csináltak acél vázaknál is belső bovden elvezetést régen. mondjuk ezeknél nem gond a bovden cser,ha mindegyik úgy van megcsinálva,mint az enyém. egy kis csőben futnak. tök 1xű a csere.
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#2201
Posted 2017. August 07. - 07:22
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#2202
Posted 2017. August 07. - 07:20
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#2203
Posted 2017. August 07. - 07:19
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#2204
Posted 2017. August 07. - 05:17
Ilyenkor mindig eszembe jut, amikor a szervizben álldogálva ecsetelem a szerelőnek, hogy már csak az empáthia és "ne árts" elvének követése miatt sem vennék-hoznék be rejtett kábeles vázat átbowdenezésre..
Meg tudom, "ronda" a nyílt húrozás, de tény: olcsó tefloncsöves bowdenház-fém kupak& sima rozsdamentes bowden mellett hibátlan, és kb. 3-4ezer km után kell negyed fordulatot tekerni a spannolón.
Még ütött-vert régi mechanikus szettnél is.. Egy bowdenbelső cseréje meg körülbelül 25 mp-ig tart
#2205
Posted 2017. August 06. - 21:04
Látnátok a BMC Teammachine-t vagy az új KTM-et, végig belül fut majd minden. Még jó, hogy a profik felnifékkel mennek, hamarabb kapnának új bringát mint hogy szétszedjék nekik a csöveket.
A sebesség mindent megold.
#2206
Posted 2017. August 06. - 20:32
Egy endurance bringanal nem kene a tarcsafek.
Edited by arn, 2017. August 06. - 20:33.
#2207
Posted 2017. August 06. - 18:25
bikemag.hu/magazin/hirek/kormanyvaltas-do-beginnig-of-the-szoporoller
újabb érv hogy még ma letépjem a bringáról a hagyományos szettet
mig csak a bovdent vezettek a vazba, addig annyira nem izgatott, amivel talalkoztam, az nem is zorgott, de ismeros inkabb kint vezette a C12 vazan a bovdeneket, mert mindig zorgott.
miota megy a hidraulikus fekes bohockodas orszaguton, s ezeket a fekcsoveket is a vazban, villaban vezetik, azota csak fogom a fejem...
az iras meg reklam a speedwaynek :PP
#2208
Posted 2017. August 06. - 17:50
http://bikemag.hu/ma...the-szoporoller
újabb érv hogy még ma letépjem a bringáról a hagyományos szettet
#2209
Posted 2017. August 04. - 04:54
http://apro.bikemag....hu-l402159.html
biztos a meleg miatt,de ezt a bianchi-t alig vettem észre a hirdetések közt. kb ugyanaz az évjárat,mint az enyém.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#2210
Posted 2017. August 03. - 05:52
kicsit hosszabb írás következik. mehetne több,akár topikba is. kencékhez kapcsolódik leginkább.
első körben a 10-es record láncomról,és annak karbantartásáról: úgy kezdtem az évet,h új lánc,sor,váltó görgők. a record láncomban alsó hangon 5000 kili van. lehet,h több,de most nem nagyon számoltam utána. a kopás jelenlegi állapota 0,3%!!!!!!!!! a campa útmutatása alapján szoktam mérni. 132,2 mm-t lehet mérni az új láncon,egy adott láncszem mennyiségre. ma mértem,tisztítás után a láncot,és 132,6 mm-t mértem. ez a 0,3%. elvileg most kéne a campa szerint cserélnem. a 0,75% 133,2 mm-nél van. ha a kopás az eddigiekhez hasonló lesz,akkor minimum 10000 kilit el fog menni a lánc. azért ez egy 10-es lánctól nem rossz. a gyári zsír után 1x olajoztam,utána meg áttértem a waxolásra. azt hiszem a meghajtás topikban olvasgattam róla többet. a waxom könnyen,házilag előállítható,és olcsó. paraffin olaj,és gyertya viasz 1:1-es keveréke. előnye,h mindenképp tisztább a bringa,és leginkább a meghajtás elemei. úgy látszik a tartósságnak is használ. olajnál 5000 kili után már nagyobb kopást lehet mérni. a hátránya a pepecselés,főzőcskézés,ilyesmi. kb 3-400 kilit bír ki országúton a wax. leginkább száraz körülmények közt. vizesen ez a táv lecsökken. én minden waxolás előtt teljesen letakarítottam a láncot. néhány hetente meg a meghajtás többi elemét is. aztán főzőcskéztem a láncot. pepecs meló. amúgy ez a wax nem újdonság,csak most úgy látom,h megint divatba jött. vettem most squirt lube száraz waxot. http://www.squirtlub...ducts/lube.html ma tettem föl először a láncra. természetesen megtisztítottam mindent. lánc,sor,váltó görgő,lánctányérok. ahogy utána néztem,kérdeztem,úgy látom,h kb annyit bír,mint a sima wax. ennél is takarítani kell a láncot,csak nem kell főzőcskézni. lehet,h néhány hét múlva írok a tapasztalatokról. ennyit a láncról.
bovdenek. mindig keresem a legkisebb súrlódás,olcsó megoldását. megint képbe került a wax. működik. jobb,mint az olaj,vagy a zsír. igaz más arányban csináltam meg a kencét. 2 rész paraffin olaj,és 1 rész gyertya viasz. a campa bovdenek is újak voltak a bringámon,és csak most kentem meg. szóval ez is kb 5000 kilit ment el a gyári kenőanyagával. nagyon finoman megkentem a puhább waxommal,és egész kellemes lett a váltás minősége. majdnem olyan lett érzetre,mint az új. kb 1-2 hete van a bovdeneken,és nem lassult be tőle a bovden. szóval erre is megfelelő kenőanyag lehet.
még annyi,h találtam még egy száraz waxot,ami hasonló lehet,mint a squirt lube. a soudal terméke: http://www.soudal.hu...aszos-kenoanyag
rövid távú tapasztalat a squirt lube-al kapcsolatban: sokan csodaszerként beszélnek, írnak erről a kenőanyagról. sztem korántsem az. kb 200 kili után zajos lesz a lánc tőle. nem nyikorog,de azért hallani a láncot. a wax többet bír azért.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#2211
Posted 2017. August 03. - 01:18
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene mert nem igazán értek az országúti cuccokhoz.Van a gépemen egy FSA karbon hajtókar 50-34-es 110 BCD tányérokkal.Nekem ez túl nehéz áttételt eredményez.Szeretném lecserélni egy kicsit kisebbre ha lehet.46-32 esetleg?Cyclo gépeken láttam 46-os tányérokat de a másik tányér 36-os volt.Mekkora a legkisebb tányér méret amit fel tudok tenni?
33,
Edited by Vejne, 2017. August 03. - 01:18.
#2212
Posted 2017. August 02. - 21:32
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene mert nem igazán értek az országúti cuccokhoz.Van a gépemen egy FSA karbon hajtókar 50-34-es 110 BCD tányérokkal.Nekem ez túl nehéz áttételt eredményez.Szeretném lecserélni egy kicsit kisebbre ha lehet.46-32 esetleg?Cyclo gépeken láttam 46-os tányérokat de a másik tányér 36-os volt.Mekkora a legkisebb tányér méret amit fel tudok tenni?
#2213
Posted 2017. July 28. - 12:48
http://apro.bikemag....3-l401486.html#
mintha ez a kormány nem passzolna ahhoz a fvkarhoz
persze lehet hogy csak rossz helyen van mint itt http://www.bikesport...ortexbestlg.jpg
#2214
Posted 2017. July 26. - 22:43
mármint hogy könnyű bringában is használható tömeggel, is fel legyen találva..
Igen, sajnos Rohloff es hasonlok not good enough.
Edited by ave, 2017. July 26. - 22:43.
#2215
Posted 2017. July 26. - 20:45
Nem tudom, inkabb fokozatmentes valtot kellene vegre feltalalni.
mármint hogy könnyű bringában is használható tömeggel, is fel legyen találva..
Edited by Bikertigger, 2017. July 26. - 20:45.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2216
Posted 2017. July 26. - 20:11
pár napja azon tipródtam hogy szerintetek marad a 130-as hátsó pacskertáv?
meglépik a vázgyártók hogy felmennek 135-re és lesz hely 11+ soroknak?
megaüzlet lenne, de én persze maradnék 130as :-)
Mar most is 135 van a tarcsafek miatt, nem?
Nem tudom, inkabb fokozatmentes valtot kellene vegre feltalalni.
#2217
Posted 2017. July 26. - 19:54
pár napja azon tipródtam hogy szerintetek marad a 130-as hátsó pacskertáv?
meglépik a vázgyártók hogy felmennek 135-re és lesz hely 11+ soroknak?
megaüzlet lenne, de én persze maradnék 130as :-)
#2218
Posted 2017. July 26. - 18:32
Na emberek, jelentem jó lett!
Ott kezdem, hogy alapvetően én vagyok a hülye :-) Gondoltam 2 napja este, hogy gyerekek alszanak akkor nekiállok. lebontom hátul a bowdent a váltónál kifűzöm és érzem, hogy picit ragadós ott ahol a házban fut. Na mondom megvagy! Mikor összeraktam asszem behúztam valami vékony olajjal, ezek szerint nem kellett volna. Ezt most jól leszedtem róla, kapott új bowdenházat hátra, az alsó vezetőhöz 5 centi tefloncsövet úgy, hogy a vége kikanyarodjon felfelé a homlokcső felé, így ez védi az ISO löttytől - ezt amúgy mindenkinek ajánlom. Összerakom, de csak nem lett 100-as... Nézegetem innen-onnan és arra jutok, hogy nem lehet más más mint a váltótartó konzol. És ahogy erre gondolok bevillant, hogy legutóbb a szervizben elő lett szedve a szerszám, beszéltünk is róla, hogy megnézzük de végül erre nem került sor... Szóval tegnap megnézték és bizony volt benne egy kis geller. Kihúzták, jó lett.
Ennyike.
Gyanítom, hogy a 3 dolog összeadódott (konzol, ragadós bowden, alsó vezető). Mindenesetre a szervizben elég volt ránézni a konzolra, hogy megint jól álljon, elég puha anyagból van. Aminek végül is örülök, Ha baj van akkor inkább ez hajoljon mintsem, hogy a karbon papucs törjön.
Mellesleg rákérdeztem a teflonos bowdenre, amiről csak annyit mondtak, hogy tök jó ameddig rajta van a teflon a bowdenen de amint ez elkezd lekopni róla úgy ez begyűrődik a házba, a többit mindeki tudja. Egyszóval a sima köszörült hosszú távon megbízhatóbb.
Kösz a tippeket mégegyszer!
igen. a teflonos bowdenhez elfelejtettem hozzátenni ugyanezt. lekopik,aztán ott lesz a teflon,ahol nem kéne.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#2219
Posted 2017. July 26. - 10:18
Na emberek, jelentem jó lett!
Ott kezdem, hogy alapvetően én vagyok a hülye :-) Gondoltam 2 napja este, hogy gyerekek alszanak akkor nekiállok. lebontom hátul a bowdent a váltónál kifűzöm és érzem, hogy picit ragadós ott ahol a házban fut. Na mondom megvagy! Mikor összeraktam asszem behúztam valami vékony olajjal, ezek szerint nem kellett volna. Ezt most jól leszedtem róla, kapott új bowdenházat hátra, az alsó vezetőhöz 5 centi tefloncsövet úgy, hogy a vége kikanyarodjon felfelé a homlokcső felé, így ez védi az ISO löttytől - ezt amúgy mindenkinek ajánlom. Összerakom, de csak nem lett 100-as... Nézegetem innen-onnan és arra jutok, hogy nem lehet más más mint a váltótartó konzol. És ahogy erre gondolok bevillant, hogy legutóbb a szervizben elő lett szedve a szerszám, beszéltünk is róla, hogy megnézzük de végül erre nem került sor... Szóval tegnap megnézték és bizony volt benne egy kis geller. Kihúzták, jó lett.
Ennyike.
Gyanítom, hogy a 3 dolog összeadódott (konzol, ragadós bowden, alsó vezető). Mindenesetre a szervizben elég volt ránézni a konzolra, hogy megint jól álljon, elég puha anyagból van. Aminek végül is örülök, Ha baj van akkor inkább ez hajoljon mintsem, hogy a karbon papucs törjön.
Mellesleg rákérdeztem a teflonos bowdenre, amiről csak annyit mondtak, hogy tök jó ameddig rajta van a teflon a bowdenen de amint ez elkezd lekopni róla úgy ez begyűrődik a házba, a többit mindeki tudja. Egyszóval a sima köszörült hosszú távon megbízhatóbb.
Kösz a tippeket mégegyszer!
- donciccio likes this
#2220
Posted 2017. July 26. - 09:51
Akkor megmondom a tutit !
Eltipegsz kedvenc bringaboltodba és veszel 2 méter bovdenházat és szépen végigvezeted a váltóig. Még drága sem kell hogy legyen.
És ennyi. Egy sör lesz ! :-))
Nem te vagy az egyetlen, aki szenved a hátsó váltó bovdenezésével. Több új bringán láttam, hogy ez az új divat, a vázon belüli bovdenvezetés valami miatt szorul. Ez a módszer mindenkinél megoldotta a problémákat. Még sarazni is mehetsz vele, folyathatod az izót a kulacsból, erre nem fog hatni. Szépen el tudod vezetni a váz alján gyorskötözővel, alig fog látszani. A köszörült bovden viszont jó ötlet, olyat vegyél mindenképp !
Azért ez elég rossz megoldás egy külső bovdenes országúti váznál, ahol az alsó vezetőn kívül szépen súrlódásmentesen futhat a bovden. Ráadásul a legrosszabb szett van a bringán ebből a szempontból, ami nehezen fogja tolerálni a megnövekedett pontatlanságot, váltás szempontjából annál jobb minél kevesebbet fut házban a bovden. Nem mellesleg a végig kívül futó bovdenház meg elég ocsmányul nézne azon az országútin.
- donciccio likes this
A sebesség mindent megold.