Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#23961
Posted 2010. September 21. - 07:01
Dormi:
Nagyjából hasonlóak a paraméreteink, régebben én is ilyen gondokkal küzködtem
és igyekeztem megoldani a problémát, nem lett 100% os az eredmény, de sokkal
komfortosabb lett a bicajozás
-Egyenes fejû nyeregcsõ
-rövid stucni pl én 75 mm eset használok
-kisebb elõrenyúlású/75-80mm, hajlítású/125mm/ kormány
gondolom nálad is akkor jelentkezik a probléma mikor a fékváltókart fogod/felsõ fogás/, ha a stucni kétoldalán akkor kényelmes.
itt egy kép a jelenlegi állapotról:
http://img3.tar.hu/b.../38097532.jpg#3[/QUOTE]
vagy csak simán hosszú a vázatok. nektek kb 48,max 50es váz kéne. slooping nélkül értendõ a méret. a vízszintes mérete a felsõcsõnek meg kb 51-52 cm között kéne lennie. ezeket a méreteket 1 pinarello katalógusból néztem. a 48ashoz 51es felsõcsõ tartozik,49eshez 51,5,az 50eshez meg 52cms. ha rövid a karotok,akkor meg érdemesebb a kisebb vázat venni. tudom,hogy most azt fogjátok mondani,hogy drága lenne kicserélni meg stb,de ezt tudomásul kell venni: a váz az alapja az egésznek. ha xar a váz akkor xarul is fogsz ülni a bringán,és a nyeregcsõ,nyereg,kormány,stucni variálással csak kókányolás lesz az egész.
#23962
Posted 2010. September 20. - 21:50
én sem 45fokra gondoltam...
Szerintem az az ideális nyeregmagasság az amikor a legjobban érzed magad rajta...szerintem
Az a pár mm nem fog sokat változtatni a láb-térd helyzeten,de (nekem) az a tapasztalatom, hogy megoldás lehet.
Viszont abban egyetérthetünk , hogy a medence szöge megváltozik egy alsó kormányfogásban és ez bizonyos embereknél(nálam is) kényelmetlenséget okoz. Én speciel 4mm-l tettem lejjebb a nyerget és így abszolút kényelmes alsó és felsõ fogásban egyaránt.
Épp a hetekben véglegesítettem én is a beállításokat az új gépen.
Na, akkor igazából egyetértünk. Érdedkesség képp itt van Cancellara két kerékpárja, jól látható, hogy a tt bringán mennyivel lejjebb van a nyereg orra.

#23963
Posted 2010. September 20. - 21:49
#23964
Posted 2010. September 20. - 21:22
Na most én nem azt mondtam, hogy állítsd 45 fokba a nyerget. Mint minden mást, a nyereg szögét is megfelelõen be kell lõni. A nyeregmagasságot szándékosan lejjebb állítani, mint ami az ideális nem lehet megoldás.
Szerintem az az ideális nyeregmagasság az amikor a legjobban érzed magad rajta...szerintem
Az a pár mm nem fog sokat változtatni a láb-térd helyzeten,de (nekem) az a tapasztalatom, hogy megoldás lehet.
Viszont abban egyetérthetünk , hogy a medence szöge megváltozik egy alsó kormányfogásban és ez bizonyos embereknél(nálam is) kényelmetlenséget okoz. Én speciel 4mm-l tettem lejjebb a nyerget és így abszolút kényelmes alsó és felsõ fogásban egyaránt.
Épp a hetekben véglegesítettem én is a beállításokat az új gépen.
#23965
Posted 2010. September 20. - 20:45
Dormi:
Nagyjából hasonlóak a paraméreteink, régebben én is ilyen gondokkal küzködtem
és igyekeztem megoldani a problémát, nem lett 100% os az eredmény, de sokkal
komfortosabb lett a bicajozás
-Egyenes fejû nyeregcsõ
-rövid stucni pl én 75 mm eset használok
-kisebb elõrenyúlású/75-80mm, hajlítású/125mm/ kormány
gondolom nálad is akkor jelentkezik a probléma mikor a fékváltókart fogod/felsõ fogás/, ha a stucni kétoldalán akkor kényelmes.
itt egy kép a jelenlegi állapotról:
http://img3.tar.hu/b.../38097532.jpg#3
#23966
Posted 2010. September 20. - 20:20
#23967
Posted 2010. September 20. - 20:12
Ha a cerkádat nyomja akkor a nyereg döntése nem jó mert lecsúszol... viszont próbáld meg, hogy meghagyod a nyereg szögét, de lejjebb rakod elsõre úgy 3milivel.
Vagy vegyél "lávcsenel-s" nyerget.
Egy outi-n sokkal nehezebb nyerget beállítani. Pont a kormány adottságai miatt. Kényelmesnek kell lennie alsó fogásban is. Azt tapasztaltam, hogy az a beállítás ami egy mountinál jó lenne az outinál magas mert ha alsó fogásba átváltasz akkor az már "ott" kényelmetlen. Nálam bevált, hogy beállítok egy mounti-s magasságot (ami felsõ fogásban kényelmes) és azt addig viszem lejjebb amíg az alsó fogás jó lesz. Sok függ az egyén adottságaitól , de álltalában ez 5-10mm ig változhat. Bár ha valaki nagyon merev akkor ez lehet több is...
Ezt megpróbálom. Am Selle nyergem van és van benne egy rés ugye, ami a kényelmet fokozza, de ugye az magába nem elég. Am pont ez a problémám kb amit leírtál, eljátszok ezzel sztem holnap, lehet, hogy így jó lesz stucni csere nélkül is.
#23968
Posted 2010. September 20. - 20:07
Ahham, jaja, bár sztem elég lenne (és olcsóbb is) a stucni csere, mert a nyerget elõre tudom eléggé tolni.
Anno montinál már próbáltam, hogy döntöm, de ott is stucni csere lett a vége, mert nyerget ha annyira megdöntöm amennyire tökömnek kényelmes, akkor kb tartanom kell magam rajta.. Már így is van némi elõre döntés benne, annyi, hogy ne csússzak le róla.
Ha a cerkádat nyomja akkor a nyereg döntése nem jó mert lecsúszol... viszont próbáld meg, hogy meghagyod a nyereg szögét, de lejjebb rakod elsõre úgy 3milivel.
Vagy vegyél "lávcsenel-s" nyerget.
Egy outi-n sokkal nehezebb nyerget beállítani. Pont a kormány adottságai miatt. Kényelmesnek kell lennie alsó fogásban is. Azt tapasztaltam, hogy az a beállítás ami egy mountinál jó lenne az outinál magas mert ha alsó fogásba átváltasz akkor az már "ott" kényelmetlen. Nálam bevált, hogy beállítok egy mounti-s magasságot (ami felsõ fogásban kényelmes) és azt addig viszem lejjebb amíg az alsó fogás jó lesz. Sok függ az egyén adottságaitól , de álltalában ez 5-10mm ig változhat. Bár ha valaki nagyon merev akkor ez lehet több is...
#23969
Posted 2010. September 20. - 19:45
166cm hez elég hosszú a stucnid, meg egy egyenes nyeregcsõvel lehet jobb lenne.
Ahham, jaja, bár sztem elég lenne (és olcsóbb is) a stucni csere, mert a nyerget elõre tudom eléggé tolni.
Nem kísérleteztél a nyereg döntésével? A töknyomáson segíthet.
Anno montinál már próbáltam, hogy döntöm, de ott is stucni csere lett a vége, mert nyerget ha annyira megdöntöm amennyire tökömnek kényelmes, akkor kb tartanom kell magam rajta.. Már így is van némi elõre döntés benne, annyi, hogy ne csússzak le róla.
#23970
Posted 2010. September 20. - 19:33
#23971
Posted 2010. September 20. - 19:27
#23972
Posted 2010. September 20. - 19:17
#23973
Posted 2010. September 20. - 19:14
Hátrahajló nyeregcsõ van, de am pont az a gond, hogy nagyon elõre kell nyújtóznom és már nyomja a tököm... ^^
Nincs egy képed a bringáról?
#23974
Posted 2010. September 20. - 18:56
Hátrahajló nyeregcsõ van, de am pont az a gond, hogy nagyon elõre kell nyújtóznom és már nyomja a tököm... ^^
magasságod?
#23975
Posted 2010. September 20. - 17:53
#23976
Posted 2010. September 20. - 15:00
ha hátrahajló nyeregcsöve van, egyáltalán nem gáz a teljes nyeregelõretolás. 52-es vázhoz meg simán vállalható a 90-100-as stucni. vagy B opció: a stucni magasabbra állítása.
#23977
Posted 2010. September 20. - 14:11
Ismerem az oldalt, jó lenne egyszer bejutni matuzmesterhez..
#23978
Posted 2010. September 20. - 13:29
TT: 520mm
ST: 520mm
STEM: 110mm, nem 120
ennyi..
Nem sloping, ahogy látod.
Jól ülsz a bringán? Nagyon sok embert látok, aki nem dõl megefelelõen elõre a csípõjénél, hanem a hátát görnyesztve és a vállát elõrecsapva próbálja elérni a kormányt. Egy szép testtartás valahogy így néz ki:
#23979
Posted 2010. September 20. - 12:09
#23980
Posted 2010. September 20. - 11:40
El kell döntened, hogy fékváltókaros vagy alsócsöves váltást akarsz. Alsócsövesrõl fékváltókarosra térni nem kis befektetés (új cuccokkal legalábbis). A lényeg a biciklizés, alsócsövessel is jól el lehet boldogulni, komoly biciklisták használják ma is még komoly bicikliken (ugyan nem versenyzésre, de edzésre és túrázásra). Nagy forgalomban illetve versenyen azonban gyorsabb és kényelmesebb a fékváltókaros. (Több országúti biciklim van, az egyik legkedvesebb egy régi, könnyû francia poulidor/mercier, 5 sebességes.) Ráadásul egy 5-ös váltókar 6-ost még tán elvisz, de 8, 9, 10-es váltóhoz cserélni kell (vagy barkácsolni).
Emlegetett farkas...

Az ilyenek nagyon közel állnak a tökkelütött technofetisiszta szívemhez, szóval minél több ilyen gép jár annál jobb.

Sign In
Create Account

Back to top







