ha vlkinek még igénye lenne egy örökélet+1nap szettre,akkor vegyen pl 2002-es chorus szettet. a hajtókart érdemes kicserélni egy ut hajtóműre,és ennyi.
saját km óra volt a szetthez? wow!
ha vlkinek még igénye lenne egy örökélet+1nap szettre,akkor vegyen pl 2002-es chorus szettet. a hajtókart érdemes kicserélni egy ut hajtóműre,és ennyi.
saját km óra volt a szetthez? wow!
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
ha vlkinek még igénye lenne egy örökélet+1nap szettre,akkor vegyen pl 2002-es chorus szettet. a hajtókart érdemes kicserélni egy ut hajtóműre,és ennyi.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
http://road.cc/conte...-speed-groupset
anno, 2002-ben a record-chorus után harmadhegedus volt a csentaur
majd, ahogy behoztak az athenat-szuper rekordot, lekerült ötödiknek.
majd 2011től a power torque-power shift ficsőrökkel degradálták alulról másodiknak.
most újra behozták, immáron a hierarchia legaljára
a hajtókar tömegben tohonyább a 2008-as mirázsnál (a régi ultra torque csentaurnál nehezebb, a power torque csentaurnál meg sokkal nehezebb..)
a fékszett kb. 15 grammal nehezebb az előző generációs csentaurtól
a váltó szintén nehezebb, ráadásul nem kapta meg az embrace-kialakítást.
ja, a lánckeréksorokra ne nézzetek rá. a 10-es rendszereknél elérhető 12-25, 12-27, 13-26, 13-29. nincs.
cserébe van egy rakás montisor, akkora ugrásokkal-hézagokkal, hogy ihaj.
sokan örömködnek, hogy ultra torque a hajtókar, és? a potenza meg powertorque+, ugyanúgy 10mm-es imbusszal szerelhető, és önlehúzócsavaros.. oké, az ultra torque bizonyított-kőegyszeru-iszonyat megbíztható és gondmentes rendszer (***ha a vázad-középcsapágyházad JÓ).
de ez a szett pontosan undorító lett. nehezebb az elődöktől, rondább, és hiába a 11 lánckerék hátul, ez nem jó semmire, mert akkora ugrások vannak, hogy effektíve egy 8-9s sornak felel meg "egérúttal"..
hajtókarnál sincs már hemi-kompakt, se sztenderd, csak 50-34. Én szeretem ezt a felállást, viszont van egy hátránya: a 34-es kistányér miatt síkon kb. egytányér felállásban használod, így a nagytányér kap rendesen, és sokszor keresztbeváltasz. Nem hiába van 39-es kistányérom, azzal (39-15) pl. nagyon kellemes pörgetős városi-átforgatós áttételed van síkra..)
Vejne módosította - 2017. május 09. - 16:39
"nem rossz a 25-ös gumi 15-ös felnin?" - én semmit nem vettem észre kanyarban azon kívül, hogy amíg új a gumi addig nyilván nem tapadt úgy kanyarban. Azért szoktam veretni a Pilisben meg itt-ott, szóval nem csak akkor kanyarodok mikor hazaérek és szeretem is döntögetni. Én úgy vettem észre, hogy kell egy guminak olyan 2-300 kili, hogy "betapadjon"
Egy ideje (olyan 3 éve) 25-össel megyek 15-ös felnin
A szélességről meg annyit, hogy gumi és gumi között óriási a különbség. Azért nem vettem giga olcsón michelin pro4-et (25-ös) mert mindenhol azt olvastam, hogy még a 15-ös felniken is minimum 27, de inkább 28 széles lesz. Ez sokaknak előny, de nekem szűkös a hely. Szóval a szám a gumin csak 1 dolog
Ezt elfogadom. Igazából csak a 19-es felnire 23-as gumi dolog bökte a csőröm.
Kicsit más téma: Fulcruméknál a 5/7 kerékszettek CX verziójában tényleg csak a csapágyak tömítettségében van különbség? Tömegben ~8 gramm a különbség mindkét gurigánál, más eltérést nem találtam.
Mint írtam, 15 os felnim van, pont amiatt váltottam vissza 23 asra, de, azt vettem észre, hogy sok 17/18 as felnis vált vissza 23 ra.
Szerintem normális használat mellett kicsi a sansz felutni.
Ezt elfogadom. Igazából csak a 19-es felnire 23-as gumi dolog bökte a csőröm.
Kicsit más téma: Fulcruméknál a 5/7 kerékszettek CX verziójában tényleg csak a csapágyak tömítettségében van különbség? Tömegben ~8 gramm a különbség mindkét gurigánál, más eltérést nem találtam.
Ilyet használsz?
(Én is ide tudom kopizni az összes gyártót, akik azt mondják amit én, csak nincs sok értelme.)
Ilyet használsz?
(Én is ide tudom kopizni az összes gyártót, akik azt mondják amit én, csak nincs sok értelme.)
Vejne módosította - 2017. május 09. - 12:23
nem rossz a 25-ös gumi 15-ös felnin? nekem muszá volt 23-asra váltanom, mert a 15-ös felnin a 25 egy nagy csalódás volt&nem jött be. 23-assal sokkal jobb.
nekem lomhának tűnt. 7 bar (ez a max)-on a 25ös gumi kb 26,3-ra terült szét. valszeg tényleg nem a 15-ös felnire optimális
de milyen felnin valóban 25 mm a szélessége? a 622x17-en?
define "kisebb nyomás"
nekem 6.5 bar sem tunik puhának 23-as gumival, igaz, rutinban 7 baron futok (100psi)
Szélesebb gumihoz kisebb nyomást kell használni, hogy ugyanazt a komfortot kapd. (Az erő (súly) változatlan, a felület nagyobb, tehát kisebb nyomás is elég.)
Én 10-15%-os sag-hez lövöm be a guminyomást, úgy nem is ráz, de nem ütöm fel. Ha ugyanezt a sag-et lapos, de széles guminál használnám, akkor felütés lenne a vége.
Nem véletlen ajánlják a gyártók a 17C felniket minimum 25 mm széles gumival.
Pisz módosította - 2017. május 09. - 12:14
A magassága viszont marad 22-23 mm, így a kisebb nyomás miatt jól fel is lehet ütni.
define "kisebb nyomás"
nekem 6.5 bar sem tunik puhának 23-as gumival, igaz, rutinban 7 baron futok (100psi)
nem rossz a 25-ös gumi 15-ös felnin? nekem muszá volt 23-asra váltanom, mert a 15-ös felnin a 25 egy nagy csalódás volt&nem jött be. 23-assal sokkal jobb.
Amúgy 17-es felni 23-as gumi kombón nem gondolkoztál? az szerintem jobb-ideálisabb, mint a túlméretes gumi..
ahogy próbálgattam, inkább mennék 23-as gumival széles felnin, mint 25-össel keskeny felnin. egyszeruen jobb.
25-ös gumi 15-ös felnin nekem félresikerült kísérlet volt sajnos. vagy kóválygott-úgy éreztem kanyarban, mintha takonylabda lenne a felnin, vagy kellemetlenül kemény-ütős volt.
amúgy 19-es felnin is használtam 23-as gumit, nem volt vele probléma.
szerintem jobb. És csinál a 23-asból cirka 27-est
A magassága viszont marad 22-23 mm, így a kisebb nyomás miatt jól fel is lehet ütni.
Ezen is gondolkodtam.
Egyrészt nem tetszik ez a fűzés,
Másrészt az a teóriám erre, hogy az egyenletesebb küllőzés miatt könnyebb a centrírozás és oldalirányban is talán merevebb egy kerék. A zondánál a küllőcsoportok között elég nagy a "luk". ha itt van egy nyolcas legkiállóbb pontja akkor szerintem kibasznak a szervizből a kerekemmel együtt.
A raing3-nál is ez a 3-as rendezés megy, de ott szét vannak húzva a küllők.
17-es felni sem feltétel, sőt, egyelőre maradnék a 15-nél, nekem semmi bajom nincs vele 25-ös gumival sem. Nincs túl sok helyem a vázban 25-ös gumival és 15-ös felnivel. Ugyanez 17-es felnivel plusz 1-2 mm oldalanként.
Egyébként racing3-ból is van már 17-es.
Ultegra kerékkel szemeztem még, szimpi, de nehezebb mint a mostani szettem. Viszont mostanában elég jó áron adják.
nem rossz a 25-ös gumi 15-ös felnin? nekem muszá volt 23-asra váltanom, mert a 15-ös felnin a 25 egy nagy csalódás volt&nem jött be. 23-assal sokkal jobb.
Amúgy 17-es felni 23-as gumi kombón nem gondolkoztál? az szerintem jobb-ideálisabb, mint a túlméretes gumi..
ahogy próbálgattam, inkább mennék 23-as gumival széles felnin, mint 25-össel keskeny felnin. egyszeruen jobb.
25-ös gumi 15-ös felnin nekem félresikerült kísérlet volt sajnos. vagy kóválygott-úgy éreztem kanyarban, mintha takonylabda lenne a felnin, vagy kellemetlenül kemény-ütős volt.
amúgy 19-es felnin is használtam 23-as gumit, nem volt vele probléma. szerintem jobb. És csinál a 23-asból cirka 27-est
Vejne módosította - 2017. május 09. - 11:00
Zonda c17 ? Mégis újabb dizájn
Ezen is gondolkodtam.
Egyrészt nem tetszik ez a fűzés,
Másrészt az a teóriám erre, hogy az egyenletesebb küllőzés miatt könnyebb a centrírozás és oldalirányban is talán merevebb egy kerék. A zondánál a küllőcsoportok között elég nagy a "luk". ha itt van egy nyolcas legkiállóbb pontja akkor szerintem kibasznak a szervizből a kerekemmel együtt.
A raing3-nál is ez a 3-as rendezés megy, de ott szét vannak húzva a küllők.
17-es felni sem feltétel, sőt, egyelőre maradnék a 15-nél, nekem semmi bajom nincs vele 25-ös gumival sem. Nincs túl sok helyem a vázban 25-ös gumival és 15-ös felnivel. Ugyanez 17-es felnivel plusz 1-2 mm oldalanként.
Egyébként racing3-ból is van már 17-es.
Ultegra kerékkel szemeztem még, szimpi, de nehezebb mint a mostani szettem. Viszont mostanában elég jó áron adják.
petter78 módosította - 2017. május 09. - 09:40
C24-hez lenne felni külön ha felütnéd?
Lehet uj felnit venni, igen, de nem gazdasagos, majd 100eFt egy felni.
https://www.merlincy...2017-94629.html
hoppá. de ez csak egy webshop saját márkája, matricázott váz.
Igen, de nem mindegy, mit matricáznak át Ennyiért erősen jó vétel
Vejne módosította - 2017. május 09. - 07:33
Zonda c17 ? Mégis újabb dizájn
emlegetett majom
http://weightweenies...art=30#p1314746
érdekes, hogy a zondák rendszerint gyári tömegadat alá esnek.
volt eurusom, az nehezebb, pedig aluküllő-aluanya, picit jobb agy..
amúgy tényleg 335 usd szállítva usába a zonda pbk-ról, de mo-ra.. nem annyi ide 410. euró..
Vejne módosította - 2017. május 09. - 06:07
Akkor gyorsan fúrok rá egy kopásjelző lyukat én is 2-es fúróval, hogy megnyugodjak :-)
Azért ezeket illik komolyan venni, nehogy úgy járjak mint egy barátom, aki a széthasznált kerekét betette a városi bicóba, kúton kezdte felfújni a kompresszorral, telefon csörög, kompresszor rajta hagy, erre a felni meg jól szétrobbant a szétkopott fékfelület mentén ahol vékony volt már... kb. egy 10-15 centis darab hiányzott belőle. Nem tettem volna mellé a fejem miközben fújta a kompresszor.
Én már jártam így, pumpáláskor nekem is robbant fel a felnim.
De a te felnidben még van anyag, szerintem használhatod nyugodtan. Az enyém ennél sokkal kopottabb volt.