Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#20561
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,125 posts

35-50 ezer Ft közt.
Elõszöris, ez nem országúti, hanem városi avagy fitnessz gép, legalább húsz-huszonöt éves, a hátsó kerék nem kazettás, így az esetleges korszerûsítés kerékcserét is jelent; a gumik öregek, efféle gépnél amúgyis csak nyûg a szingó. Különösebb muzeális értéke sincs. Ha jól megy, akkor viszont értékes használati tárgy, hozzáértõnek méginkább (másik kerékkel, esetleg tovább korszerûsítve). A váz ér rajta igazából valamit.


Szerintem az 50 az erõs túlzás, még a 40 is talán. Inkább 30-40, pont ezek miatt, amit te is leírtál. Ha azt nézzük, hogy a váz az mondjuk elég szép állapotúnak néz ki, a hajtómû sem csereigényes, meg az apróságok sem, akkor is inkább 30-35. Ilyen gépeket 50-be a Maxi-bike szokott adni. :D

#20562
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

[...] Van egy Botecchia outim, de a váza nekem nagyon kicsi.
Szerintetek mennyit ér?
http://pics.coldline...0411-HaCi3a.jpg [...]

35-50 ezer Ft közt.
Elõszöris, ez nem országúti, hanem városi avagy fitnessz gép, legalább húsz-huszonöt éves, a hátsó kerék nem kazettás, így az esetleges korszerûsítés kerékcserét is jelent; a gumik öregek, efféle gépnél amúgyis csak nyûg a szingó. Különösebb muzeális értéke sincs. Ha jól megy, akkor viszont értékes használati tárgy, hozzáértõnek méginkább (másik kerékkel, esetleg tovább korszerûsítve). A váz ér rajta igazából valamit.

#20563
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Hajtás oldalon szokták ajánlani a vastagabb küllõket. Az Easton-nak rémlik egy olyan kerékszettje, amiben elõl és nem hajtás oldalon vékonyabb küllõk, alu anyával, illetve hajtásoldalon vastagabb küllõk, réz anyával.

#20564
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,248 posts
Elvileg már úton vannak az agyak az új kerékszettemhez. A Sun Assault-ot nem merem bevállalni, így a Mavic Open Pro maradt (Dt tetszik még, de 15ezer feletti összeg /db nekem kicsit sok). CRC-s 11ezer ft körüli összegnél olcsóbban gondolom nem találok sehol. Országútit is fûzethetek 1,5-ös küllõkkel? Haver magyarázott valamit, hogy a hátsó kerékben az egyik oldalon jobb lenne az 1,8-as küllõ, mondván merevebb legyen...versenyezni nem tervezek vele. Az agyak Hope Pro 3-asok lesznek.

Elõre is kösz, Dzsí
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#20565
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Asszem tán 2009? Van rólam számla is, 300 euró volt újonnan asszem.


Pedig nem árulod drágán. Csak egy baj vele, nagyon nehéz, lehet ezért nem kell senkinek. Esetleg hobbi triatlonisták lenne jó.


A sebesség mindent megold.

 


#20566
Marchello13

Marchello13

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts
Sziasztok!

Van egy Botecchia outim, de a váza nekem nagyon kicsi.

Agyak: Campagnolo Gran Sport

Felnik: Mavic GP4 (szingó)

Váltók: Campagnolo Gran Sport

Váltókarok: Campagnolo Gran Sport

Fékek: Modolo

Fékkarok: Cytec

Pedál: Cytec

Hajtókar: Ofmega

Stucni: 3TTT

Kormányszár: Cytec

Nyereg: Selle Royal



Szerintetek mennyit ér?



http://pics.coldline...0411-HaCi3a.jpg
http://pics.coldline...0411-ZiydF1.jpg
http://pics.coldline...0411-axnqaf.jpg
http://pics.coldline...0411-LIwVv4.jpg
http://pics.coldline...0411-SRf5vI.jpg
http://pics.coldline...0411-RmTZ8r.jpg
http://pics.coldline...0411-em7d25.jpg
http://pics.coldline...0411-QLAcAA.jpg
http://pics.coldline...0411-Bo5S4A.jpg
http://pics.coldline...0411-NUbcak.jpg
http://pics.coldline...0411-nS8u2R.jpg
http://pics.coldline...0411-DZwFuJ.jpg
http://pics.coldline...0411-BfiT2t.jpg
http://pics.coldline...0411-Vkd9xV.jpg
http://pics.coldline...0411-D300RM.jpg
http://pics.coldline...0411-xLzw10.jpg

#20567
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

Milyen évjárat?


Asszem tán 2009? Van rólam számla is, 300 euró volt újonnan asszem.

Így néz ki:
Feltöltött kép


Donciccio:

Athena: 599 euró
Force: 719 euró
Ultegra: 590 euró

Szett árban nem jön ki a hatalmas különbség a fékváltókarok között. 3 szempont alapján választanék különféleképpen:
-Van bõven pénzem, belefér a SRAM: SRAMot vennék.
-Nem fér bele, szûkebb a keret: Shimanot vennék
-olasz vázam van/érzelmi szálak fûznek hozzá/bejön a fvkar: campát vennék

#20568
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

szerintetek sokat kérek a mavic cosmic elite kerékszettemért? 30ért hirdettem...most megint felrakom...


Milyen évjárat?


A sebesség mindent megold.

 


#20569
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

sziasztok,
új lennék országútilag, amúgy hobbi montis, most nézek bringát, ultegra / force / athena hármasból (ha árat nem nézünk), melyiket miért igen, miért nem vennétek? talán érdekes lehet: tartósság, kompakt (tripla) kivitel léte, kényelem, megbízhatóság (azaz szte minden:))
kösz, tg


némi adalék: a force f/vkar ára 125980 ft,athena 44000,ill. 50000 ft attól függõen,h karbon,v alu kivitelt választod. ultegra meg a 2 közt. 80000 ft fölött kicsivel. mondjuk inkább a chorust kéne velük hasonlítani. az van velük 1 szinten. a chorus f/vkar ára kb 65000 ft. szval árban a campa viszi a prímet. én a campának adnám a legjobb váltásért járó díjjat. 2. shimano,3.sram. kicsit más,de végül is ide is tartozik: tegnap volt szerencsém szerelni 1 sram red-el szerelt cervelo bringát. szép,meg jó is,de az a double tap 1xûen nagyon gagyi. versenyhelyzetben simán mellé lehet vele váltani. a szerelõállványon is figyelnem kellett a váltásra.

#20570
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

[...] Vagyis aktualis komolyabb orszaguti Campa szettben jelenleg nincs tripla.

Igen, a 11-es rendszer melletti mûszaki érv épp az, hogy duplával mindent meg tudnak csinálni. S lõn: az én 2-3 éves 10-es tripla Veloce hajtásom hegyre 30/25=1,2-re képes, akármelyik mai kompakt hajtás (így a 2011-es Veloce is) 34/29=1,17, azaz kicsit még jobb is :). Recordnál meg van 12-29-es sor is (Veloce-nél csak 13-29).
Ua. sor jó hegyre is, síkra is, vége az eddigi cserélgetésnek. (Ezért fontolgatom a 11-es Athena-t, abból van karbonmentes.)

#20571
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

Egyszerûen érzõdik rajta hogy régebbi szett. Nem tudom neked így konkrétan megmondani hogy váltásminõségben, vagy ergonómiában, de ha ráteszed a kezed egy 8as duraacere meg egy 7800asra, érzed ugyanezt. Egyszerûen régi. De gyanítom váltásteljesítményben is simán veri az újabb centaur.



más: kicseréltem az ultegra SL hajtókarom a 7800-as duraacere. Ugye a duraace-t 15ezerért vettem középcsapi nélkül, de tányérral, az ultegra sl-t meg 18ért adtam el tányér és középcsapi nélkül... :D Most az ultegra SL tányérjaival használom mert ezzel van összekopva. Talán életemben elõször sikerült patent pontosan beállítanom az elsõ váltót, tényleg pöccre pontosan nagyongyorsan felpakolja a láncot! :)
"Úgy vált elöl, mint más hátul!!" P.P.

szerintetek sokat kérek a mavic cosmic elite kerékszettemért? 30ért hirdettem...most megint felrakom...

#20572
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

A 8-as Chorus bizony nagyon jó (mire a fanyalgás, Kiskubai?)


Egyszerûen érzõdik rajta hogy régebbi szett. Nem tudom neked így konkrétan megmondani hogy váltásminõségben, vagy ergonómiában, de ha ráteszed a kezed egy 8as duraacere meg egy 7800asra, érzed ugyanezt. Egyszerûen régi. De gyanítom váltásteljesítményben is simán veri az újabb centaur.

#20573
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
>Van Triplája, nekem Campa Mirage hajtómû van, az tripla.
Nemhogy tripla, de Mirage sincs. :) A multban volt, oke.

Jo, igaz, most is van tripla Campa, "Comp Triple" neven, de az alu, es negyszogtengelyes... Tura cucc.
Vagyis aktualis komolyabb orszaguti Campa szettben jelenleg nincs tripla.

#20574
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

A 8as Chorushoz képest mennyire lenne visszalépés egy Veloce vagy egy Centaur 10es szett? Mint súlyban, mint teljesítményben? Vagy ezek is már hozzák a régebbi top cuccok szintjét?

[Bocs, Mind ... mind... a helyes.]
A 8-as Chorus bizony nagyon jó (mire a fanyalgás, Kiskubai?); nekem 8-as Athenám és 10-es Veloce-m van (s készülök egy 3x5-ös Stronglight hajtás 2x10 Centaurrali modernizálására). A Veloce ellen azt a kifogást emelhetné egy Campa Record hívõ, hogy ezen egyszerre csak egyet lehet lefele váltani (míg Recordon és Choruson 5-öt is). Rendesen vált (a Campa - szerintük - amúgyis a leggyorsabb), nekem 52/42/30 és 12-25 a Veloce (nagyok itt a hegyek), de ugyanoda az Athena 52/39, 13-26-al is fölmegyek. A hüvelykujjal való lefele váltás (ez is Kiskubainak szól) szerintem nagyszerû húzás a Campa részérõl, nekem sokkal természetesebb, mint a Shimano (hétköznapi biciklimen utóbbi -105- van). Persze az is jó. A Sram meg épp a Campa „filozófia” (mindenhez külön ujjat és külön gombot ill. kallantyút rendel) fordítottja (mindent ugyanazzal). A Shimano a kettõ közt (amúgy ebben - fvk - õk voltak az úttörõk!). Sokat megyek hegyen, a hirtelen meredek lejtõkön (nem egyen, néha tucatnyin egymásután) a létezõ legegyszerûbb csak enyhén odanyomni a hüvelykujjam, s máris száguldok lefele. Akinek Recordja van, az hagy le legföljebb :) (no meg aki gyorsabb...).
A Veloce-t azért vettem (szintén modernizáláshoz), mert az még csupa fém és így jobban megy a dédelgetett acélbiciklimhez; négyszöges, mert a (régi, már 30 éve nem szokásos) francia középrészhez csak az jó (francia középrész - négyszöges - amúgy szinte bármilyen tengelymérettel ma is kapható, pl. TA Axis, meg más is). Egy érv a Veloce-hoz: Bloke? linkelt egy tartóssági lánc-tesztet pár hónapja, ott kb. mindent vert a Veloce lánc.
Az újabb, 2011-es Centaur és Veloce is már Power Torque hajtás (nem négyszög), ami ugyan nem UT, de a konkurrenseket veri (az elv ugyanaz, mint pl. a Shimanoé, azaz aszimmetrikus, a tengely átmegy, de jobb a rögzítés).

#20575
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,125 posts

tangens,
Nincs markapreferenciad? Nem art. :)
De ha nincs, akkor probald ki mindharom fekvaltokart minel hosszabban, es donts az alapjan. Szerintem mindegyik tud mindent, amit kell.
Campanak, SRAM-nak tudtommal nincs triplaja, de kompaktok vannak, es az egyebkent is jobb megoldas.


Van Triplája, nekem Campa Mirage hajtómû van, az tripla.

#20576
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

A 8as Chorushoz képest mennyire lenne visszalépés egy Veloce vagy egy Centaur 10es szett? Mint súlyban, mint teljesítményben? Vagy ezek is már hozzák a régebbi top cuccok szintjét?


10-es centaur ég és föld a régi chorushoz képest. Eleve más a fékváltókar formája (a 10es szériáknak a formája tetszik nekem legjobban fogásra, az újak már nem jönnek be.), sokkal jobb a 10es fogása. Súlyban, és teljesítményben is veri. A veloce teljes szettrõl nem tudok nyilatkozni, csak a hajtókarról és a fékváltókarról, de az teljesen jó, szerintem még akár az is hozza a 8as chorus szintjét.

tangens: Ha nincsenek érzelmi kötõdéseid a campához, nem hat meg a japán név, akkor én SRAM-ot vennék. Ezen a szinten igazából nem foghatsz mellé. A 3 fékváltókar mûködése más, én ez alapján döntenék. Jelenleg Shimanot használok -teljes megelégedéssel-, a campa annyira nem jön be (a lefelé váltás miatt), a sram pedig egyszerûen qrvajó.

#20577
DaniKing

DaniKing

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 622 posts
A 8as Chorushoz képest mennyire lenne visszalépés egy Veloce vagy egy Centaur 10es szett? Mint súlyban, mint teljesítményben? Vagy ezek is már hozzák a régebbi top cuccok szintjét?

#20578
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
tangens,
Nincs markapreferenciad? Nem art. :)
De ha nincs, akkor probald ki mindharom fekvaltokart minel hosszabban, es donts az alapjan. Szerintem mindegyik tud mindent, amit kell.
Campanak, SRAM-nak tudtommal nincs triplaja, de kompaktok vannak, es az egyebkent is jobb megoldas.

#20579
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

sziasztok,
új lennék országútilag, amúgy hobbi montis, most nézek bringát, ultegra / force / athena hármasból (ha árat nem nézünk), melyiket miért igen, miért nem vennétek? talán érdekes lehet: tartósság, kompakt (tripla) kivitel léte, kényelem, megbízhatóság (azaz szte minden:))
kösz, tg


kellemes probléma :-)

#20580
tangens

tangens

    vendég

  • fórumtag
  • 120 posts
sziasztok,
új lennék országútilag, amúgy hobbi montis, most nézek bringát, ultegra / force / athena hármasból (ha árat nem nézünk), melyiket miért igen, miért nem vennétek? talán érdekes lehet: tartósság, kompakt (tripla) kivitel léte, kényelem, megbízhatóság (azaz szte minden:))
kösz, tg