Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34313 replies to this topic

#2361
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

ebből a centaurból nem lesz legenda


  • donciccio likes this

#2362
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://road.cc/conte...-speed-groupset

 

anno, 2002-ben a record-chorus után harmadhegedus volt a csentaur

 

majd, ahogy behoztak az athenat-szuper rekordot, lekerült ötödiknek.

 

majd 2011től a power torque-power shift ficsőrökkel degradálták alulról másodiknak.

 

most újra behozták, immáron a hierarchia legaljára

 

a hajtókar tömegben tohonyább a 2008-as mirázsnál (a régi ultra torque csentaurnál nehezebb, a power torque csentaurnál meg sokkal nehezebb..)

 

a fékszett kb. 15 grammal nehezebb az előző generációs csentaurtól

 

a váltó szintén nehezebb, ráadásul nem kapta meg az embrace-kialakítást.

 

ja, a lánckeréksorokra ne nézzetek rá. a 10-es rendszereknél elérhető 12-25, 12-27, 13-26, 13-29. nincs.

 

cserébe van egy rakás montisor, akkora ugrásokkal-hézagokkal, hogy ihaj.

 

sokan örömködnek, hogy ultra torque a hajtókar, és? a potenza meg powertorque+, ugyanúgy 10mm-es imbusszal szerelhető, és önlehúzócsavaros.. oké, az ultra torque bizonyított-kőegyszeru-iszonyat megbíztható és gondmentes rendszer (***ha a vázad-középcsapágyházad JÓ).

 

de ez a szett pontosan undorító lett. nehezebb az elődöktől, rondább, és hiába a 11 lánckerék hátul, ez nem jó semmire, mert akkora ugrások vannak, hogy effektíve egy 8-9s sornak felel meg "egérúttal"..

 

hajtókarnál sincs már hemi-kompakt, se sztenderd, csak 50-34. Én szeretem ezt a felállást, viszont van egy hátránya: a 34-es kistányér miatt síkon kb. egytányér felállásban használod, így a nagytányér kap rendesen, és sokszor keresztbeváltasz. Nem hiába van 39-es kistányérom, azzal (39-15) pl. nagyon kellemes pörgetős városi-átforgatós áttételed van síkra..)


Edited by Vejne, 2017. May 09. - 16:39.

  • donciccio and laspring like this

#2363
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

"nem rossz a 25-ös gumi 15-ös felnin?" - én semmit nem vettem észre kanyarban azon kívül, hogy amíg új a gumi addig nyilván nem tapadt úgy kanyarban. Azért szoktam veretni a Pilisben meg itt-ott, szóval nem csak akkor kanyarodok mikor hazaérek és szeretem is döntögetni. Én úgy vettem észre, hogy kell egy guminak olyan 2-300 kili, hogy "betapadjon"

Egy ideje (olyan 3 éve) 25-össel megyek 15-ös felnin

A szélességről meg annyit, hogy gumi és gumi között óriási a különbség. Azért nem vettem giga olcsón michelin pro4-et (25-ös) mert mindenhol azt olvastam, hogy még a 15-ös felniken is minimum 27, de inkább 28 széles lesz. Ez sokaknak előny, de nekem szűkös a hely. Szóval a szám a gumin csak 1 dolog



#2364
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Ezt elfogadom. Igazából csak a 19-es felnire 23-as gumi dolog bökte a csőröm. :D

Kicsit más téma: Fulcruméknál a 5/7 kerékszettek CX verziójában tényleg csak a csapágyak tömítettségében van különbség? Tömegben ~8 gramm a különbség mindkét gurigánál, más eltérést nem találtam.


Kényszerből a varosimon fél évig volt 19 es trekking felnin 23 as ssp conti. Defekt után nem volt kedvem 38 as trekking méretű belsot venni, és volt itthon kb hat pár outi belső, meg több régi külső

Aztán ezt tettem föl kényszerből

Csak városban használtam, gond nélkül

#2365
Pisz

Pisz

    vendég

  • fórumtag
  • 57 posts

Mint írtam, 15 os felnim van, pont amiatt váltottam vissza 23 asra, de, azt vettem észre, hogy sok 17/18 as felnis vált vissza 23 ra.

Szerintem normális használat mellett kicsi a sansz felutni.

 

Ezt elfogadom. Igazából csak a 19-es felnire 23-as gumi dolog bökte a csőröm. :D

 

Kicsit más téma: Fulcruméknál a 5/7 kerékszettek CX verziójában tényleg csak a csapágyak tömítettségében van különbség? Tömegben ~8 gramm a különbség mindkét gurigánál, más eltérést nem találtam.



#2366
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Ilyet használsz?

(Én is ide tudom kopizni az összes gyártót, akik azt mondják amit én, csak nincs sok értelme.)


Mint írtam, 15 os felnim van, pont amiatt váltottam vissza 23 asra, de, azt vettem észre, hogy sok 17/18 as felnis vált vissza 23 ra.

Szerintem normális használat mellett kicsi a sansz felutni.

#2367
Pisz

Pisz

    vendég

  • fórumtag
  • 57 posts

 

Ilyet használsz?

 

(Én is ide tudom kopizni az összes gyártót, akik azt mondják amit én, csak nincs sok értelme.)



#2368
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
http://www.kepfeltol...20170509_12.png

A gyártó hülye

https://www.hedcycli...dennes-plus-lt/

Edited by Vejne, 2017. May 09. - 12:23.


#2369
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

nem rossz a 25-ös gumi 15-ös felnin? nekem muszá volt 23-asra váltanom, mert a 15-ös felnin a 25 egy nagy csalódás volt&nem jött be. 23-assal sokkal jobb.

 

nekem lomhának tűnt. 7 bar (ez a max)-on a 25ös gumi kb 26,3-ra terült szét. valszeg tényleg nem a 15-ös felnire optimális

 

de milyen felnin valóban 25 mm a szélessége? a 622x17-en?

 



#2370
Pisz

Pisz

    vendég

  • fórumtag
  • 57 posts

define "kisebb nyomás"

 

nekem 6.5 bar sem tunik puhának 23-as gumival, igaz, rutinban 7 baron futok (100psi)

 

Szélesebb gumihoz kisebb nyomást kell használni, hogy ugyanazt a komfortot kapd. (Az erő (súly) változatlan, a felület nagyobb, tehát kisebb nyomás is elég.)

Én 10-15%-os sag-hez lövöm be a guminyomást, úgy nem is ráz, de nem ütöm fel. Ha ugyanezt a sag-et lapos, de széles guminál használnám, akkor felütés lenne a vége.

Nem véletlen ajánlják a gyártók a 17C felniket minimum 25 mm széles gumival.


Edited by Pisz, 2017. May 09. - 12:14.


#2371
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

A magassága viszont marad 22-23 mm, így a kisebb nyomás miatt jól fel is lehet ütni.

define "kisebb nyomás"

 

nekem 6.5 bar sem tunik puhának 23-as gumival, igaz, rutinban 7 baron futok (100psi)



#2372
Pisz

Pisz

    vendég

  • fórumtag
  • 57 posts

nem rossz a 25-ös gumi 15-ös felnin? nekem muszá volt 23-asra váltanom, mert a 15-ös felnin a 25 egy nagy csalódás volt&nem jött be. 23-assal sokkal jobb.

 

Amúgy 17-es felni 23-as gumi kombón nem gondolkoztál? az szerintem jobb-ideálisabb, mint a túlméretes gumi..

 

ahogy próbálgattam, inkább mennék 23-as gumival széles felnin, mint 25-össel keskeny felnin. egyszeruen jobb. 

 

25-ös gumi 15-ös felnin nekem félresikerült kísérlet volt sajnos. vagy kóválygott-úgy éreztem kanyarban, mintha takonylabda lenne a felnin, vagy kellemetlenül kemény-ütős volt.

 

amúgy 19-es felnin is használtam 23-as gumit, nem volt vele probléma. :) szerintem jobb. És csinál a 23-asból cirka 27-est

 

 

A magassága viszont marad 22-23 mm, így a kisebb nyomás miatt jól fel is lehet ütni.



#2373
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Ezen is gondolkodtam.

Egyrészt nem tetszik ez a fűzés,

Másrészt az a teóriám erre, hogy az egyenletesebb küllőzés miatt könnyebb a centrírozás és oldalirányban is talán merevebb egy kerék. A zondánál a küllőcsoportok között elég nagy a "luk". ha itt van egy nyolcas legkiállóbb pontja akkor szerintem kibasznak a szervizből a kerekemmel együtt.

A raing3-nál is ez a 3-as rendezés megy, de ott szét vannak húzva a küllők.

17-es felni sem feltétel, sőt, egyelőre maradnék a 15-nél, nekem semmi bajom nincs vele 25-ös gumival sem. Nincs túl sok helyem a vázban 25-ös gumival és 15-ös felnivel. Ugyanez 17-es felnivel plusz 1-2 mm oldalanként.

Egyébként racing3-ból is van már 17-es.

Ultegra kerékkel szemeztem még, szimpi, de nehezebb mint a mostani szettem. Viszont mostanában elég jó áron adják.

nem rossz a 25-ös gumi 15-ös felnin? nekem muszá volt 23-asra váltanom, mert a 15-ös felnin a 25 egy nagy csalódás volt&nem jött be. 23-assal sokkal jobb.

 

Amúgy 17-es felni 23-as gumi kombón nem gondolkoztál? az szerintem jobb-ideálisabb, mint a túlméretes gumi..

 

ahogy próbálgattam, inkább mennék 23-as gumival széles felnin, mint 25-össel keskeny felnin. egyszeruen jobb. 

 

25-ös gumi 15-ös felnin nekem félresikerült kísérlet volt sajnos. vagy kóválygott-úgy éreztem kanyarban, mintha takonylabda lenne a felnin, vagy kellemetlenül kemény-ütős volt.

 

amúgy 19-es felnin is használtam 23-as gumit, nem volt vele probléma. :) szerintem jobb. És csinál a 23-asból cirka 27-est

 

1381351930898-18aon6nbcewqo-630-354.jpg


Edited by Vejne, 2017. May 09. - 11:00.


#2374
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Zonda c17 ? Mégis újabb dizájn

Ezen is gondolkodtam.

Egyrészt nem tetszik ez a fűzés,

Másrészt az a teóriám erre, hogy az egyenletesebb küllőzés miatt könnyebb a centrírozás és oldalirányban is talán merevebb egy kerék. A zondánál a küllőcsoportok között elég nagy a "luk". ha itt van egy nyolcas legkiállóbb pontja akkor szerintem kibasznak a szervizből a kerekemmel együtt.

A raing3-nál is ez a 3-as rendezés megy, de ott szét vannak húzva a küllők.

17-es felni sem feltétel, sőt, egyelőre maradnék a 15-nél, nekem semmi bajom nincs vele 25-ös gumival sem. Nincs túl sok helyem a vázban 25-ös gumival és 15-ös felnivel. Ugyanez 17-es felnivel plusz 1-2 mm oldalanként.

Egyébként racing3-ból is van már 17-es.

Ultegra kerékkel szemeztem még, szimpi, de nehezebb mint a mostani szettem. Viszont mostanában elég jó áron adják.


Edited by petter78, 2017. May 09. - 09:40.


#2375
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

C24-hez lenne felni külön ha felütnéd?

Lehet uj felnit venni, igen, de nem gazdasagos, majd 100eFt egy felni.



#2376
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

https://www.merlincy...2017-94629.html

 

hoppá. de ez csak egy webshop saját márkája, matricázott váz.

 

Igen, de nem mindegy, mit matricáznak át :) Ennyiért erősen jó vétel


Edited by Vejne, 2017. May 09. - 07:33.


#2377
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Zonda c17 ? Mégis újabb dizájn

emlegetett majom

 

http://weightweenies...art=30#p1314746

 

érdekes, hogy a zondák rendszerint gyári tömegadat alá esnek.

 

volt eurusom, az nehezebb, pedig aluküllő-aluanya, picit jobb agy.. 

 

amúgy tényleg 335 usd szállítva usába a zonda pbk-ról, de mo-ra.. nem annyi :D ide 410. euró..


Edited by Vejne, 2017. May 09. - 06:07.


#2378
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,655 posts

Akkor gyorsan fúrok rá egy kopásjelző lyukat én is 2-es fúróval, hogy megnyugodjak :-)

 

Azért ezeket illik komolyan venni, nehogy úgy járjak mint egy barátom, aki a széthasznált kerekét betette a városi bicóba, kúton kezdte felfújni a kompresszorral, telefon csörög, kompresszor rajta hagy, erre a felni meg jól szétrobbant a szétkopott fékfelület mentén ahol vékony volt már... kb. egy 10-15 centis darab hiányzott belőle. Nem tettem volna mellé a fejem miközben fújta a kompresszor.

Én már jártam így, pumpáláskor nekem is robbant fel a felnim. :)

De a te felnidben még van anyag, szerintem használhatod nyugodtan. Az enyém ennél sokkal kopottabb volt.


  • petter78 likes this
Marci

#2379
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Zonda c17 ? Mégis újabb dizájn

#2380
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

A C24 nekem is ilyesmi.   Azon van kopasjelzo potty, az meg latszik, igy hat hasznalom tovabb. :)

Akkor gyorsan fúrok rá egy kopásjelző lyukat én is 2-es fúróval, hogy megnyugodjak :-)

 

Azért ezeket illik komolyan venni, nehogy úgy járjak mint egy barátom, aki a széthasznált kerekét betette a városi bicóba, kúton kezdte felfújni a kompresszorral, telefon csörög, kompresszor rajta hagy, erre a felni meg jól szétrobbant a szétkopott fékfelület mentén ahol vékony volt már... kb. egy 10-15 centis darab hiányzott belőle. Nem tettem volna mellé a fejem miközben fújta a kompresszor.

 

C24-hez lenne felni külön ha felütnéd?

 

Ugyanitt Fulcrum racing3-at használ valaki? most úgy tűnik azt venném helyette