Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Agyváltók

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2484 hozzászólás a témában

#281
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

mint emlitettem amit irtam sajat tapasztalat nem a netrol halaszott okossagok.konkretan a kezemben volt a szetszedett valto koztuk a torott is.

a neten levo tapasztalatok csak egybeesnek az enyemmel.rideyourbike.com

 

egy szerkezet meg ne csak attol legyen jo hogy ha babusgatjak. az nem nagy cucc.kalasnyikov (beke poraira) peldajat mindneki ismeri.

mennyivel jobb egy olyan valto ami toleralja a felhasznalo altal elkovetett hibakat.

 

szerintem az is szempont hogy a potalkatreszek mennyibe kerulnek.nexushoz egy tengely egyseg ara annyi mint egy hasznalt n7, s7.

es ezeket (+technikai parametereket) osszegezve szoktam inkabb a sramot ajanlani a shimanoval szemben.

ha nem lennek ennyire szigoru biztos ajanlanam a shimanot is.

 

a kiallo boxnak is van elonye a shimano megoldasahoz kepest.

ha sokat szereltel nexust akkor te is talalkoztal olyannal ahol a bovden csevelo "bealt" a portol es (foleg visszavaltasnal) nem a jo helyre alt be.

de kit milyen mernoki megoldas fogott meg jobban.mindegyiknek van elonye hatranya.

 

de ez egy forum.a hozzaszolasok egyike sem szentiras.mindeki olyan valtot vesz-hasznal-szeret amilyet jonak lat.


ridelife módosította - 2014. április 19. - 10:55

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#282
fkaroly

fkaroly

    újonc

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás

aprohirdetesekbol vonsz le kovetkezteteseket? f&s, sachs vagy sram valtókat nagyon is szeretem, SA agyak egy részét is, nem állok ki csak egy név mellett, mondom nekem azzal volt gond, hogy irjátok, hogy ugyan nincs tapasztalatotok egy bizonyos tipusrol, de azért leirjatok mégis a tapasztalatotokat, a neten ezt meg azt olvastam, szar, rossz, törik... Akkor linkeld be, hol olvastad, egyaltalan ki irta azt, és egyaltalan mitol van az, hogy egy agy sérül, vajon szerelte e olyan valaki, aki egyébként még sose elötte, vajon betartottak e a karbantartasi periodust. Nem hasraütésszeruen mondom, hanem azért, mert volt dolgom velük, és nem a neten mondta ki roluk a halálos itéletet valami balfék, amit aztán itt tovább adtok. Bikemagon van egy leiras/értékelés, 'teszteli' a hulyegyerek a valtot. Nincs jol beallitva, de azert tolja neki. Szereli neki szerviz meg a mittudomenki, de szetesik a valto. Ezek attol esnek szet, hogy nincsenek jol osszerakva. De majd összekopik, hatha akkor jo lesz. A 3-400 euros valto. Na ezeket pécéztem ki, meg az ilyen hozzaszolasokat, ezek zavarnak csak.

 

http://www.testbike..../shimano-alfine

 

Ha egyszerusegre vagysz, akkor felejtsd el az alfineoket meg roloffot, hisz azért ezek nem egyszeru cuccok, foleg hogy utobbinak olyan szerszamai vannak, amik altalaban nem talalhatok meg akarmilyen szervizben (de megkockáztatom, nexus vagy alfine szerszám sincs sehol, tisztelet a pár kivételnek), tovabba a roloff agyat nem mi szereljuk, hanem a gyarban muszerek és hozzaertök. Nem értem,mitöl egyszerübb egy s7 egy n7 -hez képest, egyszeruen más elvek érvényesülnek, és hogy melyik jobb, az szubjektiv, csak egy agyváltóforumon azért mondani kell valamit. Csak egy példa, és bele is lehet kötni, mert szubjektiv a dolog, s7 clickbox, vagy n7 casette joint, egyik kiáll, másik nem. Neki az tetszik, neki meg amaz, de azért mégiscsak kiáll az a rohadt clickbox, pedig a váltó egy isten.

Boross kolega es Frenki sram-ra eskuszik.en is.

Choma-nak a sturmey tetszik.

azert mert Te a shimanot preferalod meg nem irunk le.te se tegyel igy.

az eddigi velemenyem es gondolom masoke is sajat tapasztalatbol adodnak.

nallam pl tobb torott shimano jart eddig mint sram.

rendszeresen nezem az aprokat is es tobb hibas shimanot hirdetnek mint sramot.

 

plusz egyetemen azt sulykoljak belenk hogy az egyszerubb jobb.ebben is a shimano marad alul.

technikai parameterek sem a shimanonak kedveznek.



#283
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

azt olvastam hogy a 9es egy zsakutca.nagyon sok vele a baj.szemelyes tapasztalata vele Frenkinek van aki szinten szidta.

a 8asrol mar volt itt szo regebben.nagyon uj dolog eppen ezert alig van vele tapasztalat.

szamok alapjan visszalepes az s7 hez kepest.


regi/hibas agyvaltokat veszek.


#284
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás

sokat vaciláltam anno én is a sram és a shimano közt, aztán végül ez lett.

ha tönkremenne az alfine, lehet kipróbálok egy sram agyváltót is.

viszont ha jól látom az új már nem tárcsafékes..

 

arról olvastatok valamit, hogy a sram hogy-hogy a 9sebesség után most visszatért a 8hoz? megbízhatóbb ez az új 8sebességes?



#285
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

Boross kolega es Frenki sram-ra eskuszik.en is.

Choma-nak a sturmey tetszik.

azert mert Te a shimanot preferalod meg nem irunk le.te se tegyel igy.

az eddigi velemenyem es gondolom masoke is sajat tapasztalatbol adodnak.

nallam pl tobb torott shimano jart eddig mint sram.

rendszeresen nezem az aprokat is es tobb hibas shimanot hirdetnek mint sramot.

 

plusz egyetemen azt sulykoljak belenk hogy az egyszerubb jobb.ebben is a shimano marad alul.

technikai parameterek sem a shimanonak kedveznek.

 


regi/hibas agyvaltokat veszek.


#286
fkaroly

fkaroly

    újonc

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás

akkor ez valami nem selejtes nyolcas lehet, mert a kis, apró alkatrészeknek törniük kellene. iróniát félretéve, a nexusok és alfineok nem szarok, nem törnek ezek a finom szerkezetek, kár pár mondattal elintézni egy váltót zéró tapasztalat nélkül! szerintem nagyon is jól csapágyazottak, tartósak, csak hát oda kell figyelni pár dologra. A hiba mindig a nem megfelelő használat következménye. Én még nem láttam a váltással összefüggő törött alkatrészeket 3  7 és 8-as agyakban, pedig átment a kezem alatt min. 50-60 db az elmúlt 1 évben.  

 

http://bike.shimano....69830728103.pdf

 

ez alapján meg mi lehet az, ami nem győzi meg az embert? minden teljesen preciz és értelmes. Kicsit idegesitő, és nagyon félrevezető, hogy zsir váltókról itt megmondják a tutit. A hülyeség meg fénysebességgel terjed.

Én Alfine 8-ast használok (S500 typeB), több 10ezer km van benne. Évente minimum 1x olajcsere. A szerszám kb 1500Ft / 1liter ATF olaj szintén. Amíg az agy bírja, kb elég is lesz ez az olaj mennyiség :) Atomjaira még nem szedtem, de amíg nem lesz baja, nem is fogom. Hibátlanul működik, néha terepen is megyek vele, igaz a bringa jellegéből adódóan nem DH ösvényeken.

Terhelés alatt inkább csak figyelmetlenségből váltottam,de érezni hogy azért annyira ezt nem szereti. Elég 1 pillanatig ha nem teker az ember és akkor kell váltani, így egyből nem terhelés alatt váltasz vele. Én nem bántam meg a vásárlását, szerintem már meg is spóroltam vele a kazettacseréken az árát. Kicsit nehezebb lesz a bringa hátulja, de meg lehet szokni- meg amúgy sem ugrabugrálni vannak ezek az agyak.

 

A 11-es Alfineról én sem olvastam jókat, nem mellesleg kb duplája az ára mint a 8-as. Megfelelő áttétel választással szerintem a 8as is elég lesz.

Itt lehet összehasonlítani bármilyen láncváltós és agyváltós rendszert, áttétel alapján is: http://gear-calculator.com/# ezzel elég jól ki lehet találni mekkora lánckereket vegyél hozzá előre/hátra.

 

A hajtás hatásfoka lehet pár %-al alacsonyabb,mint a láncváltós rendszer, de rendszeres karbantartással azért ennek sem horribilis az ellenállása.



#287
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás

Én Alfine 8-ast használok (S500 typeB), több 10ezer km van benne. Évente minimum 1x olajcsere. A szerszám kb 1500Ft / 1liter ATF olaj szintén. Amíg az agy bírja, kb elég is lesz ez az olaj mennyiség :) Atomjaira még nem szedtem, de amíg nem lesz baja, nem is fogom. Hibátlanul működik, néha terepen is megyek vele, igaz a bringa jellegéből adódóan nem DH ösvényeken.

Terhelés alatt inkább csak figyelmetlenségből váltottam,de érezni hogy azért annyira ezt nem szereti. Elég 1 pillanatig ha nem teker az ember és akkor kell váltani, így egyből nem terhelés alatt váltasz vele. Én nem bántam meg a vásárlását, szerintem már meg is spóroltam vele a kazettacseréken az árát. Kicsit nehezebb lesz a bringa hátulja, de meg lehet szokni- meg amúgy sem ugrabugrálni vannak ezek az agyak.

 

A 11-es Alfineról én sem olvastam jókat, nem mellesleg kb duplája az ára mint a 8-as. Megfelelő áttétel választással szerintem a 8as is elég lesz.

Itt lehet összehasonlítani bármilyen láncváltós és agyváltós rendszert, áttétel alapján is: http://gear-calculator.com/# ezzel elég jól ki lehet találni mekkora lánckereket vegyél hozzá előre/hátra.

 

A hajtás hatásfoka lehet pár %-al alacsonyabb,mint a láncváltós rendszer, de rendszeres karbantartással azért ennek sem horribilis az ellenállása.



#288
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

 A váznál milyen lehetőségeim vannak? Jelenleg ejtőpapucsos, aluváz. Gondolom ezt így csak láncfeszítővel lehet használni, meg excenteres középrésszel, de ahhoz megint speciális váz kell az átmérő miatt. Ha átalakíttatnám csúszópapucsosra, akkor milyenre érdemes? Van 120°-ban hátratolható, van hátulról nyitott, stb. Melyik miért jó/nem jó? Ami a legszimpatikusabb, az az adapterezett papucs, ahol egy ejtőpapucsot lehet tologatni, meg cserélhető is. Láttam Alfine váltót tárcsafékkel, csúszópapuccsal. Ezt hogy lehet megoldani, hogy a fék is passzoljon? Bár ez a kérdés jelenleg nem érint. Ha nem rontja el nagyon a vázat, akkor bonthatóvá is tenném a villát.

 Persze most egy darabig majd láncfeszítő lesz, de keresem a lehetőségeket.

 

Szia,

hasonló dilemmával küzdöttem én is (elegem lett a láncváltóból, és egy szíjhajtásos, agyváltós/pinionos gépre vágytam), csak nekem 26-os acélvázas monti volt a kiindulópont. Az átalakítás szerintem elég komoly macera, főleg aluváznál, és nem feltétlen éri meg. Ebay-ről egy tárcsafékes, állítható ejtőpapucs, amilyet én is szerettem volna, 15-20 ezer forint, erre jön még rá a munkadíj.

Ehhez képest a megoldás az lett, hogy szembe jött egy komplett „trekking” gép az apróban, amit megvettem. Alu váz, vízszintes papucs, igaz, váltót és tárcsaféket nem lehet rá felszerelni a későbbiekben, de nem is hiányzik. 7-es Nexus agyváltó van benne, és bár „mindkét irányba” kisebb áttételtartományt fed le, mint a láncváltó, ez nem okozott gondot, pedig minden nap felmászok vele a Ferenc-hegyre, és sietni is szoktam. Szeretem az egysebességes láncot, nem kell aggódnom amiatt, hogy fél év használat után már ugrani fog valamelyik sebességben. Az is szuper, hogy burkolt a lánc, azon túl, hogy az eső, kosz kevésbé hatja meg, én is felvehetek szövetnadrágot minden további nélkül. A tartósságról pár hónap után még nem tudok nyilatkozni, de a hatékonyságról igen. Az agydinamó és az agyváltó okozta veszteség elhanyagolható és egyáltalán nem zavaró. Nálam a bringaváltással az átlagsebesség kicsit visszaesett, de ez leginkább annak köszönhető, hogy jelenleg a magas kormánycsapágy és stucni miatt magasan van a kormány még a legalacsonyabb állásban is, és a merevvillás montihoz képest sokkal kevésbé sportos pozíció miatt kicsit urasabban hajtok.

Van persze gyenge pontja a bringának, de az nem az agyváltó, hanem a fék és a villa. 2 V-fék van rajta, ami jó, de lehet, visszaállíttatom a kontraféket hátul az egyszerűség jegyében. Elől kicsit más a helyzet, mert agydinamó, teleszkóp és 1.1/8-os, menetes csapágy és stucni van a bringában, így nem csak a villát, de mindent (agy, fejcsapágy, stucni, fék) cserélnem kellene, ha át szeretnék állni sportosabb geometriára és tárcsafékes merevvillára. Gyanítom, egy ilyen csere 2-3x annyiba kerülne a végén, mint maga a gép volt, így néha győzködöm magam, hogy a jelenlegi formájában is tökéletes számomra a gép arra, amire kell, azaz közlekedésre.

Én nem tanácsolnám a váz átalakítását, mivel elég drága, nem biztos, hogy sikerül, illetve, hacsak nem költesz az újrafestésre, nagyban csökkenti a váz értékét (a hegesztett váz látványának van egy előnye, hogy sokkal kisebb eséllyel szemeli ki tolvaj). Ha elfogadható számodra egy félmegoldás, akkor ott a láncfeszítő, egyébként pedig marad a váz vagy a teljes bringa cseréje. 



#289
scarbantia

scarbantia

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás

 A váznál milyen lehetőségeim vannak? Jelenleg ejtőpapucsos, aluváz. Gondolom ezt így csak láncfeszítővel lehet használni, meg excenteres középrésszel, de ahhoz megint speciális váz kell az átmérő miatt. Ha átalakíttatnám csúszópapucsosra, akkor milyenre érdemes? Van 120°-ban hátratolható, van hátulról nyitott, stb. Melyik miért jó/nem jó? Ami a legszimpatikusabb, az az adapterezett papucs, ahol egy ejtőpapucsot lehet tologatni, meg cserélhető is. Láttam Alfine váltót tárcsafékkel, csúszópapuccsal. Ezt hogy lehet megoldani, hogy a fék is passzoljon? Bár ez a kérdés jelenleg nem érint. Ha nem rontja el nagyon a vázat, akkor bonthatóvá is tenném a villát.

 Persze most egy darabig majd láncfeszítő lesz, de keresem a lehetőségeket.



#290
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
http://bike.shimano....-S.-type-..html

Erdes letolteni a doksit es a note reszbe beleolvasni.
Engem nem gyoztek meg.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#291
jfekete

jfekete

    vendég

  • fórumtag
  • 43 hozzászólás

Sziasztok!

 

 Igyekeztem elolvasni az erre vonatkozó hsz-okat a topikban, de azért akad pár kérdésem.

Láncváltós biciklim van, felhasználási terület városi nyúzás(télen is), és csomagos túrázás.

Kicsit elegem lett a láncváltóból, a folyamatos karbantartásigénytől. Természetesen én is egy Rohloffos gépet szeretnék leginkább, de ez jelenleg nem reális. Szóval a kérdésem, hogy egy Alfine 8, vagy Alfine 11-es agyváltó mennyire jó választás a láncváltó helyett?

 

Ami fontos:

-mennyire tartós?

-milyen a hatásfoka? (láncváltóhoz képest mennyire fogom megutálni?)

 

 A 11-esről olvastam mindenféle rosszakat, de azt is, hogy idővel változtattak a belső mechanikán.

Ha 11-est vennék, akkor a gép megy túrára is, ha 8-ast, akkor hosszú távon város, és akkor idővel egy másik gép is lesz túrára. (láncváltós, vagy Rohloffos)

 

Ugyebár csomaggal hegynek biztos kapna nem kevés terhelést(no meg kérdés, hogy én hogy bírom ilyen áttételekkel), és városban is szeretek ész nélkül gyorsítani. (...hogy aztán ismét fékezzek, és illedelmes lehessek, és kezdhessem előről, mindezt kifulladásig :) ) Egy jó csótány jellegű(kopott, de műszakilag jó) grafitszürke Giant Expedition gép lenne átalakítva. A gond az, hogy ejtőpapucsos a váz, és ha lehet nem akarok láncfeszítőt. Van olyan szervíz/vázkészítő aki vállal átalakítást csúszópapucsosra? Netán bonthatóvá teszi a villát szíjhajtáshoz is?

 

A segítséget előre is köszönöm!

Ridelife kolléga ugyan azt írja, hogy a 8-as és a 11-es is tele van kis biszbaszokkal, amik eltörhetnek váltáskor, de nekem úgy rémlik, hogy bizonyos 8-asok és az összes 11-es már tudja a terhelés alatti váltást (hogy műszakilag mi a titok, ne kérdezd). Pár éve kiveséztük ezt itt a fórumon, olvass vissza, ha van időd.

Amúgy nekem 7-es símanóm van, ami napi városi használatra több mint elég (ha nem mész gyakran hegyes-völgyes városrészre mint pl. Buda, akkor egy 3-as is megteszi). Én ezzel bármilyen túrát is simán bevállalnék - mondjuk a 90-es évek elején egy 5 sebességes Csepel Apollóval jártam be az országot, meg Itáliát az Alpkon keresztül, szóval ez nyilván szubjektív.



#292
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
8as sturmely egy hulladek.visszaolvasol irtam rola.kepeket is tettem fel.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#293
scarbantia

scarbantia

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás

Köszi a választ! A számszerű részével nagyjából képben vagyok, csak gyakorlati tapasztalatom nincsen.

Ez a SRAM s7 érdekes, bár az oldalsó clickbox nem valami szimpatikus. A 8 fokozatú Sturmey-Archerrel van esetleg valami tapasztalat?

Az 325%-os áttételtartományt tud.

 

Bár elég vegyes továbbra is a kép, de szerintem keresek egy 11-es Alfine-t használtan, és akkor az talán csomagos túrára is elég lesz.

Rohloff nem hiszem, hogy mostanában lesz, inkább egy másik láncváltós. De ha beválik a 11-es Alfine, akkor marad egy gép.

Az olajkenés is szimpatikusabb megoldás.



#294
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
Ott is lehet de mint emlitettem kontra oldalt gyarilag van keno nyilas.porvedot el kell forgatni.piktogram is jelzi.es akkor nem kell szereleket bontani.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#295
Tutti11

Tutti11

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Köszi!! Tehát nem a váltó gondja a hang,kenni a tolórúd helyén kell?? Más nyílás nincs rajta...Mennyi olaj kell bele??


Tutti11 módosította - 2014. április 13. - 23:22


#296
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
Uzemszeru viselkedes.kontra oldalt a porvedon lathato piktogram jelzi a kenes helyet.suru olaj meg is felel a celnak.

ridelife módosította - 2014. április 13. - 23:06

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#297
Tutti11

Tutti11

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Sziasztok!!

Vettem egy Shimano Nexus SG 3C41-es agyváltót(3 sebesség). Egy kemping bringába van benne,viszont a 3-ik fokozatban(tekerés közben) olyan "kerepelő" hangot ad.Ez normális,vagy érdemes lenne átnézetnem. A váltó amúgy tökéletesen működik,szépen veszi a sebességeket. A hangja zavar tekerés közben. 1,és 2-es fokozatban nem,csak a hármasban hallani igazán. Amúgy karbantartása,olajzása hogyan történik?? Mivel érdemes kezelni?

 

Előre is köszi a választ!!



#298
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

leirom a szerelesi tapasztalatom eztan a szaraz tenyeket mert sem a 8as sem a 11es shimanoval nincs (menet) tapasztalatom.

8as ugyan van itthon de nem hasznalom.parszor volt szetszedve a sajat muszaki kivancsisagom kielegitesere.

nagyon apro a vezerlese.tele kis rugokkal lemezekkel tarcsakkal.ha ezeket megerolteti az ember (terheles alatt valt) konnyen elkepszelheto hogy vege is a dalnak.

nezegetve azt a keves szerelesrol keszult kepet a 11esrol ott is elegge elaproztak a vezerlest.

ez persze nem jelent semmit, sajat velemeny nem szamoltam utana de van egy par kep neten ahol itt tortek el ezek az agyak.

 

es akor a szaraz tenyek.

11es shimano 409%-ot fed le a 8as pedig 307%-ot.tehat mig az elobbi eseteben 11es sebesseg 4szerese az 1.sebessegnek addig utobbi eseteben a 8.sebesseg "csak" 3szorosa az 1. sebessegnek.

elobbi 1665g utobbi 1750 de ezek nem hivatalos adatok csak netrol vadaszott.de elenyeszo a kulonbseg.

arakat nem tudom sosem vasaroltam ilyet boltban mert annyival olcsobb a hasznalt hogy nem eri meg a bolti.

 

szerintem ha mar valami (es nem rohloff) akkor alfine11.

a nexus8 a maga 307%-aval nem eri meg mert a sram s7 is tudja ezt az attetelt de sokkal olcsobban beszerezheto hasznaltan mint egy nexus.

 

tehat vagy alfine11 vagy (nexus8 helyett inkabb) sram s7.

 

en s7-et akkor vennem ha tudom hogy egy even belul ossze sporolom a penzt egy rohloffra addig meg nem vernem magam nagy koltekezesbe hanem gyujtenek.

 

mindezt mondom csupan a szamokat figyelembe veve.tapasztalatom mindossze az s7-el van de az nagyon pozitiv.

 

 

 


regi/hibas agyvaltokat veszek.


#299
scarbantia

scarbantia

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás

Sziasztok!

 

 Igyekeztem elolvasni az erre vonatkozó hsz-okat a topikban, de azért akad pár kérdésem.

Láncváltós biciklim van, felhasználási terület városi nyúzás(télen is), és csomagos túrázás.

Kicsit elegem lett a láncváltóból, a folyamatos karbantartásigénytől. Természetesen én is egy Rohloffos gépet szeretnék leginkább, de ez jelenleg nem reális. Szóval a kérdésem, hogy egy Alfine 8, vagy Alfine 11-es agyváltó mennyire jó választás a láncváltó helyett?

 

Ami fontos:

-mennyire tartós?

-milyen a hatásfoka? (láncváltóhoz képest mennyire fogom megutálni?)

 

 A 11-esről olvastam mindenféle rosszakat, de azt is, hogy idővel változtattak a belső mechanikán.

Ha 11-est vennék, akkor a gép megy túrára is, ha 8-ast, akkor hosszú távon város, és akkor idővel egy másik gép is lesz túrára. (láncváltós, vagy Rohloffos)

 

Ugyebár csomaggal hegynek biztos kapna nem kevés terhelést(no meg kérdés, hogy én hogy bírom ilyen áttételekkel), és városban is szeretek ész nélkül gyorsítani. (...hogy aztán ismét fékezzek, és illedelmes lehessek, és kezdhessem előről, mindezt kifulladásig :) ) Egy jó csótány jellegű(kopott, de műszakilag jó) grafitszürke Giant Expedition gép lenne átalakítva. A gond az, hogy ejtőpapucsos a váz, és ha lehet nem akarok láncfeszítőt. Van olyan szervíz/vázkészítő aki vállal átalakítást csúszópapucsosra? Netán bonthatóvá teszi a villát szíjhajtáshoz is?

 

A segítséget előre is köszönöm!



#300
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

a 8-as kart mar meggyogyitottam.megfurdettem es rehidrataltam.

 

nem shift mate fele megoldas lesz.sokkal elegansabb csak nagyon sok ido es eroforrast kell raszentelnem.

de le van irva/rajzolva minden mar csak rajtam mulik hogy megvalositom e.

 

egyenlore azon gondolkodom hogy a jobb kart lecserelem 7esre es felpattintom az outira.legalabb addig ne a polcon porosodjon.


regi/hibas agyvaltokat veszek.