Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Agyváltók

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2484 hozzászólás a témában

#1461
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Mit mondjak... Ez közel sem háromezer...
Gondolom már mindegy.
Jelenleg pontosan 688.349 HUF.

Akkor onnan kell megvenni!
Ja!
1. az a baj, hogy ez nem jó a Sachs dreiganghoz.
2. a bowden és ez között mi szolgálná az összeköttetést?
3. csak Angliába 4 font a kisebb csomag küldése náluk, külföldre egyedi ajánlatot lehet kérni.
Akkor lehet, hogy mégsem 688.349 HUF, azaz 688 Ft és 349 fillér...

You can never have "enough" bikes.


#1462
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás

Sziasztok!

Egy Fichtel & Sachs háromsebességes, kontrás hátsó agyam van. A váltóbowden elszakadt, a kis láncocska és a szabályzórúd pedig eltûnt. Lehet ilyen alkatrészeket kapni még? A helyi bicikliszerelõ nem vállalta, mivel szerinte nem kapni. Ha mégis lehet, hogyan szereljem össze? Meg egyáltalán, karrban is szeretném tartani, de nem tudom, hogyan szedjem szét. Már a fogaskerék eltávolításánál is gondban vagyok.

Köszi!

(Ha képpel könnyebb lenne, szóljatok és feltöltöm.)


Mit mondjak... Ez közel sem háromezer...
Gondolom már mindegy.
Jelenleg pontosan 688.349 HUF.

Ride everywhere.

.


#1463
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
van egy retro stxem (3x7 seb) a varosi cirkalon - mi kell egy alfine agyvaltohoz? agy, bovden, valtokar, lanc?
pl a hajtomure milyen lanckerek kellene?

#1464
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Szóval az a helyzet, hogy amikor gyorsítok, olyankor semmi gond, szépen megy minden. Amikor viszont csak simán tartom a sebességet, néha könnyebb lesz a hajtás és akár teljes fordulatot is megy üresben. Elsõ körben a váltókarra gyanakszom, mert nem valami pontos, és indokolná a legalsó/legfelsõ fokozat hibamentessége is ezt a felvetésem. A fékkarral egybe van amúgy, és a középsõ fokozat sem mindig egyértelmûen kapcsolható. (lehet hogy az alsó és középsõ közé vált?)
Páromnak shimano-s agyváltója van, kipróbálom majd azt is, hogy van-e hasonló jelenség.
Egyébként szinte hangtalan a váltó.

Üdv

Igen, ez biztosan a váltókar, illetve annak beállítási hibája.
Próbáld meg, szélsõ, kihúzott húzórúd/1gang állásban beállítani a bowdent feszesre, majd 3gangban próbáld meg, hogy ott is feszesre váltsa a bowdent. Kicsi közökkel be lehet lõni, itt érzésre kell, nincs "flancos" sárga csík, meg nyilacskák, mint a Nexus3-nál...
Ha nem megy, próbáld meg egy szóló váltókarral, lehet, hogy az is kikopott, vagy hibás, bár a fékkarral egybeépített ritka, már-már Unikum...
Csõ

You can never have "enough" bikes.


#1465
Pitu

Pitu

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Szóval az a helyzet, hogy amikor gyorsítok, olyankor semmi gond, szépen megy minden. Amikor viszont csak simán tartom a sebességet, néha könnyebb lesz a hajtás és akár teljes fordulatot is megy üresben. Elsõ körben a váltókarra gyanakszom, mert nem valami pontos, és indokolná a legalsó/legfelsõ fokozat hibamentessége is ezt a felvetésem. A fékkarral egybe van amúgy, és a középsõ fokozat sem mindig egyértelmûen kapcsolható. (lehet hogy az alsó és középsõ közé vált?)
Páromnak shimano-s agyváltója van, kipróbálom majd azt is, hogy van-e hasonló jelenség.
Egyébként szinte hangtalan a váltó.

Üdv

#1466
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Sziasztok!

Nemrég vettem használtan egy 3-as torpedó agyváltóval szerelt bringát. 2-es sebességben sima hajtásnál és kontárs fékezés után nagyon könnyûvé válik a hajtás egy rövid idõre, és mintha megugrana. Nem volt még agyváltós bringám, így nem tudom hogy ez természtes-e, de gyanús hogy nem. Legfelsõ és legalsó fokozatban tökéletesen mûködik minden. Mi lehet a probléma? Javítható v. kuka?

Köszi!


Írd meg légyszíves, miben áll a tünet pontosan ?
Modjuk egy fél hajtókarfordulatot üresben fordul, aztán hajt, vagy máshogy néz ki a dolog ?
Semmiképp sem kuka, ezek mindíg javíthatók....
De az általam leírt tünet inkább normális, mint javítandó...
Csõ

You can never have "enough" bikes.


#1467
Pitu

Pitu

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Sziasztok!

Nemrég vettem használtan egy 3-as torpedó agyváltóval szerelt bringát. 2-es sebességben sima hajtásnál és kontárs fékezés után nagyon könnyûvé válik a hajtás egy rövid idõre, és mintha megugrana. Nem volt még agyváltós bringám, így nem tudom hogy ez természtes-e, de gyanús hogy nem. Legfelsõ és legalsó fokozatban tökéletesen mûködik minden. Mi lehet a probléma? Javítható v. kuka?

Köszi!

#1468
juhe83

juhe83

    vendég

  • fórumtag
  • 12 hozzászólás
Sziasztok!

8as nexust használok, valami karbantartást igényel, vagy úgy van jó ahogyan össze rakták?

Mi különbség van egy 8as nexus és egy 8as alfine között a színén és a súlyán kívül?

#1469
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Õõ, hát van egy ismerõsöm, aki ugyan egysebiset használ, nem olajozza a láncot, és ugyanennyi ideig tart neki is. Régi bringáknál nehezebb a láncvonalon javítani, de az is beleszólhat.
Mindenesetre Connex sok mindenre érzéketlen (értsd: jó értelemben vett igénytelen) mivel ipari cég nem biciklis.

Ride everywhere.

.


#1470
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Connex egysebis.

De mondd meg a srácnak, hogy használjon olajat is néha. Az kitolja még párezerre!


Köszi.

Megmondom neki, de biztos szokta olajozni.


A sebesség mindent megold.

 


#1471
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Connex egysebis.

De mondd meg a srácnak, hogy használjon olajat is néha. Az kitolja még párezerre!

Ride everywhere.

.


#1472
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Milyen láncot érdemes használni agyváltóhoz, ami nem nyúlik meg hamar? Egyik ismerõsnek van egy agyváltós (torpedo 5ös) bringája és panaszkodott nekem, hogy 1000km után már utána kell állítani a kereken, mert laza a lánc és az utánaállításnál újra be kell állítania a váltót és a féket. Van olyan lánc ami jobban bírja?


A sebesség mindent megold.

 


#1473
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Akkor a kérdésem okafogyottá vált.

#1474
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 hozzászólás
az új alfine-on is van, ha nem tévedek.

#1475
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

Fura, hogy az agyváltókon nem alkalmaznak egy sima olajleengedõ csavart, amivel kissé egyszerûbb lenne a karbantartásuk. Persze tudom, már a kónuszos agyaknál is kihalt a zsírzógomb, de ahogy olvasom, ezeken soha nem is volt.

Ennek vajon technikai vagy marketing okai vannak?



ácsi

rolhoffon van

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#1476
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Fura, hogy az agyváltókon nem alkalmaznak egy sima olajleengedõ csavart, amivel kissé egyszerûbb lenne a karbantartásuk. Persze tudom, már a kónuszos agyaknál is kihalt a zsírzógomb, de ahogy olvasom, ezeken soha nem is volt.

Ennek vajon technikai vagy marketing okai vannak?

#1477
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás
én elöl 40es hátul 20as lánckerékkel használom az alfine-t. néha erdõbe is elkanyarodok vele, igaz az agyváltós bringám teló hiányában nem igazán kényelmes terepen. igazából megmászni sokmindent meg lehet vele, de edzõs :D
azért a 22-28 vagy 22-30as áttételem az erdõbe menõs bringán összehasonlíthatatlanul kényelmesebb.
amúgy szerintem ha az ember nem ugrál vele letöréseket, simán használható erdõben. mondjuk terepre nem árt egy dupla lánctányéros hajtókar szerintem.

#1478
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.882 hozzászólás

Nem tilios. De nem erre van kitalálva, gondolom az áttételei sem pont terepre valók. Ez lehet a legnagyobb baj vele. De ha ez nem zavar, mehetsz vele terepre is.


A charge dusternél van alapból egy 32/20-as áttétel, ami 1.6. A 8-as alfine áttétel tartománya 3.07.

Max. lassítása: 0.527, így az 1.6-ból lesz 0.84.
Gyorsítása 1.615, így lesz 2.584.

0.84-el (ami montin 22/26), kb. minden megmászható.
A 2.584-el meg lehet haladni.

#1479
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás
Sziasztok!

Az az én nagy kérdésem, hogy van-e köztetek olyan aki szedett már szét Alfine agyat? Vagy esetleg tudtok ajánlani szervízt aki tuti ért hozzá? Mert így pár év használat után szeretném lecserélni benne az olajat, de elõször semmiképp nem esnék neki egydül. Gondolom annyira nem nagy ördöngõsség szétszedni, csak ugye jobb lenne valaki olyannal, aki már csinált ilyet.
Vagy ha valaki segítene innen a fórumról, azt is szivesen venném. Az ellentételezést meg kialkudjuk :)

#1480
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás
Nem tilios. De nem erre van kitalálva, gondolom az áttételei sem pont terepre valók. Ez lehet a legnagyobb baj vele. De ha ez nem zavar, mehetsz vele terepre is.
Marci