Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#23261
Írta 2010. október 28. - 19:23
Kamaslit meg szerintem barmelyik rendesebb bringaboltban kapsz jofajtat.
De esoben viz ellen a legtutibb vizelleni kamasli sem ved, engem legalabbis nem.
#23262
Írta 2010. október 28. - 19:10
Szél és esõ álló kamáslit hol tudnék szerezni relatíve jó áron? Nektek milyen van, bevált? (Kezd hideg lenni és a Shimano cipõmbe befúj a hideg.
)
Sárhányó ügyben mit tanácsolnátok a téli edzõ bringára? Könnyen felcsatolható, esetleg pálcás? Tapasztalatok? Honnan lenne érdemes beszerezni?
kamásli:Decathlon - lábbeli kiegészítők kamásli cipővédő B'TWIN - Neoprén kamásli 7 B'TWIN - a láb melegen tartásához hideg időben.
nekem ilyen van,és nagyon bevált. ez is át tud ázni,de nem fázik benne a lábam még vizesen sem.
sárvédõ: mindenképpen pálcást ajánlanék. amit én használok az 38mm széles. ennél keskenyebb nincsen,de ez lenne az ideális. 45-50mm körüli a következõ szélesség,de ennél már a fékkel gondok lehetnek. ha nincs a vázon sárvédõszem,akkor régi cateye bilincsekbõl lehet hozzá barkácsolni. sárvédõtoldat nagyon ajánlott elõre,és hátulra is. elõre magad miatt. sok vizet ver fel az elsõ kerék,ami miatt a lábfejed,és a lábszárad baromira el tud ázni. hátulra meg a többi spori miatt kell.
#23263
Írta 2010. október 28. - 18:08
Sárhányó ügyben mit tanácsolnátok a téli edzõ bringára? Könnyen felcsatolható, esetleg pálcás? Tapasztalatok? Honnan lenne érdemes beszerezni?
#23265
Írta 2010. október 28. - 12:51
@ave
Igen valoszinuleg a kistanyeron a 11-12 nem lesz hasznalatbanJogos amit mondasz, belattam azota en is
Nekem is Campa 11 sp rendszerem van.
Nekem már a felszerelésnél mondták, hogy kistányér esetén az utolsó 2 kis fogaskereket ne használjam hátul és ha elöl nagytányéron megyek, akkor pedig a felsõ 2 legnagyobb fogaskereket ne használjam.
#23266
Írta 2010. október 28. - 10:03
Viszont ha már itt tartunk a villáknál, a kormánycsapágyam állandóan fellazul. Nem nagyon, én észre sem veszem, de ahova szoktam hordani szereltetni, ott mondták a srácok, hogy ennyire nem szabadna lelazulni ilyen rövid idõ alatt. Ennek mi lehet az oka?
hasonló problémával küzdöttem...
szerencsére sikerült megoldani.
nekem egy félintegrált kormánycsapágyam -wcs- van. arra lettem figyelmes, hogy mikor elkezdem szorítani a csapágyat akkor tök patentul összehúzódik és egyáltalán nem lötyög(ezt elsõ fék behúzásával és egy kevés elõre-hátra mozgatással szoktam lecsekkolni).viszont mikor elkezdem meghúzni a stucni csavarokat akkor kezdõdik a gond... megfigyeltem, hogy mikor a kcs.-hoz közelebbi csavart kezdem meghúzni elõbb akkor ez a lötyögés kissebb. ráadásul minél késõbb kezdem húzni a távolabbik(felsõ) csavart annál késõbb kezdõdik lötyögés.
az jutott az eszembe, hogy egy karbon nyaknak lehet némi torzulása ahogy a stucni csavarjaival összehúzom és ha a felsõ csavart húzom elõbb akkor a villanyak talán egy picit " kúposodhat" és a stucni saját magát húzza feljebb a nyakon.
és itt jött a megvilágosodás.
most azt csináltam, hogy beállítottam a feszességet.elkezdtem meghúzni az alsó csavart. aztán mikor elértem egy kellõ feszességet akkor a "rózsának" a csavarját annyira meghúztam, hogy a felsõ csavar lehúzó erejének "ellen tudjon tartani". mikor ez megvolt akkor már csak a stucni csavarjaival játszottam,hogy a megfelelõ legyen a meghúzás eloszlatása.
miután megcsinálatam mentem vele egy 5-6 órát és még mindig ugyanolyan jó...
#23267
Írta 2010. október 28. - 00:05
Igen valoszinuleg a kistanyeron a 11-12 nem lesz hasznalatban
#23268
Írta 2010. október 27. - 23:42
A rovid kanalas valto max. kapacitasa tudtommal 27 fog, marpedig ez a kombo 30-at ad. Tehat a teljes kazettat nem kell tudnia hang nelkul vinni.
En ugy oldottam meg, hogy inkabb hosszabb a lanc, mert az 50x23-nak (neha 27-nek) van ertelme, de a 34x11-12-nek nem sok. ( Schleck esete ota foleg!
Egyebkent azon tul, hogy 34x12-nel mar teljesen kifekszik a hatsovaltom, elol picit beleer a nagytanyerba is a lanc, szoval nem nagy veszteseg, hogy ezt kerulnom kell.
#23269
Írta 2010. október 27. - 22:30
Nha ez nem mondott semmit.
#23270
Írta 2010. október 27. - 21:49
akkor az több mint valószínû h a keresztbeváltás miatt van. bár az érdekes h azt mondod h elõször az öt alsó fog zörgött
Hat igen...kivancsi leszek holnap...koszonom a segitseget mindenkinek
#23271
Írta 2010. október 27. - 21:44
#23272
Írta 2010. október 27. - 21:40
Igen igen, termeszetesen a legnagyobb fokozat alatt a 11es es 12es fogakat ertem! Holnap meg meglatjuk mi lesz, de tobb mint valoszinu, hogy ez keresztbevaltas mar ott, csak gondoltam kiprobalom
![]()
50/34 elol 11-25 hatul amugy a konfig!
#23273
Írta 2010. október 27. - 21:38
legnagyobb fokozatot írt nem? nem legnagyobb hátsó lánckereket.
#23274
Írta 2010. október 27. - 21:36
50/34 elol 11-25 hatul amugy a konfig!
#23275
Írta 2010. október 27. - 21:33
meglepõ módon ez nemcsak szett, hanem vázméret (pontosabban láncvillahossz) függõ is: minél nagyobb a váz /hosszabb láncvillahossz, annál toleránsabb a hátsó váltó. nem tudom mi a magyarázat,de több példát láttam már rá
S-es merida vázam van, a nyeregvázcsõ 48cmes
#23276
Írta 2010. október 27. - 21:32
meglepõ módon ez nemcsak szett, hanem vázméret (pontosabban láncvillahossz) függõ is: minél nagyobb a váz /hosszabb láncvillahossz, annál toleránsabb a hátsó váltó. nem tudom mi a magyarázat,de több példát láttam már rá
A magyarázat, az a geometria@matematika. >.< De egyébként ja, mondjuk nekem elég rövid ha azt vesszük, mert kicsi vagyok és a váz is kicsi.
#23277
Írta 2010. október 27. - 21:29
Én az elsõ váltó utánállításával végig tudom váltani mind a 20 fokozatomat probléma és kerregés nélkül. bár az 53-27et csak egyszer próbáltam, próba kedvéért, nem akarom letépni a váltómat
duraace 7800 váltók és fkvkarok ultegra SL karral
meglepõ módon ez nemcsak szett, hanem vázméret (pontosabban láncvillahossz) függõ is: minél nagyobb a váz /hosszabb láncvillahossz, annál toleránsabb a hátsó váltó. nem tudom mi a magyarázat,de több példát láttam már rá
#23278
Írta 2010. október 27. - 21:19
duraace 7800 váltók és fkvkarok ultegra SL karral
#23279
Írta 2010. október 27. - 21:05
legnagyobb fokozat alatt a legnagyobb fogaskerekeket érted?
shimanonál pl kistányér kónuszon és felette 1-gyel beleér a lánc a nagytányér belsõ falába. szóval nem törvényszerû, hogy végig lehet gond nélkül váltani. ennek ellenére valószínûleg nálad nincs rendesen beállítva. kistányéron és legnagyobb fkeréken gond nélkül kellene futnia a láncnak. nézd meg hogy mi az oka a nem sima futásnak. ha nem ér bele az átdobóba, akkor azt nem kell piszkálni.
legnagyobb fokozatot írt nem? nem legnagyobb hátsó lánckereket.
szerintem az alsó 2+kistányér totál keresztbeváltás. shi ultegránál biztos, még 9esnél is.
Nha ez a másik. Kicsit keresztbe fut a lánc. Ez Campánál is megvan. Jó, hogy beleér.
#23280
Írta 2010. október 27. - 21:04
Meg am beszereztem kamáslit, szóval most már mehet hidegben is. Egyébként ahogy nem használtam a bringát most vagy egy hónapja, nekem is megjelent a váltási nehézség, mint ha belekötött volna a zsír, vagy nem tudod, de aztán úgy tûnt bemelegedett, mert aztán elkezdett mûködni.
Egyébként meg nekem sem megy kistányérnál végig a soron kattogás nélkül, de középsõn sem (amit vegyünk most te kistányérodnak, mert gondolom kéttányéros, enyém meg 3). Mondjuk simán csak ide-oda váltással behozom ugyanazt az erõsséget.

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





