Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34355 replies to this topic

#2361
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,368 posts

van most itthon több campa veloce sorom. 12-25,és 13-26. néztem a campa doksikat,és láttam,h össze lehet rakni ebből a két sorból,egy 12-23-at is. a betűkódok stimmelnek. ok. gondoltam összerakok egyet próbára. igen: össze lehet rakni,stimmelni fognak a betűk is. tehát a váltás könnyítő szemek oda esnek ahová kell. sajnos nem lesz tökéletes. a 23-as lánckerék egyenes profilú,így egy vastagabb hézagoló kell a 21-23 közé. emiatt a váltó végállásai máshová kerülnek. minden kijjebb kerül. a 23-as lánckeréknek kicsit tányér alakúnak kell lennie. a küllők felé hajlik. azért kell oda vékonyabb hézagoló.

ma összeraktam,és használtam is a fent említett 12-23-as sort. nagyon tetszik. :) ha nincs az utamban hosszú,és meredek emelkedő,akkor tök elég nekem a 39-23 mostanában. a hétköznapokban ez az a sor aminek minden fokozatát ki tudom használni. nekem a legjobb sor egy 11-es 12-25 lenne. abban minden van,amire szükségem lehet itt,a környékünkön.   


  • petter78 likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2362
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Ezek legalább VALÓBAN mérnek is, nem csak érzésre adják a pontot. Van cikk arról, hogy milyen protokol szerint mérnek és mivel. Mérőasztalra befogott vázakat terhelnek innen-onnan és mérik a deformációt Ettől függetlenül lehetnek elfogultak, de a konkrét. mért adataikban meg lehet bízni.

ez így van. amúgy pont ezt szeretem ezekben az objektív (ojjettív) mérésekben: HA azt mondom, hogy egy váz kényelmetlen, mindig tudok hivatkozni a tesztekre. HA azt mondom, hogy a fejcső nem elég merev, tudok rá hivatkozni.

 

Btw, a wiliernél a zero9 (gtrl sl előd) pont ilyen alany: de, ott hamarabb panaszkodott haver, hogy nem érzi stabilnak az elejét, mielőtt megtaláltam volna a teszteredményeket.. :D



#2363
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

kedvencem, a "stucni túl hosszú, kormány túl széles", meg "osztályon aluli felszereltség (egy tektro fék meg fsa hajtókar miatt), a "kerékszett túl nehéz és rosszul centrírozott" és társai.

 

minden esetre ökölszabály: olasz váz orra tészta,, középcsapágyháza kolbász, de cserébe üt-ver-ráz.

Ezek legalább VALÓBAN mérnek is, nem csak érzésre adják a pontot. Van cikk arról, hogy milyen protokol szerint mérnek és mivel. Mérőasztalra befogott vázakat terhelnek innen-onnan és mérik a deformációt Ettől függetlenül lehetnek elfogultak, de a konkrét. mért adataikban meg lehet bízni.


  • Vejne likes this

#2364
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Ez a roadbike magazin az autobild megfelelője lehet a németeknél... annak megfelelő tesztpontszámokkal.

kedvencem, a "stucni túl hosszú, kormány túl széles", meg "osztályon aluli felszereltség (egy tektro fék meg fsa hajtókar miatt), a "kerékszett túl nehéz és rosszul centrírozott" és társai.

 

minden esetre ökölszabály: olasz váz orra tészta,, középcsapágyháza kolbász, de cserébe üt-ver-ráz.



#2365
st81

st81

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts

Ez a roadbike magazin az autobild megfelelője lehet a németeknél... annak megfelelő tesztpontszámokkal.



#2366
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://www.roadbike....v.1693964.9.htm

 

http://www.roadbike....d.1694376.9.htm

 

a grafikonon a federungot és steifigkeitot érdemes nézni.

 

van olyan olasz váz, ami ezekre jó pontot kap? mármint: hogy tudják az olaszok egyszerre merev-rázósra és tészta-nyújthatóra készíteni a vázakat?

 

:D

 

bezzeg a német:

 

http://www.roadbike....0.1680352.9.htm

 

jobb középcsapágyház-merevség és jobb csillapítás-kényelem.

 

de ez mindig így van a .de magazinok tesztjein

 

ld

 

http://www.roadbike....l.1680328.9.htm

 

55-ös fejcső merevség? attól még az én hegesztett nyakú acélcolos villám is többet tud...


Edited by Vejne, 2017. May 24. - 06:22.


#2367
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

http://apro.bikemag....e-l392834.html#

 

szép ez a Dr. Osa :-)

 

mondjuk én deklaráltan kékacélbuzi vagyok

 

de ezért a vasért érdemes kukázni egy trabantot és 1:1 -ben cserélni



#2368
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://weightweenies...art=15#p1318129

 

még a múltkorihoz.

 

amúgy itt a 23-as conti egy 21-es felnin

 

780DSC_1744s_1_.jpg



#2369
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

oltfüggő, hogy lehet-e alkudni, pl a rose-nál, ami valójában egy webáruház nem igazán lehetséges.

pont emiatt érdemes nézni krabonvázat. Komfort miatt főleg. :) 



#2370
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Üdvözletem!

 

14 év monti használat után úgy gondoltam, hogy vennék mellé egy országúti kerékpárt. A táv 40-60 km (ritkábban 100 körül), heti 2-3 alkalommal. Mivel közel a Vértes és a Bakony, ezért jó lenne olyan áttétel, amivel a hegyeket is meg tudom mászni.

Országútin közel 25 éve ültem utoljára, úgyhogy mindenképpen személyes próba lesz, hogy kényelmes-e a gép, de alapvetően komfort vázakat néztem .

A mai trend a karbon+tárcsafék kombó, ugyanakkor nem tudom, hogy szükséges-e nekem ez a szint. Váltóból a Tiagra v. a 105 szerintem untig elég lenne. Véleményeket kérnék ill. aki tulajdonolta vagy próbálta az alábbi kerékpárokat (az árakban van szórás), mik a tapasztalatai:

- Cube Attain GTC carbon ill. GTC pro disc

- Wilier GTR Team

- Rose xeon SL-2000/CGF-2000, cdx-2000

Még egy kérdés: a honlapokon hirdetett árak fixek, vagy lehet belőle még kedvezményt kérni, hasonlóan az autóvásárláshoz?

 

Előre is köszönöm!

A tárcsafék felesleges és egy jó alu váz is megteszi. A tiagra meg már elég jól működik.

Boltfüggő, hogy lehet-e alkudni, pl a rose-nál, ami valójában egy webáruház nem igazán lehetséges.



A sebesség mindent megold.

 


#2371
st81

st81

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts

Üdvözletem!

 

14 év monti használat után úgy gondoltam, hogy vennék mellé egy országúti kerékpárt. A táv 40-60 km (ritkábban 100 körül), heti 2-3 alkalommal. Mivel közel a Vértes és a Bakony, ezért jó lenne olyan áttétel, amivel a hegyeket is meg tudom mászni.

Országútin közel 25 éve ültem utoljára, úgyhogy mindenképpen személyes próba lesz, hogy kényelmes-e a gép, de alapvetően komfort vázakat néztem .

A mai trend a karbon+tárcsafék kombó, ugyanakkor nem tudom, hogy szükséges-e nekem ez a szint. Váltóból a Tiagra v. a 105 szerintem untig elég lenne. Véleményeket kérnék ill. aki tulajdonolta vagy próbálta az alábbi kerékpárokat (az árakban van szórás), mik a tapasztalatai:

- Cube Attain GTC carbon ill. GTC pro disc

- Wilier GTR Team

- Rose xeon SL-2000/CGF-2000, cdx-2000

Még egy kérdés: a honlapokon hirdetett árak fixek, vagy lehet belőle még kedvezményt kérni, hasonlóan az autóvásárláshoz?

 

Előre is köszönöm!


Edited by st81, 2017. May 22. - 10:03.


#2372
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://road.cc/conte...roblem#comments

 

nincs annyi gumikacsa az univerzumban, ami fél debrecent lefedné!



#2373
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
http://apro.bikemag....al-l392303.html

De ez karbon ..

És olcsóbb az alunal..

#2374
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

https://www.bikerumo...harity-auction/

 

újrahasznosított alu kávékapszulák?

 

van egy zsák cola zero aludobozom. felajánlom ezeknek, hátha ragasztanak még ilyen karbon muffos csodákat.



#2375
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

jönnek új anyagok is http://www.cyclingwe...ne-frame-260002

ez karbon, csak van nyomokban grafén. mint, a "szkandium-váz" vagy "magnézium-váz", pedig azokat a fémeket is csak ötvözőanyagként használják :)

 

btw, a look pl. lenszövetet használ pár karbonvázánál.. mégsem mondják, hogy "lenváz" :D


Edited by Vejne, 2017. May 18. - 17:01.


#2376
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

olcsó karbon vs. drága alu egy hitvita.

Aki karbont akar az úgyis azt vesz, aki meg drága alut, annak is megvan az oka. A drága alu lassan kezdi betölteni a titán szerepét, annak aki nem kommerszt akar, hanem valami MÁST

Leginkább ki kéne próbálni ezeket az új alukat, nekem mondjuk szimpatikus pár

Kiváltképp ez a Bowman, mert ennek még menetes a középcsapágyháza nem a gagyi pressfit.

jönnek új anyagok is http://www.cyclingwe...ne-frame-260002



#2377
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

olcsó karbon vs. drága alu egy hitvita.

Aki karbont akar az úgyis azt vesz, aki meg drága alut, annak is megvan az oka. A drága alu lassan kezdi betölteni a titán szerepét, annak aki nem kommerszt akar, hanem valami MÁST

Leginkább ki kéne próbálni ezeket az új alukat, nekem mondjuk szimpatikus pár

Kiváltképp ez a Bowman, mert ennek még menetes a középcsapágyháza nem a gagyi pressfit.



#2378
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

http://road.cc/conte...rk-headset-2017

 

tök mázli, hogy anyám-apám nem olvassa a kerékpáros fórumokra sz.rt hülyeségeimet, mert megkapnám, hogy "olyan panaszkodós vagy".. 

 

Ja, most is panaszkodni-szájathúzni fogok..

 

szerintem ezeknek az aluvázaknak az égvilágon semmi értelme.

 

1.1kg körül van, na és? Olcsó karbon is ott van, vagy kicsit nehezebb, cserébe, egy jó nehéz karbonváz tuti nem papírfalú, nem horpad, nem fárad hamar, ja, és kényelmesebb is, meg sokszor olcsóbb, mint ezek a csúcs-aluk, mint az aithein és tsai.

 

Nem jó, na! :D

 

Egy alap-karbonvázra épített bicaj ált. egy árban van azonos felszereltség mellett, mint a csúcs-aluk. És nem gondolkoznék , melyiket vegyem..

,, Olcsó karbon is ott van, vagy kicsit nehezebb, cserébe, egy jó nehéz karbonváz tuti nem papírfalú, nem horpad, nem fárad hamar, ja, és kényelmesebb is,"

 

Erre azért ne vegyél mérget, az olcsó karbon attól olcsó, hogy kevés karbonszövetet és sok műgyantát tartalmaz, na ez a recept nem a hosszú élettartam elixírje...  :) 


  • Vejne likes this

#2379
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://road.cc/conte...rk-headset-2017

 

tök mázli, hogy anyám-apám nem olvassa a kerékpáros fórumokra sz.rt hülyeségeimet, mert megkapnám, hogy "olyan panaszkodós vagy".. 

 

Ja, most is panaszkodni-szájathúzni fogok..

 

szerintem ezeknek az aluvázaknak az égvilágon semmi értelme.

 

1.1kg körül van, na és? Olcsó karbon is ott van, vagy kicsit nehezebb, cserébe, egy jó nehéz karbonváz tuti nem papírfalú, nem horpad, nem fárad hamar, ja, és kényelmesebb is, meg sokszor olcsóbb, mint ezek a csúcs-aluk, mint az aithein és tsai.

 

Nem jó, na! :D

 

Egy alap-karbonvázra épített bicaj ált. egy árban van azonos felszereltség mellett, mint a csúcs-aluk. És nem gondolkoznék , melyiket vegyem..


  • donciccio likes this

#2380
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

50/34-et hasznalja pl. Poppa is, aki tavaly 4mp-re volt a Pilis II-n az abszolut gyozelemtol, sokkal erosebb mint en, es gyakran hasznalja is a 34x28-at!

A multkor itt kitargyalt Ronald Kuba 34x30-cal ment a Kinok Kinjan, es hasznalta, lattam.

En 34x25-ot nagyon sokszor hasznalom, a Kinok Kinjan is pl., de nem is mindig akar az ember erolkodve felmenni az adott emelkedore.

szerintem lakhelyfüggő is.

 

hogy hétvégénként, hébe-hóba átugrunk felvidékre, vagy zemplénbe, tolerálható a 39-26. De, ha naponta járnék olyan helyeken, lazán felkerülne 34-mellé hátra egy menekülő. Mert más néha-néha emelkedőzni, és más napi szinten.

 

Ja, meg itt síkon pl. nagyon jók a nagy kistányérok, 42-16 (39-15) pl. a világból kivisz, ha megvan a csíkszentmihályiflow. Sok munkát levesz a nagytányérról, ha nem mindig azt használod.

 

Egyébként szerintem pont ezért jó a kompakt osztókör: nyugodtan tehetsz rá 53-39-et, ha úgy érzed jónak, de akár 33-as kistányért is enged.

 

Extra mókás, hogy még mindig itt lapul a fiókomban egy régi centaur century gray tripla.. 30-40-50-es tányérok, a 40-50-es 135-ös körön, a kistányér meg talán 74-esen.

 

Nos, ha csak a 30-40-es tányért hagyod rajta, és rövidebb tengelyes középrészt veszel, máris ott a "szubkompakt", vagy "gravel" hajtány :) Csak négyszög..

 

az új dizájnú campag-karok is bejönnek, kistányér 113, nagy 144-es körön, külön rögzítés (mondjuk emiatt 8 csavar..).

 

Bár ami még nagyon tetszik hajtások közül, a Praxis Zayante, emlékszem, 2 éve valami 120 euróért tudtam volna újat venni belőle, nem tettem meg. Kár érte. Csinike-letisztult, nem hivalkodó. Valamiért nagyon tetszik.