Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#23281
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
legnagyobb fokozat alatt a legnagyobb fogaskerekeket érted?
shimanonál pl kistányér kónuszon és felette 1-gyel beleér a lánc a nagytányér belsõ falába. szóval nem törvényszerû, hogy végig lehet gond nélkül váltani. ennek ellenére valószínûleg nálad nincs rendesen beállítva. kistányéron és legnagyobb fkeréken gond nélkül kellene futnia a láncnak. nézd meg hogy mi az oka a nem sima futásnak. ha nem ér bele az átdobóba, akkor azt nem kell piszkálni.

Ma probaltam ki eloszor az elso orszagutim, kerdesem a kovetkezo lenne, egy 2011es Chorus groupporol van szo...elso par meteren valtast probalgattam, es feltunt, hogy az 5 legnagyobb fokozatban hatul, ha elol kistanyeron voltam, akkor nem futott siman....par szaz meter utan ez leredukalodott az also 2 fokozatra! Ha elol kistanyeron van a lanc, hatul a teljes racsnit be kene tudni jarnia a lancnak anelkul, hogy barmi problema legyen, vagy ez a cross shiftingbol adodik mar? Avagy bejarodas kerdese? Koszi a valaszt!

Ui.: Amugy irgalmatlan a gep, ijeszto egyelore a sebessegkulonbseg az xc bringamhoz kepest :|



#23282
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
szerintem az alsó 2+kistányér totál keresztbeváltás. shi ultegránál biztos, még 9esnél is.

#23283
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

Ma probaltam ki eloszor az elso orszagutim, kerdesem a kovetkezo lenne, egy 2011es Chorus groupporol van szo...elso par meteren valtast probalgattam, es feltunt, hogy az 5 legnagyobb fokozatban hatul, ha elol kistanyeron voltam, akkor nem futott siman....par szaz meter utan ez leredukalodott az also 2 fokozatra! Ha elol kistanyeron van a lanc, hatul a teljes racsnit be kene tudni jarnia a lancnak anelkul, hogy barmi problema legyen, vagy ez a cross shiftingbol adodik mar? Avagy bejarodas kerdese? Koszi a valaszt!

Ui.: Amugy irgalmatlan a gep, ijeszto egyelore a sebessegkulonbseg az xc bringamhoz kepest :|


Én ahány campás mögött mentem versenyeken, mindegyik enyhe "daráló" hangot hallatott, mintha a lánc valahol beleérne valamibe. És ez nem 1, nem 10 bringa, hanem sokkaltöbb. Lehet te is ezzel a jelenséggel találkoztál.

#23284
Troy

Troy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 252 posts
Ma probaltam ki eloszor az elso orszagutim, kerdesem a kovetkezo lenne, egy 2011es Chorus groupporol van szo...elso par meteren valtast probalgattam, es feltunt, hogy az 5 legnagyobb fokozatban hatul, ha elol kistanyeron voltam, akkor nem futott siman....par szaz meter utan ez leredukalodott az also 2 fokozatra! Ha elol kistanyeron van a lanc, hatul a teljes racsnit be kene tudni jarnia a lancnak anelkul, hogy barmi problema legyen, vagy ez a cross shiftingbol adodik mar? Avagy bejarodas kerdese? Koszi a valaszt!

Ui.: Amugy irgalmatlan a gep, ijeszto egyelore a sebessegkulonbseg az xc bringamhoz kepest :|

#23285
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

ez alapján semmire
FSA kormánycsapim van; a karbon nyakú villámban van egy hengeres lemez a nyakbelsõ fala, és a dió között, gondolom hogy ne tudjad szétnyomatni a dióval a karbon nyakat, ne nyomjon bele valami alakot, hanem elossza a terhelést


én ezt használom karbon nyakhoz http://ecx.images-am...L500_AA300_.jpg de szerintem ez más mint amirõl beszélsz. ezt egyszer a zárókupak nélkül beejtettem a nyakba, le is csúszott szépen az aljáig, mûvészet volt kiszedni, gondoltam is rá, hogy rábaszás, ha vmi darabja ott marad

#23286
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
ahead kcs. fellazulását egyértelmûen csak az tudja okozni, ha a stucni elmozdul fölfelé a villanyak tengelye mentén...

#23287
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
pont ezért nem lazulhat fel a kcs. a rózsa kicsúszásával. mert a rögzítésben köze nincs a rózsának, akár ki is lehet venni a stucni rögzítése után. van ismerõsöm aki kiveszi

Szépen mászik kifelé a rózsa a villanyakból, karbon nyakú villába tudtommal ezért sem tanácsos a hagyományos beütõs rózsát tenni, van "expanziós" dió is ami belefeszül a villanyakba belülrõl, karbon nyakba ez való.
Amúgy meg ha rendesen lehúzzák a szervizben (fellazított stucni csavarokkal) és ezután húzzék meg a stucni csavarjait akkor azért nagy baj nem lehet. A csapágy elõfeszítését a villanyak tetején lévõ kupakon átdugott csavar adja (Ami a rózsába vagy dióba van betekerve), de a villa tényleges rögzítését inkább a lehúzott stucni végzi.



#23288
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts

milyen fémlemez? ez alapján mire gondolsz? stg


ez alapján semmire
FSA kormánycsapim van; a karbon nyakú villámban van egy hengeres lemez a nyakbelsõ fala, és a dió között, gondolom hogy ne tudjad szétnyomatni a dióval a karbon nyakat, ne nyomjon bele valami alakot, hanem elossza a terhelést
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#23289
AkPi

AkPi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 334 posts
ha jól láttam akkor van is készleten a közeli Decathlon-ban..
"A fájdalom csak ideiglenes. Eltarthat egy percig, egy óráig, egy napig vagy egy évig, de végül elmúlik, és valami más lép a helyébe. De ha az ember feladja, akkor örökké fog tartani. "

#23290
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

a villanyak és a dió közt ott van a fémlemez?



milyen fémlemez? ez alapján mire gondolsz? stg

#23291
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

hát 50Eft-böl szeretném kihozni. A kerékpárom típusát azért írtam mert hallatom vagy olvastam valami olyasmit hogy vannak olyan görögök amik pl: karbon bringákhoz vannak hogy ne menyen szét a váz a megterheléstõl.bár az enyém nem karbon csak gondoltam azért ide írom, de úgy látszik akkor nem számít.


Régebben volt a Decathlonban pont 50-ért Tacx Satori, elsõkeréktámasszal, izzadság fogóval, táskával. Szerintem a létezõ legjobb vétel volt. Most drágábban van, viszont úgy látom, adnak hozzá szõnyeget is (meg egy DVD-t is), ha társasházban laksz, ez jól jöhet.

Decathlon - biciklik - kerékpárok kerékpár kiegészítők otthoni edzéshez műszer TACX - Hometrainer Satori Pro Trainer TACX - igényes kerékpárosoknak, téli görgős edzésekhez.

#23292
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 posts

hát 50Eft-böl szeretném kihozni. A kerékpárom típusát azért írtam mert hallatom vagy olvastam valami olyasmit hogy vannak olyan görögök amik pl: karbon bringákhoz vannak hogy ne menyen szét a váz a megterheléstõl.bár az enyém nem karbon csak gondoltam azért ide írom, de úgy látszik akkor nem számít.


de az sem mindegy hogy fix vagy szabad görgõ, attól függ mit akarsz fejleszteni
de ahogy olvasom te a fix-et választanád

#23293
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
egyébként van topikja asszem "görgõ vs szobabicikli" néven. ott is sok okosság össze van szedve.

#23294
AkPi

AkPi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 334 posts
hát 50Eft-böl szeretném kihozni. A kerékpárom típusát azért írtam mert hallatom vagy olvastam valami olyasmit hogy vannak olyan görögök amik pl: karbon bringákhoz vannak hogy ne menyen szét a váz a megterheléstõl.bár az enyém nem karbon csak gondoltam azért ide írom, de úgy látszik akkor nem számít.
"A fájdalom csak ideiglenes. Eltarthat egy percig, egy óráig, egy napig vagy egy évig, de végül elmúlik, és valami más lép a helyébe. De ha az ember feladja, akkor örökké fog tartani. "

#23295
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts
a villanyak és a dió közt ott van a fémlemez?
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#23296
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

mi a véleményetek a Tacx görgõkrõl? ezt a márkát ajánlották nekem.
Melyik típus lenne a legmegfelelõbb egy Trek 1.2-es bringához szerintetek?


Nem az számít, hogy milyen bringád van, hanem hogy mire akarod használni, mennyit szánnál rá.

#23297
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

A karbonvillák 360 helyett inkább 260g tól indulnak (van még biztos ennél is könnyebb, de az már nem mindennapos használatra készült) 300g körül már lehet igen jó minõségû és nem is aranyárú villát venni. Az én villám fullkarbon és 360gramm. Viszont ha már itt tartunk a villáknál, a kormánycsapágyam állandóan fellazul. Nem nagyon, én észre sem veszem, de ahova szoktam hordani szereltetni, ott mondták a srácok, hogy ennyire nem szabadna lelazulni ilyen rövid idõ alatt. Ennek mi lehet az oka?


kilazulás: érdekes dolog, változnak a kormánycsapágyak. a mostani fsa-t úgy kell beállítani, hogy némi erõ is kell hozzá. ezzel a kerék könnyen forog, viszont kézzel már nem tudom elforgatni a csapágy zárókupakját a stucni alatt. az elõzõ bringámon lévõ 1" ritchey logic-t körülbelül pinaszõr legyezõ finomsággal kellett belõni, ha némi power került a gépezetbe, már szorult. napersze az egy használt vétel volt, az fsa meg új.
szóval csak azt akartam mondani hogy ahogy neked beállítják, attól még nem kotyog, de még lehetne húzni rajta (anélkül hogy szoruljon)

#23298
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Karbonvillához való dió van benne, nem a hagyományos, nem az a gond. A csavarokat is nyomatékkulccsal húzzák meg ameddig engedélyezett, sõt szerintem kicsit tovább is, a stucnira pedig fixáló "ragasztót" is tettek és mégis szétmászik a rendszer lassan.

AkPi nekem 2 tacx görgõm van, szeretem õket, jó minõségûek. Gyakorlatilag mindegy milyen típusú kerékpárod van, független a kettõ egymástól.

#23299
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts
Szépen mászik kifelé a rózsa a villanyakból, karbon nyakú villába tudtommal ezért sem tanácsos a hagyományos beütõs rózsát tenni, van "expanziós" dió is ami belefeszül a villanyakba belülrõl, karbon nyakba ez való.
Amúgy meg ha rendesen lehúzzák a szervizben (fellazított stucni csavarokkal) és ezután húzzék meg a stucni csavarjait akkor azért nagy baj nem lehet. A csapágy elõfeszítését a villanyak tetején lévõ kupakon átdugott csavar adja (Ami a rózsába vagy dióba van betekerve), de a villa tényleges rögzítését inkább a lehúzott stucni végzi.


A karbonvillák 360 helyett inkább 260g tól indulnak (van még biztos ennél is könnyebb, de az már nem mindennapos használatra készült) 300g körül már lehet igen jó minõségû és nem is aranyárú villát venni. Az én villám fullkarbon és 360gramm. Viszont ha már itt tartunk a villáknál, a kormánycsapágyam állandóan fellazul. Nem nagyon, én észre sem veszem, de ahova szoktam hordani szereltetni, ott mondták a srácok, hogy ennyire nem szabadna lelazulni ilyen rövid idõ alatt. Ennek mi lehet az oka?



#23300
AkPi

AkPi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 334 posts
mi a véleményetek a Tacx görgõkrõl? ezt a márkát ajánlották nekem.
Melyik típus lenne a legmegfelelõbb egy Trek 1.2-es bringához szerintetek?
"A fájdalom csak ideiglenes. Eltarthat egy percig, egy óráig, egy napig vagy egy évig, de végül elmúlik, és valami más lép a helyébe. De ha az ember feladja, akkor örökké fog tartani. "