Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#23921
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

A kormányvégváltót úgy tudom fõleg a ciklokrosszban használják még elég sokat, illetve ugyanaz a váltószerkezet megy az idõfutamkormány aero szarvába is, elölre.
Az alsócsöves váltóhoz képest maga az ergonómia csúcsa. :D

Amúgy amit mondasz, hogy montisan feltenni a kormány tetejére, létezõ megoldás, bár csak kisüzemi barkács jelleggel. Pl. a Paul Components is gyárt a thumbie adapterbõl outi kormányra valót, amivel a fékkar mellé lehet építeni a váltókart. Nekem viszont nem tûnik túl hatékonynak. Ha lent fogod a kormányt, kényelmesebb elérni a kormány végét mint a tetejét.


még Merckx is használt ilyen kormányvég váltót az északi klasszikusokon.

nekem is kellett barkácsolni stucnira dura ace váltókart. nem volt könnyü. fél napom ráment. égnek állt a hajam mikor csináltam,mert 1 régi colnago volt az alany. 7es dura ace cucc volt rajta.


jé.... törzsvendég lettem:)

#23922
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
>ennyi erovel a vazon is lehetne a valtokar (CANYON)
A vazon nehezen lehetne, mivel nincs rajta konzol, csak "bovenstop".

#23923
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Szerintetek egy montis cipõ talpának a "bütykei" közé bemegy ez a keret? én is már régóta szemezgetek egy ilyennel,de két dolog miatt még nem léptem.

1: a cipõ talp-kompatibilitás(bár mondjuk ha direkt spd-re van csinálva akkor gondolom ez nem lehet probléma...vagy mégis?) egy sidi action srs-m van télre megy egy nw celsius.
2: a bicóm full campa... ez meg S :S :)


Balu75-nek van ilyen. Nála mûködik, azt hiszem specialized cipõvel használja.


A sebesség mindent megold.

 


#23924
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Én sejtem, hogy miként lett ilyen ez a Canyon. A tulaj úgy döntött, hogy elmegy egy nagyobb, több napos útra, de nem szeretett volna kedvenc gépétõl megválni. Igazi országútistaként a hátizsák szigorúan kizárt, ezért a sok váztáska, ide-oda aggatott csomag. Mivel valószínû sokat kell gyalogolni, úgy döntött, hogy lecseréli a drága, feltehetõleg karbon Time/Look pedált egy egyszerûbbre, de akkor már még jobb, ha az egész hajtómûvet lecseréli, mert van egy régebbi, most feltehetõleg téli edzésre használt gépe, amin ott van az egész egyben. A kormányt is arról tehette át, (a korai 90-es éveket idézõ bandázs elég árulkodó) talán ezzel próbálva csökkenteni az esetleges hiba lehetõségeket. Még rákerült egy párnázottabb túra nyereg, a súly most már úgysem számít. A Lightweight kereket nem tudom hová tenni, szerintem az indulás napján ezek is kikerültek, bár lehet, hogy így akarta kompenzálni a kialakult aerodinamikai és súly hátrányt.

szerk:
Én a papucsot fordítva tettem volna fel. :)



másképp volt. ezzel a kombinációval üzent az olasz kerékpáros balerináknak, és mindazoknak akik mások kerékpárjait fikázzák, hogy "köpök rátok", azaz "van pénzem a lightweightre és lenne a recordra is, de bekaphatjátok" :-)

#23925
Richie

Richie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 914 hozzászólás

Feltöltött kép


Szerintetek egy montis cipõ talpának a "bütykei" közé bemegy ez a keret? én is már régóta szemezgetek egy ilyennel,de két dolog miatt még nem léptem.

1: a cipõ talp-kompatibilitás(bár mondjuk ha direkt spd-re van csinálva akkor gondolom ez nem lehet probléma...vagy mégis?) egy sidi action srs-m van télre megy egy nw celsius.
2: a bicóm full campa... ez meg S :S :)
"õk nevetnek rajtam mert én más vagyok.én pedig azon vigyorgok mert tudom,hogy õk mind egyformák!"

#23926
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
pett1, én is országútis pedálnak álcázott montis spd pedált használok az országútin. Az eredeti Look keo országúti pedált eladtam róla. Szóval nincs ezzel semmi probléma.
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#23927
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Én sejtem, hogy miként lett ilyen ez a Canyon. A tulaj úgy döntött, hogy elmegy egy nagyobb, több napos útra, de nem szeretett volna kedvenc gépétõl megválni. Igazi országútistaként a hátizsák szigorúan kizárt, ezért a sok váztáska, ide-oda aggatott csomag. Mivel valószínû sokat kell gyalogolni, úgy döntött, hogy lecseréli a drága, feltehetõleg karbon Time/Look pedált egy egyszerûbbre, de akkor már még jobb, ha az egész hajtómûvet lecseréli, mert van egy régebbi, most feltehetõleg téli edzésre használt gépe, amin ott van az egész egyben. A kormányt is arról tehette át, (a korai 90-es éveket idézõ bandázs elég árulkodó) talán ezzel próbálva csökkenteni az esetleges hiba lehetõségeket. Még rákerült egy párnázottabb túra nyereg, a súly most már úgysem számít. A Lightweight kereket nem tudom hová tenni, szerintem az indulás napján ezek is kikerültek, bár lehet, hogy így akarta kompenzálni a kialakult aerodinamikai és súly hátrányt.

szerk:
Én a papucsot fordítva tettem volna fel. :)

#23928
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
Azért a LW kerék kontrasztjában ez a megoldás.. meg a (szerintem) ISIS tengelyes hajtókar .. egy CANYON vázon... ami azért nem egy nagyon öreg márka... kicsit olyan érzésem van mint ha lenne egy Ferrarim BBS felniken és beleteszek egy ilyen Fröccsöntött legos váltógombot.. egy mûgyapjú kormányhuzattal (ja és egy SOCOL rádiót)

#23929
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Én mondjuk ameddig váltogatok, addig ált felül fogom a fékváltókart ugye és úgy váltok. Amikor alsófogásban vagyok akkor már nem nagyon váltogatok, esetleg ha így edzés képpen kiállásnál le meg fel váltogatok.

Bár ha már itt tartunk, inkább hagynám vázon a váltást, ez eléggé idiótán is néz ki, meg nem bízok ilyenben, valahogy úgy tûnik mint ha váltáskor azért be tudná mozdítani a kormányt. Jó persze, ennek megoldása, hogy erõsen fogod a másik kezeddel. De akkor is, nem bíznék így ebben. :/

#23930
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
A kormányvégváltót úgy tudom fõleg a ciklokrosszban használják még elég sokat, illetve ugyanaz a váltószerkezet megy az idõfutamkormány aero szarvába is, elölre.
Az alsócsöves váltóhoz képest maga az ergonómia csúcsa. :D

Amúgy amit mondasz, hogy montisan feltenni a kormány tetejére, létezõ megoldás, bár csak kisüzemi barkács jelleggel. Pl. a Paul Components is gyárt a thumbie adapterbõl outi kormányra valót, amivel a fékkar mellé lehet építeni a váltókart. Nekem viszont nem tûnik túl hatékonynak. Ha lent fogod a kormányt, kényelmesebb elérni a kormány végét mint a tetejét.

#23931
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Feltöltött kép

#23932
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Jaaa, ezt mondjuk nem tudtam, bár nekem így nem tûnik jobbnak, vagy könnyebbnek, akkor már inkább kormányra rakták volna és ilyen féligmonti megoldással az egyenes kormányrészre került volna. Mármint nem STI-re gondolok, hanem amit egykét régi outinál láttam, hogy pl stucniig is felhozták vmi kis kiegészítõ csõbilincses cuccal a váltást.


Öööö mtb cipõhöz 'outi pedál', tudsz vmit linkelni, mert nem tudom mire gondolsz. :S Nem láttam még ilyet és am a pedál cserém kezd aktuálissá válni, szóval akkor vmi olyasmit lehetne, fõleg, ha normálisan is néz ki.

#23933
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Hol használnak ilyet? O.o

Még sehol nem láttam. Ez miért jó? Nem tûnik kézreállónak.. Ennyi erõvel a vázon is lehetne.


Pont ez volt a lényeg, hogy feltették a kormányra a váltást, ezután jött az STI

Urak!

mennyire gáz megoldás országútira MTB pedált szerelni?
több oka is van annak, hogy ez eszembe jutott:

1. nem kell vennem még egy cipõt, ergo kevesebb pénzbõl megoldom ezt a kérdést
2. ahol lakom, jelenleg alkalmatlan arra, hogy országúti cipõben közlekedjek - az aszfaltozott csík kb. 5-10 perc gyaloglásra van a házunktól, addig viszont apró kõvel felszórt saras utakon kell átvágnom, aminek az egyik vége még meredek is (10-15% között van valahol)


Miért lenne gáz? Egyébként van "mtb-s országúti pedál".

#23934
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Semennyire. Anno 25ezer volt MTB cipõm, pedál az alap shimano volt. Francnak sincs kerete csak úgy váltogatni, a cipõ meg amúgy is baromi kényelmes. Felrakod a monti spd-t és csapatod. Belefér.

#23935
pett1

pett1

    vendég

  • fórumtag
  • 95 hozzászólás
Urak!

mennyire gáz megoldás országútira MTB pedált szerelni?
több oka is van annak, hogy ez eszembe jutott:

1. nem kell vennem még egy cipõt, ergo kevesebb pénzbõl megoldom ezt a kérdést
2. ahol lakom, jelenleg alkalmatlan arra, hogy országúti cipõben közlekedjek - az aszfaltozott csík kb. 5-10 perc gyaloglásra van a házunktól, addig viszont apró kõvel felszórt saras utakon kell átvágnom, aminek az egyik vége még meredek is (10-15% között van valahol)

#23936
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Hol használnak ilyet? O.o

Még sehol nem láttam. Ez miért jó? Nem tûnik kézreállónak.. Ennyi erõvel a vázon is lehetne.

#23937
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Pff.. Eddig am nem is tudtam elképzelni mi a franc az a kormány végén, most vettem észre, hogy váltó.. :D Azért ez odab. :DDD


Ha azt hiszed, hogy ez valami házi barkács, akkor tévedsz.

#23938
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Pff.. Eddig am nem is tudtam elképzelni mi a franc az a kormány végén, most vettem észre, hogy váltó.. :D Azért ez odab. :DDD

#23939
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
A kormányt megnéztétek? ... váltás.. féktechnika... egyébként az egész meghajtás igen vicces...

#23940
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
>Mondjuk akármennyire bugyuta látvány, talán van racionális magyarázata... Pl. többnapos kirándulás vagy Európa körtúra vagy valami ilyesmi...

Az oke, de azert egy ilyen esemenyre megis csak valami trapabirobb kereket kellene a Lightweight helyett. Amire ugye max tomeg limit is van, igaz 80-120kg kozott valtozik, tehat egy malhas bico is beleferhet, de hat megis.