Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
#1481
Írta 2010. augusztus 07. - 22:25

vki rakja keményebben shimano alfine-val terepen?
csak, mert, van, aki komplett gépet szerel ilyennel...
pl.
Charge. A bicycle company.
bár, angliában lehet, elég...
#1482
Írta 2010. augusztus 07. - 22:00

Abban a pár grammos láncban mi kerül 3000-be?
Egyébként honnan "szerzed meg" ? Bontásból?
Nem bontásból, új beszerzés. És a lánc önmagában nem elég, kell a mûanyag közdarab is...
You can never have "enough" bikes.
#1483
Írta 2010. augusztus 07. - 21:28


#1484
Írta 2010. augusztus 07. - 16:56

Értem.Kboross:
mivel nem értek hozzá, hogy pontosan mik is hiányoznak, leírom mi történt. Elszakadt a váltóbowden, és a tulajdonosa leszerelte a maradék kilógó alkatrészeket. Szóval ezek hiányoznak. A kis láncocska és értelemszerûen a bowden biztosan hiányzik, mit szedhetett még le?
Mennyi az a nem kevés, amennyiért be tudnád szerezni õket, egyébként honnan? Elõször az ár érdekelne, azután döntünk.
A bowden nem gond, bármilyen váltóbowden megteszi, ami elég hosszú, max a végén a "bütyköt" kell megreszelni kicsit. Ehhez csatlakozik a mûanyag közbetét, amihez meg csatlakozik a húzólánc.
A közbetét és a lánc 3.000 Ft.
A karbantartás legkellemetlenebb része a szétszedett agy alkatrészeinek kitisztítása, a szét- és összeszerelés egy mûszakilag nem nagyon tehetségtelen sporinak sem gond, fõleg ha figyel, esetleg jegyzetel közben.
Csõ
You can never have "enough" bikes.
#1485
Írta 2010. augusztus 07. - 12:45

mivel nem értek hozzá, hogy pontosan mik is hiányoznak, leírom mi történt. Elszakadt a váltóbowden, és a tulajdonosa leszerelte a maradék kilógó alkatrészeket. Szóval ezek hiányoznak. A kis láncocska és értelemszerûen a bowden biztosan hiányzik, mit szedhetett még le?
Mennyi az a nem kevés, amennyiért be tudnád szerezni õket, egyébként honnan? Elõször az ár érdekelne, azután döntünk.
#1486
Írta 2010. augusztus 07. - 02:54

Amióta kijelentettem, hogy csak órabérben vállalok agyváltószerelést, nem hív senki

Egyébként a "láncoskások" a legrosszabb konstrukciók. Max öt sebességes lehet, de akkor is két oldalas...
Ride everywhere.
.
#1487
Írta 2010. augusztus 06. - 23:28

Sziasztok!
Egy Fichtel & Sachs háromsebességes, kontrás hátsó agyam van. A váltóbowden elszakadt, a kis láncocska és a szabályzórúd pedig eltûnt. Lehet ilyen alkatrészeket kapni még? A helyi bicikliszerelõ nem vállalta, mivel szerinte nem kapni. Ha mégis lehet, hogyan szereljem össze? Meg egyáltalán, karrban is szeretném tartani, de nem tudom, hogyan szedjem szét. Már a fogaskerék eltávolításánál is gondban vagyok.
Köszi!
(Ha képpel könnyebb lenne, szóljatok és feltöltöm.)
Szia !
Be tudom szerezni, ami kell hozzá, de sajnos nem olcsó, a karbantartásban is tudok segíteni:
Mod_3111 pictures by kboross - Photobucket
http://s305.photobuc... Torpedo Rulez/
You can never have "enough" bikes.
#1488
Írta 2010. augusztus 06. - 13:05

Egy Fichtel & Sachs háromsebességes, kontrás hátsó agyam van. A váltóbowden elszakadt, a kis láncocska és a szabályzórúd pedig eltûnt. Lehet ilyen alkatrészeket kapni még? A helyi bicikliszerelõ nem vállalta, mivel szerinte nem kapni. Ha mégis lehet, hogyan szereljem össze? Meg egyáltalán, karrban is szeretném tartani, de nem tudom, hogyan szedjem szét. Már a fogaskerék eltávolításánál is gondban vagyok.
Köszi!
(Ha képpel könnyebb lenne, szóljatok és feltöltöm.)
#1489
Írta 2010. augusztus 03. - 19:01

Ööö, be kell ismernem, hogy nem tudom, de ilyen irányú képzettségre is szívesen szert tennék, kíváncsian várom, mit nyilatkoznak a többiek. Én valójában inkább csak a retró jellegû agyváltók egyszerûségében és elnyûhetetlenségében merültem el.Értem köszi. Ez alapján nem jó választás nekem az agyváltó
Az Alfine is ilyen? Azt azért montizni is használják páran.
You can never have "enough" bikes.
#1490
Írta 2010. augusztus 03. - 18:53

Szerintem mindkét problémára lehet számítani. Azaz, hogy nem vált és ha mégis, akkor reccsenhet valami...
Mind fel-, mind lefelé váltásnál a kialakításából adódóan nem tud váltani, sõt terhelés alatti felfelé váltásnál nem is tudod fordítani/kattintani a váltókart...
Lefelé pedig akkor fog váltani, ha csökken a terhelés.
(Húzólánccal mûködõknél így alakul: lefelé= 1:1nél kisebb áttétel, "berggang", felfelé= 1:1nél nagyobb áttétel, "schnellgang", tolórudasnál fordítva.)
Szerintem.
Értem köszi. Ez alapján nem jó választás nekem az agyváltó

Az Alfine is ilyen? Azt azért montizni is használják páran.
#1491
Írta 2010. augusztus 03. - 18:35

Sziasztok!
Azt olvastam itt is meg máshol is, az agyváltók nem igazán bírják a terhelés alatti váltásokat.
Ez miben merül ki pontosan? Csökken az élettartam? Vagy ilyenkor nem/rosszul váltanak?
Mert a SS városi bringámra lehet majd szeretnék inkább mégiscsak 1-nél több fokozatot, viszont azt meg elõre látom, hogy pont leszarnám bírja-e a terhelés alatti váltást a váltómSzóval ha sprintelek fel az emelkedõn a busz után kiállva, és akkor váltok (kb. ezt kapná tõlem folyamatosan a városban), akkor mi történne? Valami Shimano Inter 3-7-8 -ról lenne szó.
Igazából az élettartam csökkenés ami kevésbé érdekel, annyira nem drága cucc, ha meghal 2-3 év alatt akkor meghal.
Köszi.
Üdv
Szerintem mindkét problémára lehet számítani. Azaz, hogy nem vált és ha mégis, akkor reccsenhet valami...
Mind fel-, mind lefelé váltásnál a kialakításából adódóan nem tud váltani, sõt terhelés alatti felfelé váltásnál nem is tudod fordítani/kattintani a váltókart...
Lefelé pedig akkor fog váltani, ha csökken a terhelés.
(Húzólánccal mûködõknél így alakul: lefelé= 1:1nél kisebb áttétel, "berggang", felfelé= 1:1nél nagyobb áttétel, "schnellgang", tolórudasnál fordítva.)
Szerintem.
You can never have "enough" bikes.
#1492
Írta 2010. augusztus 03. - 16:04

Azt olvastam itt is meg máshol is, az agyváltók nem igazán bírják a terhelés alatti váltásokat.
Ez miben merül ki pontosan? Csökken az élettartam? Vagy ilyenkor nem/rosszul váltanak?
Mert a SS városi bringámra lehet majd szeretnék inkább mégiscsak 1-nél több fokozatot, viszont azt meg elõre látom, hogy pont leszarnám bírja-e a terhelés alatti váltást a váltóm

Igazából az élettartam csökkenés ami kevésbé érdekel, annyira nem drága cucc, ha meghal 2-3 év alatt akkor meghal.
Köszi.
Üdv
#1493
Írta 2010. július 26. - 18:33

#1494
Írta 2010. július 25. - 15:00

oldalra lehuzod az egységet
tengely közepébõl kihuzod a tolórudat
innentõl normál agyként müködik
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#1495
Írta 2010. július 25. - 14:58

Shimano Nexus 3 speed hub review - Mountain Bike Forums
Ilyen agyváltós hátsó kereket hogyan kell kivenni/visszatenni? Gondoltam, kivételesen okos leszek, és kérdezek, mielõtt nekiesnék...
#1496
Írta 2010. július 07. - 21:26

Na meg az elsõ láncos váltó teszi a dolgát a pedálnál.
Ennyi
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1497
Írta 2010. július 07. - 13:15

Sziasztok! Az ultimate túrabringám összerakásán fáradozom, és olyan megoldást szeretnék, ahol a hátsó 8-as agyváltót kiegészíti egy kéttányéros hajtómû. Nemsokára lesz Alfine agyváltóm, és úgy látom, létezik kettes Alfine rapidfire váltókar az elsõ váltóhoz, de kettes hajtómûnek nyomát sem lelem (pedig a szimpla Alfine nagyon szép). Van tippetek, hogy milyen setup lenne megfelelõ?
Nézz be a rekumbensek topicba. Lompi és Python ilyen felállással közlekednek.
#1498
Írta 2010. július 07. - 12:33

#1499
Írta 2010. július 03. - 12:43

#1500
Írta 2010. július 03. - 07:07

Valamikor régen egy 3 sebességes agyváltós kempinggel kezdtem a váltós bringás korszakom.
Azzal nekem is volt ilyen gondom és nagyon sokat segített a hátsó lánckerék kisebbre cserélése.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..