
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#23941
Posted 2010. September 22. - 08:58

#23942
Posted 2010. September 22. - 01:48

Asszem ez az eset, amikor tenyleg nem artana egy egyedi meretre gyartott vaz.
http://i188.photobuc...ellcourt/01.jpg
Ezt egyszer már linkeltem, lehet, hogy ugyanazé.


#23943
Posted 2010. September 22. - 01:04

Ez viszont jo arc lehet.
)
http://weightweenies...39461&mode=view
Ööööö... XD Ez hatalmas!
Mondjuk akármennyire bugyuta látvány, talán van racionális magyarázata... Pl. többnapos kirándulás vagy Európa körtúra vagy valami ilyesmi...
#23944
Posted 2010. September 21. - 23:46



Ez viszont jo arc lehet.

http://weightweenies...39461&mode=view
#23945
Posted 2010. September 21. - 13:59

77cm-es belsõ lábhosszom van. 51-es a Seat Tube. Térdem 39 cm-re van kb a belsõ hajlattól kezem vége pedig a térdem közepétõl 18cm-re ami azért elég rövidnek számít imo.
Am az ülés kényelmességét orvosoltam, 7mm-el lejjebb került a nyereg és így jobb lett alsó fogásban is, bár még 'normál testtartásban', szintén alsó fogásnál kicsit nyújtózkodok..
Ez a 7mm lejjebb engedés még azon is engedett, hogy az ülést kicsit más szögbe tudjam állítani és most eléggé kényelmessé vállt, a stucnin gondolkodok am erõsen, hogy kicseréljem-e. Mert csak szoba körülmények között és minimális tekeréssel próbáltam ki, de most megyek melóba majd úgy is vele és kipróbálom, hogy kell-e biztosan az a csere.
Ez a 7mm ülésmagasság állítás elég sok.
Másnál 1 mm állítás is hatalmas változást eredményez... nem hogy 7mm...
Lehet majd megfájdul a térded tõle. Nekem ha alacsony az ülés, akkor hosszú távon fáj a térdem (alacsony azt jelenti nálam, hogy a mostani beállításnál 2mm-rel alacsonyabban van a nyereg)
#23946
Posted 2010. September 21. - 13:37

Szep, de a legtobb karbon vazon a hatso fek bovden elegge utban van ehhez a designhoz. De a regi rejtett bovdenes acelvazamnal is felutkozne, ahol kijon a csobol.
#23947
Posted 2010. September 21. - 13:02

Pont most olvastam meretezessel kapcsolatban masol is eszmefuttatast.
Csohosszok magukban semmit sem mondanak szogek nelkul, 1cm differenciat siman okozhat a meredekebb ulescso szog. A villaszognek joval kisebb szerepe van a meretezesben, hisz a kormany pozicioja alig fugg tole, ha azonos a felsocso hossz (es az ulescso/ulescsoszog)
Egyebkent szet kell nezni jol, az, hogy egy gyartonak nincs olyan meretu vaza, ami passzol az emberhez, nem jelenti, hogy mas gyartonak sincs.
Pl. Ridley-ben az XS a legkisebb, de ez is tul magas fejcsovel keszul (130mm) a legtobb alacsony profinak, van aki palya stucnival hasznalja. De nekik muszaj Ridleyvel versenyezni. Vagyis eddig az volt.(Jovore mar Focuson mennek.)
Valaki jövõre is Ridley-vel megy.

#23948
Posted 2010. September 21. - 12:53

Csohosszok magukban semmit sem mondanak szogek nelkul, 1cm differenciat siman okozhat a meredekebb ulescso szog. A villaszognek joval kisebb szerepe van a meretezesben, hisz a kormany pozicioja alig fugg tole, ha azonos a felsocso hossz (es az ulescso/ulescsoszog)
Egyebkent szet kell nezni jol, az, hogy egy gyartonak nincs olyan meretu vaza, ami passzol az emberhez, nem jelenti, hogy mas gyartonak sincs.
Pl. Ridley-ben az XS a legkisebb, de ez is tul magas fejcsovel keszul (130mm) a legtobb alacsony profinak, van aki palya stucnival hasznalja. De nekik muszaj Ridleyvel versenyezni. Vagyis eddig az volt.

#23949
Posted 2010. September 21. - 12:47

#23950
Posted 2010. September 21. - 12:26

Am az ülés kényelmességét orvosoltam, 7mm-el lejjebb került a nyereg és így jobb lett alsó fogásban is, bár még 'normál testtartásban', szintén alsó fogásnál kicsit nyújtózkodok..
Ez a 7mm lejjebb engedés még azon is engedett, hogy az ülést kicsit más szögbe tudjam állítani és most eléggé kényelmessé vállt, a stucnin gondolkodok am erõsen, hogy kicseréljem-e. Mert csak szoba körülmények között és minimális tekeréssel próbáltam ki, de most megyek melóba majd úgy is vele és kipróbálom, hogy kell-e biztosan az a csere.
#23951
Posted 2010. September 21. - 11:46

#23952
Posted 2010. September 21. - 10:37

nézd meg az enyémet:www.velo.hu 169cm vagyok,120as a stucni,a felsõcsõ pedig 53,2cm. kb így kéne kinéznie a tiednek is. kb 49cm ülõcsõ középtõl-középig,51es felsõcsõ,100as stucnival.
ez egy jó példa arra, hogy aki nem versenyzõ, annak talán nem érdemes a méreténél kisebb vázat használnia, mert az ideálisnál cm-ekkel lejjebb kerül a kormány, vagy több cm hézagolót kell a stucni alá pakolni. nekem: 178 cm, 82 cm belsõ lábhossz, 56 x56,8 cm váz.
#23953
Posted 2010. September 21. - 10:16

#23954
Posted 2010. September 21. - 09:45

#23955
Posted 2010. September 21. - 09:07

Nekem 48 as sloopingos van, 51,5 vízszintbe és így éreztem egy picit hosszúnak és az elõzõekben leírt változásokat eszközöltem. Jól rátapintottál a lényegre egy vázcsere nem olcsó mulatság fõleg ilyen kis méretben nem egyszerû megtalálni a megfelelõt. Ígyhát marad ami van.
Ugy érzem azon variálásokkal melyeket eszközöltem nem rontottam el az összképet, vagy te így gondolod?
#23956
Posted 2010. September 21. - 08:55

vagy csak simán hosszú a vázatok. nektek kb 48,max 50es váz kéne. slooping nélkül értendõ a méret. a vízszintes mérete a felsõcsõnek meg kb 51-52 cm között kéne lennie. ezeket a méreteket 1 pinarello katalógusból néztem. a 48ashoz 51es felsõcsõ tartozik,49eshez 51,5,az 50eshez meg 52cms. ha rövid a karotok,akkor meg érdemesebb a kisebb vázat venni. tudom,hogy most azt fogjátok mondani,hogy drága lenne kicserélni meg stb,de ezt tudomásul kell venni: a váz az alapja az egésznek. ha xar a váz akkor xarul is fogsz ülni a bringán,és a nyeregcsõ,nyereg,kormány,stucni variálással csak kókányolás lesz az egész.
Ezzel teljesen egyetértek!
Az elõzõ outim kb.1,5cm vel volt "nagyobb" a mostaninál.Soha nem éreztem annyira a bringát mint most. egészen más érzés így, hogy a váz mérete jobban idomul hozzám. ezt írhatnám a mounti vázamról is. 18"-ost használtam 4 évig.mióta 17,5 re váltottam új dimenziók nyíltak meg...
Bloke:
Ja a TTbringának lejjebb van a nyereg orra,de ott nem is magán az ülõfelületen hanem inkább a nyereg "hegyén" ülnek. ezért nam annyira jó összehasonlítási alap,de ettõl függetlenül értem, hogy mire gondolsz...
#23957
Posted 2010. September 21. - 07:01

Dormi:
Nagyjából hasonlóak a paraméreteink, régebben én is ilyen gondokkal küzködtem
és igyekeztem megoldani a problémát, nem lett 100% os az eredmény, de sokkal
komfortosabb lett a bicajozás
-Egyenes fejû nyeregcsõ
-rövid stucni pl én 75 mm eset használok
-kisebb elõrenyúlású/75-80mm, hajlítású/125mm/ kormány
gondolom nálad is akkor jelentkezik a probléma mikor a fékváltókart fogod/felsõ fogás/, ha a stucni kétoldalán akkor kényelmes.
itt egy kép a jelenlegi állapotról:
http://img3.tar.hu/b.../38097532.jpg#3[/QUOTE]
vagy csak simán hosszú a vázatok. nektek kb 48,max 50es váz kéne. slooping nélkül értendõ a méret. a vízszintes mérete a felsõcsõnek meg kb 51-52 cm között kéne lennie. ezeket a méreteket 1 pinarello katalógusból néztem. a 48ashoz 51es felsõcsõ tartozik,49eshez 51,5,az 50eshez meg 52cms. ha rövid a karotok,akkor meg érdemesebb a kisebb vázat venni. tudom,hogy most azt fogjátok mondani,hogy drága lenne kicserélni meg stb,de ezt tudomásul kell venni: a váz az alapja az egésznek. ha xar a váz akkor xarul is fogsz ülni a bringán,és a nyeregcsõ,nyereg,kormány,stucni variálással csak kókányolás lesz az egész.
#23958
Posted 2010. September 20. - 21:50

én sem 45fokra gondoltam...
Szerintem az az ideális nyeregmagasság az amikor a legjobban érzed magad rajta...szerintem
Az a pár mm nem fog sokat változtatni a láb-térd helyzeten,de (nekem) az a tapasztalatom, hogy megoldás lehet.
Viszont abban egyetérthetünk , hogy a medence szöge megváltozik egy alsó kormányfogásban és ez bizonyos embereknél(nálam is) kényelmetlenséget okoz. Én speciel 4mm-l tettem lejjebb a nyerget és így abszolút kényelmes alsó és felsõ fogásban egyaránt.
Épp a hetekben véglegesítettem én is a beállításokat az új gépen.
Na, akkor igazából egyetértünk. Érdedkesség képp itt van Cancellara két kerékpárja, jól látható, hogy a tt bringán mennyivel lejjebb van a nyereg orra.


#23959
Posted 2010. September 20. - 21:49

#23960
Posted 2010. September 20. - 21:22

Na most én nem azt mondtam, hogy állítsd 45 fokba a nyerget. Mint minden mást, a nyereg szögét is megfelelõen be kell lõni. A nyeregmagasságot szándékosan lejjebb állítani, mint ami az ideális nem lehet megoldás.

Szerintem az az ideális nyeregmagasság az amikor a legjobban érzed magad rajta...szerintem

Az a pár mm nem fog sokat változtatni a láb-térd helyzeten,de (nekem) az a tapasztalatom, hogy megoldás lehet.
Viszont abban egyetérthetünk , hogy a medence szöge megváltozik egy alsó kormányfogásban és ez bizonyos embereknél(nálam is) kényelmetlenséget okoz. Én speciel 4mm-l tettem lejjebb a nyerget és így abszolút kényelmes alsó és felsõ fogásban egyaránt.
Épp a hetekben véglegesítettem én is a beállításokat az új gépen.