Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#23921
Írta 2010. szeptember 23. - 14:32
Az orszaguti pedaloknal a minel nagyobb platform az "isten". Az SPD-n nincs is felulet, oldaliranyban muszaj, hogy "billegjen" egy picit.
#23922
Írta 2010. szeptember 23. - 14:08
azt, hogy gáz, azt úgy kell érteni, hogy nem komfortos hosszú távon (, vagy nem elég aero!!!
ezt az outi pedálnak álcázott SPD pedált láttam én is, csak attól félek, hogy nem fér oda a kerettõl a cipõ talpa.
#23923
Írta 2010. szeptember 23. - 13:55
#23924
Írta 2010. szeptember 23. - 13:54
>2. ahol lakom, jelenleg alkalmatlan arra, hogy országúti cipõben közlekedjek
Ez azt hiszem boven eleg ok ahhoz, hogy SPD-z.
B megoldas max az lehetne, hogy vmi szakadt turacipoben mesz az aszfaltig, es azt otthagyod egy nejlonzacsiban egy fa toveben.
#23925
Írta 2010. szeptember 23. - 13:52
Látom, közben csak sikerült.
#23926
Írta 2010. szeptember 23. - 13:50
A kormányvégváltót úgy tudom fõleg a ciklokrosszban használják még elég sokat, illetve ugyanaz a váltószerkezet megy az idõfutamkormány aero szarvába is, elölre.
Az alsócsöves váltóhoz képest maga az ergonómia csúcsa.
Amúgy amit mondasz, hogy montisan feltenni a kormány tetejére, létezõ megoldás, bár csak kisüzemi barkács jelleggel. Pl. a Paul Components is gyárt a thumbie adapterbõl outi kormányra valót, amivel a fékkar mellé lehet építeni a váltókart. Nekem viszont nem tûnik túl hatékonynak. Ha lent fogod a kormányt, kényelmesebb elérni a kormány végét mint a tetejét.
még Merckx is használt ilyen kormányvég váltót az északi klasszikusokon.
nekem is kellett barkácsolni stucnira dura ace váltókart. nem volt könnyü. fél napom ráment. égnek állt a hajam mikor csináltam,mert 1 régi colnago volt az alany. 7es dura ace cucc volt rajta.
jé.... törzsvendég lettem:)
#23927
Írta 2010. szeptember 23. - 13:46
A vazon nehezen lehetne, mivel nincs rajta konzol, csak "bovenstop".
#23928
Írta 2010. szeptember 23. - 12:16
Szerintetek egy montis cipõ talpának a "bütykei" közé bemegy ez a keret? én is már régóta szemezgetek egy ilyennel,de két dolog miatt még nem léptem.
1: a cipõ talp-kompatibilitás(bár mondjuk ha direkt spd-re van csinálva akkor gondolom ez nem lehet probléma...vagy mégis?) egy sidi action srs-m van télre megy egy nw celsius.
2: a bicóm full campa... ez meg S :S
Balu75-nek van ilyen. Nála mûködik, azt hiszem specialized cipõvel használja.
A sebesség mindent megold.
#23929
Írta 2010. szeptember 23. - 12:13
Én sejtem, hogy miként lett ilyen ez a Canyon. A tulaj úgy döntött, hogy elmegy egy nagyobb, több napos útra, de nem szeretett volna kedvenc gépétõl megválni. Igazi országútistaként a hátizsák szigorúan kizárt, ezért a sok váztáska, ide-oda aggatott csomag. Mivel valószínû sokat kell gyalogolni, úgy döntött, hogy lecseréli a drága, feltehetõleg karbon Time/Look pedált egy egyszerûbbre, de akkor már még jobb, ha az egész hajtómûvet lecseréli, mert van egy régebbi, most feltehetõleg téli edzésre használt gépe, amin ott van az egész egyben. A kormányt is arról tehette át, (a korai 90-es éveket idézõ bandázs elég árulkodó) talán ezzel próbálva csökkenteni az esetleges hiba lehetõségeket. Még rákerült egy párnázottabb túra nyereg, a súly most már úgysem számít. A Lightweight kereket nem tudom hová tenni, szerintem az indulás napján ezek is kikerültek, bár lehet, hogy így akarta kompenzálni a kialakult aerodinamikai és súly hátrányt.
szerk:
Én a papucsot fordítva tettem volna fel.
másképp volt. ezzel a kombinációval üzent az olasz kerékpáros balerináknak, és mindazoknak akik mások kerékpárjait fikázzák, hogy "köpök rátok", azaz "van pénzem a lightweightre és lenne a recordra is, de bekaphatjátok" :-)
#23930
Írta 2010. szeptember 23. - 12:11
Szerintetek egy montis cipõ talpának a "bütykei" közé bemegy ez a keret? én is már régóta szemezgetek egy ilyennel,de két dolog miatt még nem léptem.
1: a cipõ talp-kompatibilitás(bár mondjuk ha direkt spd-re van csinálva akkor gondolom ez nem lehet probléma...vagy mégis?) egy sidi action srs-m van télre megy egy nw celsius.
2: a bicóm full campa... ez meg S :S
#23931
Írta 2010. szeptember 23. - 11:18
#23932
Írta 2010. szeptember 23. - 10:45
szerk:
Én a papucsot fordítva tettem volna fel.
#23933
Írta 2010. szeptember 23. - 10:05
#23934
Írta 2010. szeptember 23. - 09:20
Bár ha már itt tartunk, inkább hagynám vázon a váltást, ez eléggé idiótán is néz ki, meg nem bízok ilyenben, valahogy úgy tûnik mint ha váltáskor azért be tudná mozdítani a kormányt. Jó persze, ennek megoldása, hogy erõsen fogod a másik kezeddel. De akkor is, nem bíznék így ebben. :/
#23935
Írta 2010. szeptember 23. - 09:12
Az alsócsöves váltóhoz képest maga az ergonómia csúcsa.
Amúgy amit mondasz, hogy montisan feltenni a kormány tetejére, létezõ megoldás, bár csak kisüzemi barkács jelleggel. Pl. a Paul Components is gyárt a thumbie adapterbõl outi kormányra valót, amivel a fékkar mellé lehet építeni a váltókart. Nekem viszont nem tûnik túl hatékonynak. Ha lent fogod a kormányt, kényelmesebb elérni a kormány végét mint a tetejét.
#23936
Írta 2010. szeptember 23. - 09:06
#23937
Írta 2010. szeptember 23. - 09:04
Öööö mtb cipõhöz 'outi pedál', tudsz vmit linkelni, mert nem tudom mire gondolsz. :S Nem láttam még ilyet és am a pedál cserém kezd aktuálissá válni, szóval akkor vmi olyasmit lehetne, fõleg, ha normálisan is néz ki.
#23938
Írta 2010. szeptember 23. - 08:51
Hol használnak ilyet? O.o
Még sehol nem láttam. Ez miért jó? Nem tûnik kézreállónak.. Ennyi erõvel a vázon is lehetne.
Pont ez volt a lényeg, hogy feltették a kormányra a váltást, ezután jött az STI
Urak!
mennyire gáz megoldás országútira MTB pedált szerelni?
több oka is van annak, hogy ez eszembe jutott:
1. nem kell vennem még egy cipõt, ergo kevesebb pénzbõl megoldom ezt a kérdést
2. ahol lakom, jelenleg alkalmatlan arra, hogy országúti cipõben közlekedjek - az aszfaltozott csík kb. 5-10 perc gyaloglásra van a házunktól, addig viszont apró kõvel felszórt saras utakon kell átvágnom, aminek az egyik vége még meredek is (10-15% között van valahol)
Miért lenne gáz? Egyébként van "mtb-s országúti pedál".
#23939
Írta 2010. szeptember 23. - 08:50
#23940
Írta 2010. szeptember 23. - 08:40
mennyire gáz megoldás országútira MTB pedált szerelni?
több oka is van annak, hogy ez eszembe jutott:
1. nem kell vennem még egy cipõt, ergo kevesebb pénzbõl megoldom ezt a kérdést
2. ahol lakom, jelenleg alkalmatlan arra, hogy országúti cipõben közlekedjek - az aszfaltozott csík kb. 5-10 perc gyaloglásra van a házunktól, addig viszont apró kõvel felszórt saras utakon kell átvágnom, aminek az egyik vége még meredek is (10-15% között van valahol)

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






