Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Agyváltók

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2484 hozzászólás a témában

#1761
KETTLER ALURAD

KETTLER ALURAD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 hozzászólás

A gáz csak az, hogy az Elan 12 össz áttételtartománya mindössze 345%, azaz mindössze 38%-kal nagyobb, mint a Nexus 8-é. (Összehasonlításul: a Nexus 7 és a 8 között csaknem 60% a difi, de én például szinte egyáltalán nem éreztem). OK, ezt a 345%-ot másfélszer több áttétellel fogja be, ez tény. De szerintem 80-90 ezret ez nem ér meg. A Rohloff Speedhub 2x ennyibe kerül, és csak 2-vel több fokozata van, de ott 500-valahány % az össz áttételtartomány, na az már érezhetõ :)


Úgy jó két éve (talán az ebay-en) árult valaki 5 db. Elan12-est egyben, és itt agyaltunk lor-ral és a többiekkel, hogy érdemes volna-e megvenni hogy aztán szétdobjuk, - de aztán letettünk róla.
Talán 95-96-táján jelent meg ez a váltó, de valahogy elég hamar leálltak a gyártásával, és ez több mint gyanús... (Az akkori dokumentáció 339%-os áttételt adott meg).
Most láttam a Pepedál-nál, hogy föltették az új, SRAM I-MOTION 9-es agyat, aminek érdekes módon majdnem azonos az áttételi tartománya (340%), mint az ELAN-nak volt, a fokozatok is szépen követik egymást, (14%-kal kezd, majd végig 17%, és a legvégén újra 14%), és van belõle tárcsafékes, szabadonfutós és kontrás változat is, 60-66,000 Ft közötti áron.
Ez azért sokkal olcsóbb, mint a Speedhub, de ha a legolcsóbb 8 sebességes Nexus (307%) árát veszem alapul, akkor 29,000 Ft-ért ez (a leg)jobb ár/érték mutatójú agyváltó...

#1762
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 hozzászólás

Szia dome53!

Megkérdezhetnéd, hogy mit kér az Elan12-ért.
Láttam mostanában a piactéren egy egész jó nõi bringát ilyen váltóval, és csodálkoztam is, hogy nem vitték el azonnal 60-ért. (S7-essel ill. Nexus7-tel szerelt bringák - pl. KTM - 45-50-tõl kezdõdnek, és azért 12 sebesség mégiscsak több...)


A gáz csak az, hogy az Elan 12 össz áttételtartománya mindössze 345%, azaz mindössze 38%-kal nagyobb, mint a Nexus 8-é. (Összehasonlításul: a Nexus 7 és a 8 között csaknem 60% a difi, de én például szinte egyáltalán nem éreztem). OK, ezt a 345%-ot másfélszer több áttétellel fogja be, ez tény. De szerintem 80-90 ezret ez nem ér meg. A Rohloff Speedhub 2x ennyibe kerül, és csak 2-vel több fokozata van, de ott 500-valahány % az össz áttételtartomány, na az már érezhetõ :)

#1763
dome53

dome53

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Asszem 90körül, de ez zsírúj holmi, mindenestül...

#1764
KETTLER ALURAD

KETTLER ALURAD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 hozzászólás
Szia dome53!

Megkérdezhetnéd, hogy mit kér az Elan12-ért.
Láttam mostanában a piactéren egy egész jó nõi bringát ilyen váltóval, és csodálkoztam is, hogy nem vitték el azonnal 60-ért. (S7-essel ill. Nexus7-tel szerelt bringák - pl. KTM - 45-50-tõl kezdõdnek, és azért 12 sebesség mégiscsak több...)

#1765
dome53

dome53

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Sziasztok!

Néhány ismerõsömnek építettem-javítottam agyváltós bringát, csak hobbiból és belefutottam az alkatrészellátási bajokba. Eközben megtaláltam az embert, akinek több kiló alkatrésze, eladó 12 sebességes Elan-ja, dobfékes agy-szettjei, stb.
Pontos elérhetõséget nem tudok írni, telszámot meg nem szoktam kiadni, de valamikor megyek hozzá, szóval írjatok ha kell valami!

Többször olvastam, hogy S7-nél néhány tekerést kihagy alacsonyabb fokozatokban. Tudja valaki, hogy miért?

#1766
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 hozzászólás

Köszi a segítséget.
Amikor megvettem ezt a váltót a nagyobb fiam bringájába, (újonnan is olcsóbb volt, mint egy Nexus3-as), letöltöttem az elérhetõ beállítási dokumentumokat, és ez alapján kötöttem be a bowdent.
Most, hogy újra megnéztem, majd holnap ellenõrzöm a pontos beállítást, - de nekem úgy tûnik, hogy nem magában az agyban lehet a hiba, hanem a klickbox-ban.


Jajtélleg, a SRAM-okon még clickbox is van... Nöná, abban is lehet hiba.

#1767
KETTLER ALURAD

KETTLER ALURAD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 hozzászólás

A SRAM-okat belülrõl nem ismerem, csak a Shimano-kat, de nagyon gyanús, hogy belül nem kapcsol át a tengelykapcsoló, mert beakadt. Itt egy doksi, hogy hogy szedd szét:

http://www.sram.com/...anuals_1999.php


Köszi a segítséget.
Amikor megvettem ezt a váltót a nagyobb fiam bringájába, (újonnan is olcsóbb volt, mint egy Nexus3-as), letöltöttem az elérhetõ beállítási dokumentumokat, és ez alapján kötöttem be a bowdent.
Most, hogy újra megnéztem, majd holnap ellenõrzöm a pontos beállítást, - de nekem úgy tûnik, hogy nem magában az agyban lehet a hiba, hanem a klickbox-ban.

#1768
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 hozzászólás

Vagy akár veszel egy ócska fos hátsóváltót, és az lesz a láncfeszítõ, betekert véghelyzetállító csavarokkal (múltkor láttam egy hajtipajti-futárt a Kerepesi úton valami soksebességes SRAM agyváltóval egy montivázban, és egy noname szar hátsóváltó volt a láncfeszítõje, szóval a jelek szerint gyakorlatban is kamatoztatható az ötlet).


Sõt, ha elegánsabban akar az ember eljárni, akkor az Alfine-hoz külön is csinált a Shimano láncfeszítõt, pont erre a célra, de ahogy nézem, bármilyen más váltóhoz is használható, mert a vázhoz rögzül..

http://www.observedt...ad.php?p=526093

#1769
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 hozzászólás

OFF
Találkozott már valamelyikõtök olyan tünettel, hogy egy (elvileg) jól beállított 5 sebességes SRAM agyváltónál (Spectro P5) csak a 2-3-4-es sebességek mûködnek, és az 1-es megegyezik a 2-essel, illetve a 4-es az 5-össel?
Minden tartozéka gyári, a bowden nem szorul, de csak 3 sebességet tud...


A SRAM-okat belülrõl nem ismerem, csak a Shimano-kat, de nagyon gyanús, hogy belül nem kapcsol át a tengelykapcsoló, mert beakadt. Itt egy doksi, hogy hogy szedd szét:

http://www.sram.com/...anuals_1999.php

#1770
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 hozzászólás

OFF
stellaz!

Több mint 12 éve használok SHIMANO görgõfékes bringát, és Konnektororrú és AGA hajt-társakkal ellentétben én csak jó tudok róla írni:
A fékhatás még az én régebbi (BM-IR41F/R) változatomnál is bõségesen elegendõ átlagos (utcai és túra) felhasználás esetén. Az elsõt ugyan nem lehet állóra fékezni, (az agyban lévõ lamellás kuplung beállított nyomatéknál történõ megcsúszása miatt, tehát nem tudsz "fejreállni" vele), de a fékhatás amúgy is a kb. 75% gördülés és a 25% csúszás esetében a legnagyobb.

A súlya nem oszt-nem szoroz egy közel 20 kg-os trekking esetében, - ugyan nem találtam pontos értéket egyik SHIMANO-katalógusban sem, de 1 hete volt a kezemben kiszerelve az egyik, nem lehet több 30-40 dkg-nál.
Túlzott melegedésrõl (és ezzel összefüggõ fékhatás-csökkenésrõl) sem tudok beszámolni, de ha valaki sokat gurul lefelé az Alföldnél dombosabb vidéken, akkor az új, jóval nagyobb hûtõtárcsás változatok (BR-IR75) biztos jobban megfelelnek.
A szerelése pedig roppan egyszerû, (a bowdenen lévõ szem a féknél bontás nélkül egy mozdulattal ki- és visszaakasztható) - de amióta megvan ez a bringám, összesen talán 3-4 alkalommal volt hozzá szerencsém.

Ugyanakkor teljesen hangtalan, teljesen zárt, a fékhatása évszaktól/csapadéktól független, jól adagolható, nagy sárban sem áll meg a kereked, mert nincsenek fékkarok/fékbetétek az abroncs mellett, - de persze egy jó kis MAGURA tárcsafékkel nem veszi föl a versenyt... :)
A "drága"-ság is relatív, mert egy ehhez való 36 lyukas gyári agy 2,500.- Ft, maga a fék 4,200.-tól kapható pl. a PePedal-nál.

ON

Találkozott már valamelyikõtök olyan tünettel, hogy egy (elvileg) jól beállított 5 sebességes SRAM agyváltónál (Spectro P5) csak a 2-3-4-es sebességek mûködnek, és az 1-es megegyezik a 2-essel, illetve a 4-es az 5-össel?
Minden tartozéka gyári, a bowden nem szorul, de csak 3 sebességet tud...


Én csak próbáltam a görgõsféket, tartósan nem hajtottam, de engem kimondottan idegesített a _jó_ V-fék után, ráadásul nyáron. De ez betudható
az egyéni preferenciának, aláírom.

#1771
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 hozzászólás

Figyu Röfike!
Én idén kezdtem - nyáron - használni elõször. Eddig kb. 2500 km-t tekertem vele, és nekem nagyon bejött. CC-re nem használnám, de pl. maratonra igen. (Én egy YASEC túragépbe tettem.) Az is igaz, hogy én nem azért vettem, hogy kipróbáljam, hanem tudtam, hogy egy ilyen agy kell nekem, mert tudtam, hogy mire akarom használni, illetve elõre tályékozódtam a nálam tapasztaltabb világjáróktól.


Mindenkinek melegen tudom ajánlani a Shimano Alfine-t, illetve - ha nincs szüksége tárcsafékre - a vele egy az egyben azonos belsõrészû SG-8R35 kódú Nexus 8-at. Hajtásban kellemesebb érzés, mint a Rohloff (hullacsendes, és mindegyik fokozatban olyan, mintha egy singlespeed-et hajtanál, nem ropog), noha áttételtartományban sehol sincs tõle (307% kontra 500-valahány %), és nyilván tartósságban sem (majd kiderül, ha elég ideje lesz a piacon), de utóbbit kompenzálhatja, hogy negyedébe-ötödébe kerül egy Rohloffnak (40-50 ezer forint az Alfine, de az ebay-rõl 100-110 euró körül is rendelhetõ).

#1772
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 hozzászólás

Nem tudtok olyan helyet bp. -en ahol agyváltóhoz "való" vázat lehet venni használtat/újat ? köszi
ui.: Szokott lenni õsszel meg tavasszal fotó piac ahol használt cuccokat lehet adni venni . Nincs ilyesmi biciklibõl ?


Bármilyen csúszópapucsos váz oké. Vatera, meg ilyenek. Ugyanakkor bármilyen vázra hegeszthetõ csúszópapucs, ha nem valami kókler balfék csinálja. Vagy akár veszel egy ócska fos hátsóváltót, és az lesz a láncfeszítõ, betekert véghelyzetállító csavarokkal (múltkor láttam egy hajtipajti-futárt a Kerepesi úton valami soksebességes SRAM agyváltóval egy montivázban, és egy noname szar hátsóváltó volt a láncfeszítõje, szóval a jelek szerint gyakorlatban is kamatoztatható az ötlet).

#1773
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 hozzászólás

Szevasztok!

Beraktam a dolgot az értékbecslés topicba is, eredménytelenül...
hátha hozzá tudtok szólni:

Mennyiért lehet eladni az alábbi jószágot szerintetek.:
2006 os CC (cross country) DB (disc brake) OEM2 Rohloff 800km-t futott, egy évet állt, nem esett még túl az 5000-es olajcserén. tökéletes mûszaki állapotan, kevés karcolással.

Az agy egy Mavic XM321 ben van benne, 160 as Rohloff tárcsával...

vélemények?

J.


150 mint a picsa, 200, ha kicsit pofátlanabb vagy.

#1774
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 hozzászólás

Hello mindenkinek!

Nézegettem már régóta ezt a fórumot, de csak most szántam rá magam arra hogy, irjak is, na de mind 1. Én nagyon agyváltó párti vagyok, szerintem nagyon jók. Szereztem egy shimano 7-sebességes kontrás, SG-7C21-est pontosan, és az lenne a kérdésem, hogy szabadonfutósított-e már közületek valaki ilyet, mert nem bonyolult mûvelet, de mintha hátrafele nem csak a kontra fogná meg. Olyan mintha lenne benne valami racsnis szerkezet is. Még nem kaptuk szét de hamarosan az következik. Ha valaki tud benne segíteni nekem az nagyon jó lenne. Elõre is köszi, addig is jó váltogatást.


E!

Én kontrástalanítottam a Caprine Ville-hez adott Nexus 7- est. Baromira nem nagy cucc: fogod, letekered bal oldalról, ami rajt' van, kihúzod jobb felé az agyváltót, és leveszed róla azt a fogaskerékszerû izét, ami "tágulni" is tud, és rugalmas acélgyûrûcskék fogják össze. Aztán összerakod, és volt kontra, nincs kontra. A gáz az, hogy a kontra rugós szerkezete abban a részben van, amit nemigen lehet szétszedni, ezért egy kis rugóerõ kontrástalanítás után is megmarad (a hajtókar messze nem fog olyan simán pörögni visszafelé, mint egy szabadonfutósnál), továbbá hátratekerés után csak akkor kezd húzni a gép, ha azt a kb. ötödfordulatot letekerted a pedállal, amit kontrázás utáni elõretekerésnél is le kell, hogy tekerjél.

#1775
kalvi

kalvi

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Nem tudtok olyan helyet bp. -en ahol agyváltóhoz "való" vázat lehet venni használtat/újat ? köszi
ui.: Szokott lenni õsszel meg tavasszal fotó piac ahol használt cuccokat lehet adni venni . Nincs ilyesmi biciklibõl ?

#1776
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Figyu Röfike!
Én idén kezdtem - nyáron - használni elõször. Eddig kb. 2500 km-t tekertem vele, és nekem nagyon bejött. CC-re nem használnám, de pl. maratonra igen. (Én egy YASEC túragépbe tettem.) Az is igaz, hogy én nem azért vettem, hogy kipróbáljam, hanem tudtam, hogy egy ilyen agy kell nekem, mert tudtam, hogy mire akarom használni, illetve elõre tályékozódtam a nálam tapasztaltabb világjáróktól.

#1777
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Az a gond a Rohloffal, hogy használtan is elég drága ahoz hogy csak kipróbálja az ember. Engem is mozgat a dolog, de elég sok még így is...


#1778
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Ne csodáld, hiszen nem sok Rohloff szaladgál itthon. Én idén vettem egyet, használom is.
Használtam szerintem 120-150 között lehetne eladni. De nézz körbe a német árverési oldalakon, e-bayen stb...láttam már olcsóbban is, persze még licit elõtt!

#1779
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest
Szevasztok!

Beraktam a dolgot az értékbecslés topicba is, eredménytelenül...
hátha hozzá tudtok szólni:

Mennyiért lehet eladni az alábbi jószágot szerintetek.:
2006 os CC (cross country) DB (disc brake) OEM2 Rohloff 800km-t futott, egy évet állt, nem esett még túl az 5000-es olajcserén. tökéletes mûszaki állapotan, kevés karcolással.

Az agy egy Mavic XM321 ben van benne, 160 as Rohloff tárcsával...

vélemények?

J.

#1780
kalvi

kalvi

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Van olyan paradicsom ahol turkálni lehet a különbözõ vázakban (Bp.)? Természetesen agyváltóhoz. Nekem egy kb 57 es férfi vázas kellene 130 as pacskerral.