Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#23961
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás
[quote name='Big30']166 magas vagyok, de rövid a karom.[/QUOTE]

Dormi:

Nagyjából hasonlóak a paraméreteink, régebben én is ilyen gondokkal küzködtem
és igyekeztem megoldani a problémát, nem lett 100% os az eredmény, de sokkal
komfortosabb lett a bicajozás

-Egyenes fejû nyeregcsõ
-rövid stucni pl én 75 mm eset használok
-kisebb elõrenyúlású/75-80mm, hajlítású/125mm/ kormány


gondolom nálad is akkor jelentkezik a probléma mikor a fékváltókart fogod/felsõ fogás/, ha a stucni kétoldalán akkor kényelmes.

itt egy kép a jelenlegi állapotról:

http://img3.tar.hu/b.../38097532.jpg#3[/QUOTE]

vagy csak simán hosszú a vázatok. nektek kb 48,max 50es váz kéne. slooping nélkül értendõ a méret. a vízszintes mérete a felsõcsõnek meg kb 51-52 cm között kéne lennie. ezeket a méreteket 1 pinarello katalógusból néztem. a 48ashoz 51es felsõcsõ tartozik,49eshez 51,5,az 50eshez meg 52cms. ha rövid a karotok,akkor meg érdemesebb a kisebb vázat venni. tudom,hogy most azt fogjátok mondani,hogy drága lenne kicserélni meg stb,de ezt tudomásul kell venni: a váz az alapja az egésznek. ha xar a váz akkor xarul is fogsz ülni a bringán,és a nyeregcsõ,nyereg,kormány,stucni variálással csak kókányolás lesz az egész.

#23962
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

:) én sem 45fokra gondoltam...

Szerintem az az ideális nyeregmagasság az amikor a legjobban érzed magad rajta...szerintem :)
Az a pár mm nem fog sokat változtatni a láb-térd helyzeten,de (nekem) az a tapasztalatom, hogy megoldás lehet.

Viszont abban egyetérthetünk , hogy a medence szöge megváltozik egy alsó kormányfogásban és ez bizonyos embereknél(nálam is) kényelmetlenséget okoz. Én speciel 4mm-l tettem lejjebb a nyerget és így abszolút kényelmes alsó és felsõ fogásban egyaránt.

Épp a hetekben véglegesítettem én is a beállításokat az új gépen.


Na, akkor igazából egyetértünk. Érdedkesség képp itt van Cancellara két kerékpárja, jól látható, hogy a tt bringán mennyivel lejjebb van a nyereg orra.

Feltöltött kép
Feltöltött kép

#23963
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Kösz, az ötleteket, majd holnap megpróbálom a magasság állítgatást még, emg a nyereg elõre/hátra mozgatást, ha nem jön be, akkor jön a stucni csere. Ha az is kevés, akkor nyeregcsõ.

#23964
Richie

Richie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 914 hozzászólás

Na most én nem azt mondtam, hogy állítsd 45 fokba a nyerget. Mint minden mást, a nyereg szögét is megfelelõen be kell lõni. A nyeregmagasságot szándékosan lejjebb állítani, mint ami az ideális nem lehet megoldás.


:) én sem 45fokra gondoltam...

Szerintem az az ideális nyeregmagasság az amikor a legjobban érzed magad rajta...szerintem :)
Az a pár mm nem fog sokat változtatni a láb-térd helyzeten,de (nekem) az a tapasztalatom, hogy megoldás lehet.

Viszont abban egyetérthetünk , hogy a medence szöge megváltozik egy alsó kormányfogásban és ez bizonyos embereknél(nálam is) kényelmetlenséget okoz. Én speciel 4mm-l tettem lejjebb a nyerget és így abszolút kényelmes alsó és felsõ fogásban egyaránt.

Épp a hetekben véglegesítettem én is a beállításokat az új gépen.
"õk nevetnek rajtam mert én más vagyok.én pedig azon vigyorgok mert tudom,hogy õk mind egyformák!"

#23965
Big30

Big30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 522 hozzászólás
166 magas vagyok, de rövid a karom.[/QUOTE]

Dormi:

Nagyjából hasonlóak a paraméreteink, régebben én is ilyen gondokkal küzködtem
és igyekeztem megoldani a problémát, nem lett 100% os az eredmény, de sokkal
komfortosabb lett a bicajozás

-Egyenes fejû nyeregcsõ
-rövid stucni pl én 75 mm eset használok
-kisebb elõrenyúlású/75-80mm, hajlítású/125mm/ kormány


gondolom nálad is akkor jelentkezik a probléma mikor a fékváltókart fogod/felsõ fogás/, ha a stucni kétoldalán akkor kényelmes.

itt egy kép a jelenlegi állapotról:

http://img3.tar.hu/b.../38097532.jpg#3

#23966
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Na most én nem azt mondtam, hogy állítsd 45 fokba a nyerget. Mint minden mást, a nyereg szögét is megfelelõen be kell lõni. A nyeregmagasságot szándékosan lejjebb állítani, mint ami az ideális nem lehet megoldás.

#23967
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás

Ha a cerkádat nyomja akkor a nyereg döntése nem jó mert lecsúszol... viszont próbáld meg, hogy meghagyod a nyereg szögét, de lejjebb rakod elsõre úgy 3milivel.
Vagy vegyél "lávcsenel-s" nyerget.

Egy outi-n sokkal nehezebb nyerget beállítani. Pont a kormány adottságai miatt. Kényelmesnek kell lennie alsó fogásban is. Azt tapasztaltam, hogy az a beállítás ami egy mountinál jó lenne az outinál magas mert ha alsó fogásba átváltasz akkor az már "ott" kényelmetlen. Nálam bevált, hogy beállítok egy mounti-s magasságot (ami felsõ fogásban kényelmes) és azt addig viszem lejjebb amíg az alsó fogás jó lesz. Sok függ az egyén adottságaitól , de álltalában ez 5-10mm ig változhat. Bár ha valaki nagyon merev akkor ez lehet több is...


Ezt megpróbálom. Am Selle nyergem van és van benne egy rés ugye, ami a kényelmet fokozza, de ugye az magába nem elég. Am pont ez a problémám kb amit leírtál, eljátszok ezzel sztem holnap, lehet, hogy így jó lesz stucni csere nélkül is.

#23968
Richie

Richie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 914 hozzászólás

Ahham, jaja, bár sztem elég lenne (és olcsóbb is) a stucni csere, mert a nyerget elõre tudom eléggé tolni.



Anno montinál már próbáltam, hogy döntöm, de ott is stucni csere lett a vége, mert nyerget ha annyira megdöntöm amennyire tökömnek kényelmes, akkor kb tartanom kell magam rajta.. Már így is van némi elõre döntés benne, annyi, hogy ne csússzak le róla.


Ha a cerkádat nyomja akkor a nyereg döntése nem jó mert lecsúszol... viszont próbáld meg, hogy meghagyod a nyereg szögét, de lejjebb rakod elsõre úgy 3milivel.
Vagy vegyél "lávcsenel-s" nyerget.

Egy outi-n sokkal nehezebb nyerget beállítani. Pont a kormány adottságai miatt. Kényelmesnek kell lennie alsó fogásban is. Azt tapasztaltam, hogy az a beállítás ami egy mountinál jó lenne az outinál magas mert ha alsó fogásba átváltasz akkor az már "ott" kényelmetlen. Nálam bevált, hogy beállítok egy mounti-s magasságot (ami felsõ fogásban kényelmes) és azt addig viszem lejjebb amíg az alsó fogás jó lesz. Sok függ az egyén adottságaitól , de álltalában ez 5-10mm ig változhat. Bár ha valaki nagyon merev akkor ez lehet több is...
"õk nevetnek rajtam mert én más vagyok.én pedig azon vigyorgok mert tudom,hogy õk mind egyformák!"

#23969
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás

166cm hez elég hosszú a stucnid, meg egy egyenes nyeregcsõvel lehet jobb lenne.


Ahham, jaja, bár sztem elég lenne (és olcsóbb is) a stucni csere, mert a nyerget elõre tudom eléggé tolni.

Nem kísérleteztél a nyereg döntésével? A töknyomáson segíthet.


Anno montinál már próbáltam, hogy döntöm, de ott is stucni csere lett a vége, mert nyerget ha annyira megdöntöm amennyire tökömnek kényelmes, akkor kb tartanom kell magam rajta.. Már így is van némi elõre döntés benne, annyi, hogy ne csússzak le róla.

#23970
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
166cm hez elég hosszú a stucnid, meg egy egyenes nyeregcsõvel lehet jobb lenne.

#23971
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Nem kísérleteztél a nyereg döntésével? A töknyomáson segíthet.

#23972
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Feltöltött kép

166 magas vagyok, de rövid a karom.

#23973
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Hátrahajló nyeregcsõ van, de am pont az a gond, hogy nagyon elõre kell nyújtóznom és már nyomja a tököm... ^^


Nincs egy képed a bringáról?

#23974
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Hátrahajló nyeregcsõ van, de am pont az a gond, hogy nagyon elõre kell nyújtóznom és már nyomja a tököm... ^^


magasságod?

#23975
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Hátrahajló nyeregcsõ van, de am pont az a gond, hogy nagyon elõre kell nyújtóznom és már nyomja a tököm... ^^

#23976
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
[quote name='bloke']Jól ülsz a bringán? Nagyon sok embert látok, aki nem dõl megefelelõen elõre a csípõjénél, hanem a hátát görnyesztve és a vállát elõrecsapva próbálja elérni a kormányt. Egy szép testtartás valahogy így néz ki:



ha hátrahajló nyeregcsöve van, egyáltalán nem gáz a teljes nyeregelõretolás. 52-es vázhoz meg simán vállalható a 90-100-as stucni. vagy B opció: a stucni magasabbra állítása.

#23977
Mark001

Mark001

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
Fekváltókarra gondoltam, de Köszi ezt is :)
Ismerem az oldalt, jó lenne egyszer bejutni matuzmesterhez..

#23978
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

TT: 520mm
ST: 520mm
STEM: 110mm, nem 120

ennyi..

Nem sloping, ahogy látod.


Jól ülsz a bringán? Nagyon sok embert látok, aki nem dõl megefelelõen elõre a csípõjénél, hanem a hátát görnyesztve és a vállát elõrecsapva próbálja elérni a kormányt. Egy szép testtartás valahogy így néz ki:

Feltöltött kép

#23979
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
...nem, nem láttam jól, a barcon karja hajlított, nem egyenes... Így viszont még inkább kíváncsi vagyok hogy ez milyen váltókar... Lehet hogy nem is pozícionált? :D Az lenne csak igazán oldschool...

#23980
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás

El kell döntened, hogy fékváltókaros vagy alsócsöves váltást akarsz. Alsócsövesrõl fékváltókarosra térni nem kis befektetés (új cuccokkal legalábbis). A lényeg a biciklizés, alsócsövessel is jól el lehet boldogulni, komoly biciklisták használják ma is még komoly bicikliken (ugyan nem versenyzésre, de edzésre és túrázásra). Nagy forgalomban illetve versenyen azonban gyorsabb és kényelmesebb a fékváltókaros. (Több országúti biciklim van, az egyik legkedvesebb egy régi, könnyû francia poulidor/mercier, 5 sebességes.) Ráadásul egy 5-ös váltókar 6-ost még tán elvisz, de 8, 9, 10-es váltóhoz cserélni kell (vagy barkácsolni).


Emlegetett farkas... :)
Feltöltött kép

Az ilyenek nagyon közel állnak a tökkelütött technofetisiszta szívemhez, szóval minél több ilyen gép jár annál jobb. :D (Ha jól látom az ott a Dura-Ace barcon váltó feje alsócsövesnek beépítve. Elvileg mintha a Shimano doksijában is az szerepelne, hogy lehetséges az ilyen felszerelés.)