Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#22721
Lui750

Lui750

    vendég

  • fórumtag
  • 58 posts
Szerintem a láncot a legegyszerûbben úgy lehet tisztítani, hogy egy PE palackba tölt az ember 1dl petróleumot, majd bele a lánc, kupak rá, és kb 1 perc mixelés után teljesen tisztán kivehetõ a lánc. Kis törlés után olajozás és mehet vissza.
Ez összesen 3 perc, és tökéletes.
A petróleum a legjobb tisztítószer ami nem ártalmas a láncnak.

#22722
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Én a brigéciolról leszoktam, mert nem párolog el, és ha nem mosod ki tökéletesen, akkor oldja a kenõanyagot. Mostanában a "benzines folttisztító" nevû anyagot használom, a higítótól rosszul vagyok.

#22723
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
olajozni én is így olajozok, csak edzés után is áttörlöm az egész meghajtást a 10es rendszeren (kb 1. perc) 3 edzésenként újrakenem, 2hetente kiöblítem brigéciollal, hacsak a idõjárás nem szól közbe

#22724
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
télre 8as sram, az egy telet (kb5000km)bírt ki horror idõjárási, és hanyag karbantartási körülmények közt, szóval ez nem annyira érdekes. nyáron 10es shimano, versenyre DA, amúgy 105-ös. A DA-val mentem idén az összes versenyen, meg az elõtte lévõ edzéseken de még semmi gond vele. Pontos számokat nem tudok mondani, mert folyamatosan cserélgetek 3 láncot az edzõs soron. abban 40ezer körül lehet. idén nyáron vetettem be rá egy újabb láncot, eleinte meg-megugrott néhány hátsó lánckeréken, de kis használat után összekopott és azóta tökéletes azzal is... Mivel versenyre tök más láncot és sort használok, ezért amíg nincs baja felesleges cserélni. mondjuk most a lánctányér megóvása érdekében valószínûleg csúsztatva lesz az egész. versenyre új sor, lánc, az eddigi versenyzõs meg megy edzõsnek. de ez úgyis csak február vége felé lesz érdekes...

#22725
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts
Jettison: 10-es shimano-t használsz? nálad mennyit megy el egy -gondolom dura ace- lánc?

Az én láncom mostanában nem kap valami sok gondoskodást, de a sor is lassan a végét járja. Számomra újdonság volt hogy létezik 10es shimano rendszerhez patentszem és nem muszáj mindig a gyári benyomótüskét használni (250-450ft/db...), de én is az áztatásos módszert alkalmaztam amikor volt tüském hozzá. Így hogy patentszemet használok, természetes a dolog :) egyébként én a "szemenként olajat csöpögtetünk rá, és állni hagyjuk egy ideig, aztán a fölösleget letöröljük" módszer híve vagyok kenés terén. Áztatni benzinben vagy hígítóban szoktam.

#22726
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
én mióta patentszemes láncot használok (2-3) éve mindig áztatással mosom. régebben gázolaj, mostanában brigéciol. mindkettõ jó volt, és messze nagyobb a futásteljesímény mint ismerõsöknek... pedig én aztán megyek akármi is eshet az égbõl...

#22727
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Ha mar lanckenes szoba kerult. Korabban Tefal szaraz kenoanyagot hasznaltam, ez kb. 2 hetre volt eleg, utan hangja lett, ha nem csinaltam ujra.
Most Motorex szaraz van rajta, es tobb mint 1 honapja, es meg mindig semmi hang.
Egyebkent en fektisztitoval tokolom el az idot kenes elott. :) Tul alapos vagyok eteren

#22728
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Ez a lánckenés a legtúlmisztifikáltabb dolog a kerékpáron. Már én is megkaptam itt egyszer, hogy nem jó a módszerem, mert "túltisztítom" a láncot, és hogy az milyen rossz.

#22729
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,383 posts

Én naponta használom a kerót, de sosem takarítom :) max letörlöm egy száraz ronggyal 3 havonta :)

Láncot amúgy sem érdemes brigéciolozni, mert kimosod a csapok alól a kenést, elég egy ronggyal áttörölni és olajozni.


én régen úgy oldottam meg 1 elõzõ munkahelyemen,hogy kimostam teljesen a láncot mosóbenzinnel,utána meg kapott néhány órás olajfürdõt. ezt csak ott tudtam megtenni,mert ott volt anyag,és idõ is hozzá.

#22730
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
szerintem is... most mostam át az egész láncom benzinben, több körben csontszárazra, majd beáztattam olajba úgy, hogy teljesen befedje. aztán mivel teljesen tiszta volt a lánc a felesleges olaj újrahasználható.

#22731
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
inkább mosd ki a kenést (amit egy olaj utána simán pótol) mint bent hagyod a homokot, ami kb csiszolópapírként mûködik...

#22732
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Én naponta használom a kerót, de sosem takarítom :) max letörlöm egy száraz ronggyal 3 havonta :)

Láncot amúgy sem érdemes brigéciolozni, mert kimosod a csapok alól a kenést, elég egy ronggyal áttörölni és olajozni.

#22733
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Mentem egy kört -ugyan nem esett az esõ,de tök víz volt az aszfalt - szval én nem áztam meg csaj a bicaj kapott , egy óra alatt totál apró sáros homokszem(leginkább emiatt aggódok) meg lé lett az egész majdnem az utolsó csavarig-ez az egy biringám van- szóval vigyáznék is rá,de megyek is vele. Szval letakarítás...

-hogy álljak neki?
-mit szedjek szét?


Nem kell túlreagálni, a kerékpár nem svájci óra. Én úgy szoktam tisztítani, hogy csak a láncot veszem le, azt oldószerben mosom, a hajtás részeit oldószeres ronggyal lepucolom, minden mást pedig egy vödör mosogatószeres vízzel és egy ronggyal tisztítok, mindezt úgy, hogy szinte semmi trutyit nem keletkezik a földön, kevés vizet használva, törölgetve, minden a vödörbe kerül.

#22734
berza

berza

    vendég

  • fórumtag
  • 25 posts
Mentem egy kört -ugyan nem esett az esõ,de tök víz volt az aszfalt - szval én nem áztam meg csaj a bicaj kapott , egy óra alatt totál apró sáros homokszem(leginkább emiatt aggódok) meg lé lett az egész majdnem az utolsó csavarig-ez az egy biringám van- szóval vigyáznék is rá,de megyek is vele. Szval letakarítás...

-hogy álljak neki?
-mit szedjek szét?

#22735
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Jól rémlik. :)

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#22736
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Na akkor még egy kérdés amiben tanácsot kérek:

egy integrált fejcsapágyas bringán villacsere esetén bármilyen villát bele lehet tenni, vagy kell egy olyan ami a villanyak legalján- szár tetején ahol a vázhoz illeszkedik széles legyen amire felfekszik a csapágy? Nem tudom normálisan szavakba önteni, de hátha megértitek mit akarok kinyögni.. :)

Nekem úgy rémlik, hogy rá kell húzni a villára is egy alsó csészét és ez önmagában elég, a többi max esztétikai probléma, ha nem illeszkedik a váz fejcsövéhez.

#22737
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

Hm? Miért?
Bár én még nem raktam fel v-fékkart outi fékre, elvileg mûködnie kell. A kisebb erõkarból lehet gond?


Mûködik, használható, de nem a legjobb. A fiximen AVID v-fékkar volt shimano exage (ráadásul egyforgáspontos...) fékkel, nem egy leányálom. De mûködik, megálltam vele.

#22738
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts

Ez így nem igaz.

Hm? Miért?
Bár én még nem raktam fel v-fékkart outi fékre, elvileg mûködnie kell. A kisebb erõkarból lehet gond?

#22739
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Ez így nem igaz. Az országúti féktestekhez canti fékkar ideális, a nagyobb bowdenhúzású V-fékkar a kisebb áttételszorzó miatt nem növeli meg a eléggé húzás erejét. Egy országúti vagy canti karral használt V-féknél csak a felni és a fékpofa közelsége lehet zavaró, a fékhatás - ideális felni és fékpofa párosítás esetén - kifogástalan. Ezért is van minden fitneszgépen canti kar, ezért ajánlanak canti kart a tárcsafékekhez, és ezért mûködhet jól a CX bringák canti fékteste országúti fékkarral.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#22740
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts

Nekem tökéletesen mûködik. Tiagra fék és v-fék-karok! :)

Csak fordítva lehet baj (V-fék és outi fékkar), mert a V-féknek több bowdenhúzás kell mint az országútinak... Mivel a V-fékhez való kar eleve több bowdent húz, ezért be lehet lõni simán hogy kényelmes legyen outi fékkel...