Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34313 replies to this topic

#2101
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,003 posts

don, igaz, hogy a felső ronda, de azért az alsó sem egy kimondott szépség, főleg az a stucni... :) ettől függetlenül, régen valóban (sok)minden jobb volt. :)


  • donciccio likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2102
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

ez pl rohadt ronda. a hajtókar viszont tényleg tuti lehet. hol van ez már a kg196-hoz képest....

Nekem ugye LOOK van, de nem vagyok marka fanatikus, ha valami nem szep, akkor nem szep.   Marpedig ez a 795 nem szep.

A 785 ugyan megfelelne, de ha cserelnem a mostani 586-ot, akkor nem maradnek a markanal.

ROUTE-ALTITUDE-785-HUEZ-PROTEAM.jpg


  • donciccio likes this

#2103
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

795-RS-AERO-PRO-TEAM-MAT.jpgez pl rohadt ronda. a hajtókar viszont tényleg tuti lehet. hol van ez már a kg196-hoz képest....

 

look-kg-196-1.jpg


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2104
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

off: kérek mindenkit, a slo(o)ping-ot, slo(o)pe-ot ne írja el.

 

Kiejtve is sloping-slope, leírva is.

 

Tudom, itthon divat elírni-félreejteni, de ez nem magyar szó.

 

Vagy írjuk le helyesen, vagy írjuk le magyarul ejtett felsőcsőnek, lejtős felsőcsőnek. De ne gyártsunk hoongarikumot. 



#2105
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 posts
Az ejtett felsőcső leginkább a szemnek csúnya, olyan trekkinges. Egy kicsi még belefér, de némelyik tényleg jobban hasonlít egy trekkingre már. A tárcsafék nehezíti és drágítja a kerékpárt feleslegesen, de hát akinek kell, annak mindegy, úgy látszik. A súly kérdésben annyit tennék hozzá, hogy vannak vázak, amik közelében sincsenek a gyári adatnak. + - 10%-ba se férnek bele!

#2106
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

Azért én egy párra kíváncsi lennék részleteiben, melyik gyártó melyik modelljének melyik évjárata annyira rossz és miért. 

Már csak azért kérdezem, mert az általad felsorolt, semmirevalónak vélt újításoktól elég sokan érzik jobban magukat a nyeregben, és ha már ezért több ember és többet teker, már jó. 

De persze ettől még, simán lehet, hogy hülyeség az egész, ezért várom kíváncsian a részletes érvelést. 

 

 

sztem a mostani top vázak (legalábbis amit annak vél sok ember) fejlesztése inkább arra megy ki,h ne legyenek különösebben tartósak,és szélesebb közönségük legyen. gondolok itt az atomra lekönnyített vázakra,amikben nem nagyon van persely,és a csapágyak kikoptatják a karbont. meg persze a tárcsafék,turista geó,gravel,stb. ezek nem fejlesztések. ezek mind csak a szartupírozással egyenlőek. a colnago-nál legalább azt látni,h nem egynyári bringákat akarnak gyártani. a slooping váz sem fejlesztés. egy faszság,amit a giant kitalált,és a többi meg utánozza. nekik azért volt jó,mert kb 4 mérettel lefedték az egész palettát. olcsóbb a gyártás. egyedül a kicsi méreteknél van értelme az ejtett felső csőnek. annyi mindent fel tudnék sorolni most a legtöbb tuti váz,kerékpár ellenében,h elkopna a billentyűzetem.  



#2107
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

Colnago...   20 eve voltak kb. toppon utoljara, most a nevukbol elnek.

sztem a mostani top vázak (legalábbis amit annak vél sok ember) fejlesztése inkább arra megy ki,h ne legyenek különösebben tartósak,és szélesebb közönségük legyen. gondolok itt az atomra lekönnyített vázakra,amikben nem nagyon van persely,és a csapágyak kikoptatják a karbont. meg persze a tárcsafék,turista geó,gravel,stb. ezek nem fejlesztések. ezek mind csak a szartupírozással egyenlőek. a colnago-nál legalább azt látni,h nem egynyári bringákat akarnak gyártani. a slooping váz sem fejlesztés. egy faszság,amit a giant kitalált,és a többi meg utánozza. nekik azért volt jó,mert kb 4 mérettel lefedték az egész palettát. olcsóbb a gyártás. egyedül a kicsi méreteknél van értelme az ejtett felső csőnek. annyi mindent fel tudnék sorolni most a legtöbb tuti váz,kerékpár ellenében,h elkopna a billentyűzetem.  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2108
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

De igen, 1300+ fölött kéne annak a váznak lennie ezekkel a muffokkal.

Mar miert kellene?   A LOOK 585, 595 se volt 1100g-nal tobb, pedig azok is full muffos vazak, raadasul egyaltalan nem voltak ropik.



#2109
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

sztem pont a colnago nincsen túlkönnyítve. http://bikemag.hu/ma...hon-edes-otthon ezért is tetszik. 

 

"Tulajdonképpen az egyetlen dolog, amiben engedni kell a leendő Colnago C60 tulajdonosoknak a Cannondale-es vagy Cervelós bringás társakhoz képest, az a tömeg. 52-es méretben egy festett C60 1050 grammot nyom (ami egyébként 25 grammal könnyebb a C59-nél), az 1,1/8-1,1/4-es nyakkal készülő villa pedig 390 grammot. Ez hátránynak tűnik például egy 800 grammos SuperSix EVO Hi Mod-hoz képest."

 

 

 

  

De igen, 1300+ fölött kéne annak a váznak lennie ezekkel a muffokkal.



A sebesség mindent megold.

 


#2110
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

Colnago...   20 eve voltak kb. toppon utoljara, most a nevukbol elnek.

 

ez a dolog inkább a Gios-ra jellemző. szerintem voltak akkora menők mint a Colnago, az acélidőszakban mindenképp és szerintem a karbon cuccaik is pengék voltak. aztán kijöttek valami biliacél tömegű hulladékkal pár éve



#2111
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Colnago...   20 eve voltak kb. toppon utoljara, most a nevukbol elnek.

Hát valahogy úgy...

 

Régen sem a precizitásról voltak híresek: nemrég voltam bent egy régi vasakra specializálódott boltban, akik hoznak bringákat (recikli). Én azért mentem oda mert szerszám kellett fejcső sikba maráshoz. Bp-n egyedül őket ismerem akiknek van ilyen és még több spéci célszerszámuk is van a fiókban. Ahogy beszélgettem a sráccal és kérdeztem, hogy miért vettek egy ilyet csak annyit mondott, hogy sok olasz kerót hoznak, azokhoz meg kell az ilyen... Pincsik, Kollerek... azok se kivételek.

 

Ettől persze lehet őket szeretni meg szerelembe is lehet esni. Egyszer egy C40-em majdnem lett is...

 

Most meg egy 84-es holland "csajt" hajtok, ennek a fejcsövét kellett megigazítani mert újrafestés után - kb 20 éve lehetett ez a festés - nem állt tökéletesen benne a fejcsapi.

Úri cucc: Champion Mondial Special AA - Reyolds 531 Competition, még a villa is.

Őszre-tavaszra pont ideális

 

https://kephost.com/image/BRDi



#2112
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Colnago...   20 eve voltak kb. toppon utoljara, most a nevukbol elnek.


  • petter78 likes this

#2113
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

Khm. :)
A colnago jó és szép, nekem is az egyik kedvencem, a régiek közül az E1, az újak közül a C60, rengeteg méret, klasszikus és sloping geoval is, bár már kezd eljárni az idő a gyártási technológia felett és kicsit túl vannak könnyítve, mondjuk ha nem esel nagyot akkor jól bírják. Az újak a v2-r és a concept is szép, ráadásul könnyűek, csak már látom rajta, hogy tajvani és ezért nem dobban úgy az ember szíve, mint pl egy master-nél. A geo meg... a colnago-nál minden ok, talán nekem kicsit meredekebb a fejcsőszög, mint amit megszoktam, de teljesen jó, de millió olyan olasz gyártó van, aki azt se tudja milyen geoval gyártja a bringát, meg irgalmatlan mellényúlások is vannak. Az északi országok is nagyon jó bringákat tudnak tervezni, sőt amióta a pénzzel együtt ész is került a fejlesztésbe és a sportba azóta egy-két gyártó lenyomta az olaszokat technikai szinten, szóval mások is tudnak jó geoval bringát csinálni :) (mondjuk a c60 még mindig top5-ben van nálam).

Idén én kaptam az olasz bringákat, kénytelen voltam beleásni magam a témába. :) (Annyi még hogy az olaszok nem igazán szeretik a campát :D )

sztem pont a colnago nincsen túlkönnyítve. http://bikemag.hu/ma...hon-edes-otthon ezért is tetszik. 

 

"Tulajdonképpen az egyetlen dolog, amiben engedni kell a leendő Colnago C60 tulajdonosoknak a Cannondale-es vagy Cervelós bringás társakhoz képest, az a tömeg. 52-es méretben egy festett C60 1050 grammot nyom (ami egyébként 25 grammal könnyebb a C59-nél), az 1,1/8-1,1/4-es nyakkal készülő villa pedig 390 grammot. Ez hátránynak tűnik például egy 800 grammos SuperSix EVO Hi Mod-hoz képest."

 

 

 

  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2114
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Khm. :)
A colnago jó és szép, nekem is az egyik kedvencem, a régiek közül az E1, az újak közül a C60, rengeteg méret, klasszikus és sloping geoval is, bár már kezd eljárni az idő a gyártási technológia felett és kicsit túl vannak könnyítve, mondjuk ha nem esel nagyot akkor jól bírják. Az újak a v2-r és a concept is szép, ráadásul könnyűek, csak már látom rajta, hogy tajvani és ezért nem dobban úgy az ember szíve, mint pl egy master-nél. A geo meg... a colnago-nál minden ok, talán nekem kicsit meredekebb a fejcsőszög, mint amit megszoktam, de teljesen jó, de millió olyan olasz gyártó van, aki azt se tudja milyen geoval gyártja a bringát, meg irgalmatlan mellényúlások is vannak. Az északi országok is nagyon jó bringákat tudnak tervezni, sőt amióta a pénzzel együtt ész is került a fejlesztésbe és a sportba azóta egy-két gyártó lenyomta az olaszokat technikai szinten, szóval mások is tudnak jó geoval bringát csinálni :) (mondjuk a c60 még mindig top5-ben van nálam).

Idén én kaptam az olasz bringákat, kénytelen voltam beleásni magam a témába. :) (Annyi még hogy az olaszok nem igazán szeretik a campát :D )

tegnap láttam képen egy olyan karbon vázat,amit még én is elfogadnék. igaz nem  mai darab. colnago eps. klasszikus geó,tehát nem ejtett felső csöves,kívül futnak a bovdenek,és van menet a középrészben. :D na meg olasz. ez fontos,mert akárhogy nézem a többi gyártó nem tud normális geometriájú vázat készíteni.

 

3372787052_b521ca0a3a.jpgclngo_geo2_eps_11_f.gif


Edited by MJani01, 2017. October 17. - 23:02.


A sebesség mindent megold.

 


#2115
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

tényleg nem rossz, ha az alsócső vékonyabb egy kulacsnál


  • donciccio likes this

#2116
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

tegnap láttam képen egy olyan karbon vázat,amit még én is elfogadnék. igaz nem  mai darab. colnago eps. klasszikus geó,tehát nem ejtett felső csöves,kívül futnak a bovdenek,és van menet a középrészben. :D na meg olasz. ez fontos,mert akárhogy nézem a többi gyártó nem tud normális geometriájú vázat készíteni.

 

3372787052_b521ca0a3a.jpgclngo_geo2_eps_11_f.gif


  • vittore30 likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2117
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

http://road.cc/conte...lian-road-bikes

 

mind bűnronda és főleg ez ami rettenet colnago-55-master-8_0.jpg?itok=-QqbqJKs


  • donciccio likes this

#2118
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

nekem bejott a g-one speed tle :) epp ilyet kerestem, sok aszfalt, de azert menjen el egy schotteren, guruljon jol.



#2119
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,320 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Országúti-gravel kereket keresek. Tárcsafék, elől 15 mm, hátul qr, 19 mm belső szélesség kellene. Létezik ilyen 70 k körül?

Ez olyan. https://www.bike24.de/p1140135.html

Van, ahol nem a 12, hanem a 15mm-es konverziós kittel adták az első kereket, olyat keress! Árban láttam már 200 EUR alatt ezt, bike-discount.de-n adták annyiért tavaly.

~18.5mm-es belső felniszélesség, tubeless-ready (de nem erőltetném), sima kalapácsos reteszelésű hátsó agy.

 

Fontos: DT-nél erősen ajánlott, vadi újként első-hátsó agy kupakokat lehúzni és egyből rendesen megzsírozni, mert minimális kenéssel jön a gyárból...


  • Kisherceg likes this

#2120
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts
Országúti-gravel kereket keresek. Tárcsafék, elől 15 mm, hátul qr, 19 mm belső szélesség kellene. Létezik ilyen 70 k körül?

Edited by sisqo, 2017. September 28. - 07:58.