Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#24081
Posted 2010. September 16. - 13:47
#24082
Posted 2010. September 16. - 13:25
Tényleg, ha valaki élt és kerékpározott már huzamosabb idõn keresztül olyan országban, ahol komoly bicós kultúra van (pl. Hollandia), az elmesélhetné hogy ott hogy mûködnek a dolgok - mit ír elõ a KRESZ, kerékpárutak vannak vagy az úttesten megy mindenki, stb.
Ausztriában, Salzburgban, a belvárosban laktam fél évig. A városon É-D és K-NY irányban is keresztül tudtam úgy kerékpározni, hogy a bringával gyakorlatilag nem kellett megállni!
A fõbb kerékpárutak a gyalogosforgalomtól is szeperálva voltak, a folyó ill. a sínek mentén haladtak, a hidaknál és a keresztezõ nagyobb utaknál aluljáróval vagy felüljáróval oldották meg az átkelést. Egyébként az utak szélén felfestéses módszer volt a jellemzõ. A buszokon lehet kerékpárt szállítani. Biciklitárolók mindenhol vannak, és az emberek bringával járnak. Ez mondjuk köszönhetõ annak is, hogy az óvárosba behajtani sem lehet, és kintebb sem volt egyszerû pl. parkolni. Szóval az autózást ott már abszolút túlhaladták. Annak ellenére, hogy sokkal több csapadék esik, mint Budapesten!
Azt nem tudom, hogy hivatalosan milyen elvárások vannak a bringásokkal szemben, de a legtöbb városi bringa fel volt szerelve normális lámpával, amire szükség is volt, és nem csak a helyzetjelzésre gondolok... Illetve néhány ismerõsömet szondáztatták a rendõrök éjjel, volt, akinek büntetést is kellett fizetnie. Ez annak tükrében vicces, hogy autónál nincsen zéró tolerancia, és csak akkor állítanak meg a rendõrök, ha okot adsz rá, így nem utaztam úgy autóban az eltelt idõ alatt, hogy a sofõrben ne lett volna pár sör...
#24083
Posted 2010. September 16. - 13:16
Egyirányú utcákba is be vannak engedve a bringások, szûk utakon pedig egészen keskeny bringasávok is vannak, amik simán mûködõképesek.
Alapvetõen nyugodtabb a közlekedés, de szerintem Budapesten sem lenne lehetlen elérni ugyanezt.
#24084
Posted 2010. September 16. - 13:04
Tényleg, ha valaki élt és kerékpározott már huzamosabb idõn keresztül olyan országban, ahol komoly bicós kultúra van (pl. Hollandia), az elmesélhetné hogy ott hogy mûködnek a dolgok - mit ír elõ a KRESZ, kerékpárutak vannak vagy az úttesten megy mindenki, stb.
A Nemzeti Együttmûködés Rendszerébe szerintem az élhetõ biciklis közlekedés is beletartozik, hallassuk a hangunkat. XD (Szerintem már az megoldana sokmindent, ha levennék a bicikliút táblát a bicikliútnak alkalmatlan szakaszokról. A gyalogosok is örülnének, mert lenne járdájuk végre, nem az a harminc centis sáv az úttest mellett, amin az utcalámpákkal kénytelenek osztozni, meg mi is, mert nem kéne azt lesni hogy mikor jön a rendõr.)
Nekem londoni tapasztalatom van (bár már jó régrõl), gondolom nem meglepõ, de sokkal jobb volt a helyzet, mint itthon, pedig aztán nem egy kerékpáros paradicsom. Értelmesen megtervezett kerékpársávok voltak, jól láthatóan felfestve, jól kitáblázva stb.
#24085
Posted 2010. September 16. - 12:59
Ezt pl így nem érdemes kintrõl rendelni.
#24086
Posted 2010. September 16. - 12:56
#24087
Posted 2010. September 16. - 12:51
én most rendelek:)
#24088
Posted 2010. September 16. - 12:38
Aszem a fradisok (Lajosbá gruppóóó) mesélték tavaly hogy õket is megtalálta egy motorosrendõr amikor pelotonba suhantak.. de õk felvezetést kaptak Szentendre végéig..
na ha Velence 10-en rá kell menni akkor lesz baj...
#24089
Posted 2010. September 16. - 12:34
Ezek a bicós KRESZ szabályok engem is idegesítenek, valóban tisztázásra szorulna.
Más, de ide jön: Kedvenc helyem a Velencei-tó körüli út, nyáron majd minden hétvégén lemegyek és lenyomok 3-5 kört. Idén nyáron láttam, hogy Pákozdon elkezdtek megépíteni egy új bicóutat. Két apró probléma van vele: [1] még kész sincs, de már rosszabb, mint a hullámvasút; [2] kb. 150 m-enként át van terelve az út másik oldalára, zebrával. Na okké: ez a szaggatott oda-vissza menetel nem hinném, h túl vonzó egy outis tekerõ számára, a másik, h sztem balesetveszélyesebb, mintha ott menne végig az autók mellett. Kb ennyi. Mérges leszek, ha kitalálják, h ott kell menni, mert az alapjaiban ölheti meg az egész Velencei-tó kört.
Ha szerencsénk van a falusiak ellopják a térköveket és nem lesz kerékpárút.
A sebesség mindent megold.
#24090
Posted 2010. September 16. - 12:31
Más, de ide jön: Kedvenc helyem a Velencei-tó körüli út, nyáron majd minden hétvégén lemegyek és lenyomok 3-5 kört. Idén nyáron láttam, hogy Pákozdon elkezdtek megépíteni egy új bicóutat. Két apró probléma van vele: [1] még kész sincs, de már rosszabb, mint a hullámvasút; [2] kb. 150 m-enként át van terelve az út másik oldalára, zebrával. Na okké: ez a szaggatott oda-vissza menetel nem hinném, h túl vonzó egy outis tekerõ számára, a másik, h sztem balesetveszélyesebb, mintha ott menne végig az autók mellett. Kb ennyi. Mérges leszek, ha kitalálják, h ott kell menni, mert az alapjaiban ölheti meg az egész Velencei-tó kört.
#24091
Posted 2010. September 16. - 12:31
A Nemzeti Együttmûködés Rendszerébe szerintem az élhetõ biciklis közlekedés is beletartozik, hallassuk a hangunkat. XD (Szerintem már az megoldana sokmindent, ha levennék a bicikliút táblát a bicikliútnak alkalmatlan szakaszokról. A gyalogosok is örülnének, mert lenne járdájuk végre, nem az a harminc centis sáv az úttest mellett, amin az utcalámpákkal kénytelenek osztozni, meg mi is, mert nem kéne azt lesni hogy mikor jön a rendõr.)
#24092
Posted 2010. September 16. - 12:29
Egy kerékpárosnak öltözött kerékpárost nem fognak nagyon piszkálni a rendõrök, nekik is csak nyûg van vele.
Két idei történet:
Elsõ: Idén egyszer megállított a rendõr városon kívül, hogy miért nem a kerékpárutat használom (azt meg kell jegyeznem, hogy ez elég vicces kerékpárút, mert csak az egyik irányból van kirakva a kerékpárút tábla, szóval csak az egyik irányból kell/lehet használni
Második történet:
Kb. három hónapja történt. Csapat edzés volt, kb húsz bringás a városban a fõúton, ami mellett van kerékpárút. A 8as út körforgalma utáni szakaszon történt, itt összeér a régi elkerülõ és a 8as. A jobb oldali sávban jönnek az elkerülõrõl érkezõk, a másikban a 8ason jövõk. A lényeg kerékpárosok a belsõ sávban, elnéz hátra jobbra, nem jön senki, aztán sávváltás, pár másodpercre rá hatalmad dudálás, egy rendõr jött a sávban "kicsit" gyorsan. Megállít mindenkit, üvöltözik (egyébként egy nõ volt), aztán igazoltatni akar mindenkit, senkinél semmi papír, meg az öregek jól kiröhögték, hogy mit akar mert õ is szabálytalanul jött, aztán hisztizett egy sort és elment.
Sok kerékpárossal egyszerre nem tudnak (tudnának csak nekik is nagy gond lenne) mit kezdeni a rendõrök. Vannak még bõven hasonló történeteket. Az öregek azt mondták, hogy most elég nyugis a helyzet, mert régen szinte minden edzésen volt problémájuk valakivel és nem ilyen higgadtan oldották meg ezeket, persze vannak bõven nagy mesegépek köztük, szóval biztos csak a fele igaz a régi történeteknek.
A sebesség mindent megold.
#24093
Posted 2010. September 16. - 12:26
Egyébként ha havonta megbüntetnének ... akkor is olcsóbban jönnék ki mint évente új kerékszet...
#24094
Posted 2010. September 16. - 12:24
#24095
Posted 2010. September 16. - 12:17
A legszebb az mikor Szentendrén tekerek el a fõúton lévõ rendõrségi épület mellett miközben az útról ki vannak tiltva a biciklisek... De mit csináljak? Máshol nem lehet menni...
#24096
Posted 2010. September 16. - 11:55
Rengeteg téveszme kering pl az egyirányú utcák és a buszsáv használatáról, vagy pl arról, hogy most már nem kötelezõ az úttest jobb szélére húzódni biciklivel. Látható, hogy a kerékpárutak használata sem tiszta. A KRESZ nyelvzete pedig sokszor nehezen érthetõ.
Nem értem, hogy a kerékpáros újságok miért nem vállaltak szerepet ennek tisztázásában. Bikemagon is fent kellett volna legyen a részletes magyarázat, kiemelt fórumtéma kéne rá, stb.
#24097
Posted 2010. September 16. - 11:55
Vettem az országútimra egy kétforgáspontos miche féket.
Még nem volt idõm felszerelni, de feltûnt, hogy a fékpofa nem billenthetõ, így felmerül bennem a gyanú, hogy nem minden felniszélességnél fog rendesen felfeküdni a felnire. Ezt a dolgot lehet megfelelõ billenthetõ fékpofa vásárlássan kompenzálni, vagy erre magának a féktestnek is fel kell lennie készítve?
Hogyan van ez?
köszi
#24098
Posted 2010. September 16. - 11:48
Ez a 158/k jel, ki latott mar ilyet, mert en nem.
.
pedig van
pesten is több helyen, szegeden, is meg a franc tudja még de több helyen láttam már
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#24099
Posted 2010. September 16. - 11:45
federka: Nem jol ertelmezed, mert ha nincs "kerekpar nyom" nincs felfestve, akkor lakott teruleten SEM lehet az uton menni.
Illetve lehet, csak nem szabad.
jogos!
javitottam is, hogy kesobb se legyen felrevezeto
#24100
Posted 2010. September 16. - 11:44

Sign In
Create Account

Back to top






