Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34368 replies to this topic

#20041
nicecleanpot

nicecleanpot

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts

Sziasztok!


Segítséget kérnék. Használt outim eladásakor derült ki, h a nyeregcsövet nem lehet megmozditani. A vázméret 60-as, ami nekem túl nagy, ezért alig 4-5 centi "lóg ki" a nyeregcsõbõl, a maradék 25-30 (?) benne van a vázban. A váz egy kb. 14 éves Fondriest váz. Mellékelnék egy linket is, ahol képek vannak a géprõl. Fondriest - fondriest.parej.fotoalbum2.hu

Segítséget elõre is köszönöm, parej


én is ezzel a problémával küzdöttem (idõközben kiderült, hogy a vázat mégsem akarom eladni és inkább valami városi csótány lesz belõle, szóval maradhatott volna a nyergscõ odarohadva az idõk végeztéig).
satu híján nekünk úgy sikerült kiszedni, hogy egy ember a vázat fogta, egy másik meg egy ilyen nem tudom a hivatalos nevét, vízvezeték fogó nagy kulcs, jó nagy nyéllel. ez is tönkretette a nyeregcsövet, mondjuk csak esztétikauilag, de az meg nem érdekel. és addig kell próbálkozni, amíg ki nem jön.

#20042
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 posts

>a Campakon ezen kívül még lehet a féknél is állítani a fékpofák távolságát
A finombeallitorol beszelsz gondolom, ez minden feken van.


oks, de az kimaradt egy korábbi hozzászólásból.

#20043
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
>a Campakon ezen kívül még lehet a féknél is állítani a fékpofák távolságát
A finombeallitorol beszelsz gondolom, ez minden feken van.

#20044
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 posts

Jól értem-e, hogy a kiakasztás a fékhuzal lazítását jelenti, hogy így a fékpofák tágabbra kerüljenek egymástól és könnyebben kivehesd a kereket? Nyilván tudod, hogy a Campa a fvkar kis pöckének átbillentésével éri el, amit a Shimano a féknél lévõ pöcök felnyomásával. Azaz, ha a fvkar is Campa, nincs is gondod: ott a kis pöcköt akár menetközben is átnyomhatod ujjal (pl. hüvelyk), állva meg még inkább, ezért kár lenne féket cserélni.
A történelmi hûség kedvéért, az egyik biciklimen van ilyen Shimano-szerû pöcök is egy régebbi Campagnolo féken magán (is), az egy forgáspontos fék, amúgy mûködik rendesen.


+ a Campakon ezen kívül még lehet a féknél is állítani a fékpofák távolságát (kézzel szerszám nélkül). Ott a kékpofák távolságát tudod beállítani a felnihez képest. Igazából ezzel azt tudod elérni, hogy mennyit kelljen húznod a fékkaron, hogy fogjon. Valaki azt szereti hogy ha rögtön fog mikor hozzáér a fékkarhoz, valaki azt, ha húzni kell rajta mire érzi hogy fogni kezd. + ezzel még útközben bekapott nyolcast is tudod kezelni...

#20045
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

Segítséget kérnék.
Használt outim eladásakor derült ki, h a nyeregcsövet nem lehet megmozditani. A vázméret 60-as, ami nekem túl nagy, ezért alig 4-5 centi "lóg ki" a nyeregcsõbõl, a maradék 25-30 (?) benne van a vázban. A váz egy kb. 14 éves Fondriest váz. Mellékelnék egy linket is, ahol képek vannak a géprõl. Fondriest - fondriest.parej.fotoalbum2.hu [...]

Gyakori kérdés; jó, asztalhoz rögzített, masszív satuba a nyeregcsövet és két kézzel forgatva a vázat ki fog jönni.
Érdemes egy napra (de legalább 1-2 órára) petróleummal elõre áztatni. A nyeregvázcsõ jó eséllyel tönkremegy, elõre érdemes megmérni az átmérõjét és másikat szerezni.

#20046
parej

parej

    vendég

  • fórumtag
  • 215 posts
Sziasztok!


Segítséget kérnék. Használt outim eladásakor derült ki, h a nyeregcsövet nem lehet megmozditani. A vázméret 60-as, ami nekem túl nagy, ezért alig 4-5 centi "lóg ki" a nyeregcsõbõl, a maradék 25-30 (?) benne van a vázban. A váz egy kb. 14 éves Fondriest váz. Mellékelnék egy linket is, ahol képek vannak a géprõl. Fondriest - fondriest.parej.fotoalbum2.hu

Segítséget elõre is köszönöm, parej
now I lay me down to sleep
pray the lord my soul to keep

#20047
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

[...] Campa Veloce féket mire lenne érdemes lecserélni? Olyanra, amit ki lehet akasztani, ezt nem lehet. [...]

Jól értem-e, hogy a kiakasztás a fékhuzal lazítását jelenti, hogy így a fékpofák tágabbra kerüljenek egymástól és könnyebben kivehesd a kereket? Nyilván tudod, hogy a Campa a fvkar kis pöckének átbillentésével éri el, amit a Shimano a féknél lévõ pöcök felnyomásával. Azaz, ha a fvkar is Campa, nincs is gondod: ott a kis pöcköt akár menetközben is átnyomhatod ujjal (pl. hüvelyk), állva meg még inkább, ezért kár lenne féket cserélni.
A történelmi hûség kedvéért, az egyik biciklimen van ilyen Shimano-szerû pöcök is egy régebbi Campagnolo féken magán (is), az egy forgáspontos fék, amúgy mûködik rendesen.

#20048
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
A rossz ido mar hagyomany lesz, ugy tunik. :/
Azert meg lehet remenykedni, csak zaport/zivatart ir, gyenge szellel.

Amugy rajzoltam szintrajzos utvonalat. Nem olyan veszes. 1400 szint, ebbol 300m az utolso hegy.
Persze eleg lesz nekem ennyi is a gyors leszakadashoz, gondolom.
http://ridewithgps.com/routes/407429

#20049
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,125 posts
Görgõpadot. ^^


(Nem tudok amúgy erre a kérdésre válaszolni. >.<)


Campa Veloce féket mire lenne érdemes lecserélni? Olyanra, amit ki lehet akasztani, ezt nem lehet. Régebben volt fent használtan egy BR-6600-as Ultegra, az a baj, pont azelõtt cseréltem mást a bringán, szóval akkor nem tudtam megvenni. >.< Milyen alternatívák lehetnek még amúgy? Meg az is, hogy Campához, Shimanot. Bár féknél ez sztem mind1.

#20050
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts
Hamár a gumik szóba kerültek,esõbe mit ajánlanátok?
GT-Atee

#20051
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Vasárnap jön mindenki aki szokott? Egyelõre úgy néz ki, hogy esõs idõnk lesz.


A sebesség mindent megold.

 


#20052
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,462 posts

Volt mar valakinek defektje hegyrol lefele?
Mivel tobb mint 10 ev alatt csak 3 dekektem volt, ebbol 1 baleset miatti lassu defekt, 1 padkarol leugras, a harmadikra nem emlekszem, szoval semmi tapasztalatom nincs arrol, mi tortenhet, ha 60-nal dongetes kozben kapok defektet egy kanyarban.

Azt tudom, hogy regen rossz, hogy ezen agyalok. Garantalt, hogy lefele mindenki megeloz, akit felfele esetleg utolertem, de hat lejtozni tizenevesen kellett volna megtanulni.


nekem múlt évben volt 1 durrdefektem kanyarbejárati íven. meg lehet fogni,de nem könnyû. nekem sikerült. kell a rutin hozzá az biztos + a szerencse is.

#20053
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Meg a Peta vs. Cav sprintrol lehet itt egy jot olvasni.
"All I can say is Petacchi is bloody clever when it comes to sprinting and he got the better of us today."
Mark Renshaw | pro cyclist

#20054
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,125 posts
Amúgy a Kõbányai és Könyves Kálmán körútnál van egy AGIP, ahol 9 Barig asszem tud fújni , de az is lehet 10ig is (én csak 8-ra fújtam, de nem ott volt a teteje, nem is figyeltem mennyit bír). Szóval ott lehet. Átalakítót viszel magaddal. Közel van belvároshoz. Akinek esetleg kell és nem nagy kitérõ, ajánlom, hátha van, aki nem ismeri.

#20055
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

Nehezemre esik, de visszatérnék a technikához. Olcsó gumit (5000-ig) szeretnék venni, böngészés után kettõ maradt, ami hajtogatós, konkrétan kapható és benne van a keretben: Vittoria Zaffiro Pro és Michelin Speedium. Ezek közül melyik? Esetleg egyéb tippek?


A Zaffiroval semmi gond ha nem nedves, és nem száraz körülmények között akarod használni, mert akkor csúszik.
Szóval ne akard használni.

:D

Speediumból meg most rendelt be csapattárs 2 párat, 2-3 hét múlva tud bõvebbet mondani :)

#20056
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,125 posts
Nekem még nem volt defektem menet közben, de már cserélnem kellene a külsõket, csak annyira nincs most keretem erre... Mondjuk Hármashatár-hegyrõl a kátyús részeken 40-nél többel nem merem engedni. A nem kátyúson pedig max 50. Mondjuk eddig az is volt a gond, hogy a szemüvegem azért nem volt olyan jó, hogy védje széltõl a szemem és könnyen be tudott könnyezni. A mostani bringás szemüvegben már nem érzem azt, hogy menetszél éri a szememet, ez azért lefelén plusz biztonságot ad, de az a baj, hogy amúgy alapból a szemüvegesség miatt félõsebb vagyok, meg reakcióidõ ilyenkor kicsit mint ha lassabb lenne. Meg amúgy sem szeretem, inkább kifeléket, azokat jobban élvezem és jobban érzem a kihívást benne.

#20057
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Akinek a defekten és a bukáson jár az agya bringázás közben, jobb ha abbahagyja, mert halálra ítéli magát és a körülötte lévõket is berántja a mentális gyengeségébe következményeibe. ;) Komolyan mondom.
Egyébként meg lehet fogni lefelé egy defektes országútit egy lejtõn csak ne közvetlen kanyarban legyen (meg miért pont kanyarban lenne, kb annyi az esélye, mint hogy rád zuhan egy repülõgép), csapattársam múltkor a Tés-Szápár 10%oson kapott elsõkerék defektet (bõven 60fölött ment), nehezen, de megfogta a bringát és megállt vele.


A sebesség mindent megold.

 


#20058
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Mivel a sieles csak a lefelerol szol, bennem fel sem merul, hogy ezzel foglalkozzam. Meg megtetszene a vegen.

#20059
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 posts

Volt mar valakinek defektje hegyrol lefele?
Mivel tobb mint 10 ev alatt csak 3 dekektem volt, ebbol 1 baleset miatti lassu defekt, 1 padkarol leugras, a harmadikra nem emlekszem, szoval semmi tapasztalatom nincs arrol, mi tortenhet, ha 60-nal dongetes kozben kapok defektet egy kanyarban.

Azt tudom, hogy regen rossz, hogy ezen agyalok. Garantalt, hogy lefele mindenki megeloz, akit felfele esetleg utolertem, de hat lejtozni tizenevesen kellett volna megtanulni.


Ezen én is szoktam agyalni, mikor Dobogókõröl döngetek lefelé. Csak el kell csúszni vagy bármi egyébb és máris 60-70 -nel borulsz neki a szalagkorlátnak, vagy át rajta....
Szeritnem ebbe jobb nem belegondolni. Ha ezen agyalsz tuti megtörténik
Egyébként ez ua mint mikor síelés-nél snowboardozánál azon gondolodsz, hogy mi van akkor mikor nem tudsz bevenni egy kanyart 50-nel az erdõ mellett... Én a télen ezen agyaltam, bele is gázoltam az erdõbe:)))
Szóval pozitívan kell megközeleíteni a kérdést.

Visszatérve defektre. Hétvégén voltunk Szentendre Skanzentõl át Visegrád felé az emelékedõn (nem az erdei úton). A lejtõzésnél eléggé nagy kátyúk voltak, ott bármikor kaphatsz egy csúnya defektet... elég rizikós ott gurulni...Egy kátyút meg is találtam, a többiek többet:) A lejtõ végig napos és árnyékos részekkel van tele, így semmit sem lehet lefelé látni.

#20060
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Volt mar valakinek defektje hegyrol lefele?
Mivel tobb mint 10 ev alatt csak 3 dekektem volt, ebbol 1 baleset miatti lassu defekt, 1 padkarol leugras, a harmadikra nem emlekszem, szoval semmi tapasztalatom nincs arrol, mi tortenhet, ha 60-nal dongetes kozben kapok defektet egy kanyarban.

Azt tudom, hogy regen rossz, hogy ezen agyalok. Garantalt, hogy lefele mindenki megeloz, akit felfele esetleg utolertem, de hat lejtozni tizenevesen kellett volna megtanulni.