Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#2381
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Üdvözletem!

 

14 év monti használat után úgy gondoltam, hogy vennék mellé egy országúti kerékpárt. A táv 40-60 km (ritkábban 100 körül), heti 2-3 alkalommal. Mivel közel a Vértes és a Bakony, ezért jó lenne olyan áttétel, amivel a hegyeket is meg tudom mászni.

Országútin közel 25 éve ültem utoljára, úgyhogy mindenképpen személyes próba lesz, hogy kényelmes-e a gép, de alapvetően komfort vázakat néztem .

A mai trend a karbon+tárcsafék kombó, ugyanakkor nem tudom, hogy szükséges-e nekem ez a szint. Váltóból a Tiagra v. a 105 szerintem untig elég lenne. Véleményeket kérnék ill. aki tulajdonolta vagy próbálta az alábbi kerékpárokat (az árakban van szórás), mik a tapasztalatai:

- Cube Attain GTC carbon ill. GTC pro disc

- Wilier GTR Team

- Rose xeon SL-2000/CGF-2000, cdx-2000

Még egy kérdés: a honlapokon hirdetett árak fixek, vagy lehet belőle még kedvezményt kérni, hasonlóan az autóvásárláshoz?

 

Előre is köszönöm!

A tárcsafék felesleges és egy jó alu váz is megteszi. A tiagra meg már elég jól működik.

Boltfüggő, hogy lehet-e alkudni, pl a rose-nál, ami valójában egy webáruház nem igazán lehetséges.



A sebesség mindent megold.

 


#2382
st81

st81

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts

Üdvözletem!

 

14 év monti használat után úgy gondoltam, hogy vennék mellé egy országúti kerékpárt. A táv 40-60 km (ritkábban 100 körül), heti 2-3 alkalommal. Mivel közel a Vértes és a Bakony, ezért jó lenne olyan áttétel, amivel a hegyeket is meg tudom mászni.

Országútin közel 25 éve ültem utoljára, úgyhogy mindenképpen személyes próba lesz, hogy kényelmes-e a gép, de alapvetően komfort vázakat néztem .

A mai trend a karbon+tárcsafék kombó, ugyanakkor nem tudom, hogy szükséges-e nekem ez a szint. Váltóból a Tiagra v. a 105 szerintem untig elég lenne. Véleményeket kérnék ill. aki tulajdonolta vagy próbálta az alábbi kerékpárokat (az árakban van szórás), mik a tapasztalatai:

- Cube Attain GTC carbon ill. GTC pro disc

- Wilier GTR Team

- Rose xeon SL-2000/CGF-2000, cdx-2000

Még egy kérdés: a honlapokon hirdetett árak fixek, vagy lehet belőle még kedvezményt kérni, hasonlóan az autóvásárláshoz?

 

Előre is köszönöm!


Edited by st81, 2017. May 22. - 10:03.


#2383
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://road.cc/conte...roblem#comments

 

nincs annyi gumikacsa az univerzumban, ami fél debrecent lefedné!



#2384
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
http://apro.bikemag....al-l392303.html

De ez karbon ..

És olcsóbb az alunal..

#2385
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

https://www.bikerumo...harity-auction/

 

újrahasznosított alu kávékapszulák?

 

van egy zsák cola zero aludobozom. felajánlom ezeknek, hátha ragasztanak még ilyen karbon muffos csodákat.



#2386
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

jönnek új anyagok is http://www.cyclingwe...ne-frame-260002

ez karbon, csak van nyomokban grafén. mint, a "szkandium-váz" vagy "magnézium-váz", pedig azokat a fémeket is csak ötvözőanyagként használják :)

 

btw, a look pl. lenszövetet használ pár karbonvázánál.. mégsem mondják, hogy "lenváz" :D


Edited by Vejne, 2017. May 18. - 17:01.


#2387
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

olcsó karbon vs. drága alu egy hitvita.

Aki karbont akar az úgyis azt vesz, aki meg drága alut, annak is megvan az oka. A drága alu lassan kezdi betölteni a titán szerepét, annak aki nem kommerszt akar, hanem valami MÁST

Leginkább ki kéne próbálni ezeket az új alukat, nekem mondjuk szimpatikus pár

Kiváltképp ez a Bowman, mert ennek még menetes a középcsapágyháza nem a gagyi pressfit.

jönnek új anyagok is http://www.cyclingwe...ne-frame-260002



#2388
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

olcsó karbon vs. drága alu egy hitvita.

Aki karbont akar az úgyis azt vesz, aki meg drága alut, annak is megvan az oka. A drága alu lassan kezdi betölteni a titán szerepét, annak aki nem kommerszt akar, hanem valami MÁST

Leginkább ki kéne próbálni ezeket az új alukat, nekem mondjuk szimpatikus pár

Kiváltképp ez a Bowman, mert ennek még menetes a középcsapágyháza nem a gagyi pressfit.



#2389
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

http://road.cc/conte...rk-headset-2017

 

tök mázli, hogy anyám-apám nem olvassa a kerékpáros fórumokra sz.rt hülyeségeimet, mert megkapnám, hogy "olyan panaszkodós vagy".. 

 

Ja, most is panaszkodni-szájathúzni fogok..

 

szerintem ezeknek az aluvázaknak az égvilágon semmi értelme.

 

1.1kg körül van, na és? Olcsó karbon is ott van, vagy kicsit nehezebb, cserébe, egy jó nehéz karbonváz tuti nem papírfalú, nem horpad, nem fárad hamar, ja, és kényelmesebb is, meg sokszor olcsóbb, mint ezek a csúcs-aluk, mint az aithein és tsai.

 

Nem jó, na! :D

 

Egy alap-karbonvázra épített bicaj ált. egy árban van azonos felszereltség mellett, mint a csúcs-aluk. És nem gondolkoznék , melyiket vegyem..

,, Olcsó karbon is ott van, vagy kicsit nehezebb, cserébe, egy jó nehéz karbonváz tuti nem papírfalú, nem horpad, nem fárad hamar, ja, és kényelmesebb is,"

 

Erre azért ne vegyél mérget, az olcsó karbon attól olcsó, hogy kevés karbonszövetet és sok műgyantát tartalmaz, na ez a recept nem a hosszú élettartam elixírje...  :) 


  • Vejne likes this

#2390
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://road.cc/conte...rk-headset-2017

 

tök mázli, hogy anyám-apám nem olvassa a kerékpáros fórumokra sz.rt hülyeségeimet, mert megkapnám, hogy "olyan panaszkodós vagy".. 

 

Ja, most is panaszkodni-szájathúzni fogok..

 

szerintem ezeknek az aluvázaknak az égvilágon semmi értelme.

 

1.1kg körül van, na és? Olcsó karbon is ott van, vagy kicsit nehezebb, cserébe, egy jó nehéz karbonváz tuti nem papírfalú, nem horpad, nem fárad hamar, ja, és kényelmesebb is, meg sokszor olcsóbb, mint ezek a csúcs-aluk, mint az aithein és tsai.

 

Nem jó, na! :D

 

Egy alap-karbonvázra épített bicaj ált. egy árban van azonos felszereltség mellett, mint a csúcs-aluk. És nem gondolkoznék , melyiket vegyem..


  • donciccio likes this

#2391
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

50/34-et hasznalja pl. Poppa is, aki tavaly 4mp-re volt a Pilis II-n az abszolut gyozelemtol, sokkal erosebb mint en, es gyakran hasznalja is a 34x28-at!

A multkor itt kitargyalt Ronald Kuba 34x30-cal ment a Kinok Kinjan, es hasznalta, lattam.

En 34x25-ot nagyon sokszor hasznalom, a Kinok Kinjan is pl., de nem is mindig akar az ember erolkodve felmenni az adott emelkedore.

szerintem lakhelyfüggő is.

 

hogy hétvégénként, hébe-hóba átugrunk felvidékre, vagy zemplénbe, tolerálható a 39-26. De, ha naponta járnék olyan helyeken, lazán felkerülne 34-mellé hátra egy menekülő. Mert más néha-néha emelkedőzni, és más napi szinten.

 

Ja, meg itt síkon pl. nagyon jók a nagy kistányérok, 42-16 (39-15) pl. a világból kivisz, ha megvan a csíkszentmihályiflow. Sok munkát levesz a nagytányérról, ha nem mindig azt használod.

 

Egyébként szerintem pont ezért jó a kompakt osztókör: nyugodtan tehetsz rá 53-39-et, ha úgy érzed jónak, de akár 33-as kistányért is enged.

 

Extra mókás, hogy még mindig itt lapul a fiókomban egy régi centaur century gray tripla.. 30-40-50-es tányérok, a 40-50-es 135-ös körön, a kistányér meg talán 74-esen.

 

Nos, ha csak a 30-40-es tányért hagyod rajta, és rövidebb tengelyes középrészt veszel, máris ott a "szubkompakt", vagy "gravel" hajtány :) Csak négyszög..

 

az új dizájnú campag-karok is bejönnek, kistányér 113, nagy 144-es körön, külön rögzítés (mondjuk emiatt 8 csavar..).

 

Bár ami még nagyon tetszik hajtások közül, a Praxis Zayante, emlékszem, 2 éve valami 120 euróért tudtam volna újat venni belőle, nem tettem meg. Kár érte. Csinike-letisztult, nem hivalkodó. Valamiért nagyon tetszik.



#2392
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

50/34-et hasznalja pl. Poppa is, aki tavaly 4mp-re volt a Pilis II-n az abszolut gyozelemtol, sokkal erosebb mint en, es gyakran hasznalja is a 34x28-at!

A multkor itt kitargyalt Ronald Kuba 34x30-cal ment a Kinok Kinjan, es hasznalta, lattam.

En 34x25-ot nagyon sokszor hasznalom, a Kinok Kinjan is pl., de nem is mindig akar az ember erolkodve felmenni az adott emelkedore.


  • Vejne likes this

#2393
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Ugye most viccelsz.

igen, de ez nyilvánvaló volt.

 

azonban, amiket citáltam, mind-mind elhangzottak már különféle fórumokon-fszbk csoportokban, etc. Mindig uramborogass hangulat fog el tőlük..



#2394
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,426 posts

http://weightweenies...p?f=10&t=130792

 

pár örökzöld kedvenc mondat, mi eszembe jut a bringa kapcsán:

"a nagy vázak nevetségesek, mert hosszú a fejcsövük, olyan gányadék kinézet.."

 

"a kompakt hajtókar hülyén néz ki nagy vázon, mint egy torz"

 

"az alacsony profilú kerék csúnya egy modern vázban"

 

"a hajlított első villaszár nem trendi, csúnya. ronda"

 

igen.. tényleg!

a "szépséggel" nehéz vitatkozni. mindenkinek más a szép. annyi biztos,h a katalógusokban az 55-56-57-es,vagy M-L-méreteket fotózzák. talán azok a vázméretek tűnnek az emberi szemnek a legarányosabbnak. tegnap jól jött volna az alacsony peremű kerekem. sok kis meredek falon voltam,meg az út sem volt a legjobb minőségű. az,h egy modern vázban miként mutat egy alacsony peremes gurcsi... nos ezzel is nehéz vitatkozni. ebben a vázban sztem mind a két kerék jól mutat. a hajlított villaszár nekem pl nagyon tetszik. a régi reynolds vázamban csak egyenes villa volt. megszoktam,de egy idő után hiányzott a hajlított villa. :D az 50/34-es hajtómű nekem speciel semelyik bringában nem tetszik. őszintén szólva nem sok előnyét tudom felsorolni. az 50-es lánctányért még megértem,de a 34-et már kevésbé. főleg a ma divatos mtb áttételekkel. na,de mind1 is. most a kinézet a lényeg. ezzel,meg mint már írtam,nehéz vitatkozni. :)


  • Kisherceg likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2395
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts
Ugye most viccelsz.

#2396
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://weightweenies...p?f=10&t=130792

 

pár örökzöld kedvenc mondat, mi eszembe jut a bringa kapcsán:

"a nagy vázak nevetségesek, mert hosszú a fejcsövük, olyan gányadék kinézet.."

 

"a kompakt hajtókar hülyén néz ki nagy vázon, mint egy torz"

 

"az alacsony profilú kerék csúnya egy modern vázban"

 

"a hajlított első villaszár nem trendi, csúnya. ronda"

 

igen.. tényleg!


Edited by Vejne, 2017. May 16. - 06:19.


#2397
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

"I have just put these shifters on my bike. I have them working with a  11speed 105 front derailleur and a tiagra 4700 rear derailleur (which works with 11speed shifters )...  "

itt a lényeg, mert az elmúlt időben több szájkarate-agyeldobás volt a témában. 

 

Ökölszabály: NINCS olyan, hogy x sebességes hátsó váltó. Actuation ratio van és pont. :)

 

A tiagra 47xx váltó actuation-je 1.4, mint a 11s szetteké. Így a váltó 11s váltókarral mukodik, pont. Nem mukodik régi 1.7-es sis-es váltókarokkal (46..,56--67..)

 

csak azért hoztam fel, mert minden héten van egy idióta, aki felteszi a 68__as váltót pl. 67-es váltókarhoz (mert ultegrához ultegra kell..), aztán csodálkozik, vagy "upgrade"-eli a 47-es tiagra szettjét régebbi 10s ultegrával, és csodálkozik (mert 10s-re 10s).

 

"háde 10s hátsó váltó!"

nem fiam. nem létezik "x sebességes" hátsó váltó ;) (kis túlzással! azért 8-as láncot ne erőltess 11s váltóban, mert jó eséllyel bele se fér..)


 


Edited by Vejne, 2017. May 14. - 13:41.


#2398
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

https://www.rosebike...2016/aid:862050

 

18mm és mégis 23mm-től ajánlják ők is



#2399
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,426 posts

http://road.cc/conte...tos-11-groupset érdekes.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2400
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,426 posts


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A