Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#23641
Posted 2010. October 10. - 11:36
#23642
Posted 2010. October 09. - 19:06
Múltkor ave-t kevertem össze kiskubaival, most meg saccot veled, nem megy ez nekem..
De legalább kiderült.
Köszi.
Am már nem árulnak, csak FSA-ból, az meg 60ezer meg 24.. Vagy is webshopba csak ezek vannak kormányokból.
Én a boltban vettem. FSA Vero, ha jól emlékszem egy 42-es és egy 44-es volt a készlet.
Majd én is ki akarom próbálni
úgyhogy bloke-tól várom szívesen a hosszabb távú teszteket
Továbbra is csak ajánlani tudom.
#23643
Posted 2010. October 09. - 18:20
... most meg saccot veled....
Majd én is ki akarom próbálni
#23644
Posted 2010. October 09. - 18:04
Én voltam (bár lehet, hogy más is vett). Bringaland, 6800 Ft
Múltkor ave-t kevertem össze kiskubaival, most meg saccot veled, nem megy ez nekem..
Köszi.
Am már nem árulnak, csak FSA-ból, az meg 60ezer meg 24.. Vagy is webshopba csak ezek vannak kormányokból.
#23645
Posted 2010. October 09. - 17:42
Nem tudom, de ez ugyan fontos - mûszakilag -, ám a többi kiadáshoz (fékváltókar, hajtómû, esetleg kerekek) képest apróság. Mégis, a pontos méretre tágítás és papucspárhuzamosítás nélkül nem szabad szerintem továbbmenni (sztem donciccio csak viccelt a pajszerral), mert anélkül a hátsó agyat egyenetlen feszültség terheli, s mivel acél, hosszú ideig tart a hatása, görbíti, el is törheti a tengelyt, szélsõ esetben súlyos balesethez sõt halálhoz vezethet (mint ahogy a Campagnolo kézikönyvek szokták hangsúlyozni a kontárkodás veszélyeit).
Van párhuzamosító szerszámom (VAR márkájú, a PARK Tools is kínál hasonlót), szívesen és bérmentve beállítanám a tengelyszélességed, de messze lakom.
donciccio szótár: pajszerolás=befeszíteni a kereket a szûk papucsok közé (jelen szövegkörnyezetben)
tényleg be lehet rakni a kereket ilyen módon is,de baromira tönkre vághat több dolgot is a bringán. kell a tágítás,és a párhuzamosítás különben több kár is keletkezhet.
#23646
Posted 2010. October 09. - 17:06
Helo
A shimano tricolor teli kanalas hátsó váltó bírja a 8 sebességet? Jelenleg 7es rendszerbe van szerelve, de szeretnék 8asra váltani.
a teli kanalas széria 105-ösét használja a tesóm 8-as rendszerben, jól mûködik még fvkarral is
#23647
Posted 2010. October 09. - 16:06
A shimano tricolor teli kanalas hátsó váltó bírja a 8 sebességet? Jelenleg 7es rendszerbe van szerelve, de szeretnék 8asra váltani.
#23648
Posted 2010. October 09. - 15:55
Igen, ezért aggódom én is egy kicsit, mert ha 126os, itthon (legalábbis a környékünkön) nehéz lesz találni olyan szervizt ahol meg tudják csinálni.Nem tudom, de ez ugyan fontos - mûszakilag -, ám a többi kiadáshoz (fékváltókar, hajtómû, esetleg kerekek) képest apróság. Mégis, a pontos méretre tágítás és papucspárhuzamosítás nélkül nem szabad szerintem továbbmenni (sztem donciccio csak viccelt a pajszerral), mert anélkül a hátsó agyat egyenetlen feszültség terheli, s mivel acél, hosszú ideig tart a hatása, görbíti, el is törheti a tengelyt, szélsõ esetben súlyos balesethez sõt halálhoz vezethet (mint ahogy a Campagnolo kézikönyvek szokták hangsúlyozni a kontárkodás veszélyeit).
Van párhuzamosító szerszámom (VAR márkájú, a PARK Tools is kínál hasonlót), szívesen és bérmentve beállítanám a tengelyszélességed, de messze lakom.
Eddig még nem merültem annyira bele a régi országútik világába, de most hogy egyre jobban benne vagyok egyre inkább érdekel.
A sebesség mindent megold.
#23649
Posted 2010. October 09. - 15:17
Nem tudom, de ez ugyan fontos - mûszakilag -, ám a többi kiadáshoz (fékváltókar, hajtómû, esetleg kerekek) képest apróság. Mégis, a pontos méretre tágítás és papucspárhuzamosítás nélkül nem szabad szerintem továbbmenni (sztem donciccio csak viccelt a pajszerral), mert anélkül a hátsó agyat egyenetlen feszültség terheli, s mivel acél, hosszú ideig tart a hatása, görbíti, el is törheti a tengelyt, szélsõ esetben súlyos balesethez sõt halálhoz vezethet (mint ahogy a Campagnolo kézikönyvek szokták hangsúlyozni a kontárkodás veszélyeit).Ez egy 1994es váz, elvileg már mindennek szabványnak kell lenni rajta. Remélem hogy nem 126os, hanem 130as, mert megtaláltam a katalógusban és ott szerepel ugyanez a váz jobb felszereltséggel (8as rendszer) csak más színben, gondolom nem gyártották különbözõ papucsszélességgel ugyanazt a vázat vagy ne legyek ennyire optimista ezzel kapcsolatban?
Van párhuzamosító szerszámom (VAR márkájú, a PARK Tools is kínál hasonlót), szívesen és bérmentve beállítanám a tengelyszélességed, de messze lakom.
#23650
Posted 2010. October 09. - 14:55
Ez egy 1994es váz, elvileg már mindennek szabványnak kell lenni rajta. Remélem hogy nem 126os, hanem 130as, mert megtaláltam a katalógusban és ott szerepel ugyanez a váz jobb felszereltséggel (8as rendszer) csak más színben, gondolom nem gyártották különbözõ papucsszélességgel ugyanazt a vázat vagy ne legyek ennyire optimista ezzel kapcsolatban?
A hátsó tengelytávot 126-ról 130 mm-re kell tágítani (ez otthon is megtehetõ, ld. Sheldon Brown), majd a papucsokat párhuzamosítani (ez fontos, célszerszámot igényel). Jobb bicikliboltban mindkettõt olcsón megcsinálják. A fékváltókarról jövõ váltókábeleknek ütközõ kell az alsócsövön, ez 10-20 euró (olcsóbb a mûanyag, a drágább aluminium), ha a vázon van szem, ha nincs, régebbi bilincses alsóváltó rögzítõt is át lehet alakítani (csináltam, könnyû). Ezen kívül (+ az új alkatrészek) nem látok mást; több régi biciklit korszerûsítettem, épp a jó vázak miatt (Cr-Mo, Mg ötvözetek), fékváltókarosra is. Egy 1976-os Peugeot-t (8-as Shimano 105) és egy egyedi acélvázat (10-es Campagnolo Veloce), többek közt, ezeket ma is használom (tegnap az utóbbival 1300 m-t emelkedtem átlag 6, gyakran 9, néhol 11%-os hegyen, lefele 72,33 km/h volt a maximum, pedig nem siettem).
Na jó, ha új fék is kell (néha csak a pofákat cseréltem korszerûre), akkor ellenõrzendõ a felfüggesztés abroncstól való távolsága (régebben 65 mm, új országútikon 40-50, azaz ilyen a mai fékek többsége is). Ha a hátsó magas, szintén Sheldon Brown módján házilag elintézhetõ. Kapható magas lenyúlású fék is. A Shimano Sora 57 mm, létezik még magasabb is.
Az igénybevételt ezek a vázak - ha eleve nem sérültek - kitûnõen bírják, az acél nem öregszik (szemben az alumíniummal). Egy másik (Gitane) vázon (grafitember, donciccio és kiskubai hasznos javaslatai alapján, köszönöm) a sérült papucsot ki kellett cserélni. Használt alumínium biciklit nem vennék, míg vagy tucatnyi acélvázas biciklit modernizáltam, mind jól megy évek óta.
Még a francia középtengely sem lenne akadály (ha a váz megéri), lehet kapni (TA Spécialités Axix), igaz, 60-70 euró. Másik megoldás, hogy a francia meneteket betölti az ember (ehhez jó lakatos kell), majd BSC/BSA (angol) menetfúróval újrafúrja. Szerencsére a Peugeot 1981-83 közt átállt az angol rendszerre.
A minap mértem le egy 61-es Gitane váz súlyát (Vitus 999 csövek), 2.3 kp.
7es f.v.kar a shimanonak csak az rsx volt,ha ilyet nem találsz akkor h.agy,sor. esetleg rotor,tengely,ha nem akarod kifüzni a kereket. mondanom se kell,h a sarutávolság nem 130,hanem 126mm. elég erõs a csõ,és nehéz belepajszerolni a szélesebb agyat. a legrosszabb esetben 8as f.v.kart veszel,és azt csak 7esnek használod. elsõváltót mindenképp kell venni hozzá. a váz elég sokat elbír. kicsit túlépített. nekem kicsit nagy volt a váz. gyerek fejjel még nem tudtam milyen méret is kéne.
A sebesség mindent megold.
#23651
Posted 2010. October 09. - 11:43
... Ehhez pedig annyit tennék hozzá, hogy van egy Columbus SLX csöves biciklim is (az is 105-ös, de kéttányéros), nagyon kényelmes.
Vagy fél éve próbáltam egy Columbus Genius csöves, 8-as Campagnolo Chorus-szal szerelt biciklit, máig sajnálom, hogy nem vettem meg (pedig jobb volt, mint bármelyik gépem, a 8-as Chorus finom, tartós), nagyszerû érzés volt; ezt csak azért írom, mert a fönti táblázatban ezt a csövet nem látom, s a Geniust még az SLX-nél is jobbnak tartják. Egy gyors guglizott mutató:
Columbus Tubesets
a genius csövek nagyon jók. volt szerencsém 1x 1 full dura ace-el szerelt bianchi-hoz. még 8as volt. jobban mondva mi raktuk össze. baromi könnyü,nem kellenek hozzá muffok. a váz kicsi volt,mert 1 lányé lett,de 1,2 kg volt. króm,molibdén,nikkel ötvözet. a matuzéknál szokott lenni ilyen csövekbõl coppi váz. 53 körüli méretnél is csak 1,5 kg körüli a tömege. a bianchi vázat még a velotrade forgalmazta,és ocsóé odaadták,mert nem tudták eladni a mérete miatt. már jó régen volt,de azt hiszem 48as volt.
#23652
Posted 2010. October 09. - 11:27
... Ehhez pedig annyit tennék hozzá, hogy van egy Columbus SLX csöves biciklim is (az is 105-ös, de kéttányéros), nagyon kényelmes.[...] Éjszaka találtam egy ilyet, ahol leírják, hogy melyik columbus csõ milyen. The Bicycle Info Project :: Columbus tubing chart
Vagy fél éve próbáltam egy Columbus Genius csöves, 8-as Campagnolo Chorus-szal szerelt biciklit, máig sajnálom, hogy nem vettem meg (pedig jobb volt, mint bármelyik gépem, a 8-as Chorus finom, tartós), nagyszerû érzés volt; ezt csak azért írom, mert a fönti táblázatban ezt a csövet nem látom, s a Geniust még az SLX-nél is jobbnak tartják. Egy gyors guglizott mutató:
Columbus Tubesets
#23653
Posted 2010. October 09. - 11:04
Értem, köszi.
Éjszaka találtam egy ilyet, ahol leírják, hogy melyik columbus csõ milyen. The Bicycle Info Project :: Columbus tubing chart
Az elsõ váltón kívül még mi az a sok minden ami kellene?
Milyen volt a hasonló vázad, jól bírta az igénybevételt?
A mavic 195ne felnirõl tudtok valamit?
7es f.v.kar a shimanonak csak az rsx volt,ha ilyet nem találsz akkor h.agy,sor. esetleg rotor,tengely,ha nem akarod kifüzni a kereket. mondanom se kell,h a sarutávolság nem 130,hanem 126mm. elég erõs a csõ,és nehéz belepajszerolni a szélesebb agyat. a legrosszabb esetben 8as f.v.kart veszel,és azt csak 7esnek használod. elsõváltót mindenképp kell venni hozzá. a váz elég sokat elbír. kicsit túlépített. nekem kicsit nagy volt a váz. gyerek fejjel még nem tudtam milyen méret is kéne.
#23654
Posted 2010. October 09. - 10:57
A hátsó tengelytávot 126-ról 130 mm-re kell tágítani (ez otthon is megtehetõ, ld. Sheldon Brown), majd a papucsokat párhuzamosítani (ez fontos, célszerszámot igényel). Jobb bicikliboltban mindkettõt olcsón megcsinálják. A fékváltókarról jövõ váltókábeleknek ütközõ kell az alsócsövön, ez 10-20 euró (olcsóbb a mûanyag, a drágább aluminium), ha a vázon van szem, ha nincs, régebbi bilincses alsóváltó rögzítõt is át lehet alakítani (csináltam, könnyû). Ezen kívül (+ az új alkatrészek) nem látok mást; több régi biciklit korszerûsítettem, épp a jó vázak miatt (Cr-Mo, Mg ötvözetek), fékváltókarosra is. Egy 1976-os Peugeot-t (8-as Shimano 105) és egy egyedi acélvázat (10-es Campagnolo Veloce), többek közt, ezeket ma is használom (tegnap az utóbbival 1300 m-t emelkedtem átlag 6, gyakran 9, néhol 11%-os hegyen, lefele 72,33 km/h volt a maximum, pedig nem siettem).[...] Az elsõ váltón kívül még mi az a sok minden ami kellene?
Milyen volt a hasonló vázad, jól bírta az igénybevételt?
Na jó, ha új fék is kell (néha csak a pofákat cseréltem korszerûre), akkor ellenõrzendõ a felfüggesztés abroncstól való távolsága (régebben 65 mm, új országútikon 40-50, azaz ilyen a mai fékek többsége is). Ha a hátsó magas, szintén Sheldon Brown módján házilag elintézhetõ. Kapható magas lenyúlású fék is. A Shimano Sora 57 mm, létezik még magasabb is.
Az igénybevételt ezek a vázak - ha eleve nem sérültek - kitûnõen bírják, az acél nem öregszik (szemben az alumíniummal). Egy másik (Gitane) vázon (grafitember, donciccio és kiskubai hasznos javaslatai alapján, köszönöm) a sérült papucsot ki kellett cserélni. Használt alumínium biciklit nem vennék, míg vagy tucatnyi acélvázas biciklit modernizáltam, mind jól megy évek óta.
Még a francia középtengely sem lenne akadály (ha a váz megéri), lehet kapni (TA Spécialités Axix), igaz, 60-70 euró. Másik megoldás, hogy a francia meneteket betölti az ember (ehhez jó lakatos kell), majd BSC/BSA (angol) menetfúróval újrafúrja. Szerencsére a Peugeot 1981-83 közt átállt az angol rendszerre.
A minap mértem le egy 61-es Gitane váz súlyát (Vitus 999 csövek), 2.3 kp.
#23655
Posted 2010. October 09. - 10:50
#23656
Posted 2010. October 09. - 10:41
Meghajolok a rutinod elõtt. Nekem nem volt még dolgom ezzel a típusú (csak az újabb RX100assal) váltóval, megkockáztatom nem is lesz .
nekem a téli bringán u.ilyen mechanikával rendelkezõ 105ös váltó van,és nem sikerült az rx100as f.v.karral párosítanom.
#23657
Posted 2010. October 09. - 10:33
Valaki vett innen a nyáron kompakt kormányt, asszem sac1?! Nem vagyok biztos benne. A kérdés, hogy hol és mennyiért?
Én voltam (bár lehet, hogy más is vett). Bringaland, 6800 Ft
#23658
Posted 2010. October 09. - 09:30
kb 2,2kg,v több. elsõváltót is vegyél,mert ezt a váltót nem igazán fogod használni fékváltókarral. ezen kívül még sok más is kéne,uh. ne akard átalakítani fékváltókarossá. nem "butted" csövekbõl van,és a muffok belül csatlakoznak a csövekhez=több bennük az anyag. nekem volt hasonló vázam,azért mondom. a színe volt más.
Értem, köszi.
Éjszaka találtam egy ilyet, ahol leírják, hogy melyik columbus csõ milyen. The Bicycle Info Project :: Columbus tubing chart
Az elsõ váltón kívül még mi az a sok minden ami kellene?
Milyen volt a hasonló vázad, jól bírta az igénybevételt?
A mavic 195ne felnirõl tudtok valamit?
A sebesség mindent megold.
#23659
Posted 2010. October 09. - 09:26
#23660
Posted 2010. October 09. - 09:20
Szerintem ezt a váltót be lehet lõni fékváltókarhoz. RX100as rendszernek is volt már fékváltókarja. Igaz ez még egy régebbi rx100as lehet.
sajna nem lehet. az a fékváltókaros elsõváltó tök más.

Sign In
Create Account

Back to top






