Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34322 hozzászólás a témában

#2201
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Mondjuk én 13-29-es Velocét néztem ki, amely a ugyan azokból a lánckerekekből áll, mint egy 13-29-es Centaur. Nekem van régebbi Chorus (2004), amely alubakos, de amit vettem anno Centaurt, az már nem volt alubakos.

azt sajnos csak 40 euro korul láttam. Ha wggle-ről vennél, kérlek, szólj. 

platina tag vagyok, de lassan lejár. Költeni kell



#2202
csita

csita

    vendég

  • fórumtag
  • 235 hozzászólás

Mondjuk én 13-29-es Velocét néztem ki, amely a ugyan azokból a lánckerekekből áll, mint egy 13-29-es Centaur. Nekem van régebbi Chorus (2004), amely alubakos, de amit vettem anno Centaurt, az már nem volt alubakos.

 


"A sport a test útján nyitja meg a lelket.":)

#2203
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

hogy velocsét 10500 ft-ért veszek (postával) 12-25-öst újat, csentaur meg 17 ezer, és.. a felső két lánckerék alu tartóbakon van.

 

Ellenben nulla különbség élettartamban-lánckeréksor anyagában-felületkezelésben.

352wgqe.png

más:

 

http://apro.bikemag....s-l402751.html#

 

na, ez jó vétel.


Vejne módosította - 2017. augusztus 08. - 20:29


#2204
csita

csita

    vendég

  • fórumtag
  • 235 hozzászólás

Mi a különbség a 10-es Veloce illetve Centaur lánckeréksoroknál? Ahogy olvasom azonos anyag, felületkezelés... 


  • Vejne kedveli ezt
"A sport a test útján nyitja meg a lelket.":)

#2205
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

ha mar kabelek a tema. van, aki hasznal vazvedo foliakat outin? van egyaltalan ertelme? par napja tarsultam be valaki melle edzes kozben es az o biciklijen lattam, hogy azokon a helyeken, ahol a kabel erintkezik a vazzal ott ilyen viztiszta foliak vannak. 

 

ha talalsz olyat, hogy padlofolia... nah az sokkal tobbet kibir, mint ezek a tularazott szarok :)


  • Kisherceg kedveli ezt

#2206
Blian

Blian

    újonc

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás
  • LocationDebrecen

ha mar kabelek a tema. van, aki hasznal vazvedo foliakat outin? van egyaltalan ertelme? par napja tarsultam be valaki melle edzes kozben es az o biciklijen lattam, hogy azokon a helyeken, ahol a kabel erintkezik a vazzal ott ilyen viztiszta foliak vannak. 



#2207
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

Csak nincs előnye a kívül vezetettel szemben.

A szerelők azért is utálnak ilyen agyonintegrált, mindenhol bújtatott vázakat (pl. tt kormány-váz kombi) átbowdenezni, mert lelkileg gyötrődnek tőle. Nem akarnak sok pénzt elkérni a klienstől, nem akarják, hogy "lehúzásszaga" legyen, szeretnének olcsón dolgozni, de. Néha annyira megszopatja őket és annyi értékes időt (más munkára fordíthatót) vesz el tőlük, hogy nem mernek túl alacsony árat mondani, aztán meg persze van lelkifurdalás, hogy túl drága árat szabtak meg.

 

Senkinek sem jó. 

nem mondom,h lenne előnye,de meg lehet ezt normálisan is csinálni. 


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2208
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Más:

 

tavaly vettem 2 db cst cito gumit apróból, 4500 ft-os áron. Egyet használtam közülük, tavaly egész szezonban hátul, idén meg április óta. Sajnos a másikat eladtam, de elvileg vissza tudom vásárolni.. :)

 

Miért tenném?

Mert jó. Nem tudom, mennyi km van benne, de sok. És csak hátul futott, nulla probléma eddig. Közel mérethelyes, 29mm szélesnek mértem, remekül tapad ennek köszönhetően, ellenben nem kopik túl gyorsan (alsó hangon 8-9ezer km-re tippelem a mostani futását?)

 

A cst oldalán megtaláljátok a modellt

 

https://ebike.hu/ter...00c-gumikopeny/

 

170-es szövetsűrűség, és a cst hatos szintű defektvédelme jellemzi. A szélességéhez képest teljesen jó tömegben van. Igazából 20-24 eurót megér szerintem, mert van olyan jó gumi, mint a black chillis conti grand prix. Elég kellemes érzete van kézbe véve is (nem túl merev, lágy-képlékeny, van rugalmassága)

Ami nagyon szimpathikus volt már az elején: Nem kell hozzá gumileszedő, se izmozás. Körbehúzod a felni körül, és tkp. magától helyére pattan. Nyomásra helyezve meg tényleg 10-15 mp egy gumicsere vele. Defektet nem kaptam, és szerencsére tág nyomáshatárok közt lehet használni (4-7 bar közt minden értéken használtam, de 6 körül érzi magát a legjjobban)

 

így lassan 2 szezon használat után azt mondom: Ajánlott. 

ezt a rivjút csak azért írtam meg, mert szerintem "mégnemvót"


  • donciccio kedveli ezt

#2209
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Csak nincs előnye a kívül vezetettel szemben.

A szerelők azért is utálnak ilyen agyonintegrált, mindenhol bújtatott vázakat (pl. tt kormány-váz kombi) átbowdenezni, mert lelkileg gyötrődnek tőle. Nem akarnak sok pénzt elkérni a klienstől, nem akarják, hogy "lehúzásszaga" legyen, szeretnének olcsón dolgozni, de. Néha annyira megszopatja őket és annyi értékes időt (más munkára fordíthatót) vesz el tőlük, hogy nem mernek túl alacsony árat mondani, aztán meg persze van lelkifurdalás, hogy túl drága árat szabtak meg.

 

Senkinek sem jó. 



#2210
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

csináltak acél vázaknál is belső bovden elvezetést régen. mondjuk ezeknél nem gond a bovden cser,ha mindegyik úgy van megcsinálva,mint az enyém. egy kis csőben futnak. tök 1xű a csere.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2211
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

116_1104.jpg117_3866.jpg


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2212
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

113_6795.jpg115_4917.jpg


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2213
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Ilyenkor mindig eszembe jut, amikor a szervizben álldogálva ecsetelem a szerelőnek, hogy már csak az empáthia és "ne árts" elvének követése miatt sem vennék-hoznék be rejtett kábeles vázat átbowdenezésre.. :)

 

Meg tudom, "ronda" a nyílt húrozás, de tény: olcsó tefloncsöves bowdenház-fém kupak& sima rozsdamentes bowden mellett hibátlan, és kb. 3-4ezer km után kell negyed fordulatot tekerni a spannolón.

 

Még ütött-vert régi mechanikus szettnél is.. Egy bowdenbelső cseréje meg körülbelül 25 mp-ig tart



#2214
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Látnátok a BMC Teammachine-t vagy az új KTM-et, végig belül fut majd minden. Még jó, hogy a profik felnifékkel mennek, hamarabb kapnának új bringát mint hogy szétszedjék nekik a csöveket.



A sebesség mindent megold.

 


#2215
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Nekem szerencsere nincs kormanyon belul vezetve, igy a kormanycsere csak az atszerelest es bandazsolast jelentette. Montis fekben mar joparszor csereltem olajat, de a hidraulikus fekvalto felepitese lenyugozoen bonyolult... a gumiboritas nem konnyiti meg a dolgot. Szvsz elobb eladom a cxet, minthogy raszanjam magam a berhelesere.

Egy endurance bringanal nem kene a tarcsafek.

arn módosította - 2017. augusztus 06. - 20:33


#2216
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

bikemag.hu/magazin/hirek/kormanyvaltas-do-beginnig-of-the-szoporoller

újabb érv hogy még ma letépjem a bringáról a hagyományos szettet :P


mig csak a bovdent vezettek a vazba, addig annyira nem izgatott, amivel talalkoztam, az nem is zorgott, de ismeros inkabb kint vezette a C12 vazan a bovdeneket, mert mindig zorgott.

miota megy a hidraulikus fekes bohockodas orszaguton, s ezeket a fekcsoveket is a vazban, villaban vezetik, azota csak fogom a fejem...

az iras meg reklam a speedwaynek :PP

#2217
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

http://bikemag.hu/ma...the-szoporoller

 

újabb érv hogy még ma letépjem a bringáról a hagyományos szettet  :P



#2218
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

http://apro.bikemag....hu-l402159.html

 

biztos a meleg miatt,de ezt a bianchi-t alig vettem észre a hirdetések közt. kb ugyanaz az évjárat,mint az enyém. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2219
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

kicsit hosszabb írás következik. mehetne több,akár topikba is. kencékhez kapcsolódik leginkább.

 

első körben a 10-es record láncomról,és annak karbantartásáról: úgy kezdtem az évet,h új lánc,sor,váltó görgők. a record láncomban alsó hangon 5000 kili van. lehet,h több,de most nem nagyon számoltam utána. a kopás jelenlegi állapota 0,3%!!!!!!!!! a campa útmutatása alapján szoktam mérni. 132,2 mm-t lehet mérni az új láncon,egy adott láncszem mennyiségre. ma mértem,tisztítás után a láncot,és 132,6 mm-t mértem. ez a 0,3%. elvileg most kéne a campa szerint cserélnem. a 0,75% 133,2 mm-nél van. ha a kopás az eddigiekhez hasonló lesz,akkor minimum 10000 kilit el fog menni a lánc. :D azért ez egy 10-es lánctól nem rossz. :) a gyári zsír után 1x olajoztam,utána meg áttértem a waxolásra. azt hiszem a meghajtás topikban olvasgattam róla többet. a waxom könnyen,házilag előállítható,és olcsó. paraffin olaj,és gyertya viasz 1:1-es keveréke. előnye,h mindenképp tisztább a bringa,és leginkább a meghajtás elemei. úgy látszik a tartósságnak is használ. olajnál 5000 kili után már nagyobb kopást lehet mérni. a hátránya a pepecselés,főzőcskézés,ilyesmi. kb 3-400 kilit bír ki országúton a wax. leginkább száraz körülmények közt. vizesen ez a táv lecsökken. én minden waxolás előtt teljesen letakarítottam a láncot. néhány hetente meg a meghajtás többi elemét is. aztán főzőcskéztem a láncot. pepecs meló. amúgy ez a wax nem újdonság,csak most úgy látom,h megint divatba jött. vettem most squirt lube száraz waxot. http://www.squirtlub...ducts/lube.html ma tettem föl először a láncra. természetesen megtisztítottam mindent. lánc,sor,váltó görgő,lánctányérok. ahogy utána néztem,kérdeztem,úgy látom,h kb annyit bír,mint a sima wax. ennél is takarítani kell a láncot,csak nem kell főzőcskézni. lehet,h néhány hét múlva írok a tapasztalatokról. ennyit a láncról.

 

bovdenek. mindig keresem a legkisebb súrlódás,olcsó megoldását. megint képbe került a wax. működik. jobb,mint az olaj,vagy a zsír. igaz más arányban csináltam meg a kencét. 2 rész paraffin olaj,és 1 rész gyertya viasz. a campa bovdenek is újak voltak a bringámon,és csak most kentem meg. szóval ez is kb 5000 kilit ment el a gyári kenőanyagával. nagyon finoman megkentem a puhább waxommal,és egész kellemes lett a váltás minősége. majdnem olyan lett érzetre,mint az új. kb 1-2 hete van a bovdeneken,és nem lassult be tőle a bovden. szóval erre is megfelelő kenőanyag lehet.

 

még annyi,h találtam még egy száraz waxot,ami hasonló lehet,mint a squirt lube. a soudal terméke: http://www.soudal.hu...aszos-kenoanyag  

rövid távú tapasztalat a squirt lube-al kapcsolatban: sokan csodaszerként beszélnek, írnak erről a kenőanyagról. sztem korántsem az. kb 200 kili után zajos lesz a lánc tőle. nem nyikorog,de azért hallani a láncot. a wax többet bír azért.  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2220
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Sziasztok!
Egy kis segítség kellene mert nem igazán értek az országúti cuccokhoz.Van a gépemen egy FSA karbon hajtókar 50-34-es 110 BCD tányérokkal.Nekem ez túl nehéz áttételt eredményez.Szeretném lecserélni egy kicsit kisebbre ha lehet.46-32 esetleg?Cyclo gépeken láttam 46-os tányérokat de a másik tányér 36-os volt.Mekkora a legkisebb tányér méret amit fel tudok tenni?



33,

Vejne módosította - 2017. augusztus 03. - 01:18