Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#22361
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Persze, hogy kamu, ~2 eves.

#22362
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
nah akkor részben igazam volt :D
és ismét tanultam valamit :

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#22363
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

akkor mért mondja a sh hogy a 10es váltói 9és 10 fokozattal kompatibilisek? hha a 10es jó a peshez akkor fordítva is jónak kén lennie nem?


Mert sala összekeverte az új 10es mtb váltókkal, amik nem kompatibilisek a 9es rendszerrel. De az országúti váltók kompatibilisek egymással.


A sebesség mindent megold.

 


#22364
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc

Minden kompatibilis mindennel, csak kell némi ügyeskedés! :)
Elsõre az én 30 éves Suntour Superbe Pro váltóm se értette, hogy mit akar a fékváltókar, meg mi ez a sok lánckerék ott fölötte... :D


jó hát az elsõ suntour Xc Pro váltomra énis csináltam kiemelést, hogy többet mozogjon, igy mûködött shimanoval

Jettison: hivatalos shimano forgalmazónak azt irta a gyár, h nem jó mivel változott a a hátsó váltó

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#22365
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts
és féket is elektromotor fogja mûködtetni?
és honnan kapja az ampert ha vezeték nélküli????
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#22366
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts

megváltozott a váltó is, 10%al több bovdenhuzás kell neki, ugyanakkora elmozduláshoz


akkor mért mondja a sh hogy a 10es váltói 9és 10 fokozattal kompatibilisek? hha a 10es jó a peshez akkor fordítva is jónak kén lennie nem?

#22367
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Ezt nézzétek!!!! Mit találtam:

Posted Image


Posted Image


Ez most vagy kamu vagy photoshop de itt az elektromos Sram is a képek alapján. Azt írják róla hogy vezeték nélküli lesz? A fékváltókar metszet az tuti kamu. Levágták az elem felét. :) de a többi?
11:38:11 IM 2012

#22368
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 posts

megváltozott a váltó is, 10%al több bovdenhuzás kell neki, ugyanakkora elmozduláshoz


Minden kompatibilis mindennel, csak kell némi ügyeskedés! :)
Elsõre az én 30 éves Suntour Superbe Pro váltóm se értette, hogy mit akar a fékváltókar, meg mi ez a sok lánckerék ott fölötte... :D

#22369
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 posts

>semmi "extrém" faragás nincs rajta.
Szetten kivuli feket sem hasznalnek soha, barmennyire is hypeoljak ezeket a csodakat.

De teny, nagyon impressziv a tomege.


Nincs azokkal semmi baj! Nekem egy Zero Gravity 07-Ti van a gépemen, és szépen mûködik! Okés hogy nem olyan finoman mint egy Dura Ace, de hát valamit valamiért! :) Nekem megfelel!

#22370
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 posts

Nekem ezeken a bringákon mindig a nyeregcsõ az, ami úgy tûník, hogy beáldozzák a használhatóságot a súly javára. A "való világban" (de a profik közt 100%-ban) inkább hátranyúló nyergcsövet látni.


Nem is ez a legfõbb baj ezekkel a csövekkel, hanem hogy terhelés irányában van a rögzítés is!
Sosem vennék olyan nyeregcsövet, amelyiknél a bilincs alsó része keskenyebb részen támaszt mint a felsõ! Ennek pont fordítva kell lenni!
Ezért imádom a jó kis USE Alien-t! Ott a rögzítés által keltett erõ pont ellenkezõleg hat a nyereg rudazatára, mint a terhelésbõl ható erõ.

#22371
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
megváltozott a váltó is, 10%al több bovdenhuzás kell neki, ugyanakkora elmozduláshoz

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#22372
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts

10-es f.váltókar 9-es h.váltóval, vagy 9-es sorral? mert azért azt se felejtsük el, hogy (tudtommal) a 9-es és 10-es sorban nem pontosan egyforma a lánckerekek távolsága, és a 10-es f.váltókar nem annyit húz/enged a bovdenen, amekkora a 9-es sorhoz passzol.....


a kilences és tizes outi hátsóváltó geometriája ugyanaz, vagyis egységnyi bowdenhúzásra ugyanannyit mozdul, ergo a 9eshez a 10es fvkar biztosan nem passzol, mert másak a közök, és más hosszúságú bowdent kell húznia a 9esnek mint a tízesnek, ha a hátsóváltó ugyanolyan... ezért sem vágtam le elõször h 9es sort akar...

#22373
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
akkor: 6-7-8 rendszerek lefelé butithatók, azonos lánc miatt
8-9 között nincs átjárás, szükebb lánckerék távolság miatt
9-10 rendszer között meg végképp, más a váltó, mégszûkebb a lánc

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#22374
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Nem tudom hogy mûködne-e én is csak spekulálok. Nekem 9es fékváltókarom volt 8as rendszerrel egy darabig az gond nélkül elment.
11:38:11 IM 2012

#22375
csimpy

csimpy

    vendég

  • fórumtag
  • 184 posts
10-es f.váltókar 9-es h.váltóval, vagy 9-es sorral? mert azért azt se felejtsük el, hogy (tudtommal) a 9-es és 10-es sorban nem pontosan egyforma a lánckerekek távolsága, és a 10-es f.váltókar nem annyit húz/enged a bovdenen, amekkora a 9-es sorhoz passzol.....

Összeállítható mert a végálláscsavarok miatt nem fog tovább menni a váltó. csak a fékváltókar fogja kattanni a 10.et a rendszer nem.



#22376
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
ja igen, ha alul van a plussz, akkor lazulni fog a bowden, lehet használni így bár sztem elég érdekes. nekem is volt így amikor ifiként az alsó két fog helyett köszörült fogas volt fent. bocs azt nem vágtam le h 9es montis sort akar feltenni.

Miért váltana túl és miért keletkezne feszültség a karban? Úgy kell beállítani a váltást hogy az alsó végállásnál legyen még egy "fokozat" szóval ne felül feszüljön a bovden, hanem alul lazuljon a kattanásra, de váltás nem fog történni. Onnan indultunk egyébként, hogy 9es montis sor 32-es vagy 34es végû plusz montis hátsóváltó országútira.

De vissza kellene terelni a témát az országútizás medrébe.



#22377
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Miért váltana túl és miért keletkezne feszültség a karban? Úgy kell beállítani a váltást hogy az alsó végállásnál legyen még egy "fokozat" szóval ne felül feszüljön a bovden, hanem alul lazuljon a kattanásra, de váltás nem fog történni. Onnan indultunk egyébként, hogy 9es montis sor 32-es vagy 34es végû plusz montis hátsóváltó országútira.

De vissza kellene terelni a témát az országútizás medrébe.
11:38:11 IM 2012

#22378
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts

Összeállítható mert a végálláscsavarok miatt nem fog tovább menni a váltó. csak a fékváltókar fogja kattanni a 10.et a rendszer nem.


mért használna 9est ha 10es fvkarja van? egyébként ha 10.et is kattan a fvkar az nem túl jó, mivel egy plusz feszültség lesz a fvkarban ami nagyon hamar hazavágja..., úgy kel beállítani h a fvkar se kattanhasson. értem hogy csak akkor kattan ha "túlvált" a rider, de akkor sem jó ez így.

#22379
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Bringa: A Movistar Pinarellója elektro-Campával (2010. december 22.)

Egész pofás a hátsóváltó nem olyan nagy durung mint a Shimanoé
11:38:11 IM 2012

#22380
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Összeállítható mert a végálláscsavarok miatt nem fog tovább menni a váltó. csak a fékváltókar fogja kattanni a 10.et a rendszer nem.
11:38:11 IM 2012