láncváltás helyett kínál valami mûködõ alternatívát, az már maradandót nem nagyon fog tudni alkotni, kb. már mindent kitaláltak és a végletekig csiszolgattak az elmúlt 20 évben.
#24731
Posted 2010. August 05. - 18:47
Vajon monti szettet is piacra fog dobni az fsa?
Nekem mind1, de szerintem többre mennek azzal ha egy területen alkotnak maradandót.
#24732
Posted 2010. August 05. - 18:43
#24733
Posted 2010. August 05. - 18:25
#24734
Posted 2010. August 05. - 17:32
Bar mondjuk egy gripshift jellegu megoldas nyerobb lenne minden szempontbol.
#24735
Posted 2010. August 05. - 17:07
Az új FSA idõfutam váltókarok:
FSA Vision Schaltkomponenten: Ziehen und drücken | Triathlon Portal - triathlon.de
Érdekes és ötletes elgondolás. Kipróbálnám.
Nem látom értelmét...
#24736
Posted 2010. August 05. - 16:21
FSA Vision Schaltkomponenten: Ziehen und drücken | Triathlon Portal - triathlon.de
Érdekes és ötletes elgondolás. Kipróbálnám.
#24737
Posted 2010. August 03. - 15:42
a kókányolás még hagyján, de amikor majd lefele 60nál eltörik és mész be a susnyába (jó esetben), az lesz majd a tuti buli
ritkán járok Hatvan település felé lefele, és jó esetû susnyást sem tudok arrafelé, de majd figyelek köszi :-)
poént félre, nem megyek vele semennyit, felteszek egy 26-ost
#24738
Posted 2010. August 03. - 14:14
#24739
Posted 2010. August 03. - 13:59
#24740
Posted 2010. August 03. - 11:29

Sign In
Create Account

Back to top






