Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Agyváltók

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2484 hozzászólás a témában

#261
bodispali

bodispali

    vendég

  • fórumtag
  • 64 hozzászólás

Ridelife mester!

 

nem tudom, hogy ezt láttad-e már a vaterán? Ha jól emlékszem, neked volt valami bordásszíjas projekted.

más: az s7-tel eltöltött boldog kilóméterek (mondjuk ugy kb 7000), meg a téli sózás megtették hatásukat, már ami az agy bizonyos alkatrészeit érinti. Úgy tudom, hogy neked van valami donor s7-ed.

Van egy fél shimano agyváltóm, szerintem csaphatnánk valami boltot. mit szólsz?
 



#262
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

sachs dreigang igaz nem a 415-os de mivel hasznalni akarom jobb is hogy modernebb.

DSC03076_zps1431fe70.jpg

 

belulrol:

DSC03071_zpsb638ee97.jpg

 

es egy erdekesseg:

DSC03075_zps269cab63.jpg

vilag egyik elso sorozatgyartasu lancvaltoja.jo 50 evvel az agyvaltok elterjedese utan.

 

a heten meg lesz egy kulonlegesseg igaz az sem agyvalto.


ridelife módosította - 2014. május 21. - 11:28

  • kboross@t-online.hu kedveli ezt

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#263
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

kuplungal felfele az az hogy az elvekonyodo resz mutat felfele? gondolom igen de jobb biztosra menni.

 

most elovettem egy donor agyat ami szet van szedve.

a tolohuvelyt ugy latom sehogy sem tudna visszatolni a mechanika tehat a napkerekek kornyeke a hibas.


ridelife módosította - 2014. május 16. - 15:32

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#264
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

pedig mast nem tudok elkepzelni ami vissza tudna nyomni a tolorudat.

vagy a jobb vagy a bal oldali kuplung tud ilyen csinalni.bar a jobb oldalt nem is lehet rosszul osszerakni.

ha eredmenyre jutsz oszd meg kerlek.

Vegyük át együtt:

A tengelyt a klikkbox oldalon satuba fogva először a nagy napkerék, deflektorral (vagy kuplunggal) felfelé, aztán a középső ugyanígy, végül a kicsi napkerék a bevágásokkal lefelé. Azán rugó, csoportkerék, stb...

Nem ?


kboross@t-online.hu módosította - 2014. május 16. - 15:10

You can never have "enough" bikes.


#265
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

pedig mast nem tudok elkepzelni ami vissza tudna nyomni a tolorudat.

vagy a jobb vagy a bal oldali kuplung tud ilyen csinalni.bar a jobb oldalt nem is lehet rosszul osszerakni.

ha eredmenyre jutsz oszd meg kerlek.

 

 


regi/hibas agyvaltokat veszek.


#266
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

en inkabb a napkerekek forditott allasara gyanakszom.akkor tudok elkepzelni ilyen hibat.

Neeem. Akkorát nem hibázok... Adja magát eléggé, mit hogyan.

Mindenesetre arra jó ez a szivatós hiba, hogy már rendesen memorizáltam az agy belsejét :D...


You can never have "enough" bikes.


#267
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

en inkabb a napkerekek forditott allasara gyanakszom.akkor tudok elkepzelni ilyen hibat.


regi/hibas agyvaltokat veszek.


#268
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

igen nekem ugy tunik hogy ez az az orbit.

a problema ott kezdodik hogy a konusz es a napkerek egy egyseget kepez ezert meg csak cserelni sem tudom sima konuszra es kontranyara.

a legjobb lenne meg tudnam mozditani a fekoldali konuszt es akkor a jobb oldali konusz loctite-al megkinalva bikaul rahuzom a tengelyvallra.

eddig csak csavarlazitoval mentem ra de lassan eloveszem a szurolangot.ez szokott mukodni.

 

a dreigang-nak elso ranezesre semmi baja a kontrakaron kivul.tehat az eros fekezes valthatott ki ekkora csomatekot.talan elotte meg odabaszhattak a kontrakart.

de most mar valt is, fekez is.

de fura hogy nem a kerek blokkolt le es nem a lancvilla hajlott el.

Az újabb Duomatic-nak és az Automatic-nak ugyanilyen a kónusz-napkerék egysége, de persze nem ez a fő gondod...

Nekem pedig most az a gondom, hogy egy Sachs Super7 patikatisztasággal, hibátlanul (?) összeszerelve nem működik. 6 és 7 fokozatot nem veszi, és forgatás közben is emelgeti a tolórudat.

A tengely is szét tudtam bontani, lehet, hogy a két csúszóblokkot megcseréltem ??? Ez az egy gyanúm van.

Szerinted mi lehet a hiba ?


You can never have "enough" bikes.


#269
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

igen nekem ugy tunik hogy ez az az orbit.

a problema ott kezdodik hogy a konusz es a napkerek egy egyseget kepez ezert meg csak cserelni sem tudom sima konuszra es kontranyara.

a legjobb lenne meg tudnam mozditani a fekoldali konuszt es akkor a jobb oldali konusz loctite-al megkinalva bikaul rahuzom a tengelyvallra.

eddig csak csavarlazitoval mentem ra de lassan eloveszem a szurolangot.ez szokott mukodni.

 

a dreigang-nak elso ranezesre semmi baja a kontrakaron kivul.tehat az eros fekezes valthatott ki ekkora csomatekot.talan elotte meg odabaszhattak a kontrakart.

de most mar valt is, fekez is.

de fura hogy nem a kerek blokkolt le es nem a lancvilla hajlott el.


regi/hibas agyvaltokat veszek.


#270
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

szep lett.a valtokarja meg egeszen kulonleges.

jo hatassal vagy Bertara!

 

nallam most eleg nagy a pangas sajnos.pedig pont jo butykolos ido van.

heten hoztak egy dobfekes orbitot aminek ugy meghuztak a fek oldali konuszat hogy mar az anya nyalodik de meg sem moccan.

hajtas oldali elvileg fix oldalrol megbontottam.valoszinu mar elottem is innen bontottak szet mert siman kezzel letekerheto volt a konusz.

valamit ki kell talaljak a lekontrazasara.

 

ez meg ma jott:

DSC03069_zps729817d0.jpg

 

a kontra kar a bilincset felig eltepte majd kifordult es visszahajlott a tengely melle.

elkepzelni nem tudom hogy hogy nem a kerek csuszott meg.

Ez a fajta Orbit ? Tehát lecsavarható a fix kónusz ?

https://plus.google....3873?banner=pwa

Hasonló problémával már én is találkoztam, nem próbáltam ki, de azt gondoltam ki, hogy csavarlazítós áztatás után beteszem a fagyasztóba, aztán a kónuszt óvatosan melegítve lelazítani. Vajon működhet ?

A dreigang-nál gondolom a hajtás részben állhatott be hiba, és így a tengelyhez viszonyítva az egész szerkezet el tudott fordulni. Mindenesetre szépen lezúzták...


kboross@t-online.hu módosította - 2014. május 15. - 12:34

You can never have "enough" bikes.


#271
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

szep lett.a valtokarja meg egeszen kulonleges.

jo hatassal vagy Bertara!

 

nallam most eleg nagy a pangas sajnos.pedig pont jo butykolos ido van.

heten hoztak egy dobfekes orbitot aminek ugy meghuztak a fek oldali konuszat hogy mar az anya nyalodik de meg sem moccan.

hajtas oldali elvileg fix oldalrol megbontottam.valoszinu mar elottem is innen bontottak szet mert siman kezzel letekerheto volt a konusz.

valamit ki kell talaljak a lekontrazasara.

 

ez meg ma jott:

DSC03069_zps729817d0.jpg

 

a kontra kar a bilincset felig eltepte majd kifordult es visszahajlott a tengely melle.

elkepzelni nem tudom hogy hogy nem a kerek csuszott meg.


regi/hibas agyvaltokat veszek.


#272
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Kész lettem Berthával:

katt.

Finom lett :)

Mondjuk ha valakinek lenne egy jobb állapotú STAR K-18 golyókosara, nagyot lendítene a tökéletesség felé... ;)

DSCN2021.JPG


kboross@t-online.hu módosította - 2014. május 12. - 22:43

You can never have "enough" bikes.


#273
dubitoergosum

dubitoergosum

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás

Sziasztok!

 

 Igyekeztem elolvasni az erre vonatkozó hsz-okat a topikban, de azért akad pár kérdésem.

Láncváltós biciklim van, felhasználási terület városi nyúzás(télen is), és csomagos túrázás.

Kicsit elegem lett a láncváltóból, a folyamatos karbantartásigénytől. Természetesen én is egy Rohloffos gépet szeretnék leginkább, de ez jelenleg nem reális. Szóval a kérdésem, hogy egy Alfine 8, vagy Alfine 11-es agyváltó mennyire jó választás a láncváltó helyett?

 

Ami fontos:

-mennyire tartós?

-milyen a hatásfoka? (láncváltóhoz képest mennyire fogom megutálni?)

 

 A 11-esről olvastam mindenféle rosszakat, de azt is, hogy idővel változtattak a belső mechanikán.

Ha 11-est vennék, akkor a gép megy túrára is, ha 8-ast, akkor hosszú távon város, és akkor idővel egy másik gép is lesz túrára. (láncváltós, vagy Rohloffos)

 

Ugyebár csomaggal hegynek biztos kapna nem kevés terhelést(no meg kérdés, hogy én hogy bírom ilyen áttételekkel), és városban is szeretek ész nélkül gyorsítani. (...hogy aztán ismét fékezzek, és illedelmes lehessek, és kezdhessem előről, mindezt kifulladásig :) ) Egy jó csótány jellegű(kopott, de műszakilag jó) grafitszürke Giant Expedition gép lenne átalakítva. A gond az, hogy ejtőpapucsos a váz, és ha lehet nem akarok láncfeszítőt. Van olyan szervíz/vázkészítő aki vállal átalakítást csúszópapucsosra? Netán bonthatóvá teszi a villát szíjhajtáshoz is?

 

A segítséget előre is köszönöm!

 

Szia!

 

Városba a 7-es Shimano is (bőven) elég, 244%-ot fed át, én ilyennel járok Budán. 20-30 ezer közötti áron lehet beszerezni használtan és szerintem nagyon jó minőségű cucc (nameg ami a mániám: kevesebb a kilógó alkatrész :) ), ridelife kolléga talán be tud arról számolni, hogy milye gyakran visznek hozzá ilyet szervizeltetni.



#274
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Itt vannak a szétbontáskor készült fotók.

Elképesztő, hogy mennyire szép állapotban van a belseje. Azt hiszem, ilyen híg olajat még sosem láttam öreg, szétbontott agyváltóban, sőt ilyen öreg cuccom sem volt még...

Hamarosan megpucolom, és össze is szerelem !


You can never have "enough" bikes.


#275
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

uj tengelyt gyartani hozza nem lenne tul nehez.illetve nem nehezebb mint egy ilyen adaptert a szijtarcsahoz.

mas kerdes hogy a vazba hogyan ferne el a szelesebb agy.plusz a tolorudak hosszat is novelni kene.

 

bertahoz gratulalok.remelem lesz boncolas is :P.

kalandos volt hosszajutni?

Kövér Bertára rég' bukok, a tavaly óta kerülgetett piaci kofa nem jött össze, viszont tegnap egy lomisnál láttam fejen állva egy öreg Steyr-ben...

Képzelheted, mire rávettem a főnököt, hogy kiszerelhessem  levetkőztethessem és magamévá tehessem... :P

Persze hogy belenézünk !


kboross@t-online.hu módosította - 2014. április 30. - 11:12

You can never have "enough" bikes.


#276
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

uj tengelyt gyartani hozza nem lenne tul nehez.illetve nem nehezebb mint egy ilyen adaptert a szijtarcsahoz.

mas kerdes hogy a vazba hogyan ferne el a szelesebb agy.plusz a tolorudak hosszat is novelni kene.

 

bertahoz gratulalok.remelem lesz boncolas is :P.

kalandos volt hosszajutni?


regi/hibas agyvaltokat veszek.


#277
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Sikerült hozzájutnom egy komplett szett  Sachs Mod. 53-hoz !!!

Képek hamarosan.


You can never have "enough" bikes.


#278
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Fnykp-0448_zpsiwbptiuy.jpg

 

 

par napja ezzel a keppel fordultak hozzam segitsegert.

szerintem ebbol igy az eletben nem lesz hasznalhato agyvalto.

kar mert kepek alapjan szep munka.

Ha a szíjtárcsát kellően keskenyebbre veszik, jó is lehet, nem ?

Vagy a szíj szélessége adott és nem lehet keskenyebb a tárcsa ?  Mert akkor tényleg halott ötlet... Hosszabb tengelyt nem igen tudnak hozzá gyártani.


You can never have "enough" bikes.


#279
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

Fnykp-0448_zpsiwbptiuy.jpg

 

 

par napja ezzel a keppel fordultak hozzam segitsegert.

szerintem ebbol igy az eletben nem lesz hasznalhato agyvalto.

kar mert kepek alapjan szep munka.


regi/hibas agyvaltokat veszek.


#280
scarbantia

scarbantia

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás
...

A 11-es Alfineról én sem olvastam jókat, nem mellesleg kb duplája az ára mint a 8-as. Megfelelő áttétel választással szerintem a 8as is elég lesz.

Itt lehet összehasonlítani bármilyen láncváltós és agyváltós rendszert, áttétel alapján is: http://gear-calculator.com/# ezzel elég jól ki lehet találni mekkora lánckereket vegyél hozzá előre/hátra.

...

 

Köszönöm a tapasztalataidat! A linkelt oldal nagyon hasznos! Ha találok jó árban Alfine 11-est, akkor az lesz, ha nem, akkor 8-as.

 

...

 Az átalakítás szerintem elég komoly macera, főleg aluváznál, és nem feltétlen éri meg. Ebay-ről egy tárcsafékes, állítható ejtőpapucs, amilyet én is szerettem volna, 15-20 ezer forint, erre jön még rá a munkadíj.

...

Én nem tanácsolnám a váz átalakítását, mivel elég drága, nem biztos, hogy sikerül, illetve, hacsak nem költesz az újrafestésre, nagyban csökkenti a váz értékét (a hegesztett váz látványának van egy előnye, hogy sokkal kisebb eséllyel szemeli ki tolvaj). Ha elfogadható számodra egy félmegoldás, akkor ott a láncfeszítő, egyébként pedig marad a váz vagy a teljes bringa cseréje. 

 

Neked is köszönöm az infókat! Egyelőre láncfeszítő lesz. Szíjashoz vázat úgy se kapok olcsón, főleg olyat ami tetszene is. Ha már át kell alakítani, akkor majd papucsot is cseréltetek, állítható ejtőpapucsosra.

 

Láttam Alfine 11-est csúszópapucsos vázban, tárcsafékkel. Ezt hogy lehet összehozni? Nem igazán értem.