Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Agyváltók

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2484 hozzászólás a témában

#1301
jfekete

jfekete

    vendég

  • fórumtag
  • 43 hozzászólás

hello,

van egy 7 sebességes, kontrás nexus agyváltóm.
Ha hátrafelé tolom a bringát (mondjuk megállok a lámpánál és kicsit hátra akarok gurulni)
hatalmas csattanással tiltakozik az agy.
Mi lehet ennek a hátterében ?
(vagy inkább belterében, ha már agyváltó)
köszi
zirp


Hali!
Nekem is ilyen agyváltóm van (pontosan: SG-7C18), még csak egy hónapja nyúzom és ritkán, de produkálja ezt a hátrafelé tolás közbeni kattanást. Általában akkor, ha álló helyzetben váltok, és utána nem nyomom elõre a hajtókart, hanem egybõl hátra tolom. Nem konzekvens a dolog, mert nem mindig csinálja, a magyarázatot és is nálam okosabbaktól várom.
Viszont nálam csinál még további furcsa dolgokat is, mivel még nem volt agyváltóm, nem tudom, hogy vajon hibás darabot fogtam-e ki, vagy ez normális:
- nagyon nem szereti a terhelés közbeni váltást, akár egy sima nem erõltetett gyorsításnál is csattan néha nagyot 2-3-4 fokozatok között
- ugyanekkor (kicsit terhelt váltás közben) néha nem csak csattan, hanem van, hogy egy jó fél fordulatot szalajt is
- szintén 2-3-4 -ben érezhetõ a következõ furcsaság: ha hagyom szabadon futni és utána újra nekiállok tekerni (mindegy, hogy váltok-e közben), akkor a normális "ejtés" után (kb egynegyed fordulat, amikor már újra fog hajtás) ha erõsen rálépek, akkor érzem, hogy egy kicsit mintha "nyúlna" valami az agyban, mintha egy rugó ellen dolgoznék egy negyed fordulatot (a régi sima kontrás vagy láncváltós bringáimon ahogy fogott a pedál egybõl kõkeményen lehetett érezni, hogy vas a vasnak támaszkodik)
- néha a szabadonfutás utáni tekeréskor az ejtés túl nagy, fél fordulat, vagy több is (szalajt)
Szóval kérdezném, hogy ez normális ennél a típusnál, vagy hibás lehet a darab?
A cuccot újonnan vettem, nem szedtem szét, mert utánaolvasva ezeket gyárilag használatra készre zsírozzák. A cucc jól van beállítva (4-esben passzolnak a kis sárga vonalak), saját markolatváltójával használom. A segítséget elõre is köszönöm.

#1302
zirp

zirp

    vendég

  • fórumtag
  • 67 hozzászólás
hello,

van egy 7 sebességes, kontrás nexus agyváltóm.
Ha hátrafelé tolom a bringát (mondjuk megállok a lámpánál és kicsit hátra akarok gurulni)
hatalmas csattanással tiltakozik az agy.
Mi lehet ennek a hátterében ?
(vagy inkább belterében, ha már agyváltó)
köszi
zirp
2StUpId2ShIfT

#1303
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 hozzászólás

Sziasztok, ismerõsöm venne egy használt bringát, amiben egy 8 sebességes nexus van, mire érdemes figyelni a vásárláskor, milyen hibái lehetnek ami helyben kiszúrható?


Be kell állítani a bovdenfeszességet 4. fokozatban, aztán menni egy próbakört, beváltva és tekerve minden fokozatban. Ha rendesen kapcsol és vált, és a racsniketyegésen kívül recsegõ, sikító hangot se ad, akkor megvehetõ.

#1304
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 hozzászólás

Sziasztok.

Ami a sebességeket illeti, talán 5 sebesség elég lenne, de a 8-at elsõre túlzásnak tartom. (elég csak belegondolonom, hogy én is azért nyomok szinteket simán 42/18-al). Nem tudom mennyire strapabírók ezek a szerkezetek, ill. milyen szerelék kell hozzájuk.

Ebike-ot nézegettem, nexusok ill. Sturmey Archer-ek jöhetnek számításba, de nem nagyon ismerem õket.


A Sturmey 5-ösnél csak 6 ezerrel drágább a 8-as, azt is megpróbálhatod. Viszont a 8-asnak az 1. sebessége a direkt (1:1) áttétel, a többi már csak nehezebb, ezért elég magasan lesz az áttételskála (nehéz lesz hajtani, de gyors lesz). Én egy 28"-as kerékben használom, de engem pl. nem zavar, mert erõs a lábam, de van, akit igen. Az 5-ösrõl nem tudok sokat, de azt a 8-as alapján sejtem, hogy minõségi és tervezési problémák nem valószínûek.

A Sturmeyket váltókarral + szerelékkel + lánckerékkel együtt adják, csak kerékbe kell fûzni, és kész. Shimano Nexus 7-em volt, az nem teccett, mert nem volt sima a hajtás, ráadásul direkt fokozata se volt. A Shimanókhoz (és a Sramokhoz) külön kell vásárolni váltókart + szereléket + lánckereket (ebikén megtalálod). Ötsebességesben még megpróbálkozhatsz az ebay-rõl egy használt Sram/Sachs P5-tel (a német ebay rogyásig tele van velük, és ezek használtan is megbízható cuccok ám), ez a legolcsóbb megoldás, de külön kell megvásárolgatnod a szereléket meg a váltókart szintén ebay-en.

#1305
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
Sziasztok van nekem egy Sachs s7-esem amibe megadta magát a hajtásoldali nagy golyos koszoru meg az agyházban lévö müanyag gyürü is egy kicsit megviselt esetleg valakinek tip honnan tudok beszerezni hozzá alkatrészt akár használt de jó állapotu is szoba jöhet.
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#1306
hermfer

hermfer

    vendég

  • fórumtag
  • 110 hozzászólás
Sziasztok, ismerõsöm venne egy használt bringát, amiben egy 8 sebességes nexus van, mire érdemes figyelni a vásárláskor, milyen hibái lehetnek ami helyben kiszúrható?

#1307
SikiMano

SikiMano

    vendég

  • fórumtag
  • 208 hozzászólás

Nemrég mentem ilyennel. A sebesség növekedésével vált egyre nehezebb fokozatba, mikor vált, sípol egyet. Kb. 30-35 km/h fölött kikapcsolja a "hajtást", üresen forog a hajtókar elõre. Aksi nem kell bele, valahogy megtermeli magának az áramot. Állítási lehetõség nincs semmi.

Ez egy sima Nexus 3-as agyváltó, amit a láncvédõnél található doboz vezérel. A keréken van egy mágnes, mint a kilométer óránál, az adja az impulzusokat. Nem termeli meg az áramot, ha jól emlékszem 4 db ceruza elemmel mûködik és egy kis motor helyettesíti a váltókart. Tavaly javítottam egyet, benne felejtették az elemeket és a sav szétmarta az elem érintkezõit, más probléma nem volt vele.
Siki

#1308
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás

Sziasztok!
SENATOR AUTOMATA SEBVÁLTÓS 26-OS NÕI KERÉKPÁR!!!!!
Valami információt , gyakorlati tapasztalatot szeretnék errõl a váltóról. A neten csak újabb verziókat találok. Milyen aksi kell bele? Van bármilyen állítási lehetõség? Ilyesmi mint fitnes, sport stb.
Köszi a válaszokat!

Nemrég mentem ilyennel. A sebesség növekedésével vált egyre nehezebb fokozatba, mikor vált, sípol egyet. Kb. 30-35 km/h fölött kikapcsolja a "hajtást", üresen forog a hajtókar elõre. Aksi nem kell bele, valahogy megtermeli magának az áramot. Állítási lehetõség nincs semmi.
Marci

#1309
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Sziasztok.

A montim jövõre valszeg kap egy 11-es alfine szettet, de egyelõre a bátyámnak segítenék egy városi/országúti bringát összerakni.

Sima vékonykerekû lesz országúti alappal, de a dombok miatt ahol lakik (Pannonhalma), váltóra lenne szüksége, ami az én szememben csakis a hátsó agyban elképzelhetõ. Tudnátok ajánlani valami itthon beszerezhetõ, bevált típust? Országúti fék lesz rajta, tehát nem kell dobfék, görgõsfék, vagy tárcsafék elõkészítés. A papucstávolság az jó, ha 130 mm, vagy kisebb.

Ami a sebességeket illeti, talán 5 sebesség elég lenne, de a 8-at elsõre túlzásnak tartom. (elég csak belegondolonom, hogy én is azért nyomok szinteket simán 42/18-al). Nem tudom mennyire strapabírók ezek a szerkezetek, ill. milyen szerelék kell hozzájuk.

Ebike-ot nézegettem, nexusok ill. Sturmey Archer-ek jöhetnek számításba, de nem nagyon ismerem õket.

#1310
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 hozzászólás
Ja, és a régi Pentasportnál nincsen klikkbox, ott kicsi biciklilánc-szerû láncok mennek be a tengelybe kétoldalt.

#1311
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 hozzászólás

kösz a segítséget, bíztam benne, hogy valahogy megoldható, hogy mind az 5 sebességfokozatot tudjam vele használni egy bowdennel, de ezek szerint nem igazán fog menni, ha meg csak 3-at használok ahhoz nehéz, hiszen majd 400g köztük a különbség, amit fölöslegesen cipelek.


De nem kell feltétlenül csak 3-at használni, lehet két váltókarral mind az ötöt is, ahogy kboross kolléga mondta. Úgy kell elképzelni, hogy a jobb bovden egy sima hármas agyváltó, a bal pedig egy "felezõ", amivel mind a három fokozat "felezhetõ", ez összesen 6 lenne, de mivel a középsõ fokozat 1:1-es áttétel, az "felezve" is 1:1-es lesz, így valójában csak 5 féle áttétel érhetõ el. Egyébként az ebay-en lehet kapni kétbovdenes váltókart is, itt van például minnyárt egy új:

Pentasport Schalter 5-Gang Sachs zweizügig neu ovp | eBay

#1312
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 hozzászólás

Konektornak!!

Nekem 8-as nexusom van. A nuvinci 360-as mennyire fedi le ezt agyváltót? Értem úgy, hogy 1-esben mondjuk feltekerek a 10%-os emelkedõn, 8-asban pedig kitekerem az 50et. A nuvincivel pl feltekerek a 14%-os emelkedõn és tudok menni vele vagy 60-at? Van valami diagramm ami ezt kimutatja, hogy hány sebességes "hagyományos" agyváltót tud kiváltani. Természetesen ugyanakkora fogszámú lánckerékkel és lánctányérral.


A Shimano áttételezése 0,53-tól 1,61-ig megy, a NuVincié pedog 0,5-tõl 1,8-ig. Ez azt jelenti, hogy ugyanakkora lánckerekekkel a legrövidebb fokozatuk kábé ugyanaz, a leghosszabb pedig a NuVincinél bõ egy fokozatnyival hosszabb, mint a Nexusnál. Más szóval: ugyanakkora emelkedõn tucc vele föltekerni, de valamivel nagyobb végsebességet érhecc el vele :)

#1313
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Konektornak!!

Nekem 8-as nexusom van. A nuvinci 360-as mennyire fedi le ezt agyváltót? Értem úgy, hogy 1-esben mondjuk feltekerek a 10%-os emelkedõn, 8-asban pedig kitekerem az 50et. A nuvincivel pl feltekerek a 14%-os emelkedõn és tudok menni vele vagy 60-at? Van valami diagramm ami ezt kimutatja, hogy hány sebességes "hagyományos" agyváltót tud kiváltani. Természetesen ugyanakkora fogszámú lánckerékkel és lánctányérral.

Nuvinci 360 nevében a 360 a 360%-os áttételtartományt jelenti.


A sebesség mindent megold.

 


#1314
juhe83

juhe83

    vendég

  • fórumtag
  • 12 hozzászólás
Konektornak!!

Nekem 8-as nexusom van. A nuvinci 360-as mennyire fedi le ezt agyváltót? Értem úgy, hogy 1-esben mondjuk feltekerek a 10%-os emelkedõn, 8-asban pedig kitekerem az 50et. A nuvincivel pl feltekerek a 14%-os emelkedõn és tudok menni vele vagy 60-at? Van valami diagramm ami ezt kimutatja, hogy hány sebességes "hagyományos" agyváltót tud kiváltani. Természetesen ugyanakkora fogszámú lánckerékkel és lánctányérral.

#1315
dahla

dahla

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
kösz a segítséget, bíztam benne, hogy valahogy megoldható, hogy mind az 5 sebességfokozatot tudjam vele használni egy bowdennel, de ezek szerint nem igazán fog menni, ha meg csak 3-at használok ahhoz nehéz, hiszen majd 400g köztük a különbség, amit fölöslegesen cipelek.

#1316
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

hello, egy kis segítségre lenne szükségem
találtam otthon egy sachs agyváltót, amirõl eddig azt hittem 3 sebességes, de a formája sehogy sem elékeztetett rá, így kiderült, hogy egy régebbi sachs torpedo pentasport. mennyire egyezik ez mechanikailag a sram p5-el? tudom hogy ugyanaz a gyártó, a kérdés igazából a váltókar, meg a clickbox, hogy mûködne-e ezzel is vagy mindenképp csak az eredetivel? kicsit drága így csak kipróbálni nem akarom megvenni. anélkül meg marad 3sebességesnek, mert ahhoz van alkatrészem, csak ez így "pazarlás" és fölösleges súly.

A pentasport:
Sachs Pentasport Fnfgang, Modell H5111 Schaltungsnabe
és ebben a P5:
http://www.sram.com/...TM_GHS_E_99.pdf
Szerintem ugyanaz a mechanika, a P5-nél kiváltották a két húzórudat a click-box-tolórúd-tolócsõ kombóval, amit aztán a S7-nél is használtak.
Nem tudod kiváltani, két, különbözõ hosszúságú húzórúd, és két bowdenes váltókar kell hozzá. Esetleg két független váltókarral, próbálkozásokkal belõve a váltások intervallumát. Az egyik 2, a másik 3 fokozatot vezérel.

You can never have "enough" bikes.


#1317
dahla

dahla

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
csak mind2 bowden ugyanahhoz a tengelyhez kapcsolódik, és ebbõl következtettem, hogy a pontosabb pozicionálás miatt lehet ez, amit késõbb kiküszöböltek egy jóval pontosabb mechanizmussal. de ez csak feltételezés... majd keresek robbantott ábrákat

#1318
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

hello, egy kis segítségre lenne szükségem
találtam otthon egy sachs agyváltót, amirõl eddig azt hittem 3 sebességes, de a formája sehogy sem elékeztetett rá, így kiderült, hogy egy régebbi sachs torpedo pentasport. mennyire egyezik ez mechanikailag a sram p5-el? tudom hogy ugyanaz a gyártó, a kérdés igazából a váltókar, meg a clickbox, hogy mûködne-e ezzel is vagy mindenképp csak az eredetivel? kicsit drága így csak kipróbálni nem akarom megvenni. anélkül meg marad 3sebességesnek, mert ahhoz van alkatrészem, csak ez így "pazarlás" és fölösleges súly.


Pont ismerem ezt a típust. A jobb és baloldalán is csatlakozik hozzá bovden, nem olyan, mint a mai váltók.


A sebesség mindent megold.

 


#1319
dahla

dahla

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
hello, egy kis segítségre lenne szükségem
találtam otthon egy sachs agyváltót, amirõl eddig azt hittem 3 sebességes, de a formája sehogy sem elékeztetett rá, így kiderült, hogy egy régebbi sachs torpedo pentasport. mennyire egyezik ez mechanikailag a sram p5-el? tudom hogy ugyanaz a gyártó, a kérdés igazából a váltókar, meg a clickbox, hogy mûködne-e ezzel is vagy mindenképp csak az eredetivel? kicsit drága így csak kipróbálni nem akarom megvenni. anélkül meg marad 3sebességesnek, mert ahhoz van alkatrészem, csak ez így "pazarlás" és fölösleges súly.

#1320
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 hozzászólás

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata ezekrõl az agyváltókról?

NuVinci Váltás | Váltó | Agyváltó | Kerékpár Webshop

Köszi!


Egy kört mentem vele. NAGYON DISZNÓ! Ha nem lennék elégedett a mostani Sturmey-Archer XRF-8-ammal, akkor tuti, hogy ilyet vennék. Monnyuk nagy és dögnehéz, de kit érdekel. Láccik, hogy ez lesz az agyváltó jövõje, szerintem pár év múlva már kijönnek a rendes agyváltó-méretû és árú darabok, még pár év múlva meg a Rohloff kivételével eltûnnek a >5 fokozatú bolygómûves agyváltók. Szerintem :)

Az egy kör alapján, amit mentem vele, ez nem látható persze, de specifikáció alapján erõs és strapabíró. Mindemellett az amerikai ebay-en már 350-360 dollárért vehetõ újonnan (a 8-sebességes Alfine kb. 220-250$, a 11 sebességes pedig >500$, ráadásul szerelék nélkül, a Nuvinci pedig szerelékkel együtt!) Melyik állat az, amelyik ezek után Alfine-t vásárol?

Másfelõl viszont "csak" 35%-kal nagyobb az áttételtartománya, mint a Sturmey S80-nak, viszont 2,5x annyiba kerül, 3x olyan nehéz, béepített fékkel nem rendelhetõ, és ha netántán valami baja lesz, akkor csak rettegve merek belegondolni a javításába, míg a Sturmeyt 15 perc alatt szabványos szerszámokkal röhögve elemeire borítom, másik 15 perc alatt meg fullra összerakom, és alkatrész is van hozzá szarásig. Szóval kinek a pap :))