Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Agyváltók

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2484 hozzászólás a témában

#1561
Pule

Pule

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás

Kellõképp kimerítõ voltál :) Akkor marad nekem egyedüli alternatívaként a Rohloff speedhub 500/14, de mivel magyar kerékpárbolt nem hajlandó beszerezni, marad az álmodozás. :( (A garancia miatt nem akarom külföldrõl, túl macerás.)


Tudtommal pár éve még forgalmaztak Rohloffot idehaza, ha visszaolvasod ezt a fórumot talán megtalálod az adatokat, még álmodozó koromból rémlik:d
A bikemag piactéren ha jól tudom volt/van egy eladó az eredeti ár feléért, én a rohloff szerkezetében megbízom annyira, hogy használtan is meg merném venni, egy hosszas próba után.

A helyedben két dolgon gondolkodnék, kimegyek Bécsbe, ami közel is van és tuti van olyan hely ahol készségesen beszerelik és a garancia sem lesz messze, de úgysem fog elromlani.
A másik megoldás, hogy várva vársz, mint én, hátha a Shimano észbe kap és 1-2 éven belül kihozza az Alfine utódját a hibákat kijavítva, több sebességgel.(Sajnos kevés az esély,mert a nagy A-val sokat keres ezért futattja még egy darabig)
Addig is ajánlom a mtbr forum erre vonatkozó témáit, az amcsi kollégák sokkal nehezebb terepeken zúznak,mint mi és ott használják páran az Alfine-t megközelítõleg XC felhasználásra. Érdekes mód, van akinek beválik.
A másik nagy infó oldal a http://hubstripping.wordpress.com/ itt is érdemes körülnézni.

#1562
Déenes

Déenes

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.256 hozzászólás

Nyugodtan lehet velem kötekedni, bírom a kritikát, de elõtte tessék olvasgatni a linkeket amiket közzéteszek.

Kellõképp kimerítõ voltál :) Akkor marad nekem egyedüli alternatívaként a Rohloff speedhub 500/14, de mivel magyar kerékpárbolt nem hajlandó beszerezni, marad az álmodozás. :( (A garancia miatt nem akarom külföldrõl, túl macerás.)
www.magicteam.hu

#1563
Pule

Pule

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás

Balázsnak volt régebben agyváltója a montiján, talán pont Alfine, de Matti miztos megmondja.

Nekem ez jobban bejönne:
Feltöltött kép
Nagyobb az áttétele: 340%

Tényleg: 27 sebességes láncváltó esetében átlagosan mekkora az áttételi tartomány?


A mtbr.com fórum alapján én félnék ettõl a típustól, nagyon pontosan be van határolva a felhasználása a dokumentációjában és az amerikai kollégák szerint ugyan nagyon jó a 9 sebesség, egyenletes váltásközökkel rendelkezik,de a gyártó kb semmire nem ajánlja(ami egy vicc) és a leírt áttétel tartomány, amivel ajánlják, megközelítõleg a dédapámat elégítené ki sebesség szempontjából.
Emiatt írtam le a Srammot, mert ha csinálnak valamit ami az Alfine ellen küzd akkor bírjon már annyit ugyanmár....
Az Alfine és a nagy vonalakban megegyezõ nexus 8 pedig el lett cseszve úgy ugrálnak a váltásközök ,hogy félelmetes. Forrás: http://hubstripping....gear-hub-review A legszebb az egészben,hogy a nexus 7-es az eddigi egyik legjobb agyváltó a piacon, ha ugyanezt a tulajdonságát nézzük, vagyis nagyon kiegyensúlyozott.
Magyarul a drága japán mérnökök csináltak régen valami jót, majd úgy gondolták, minek erõlködjünk úgyis megveszik, mer Shimánjó, a Sram meg azt se tudja minek csinálta a sajátját...
Nyugodtan lehet velem kötekedni, bírom a kritikát, de elõtte tessék olvasgatni a linkeket amiket közzéteszek. http://forums.mtbr.c...splay.php?f=154

#1564
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Akkor megoldódott.. :)

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1565
ludovikusz

ludovikusz

    vendég

  • fórumtag
  • 20 hozzászólás

Kontrafékes a váltó? ..mert fékezgetve, fõleg lejtõn lefelé bemelegedhet, különben nem. Sõt ha hajtás közben melegedne azt a hajtáshoz szükséges erõn is megéreznéd, mert nehezen menne ha a haladás helyett a súrlódás fûtene.



Igen ez természetes, mivel az áttételt mozgató részek terhelés közben megfeszülnek, a vezérelt karmok beszorulnak. Ilyenkor ha lazítasz a hajtáson, akkor lazul meg minden korábbi kapcsolat és ekkor vált további fokozatba.


Köszi! Igen, erre gondolhattam volna, tényleg sokat kontráztam lefelé a Normafától, mielõtt hazaértem.

#1566
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Nemrég hozzám került egy agyváltós bringa (Sachs 7 fokozatú) és meglepõdve tapasztaltam az elsõ út végén, kb. 30 perc tekerés után, hogy a hátsó kerékagy teljesen át van forrósodva. Ez normális?

Kontrafékes a váltó? ..mert fékezgetve, fõleg lejtõn lefelé bemelegedhet, különben nem. Sõt ha hajtás közben melegedne azt a hajtáshoz szükséges erõn is megéreznéd, mert nehezen menne ha a haladás helyett a súrlódás fûtene.



Az is érdekes, hogy a váltások csak akkor realizálódnak, ha kihagyok egy kicsit a tekeréssel. Tehát fordítok egyet a markolatváltón és ha nem szakítom meg a pedálozást, maradok a régi fokozatban.

Igen ez természetes, mivel az áttételt mozgató részek terhelés közben megfeszülnek, a vezérelt karmok beszorulnak. Ilyenkor ha lazítasz a hajtáson, akkor lazul meg minden korábbi kapcsolat és ekkor vált további fokozatba.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1567
ludovikusz

ludovikusz

    vendég

  • fórumtag
  • 20 hozzászólás
Sziasztok!

Nemrég hozzám került egy agyváltós bringa (Sachs 7 fokozatú) és meglepõdve tapasztaltam az elsõ út végén, kb. 30 perc tekerés után, hogy a hátsó kerékagy teljesen át van forrósodva. Ez normális? Az is érdekes, hogy a váltások csak akkor realizálódnak, ha kihagyok egy kicsit a tekeréssel. Tehát fordítok egyet a markolatváltón és ha nem szakítom meg a pedálozást, maradok a régi fokozatban.

#1568
speckolaci

speckolaci

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Üdv mindenkinek!
Régóta olvasgatom a hozzászólásokat de csak most írok be elõször.
Én Alfine -t használok 2 éve.Egy acélvázas montiban,átalakítva csúszópapucsosra természetesen.42-20-as lánckerekekkel és tökéletesen mükszik.Kicsit néha combos vele a mászás de az az igazság,hogy ahol a korábbi láncváltósammal felmentem ott ezzel is feltekerek.És bírja csak figyelni kell a váltásnál de ha megszokod észre se veszed.Semmi hangja nincs,mivel duplán csapágyazott szépen gurul és télen is szuperül megy.Az elsõ agyváltómat 20.000 km után küldtem vissze Vargányának a nagykerbe aki kicserélte nekem egy újra mert az be volt ázva és rozsdás volt belülrõl de tökéletesen mûködött még úgy is.Az új azóta is megy,most van szervízben olajcserén de gondom nem volt vele.Cakkum-pakk volt 40.000 ft és annyit bõven megér.

#1569
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

És ha lazítanom kell (vagy feszíteni) azt hol kell?? az agy részen vagy a váltókarnál?

Most nincs elõttem ilyen cucc, de ha jól emlészek, a Clickboxnál van egy spanoló, azzal kellene. Van a tetején egy ablak, a kettes(1:1) fokozatnál a mutatónak a piros jellel kell vonalban lennie.
Csõ

You can never have "enough" bikes.


#1570
vakarcsika

vakarcsika

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás

Akkor biza ;) az elsõ fokozatod hiányzik, és mivelhogy (azt hiszem) a Nexus tolórudas, így lazítanod kellene a bowdenen. De nem biztos.
Vedd le a "click box"ot és így próbáld meg megszámolni a fokozatokat(kétemberes)...
Csõ


És ha lazítanom kell (vagy feszíteni) azt hol kell?? az agy részen vagy a váltókarnál?

#1571
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

számoljunk
1.fokozat alap
2. fokozat az elsõ kattintás
3.fokozat biza nem kattan

de köszi a felvilágosítást

Akkor biza ;) az elsõ fokozatod hiányzik, és mivelhogy (azt hiszem) a Nexus tolórudas, így lazítanod kellene a bowdenen. De nem biztos.
Vedd le a "click box"ot és így próbáld meg megszámolni a fokozatokat(kétemberes)...
Csõ

You can never have "enough" bikes.


#1572
vakarcsika

vakarcsika

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás

Számoljunk: 1. fokozat alapból
2. fokozat az elsõ kattintás
3. fokozat az biza a második kattintás

számoljunk
1.fokozat alap
2. fokozat az elsõ kattintás
3.fokozat biza nem kattan

de köszi a felvilágosítást

#1573
Hunorpapa

Hunorpapa

    vendég

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás

A barátnõmnek vettem 1 bringát és nexus3 as agyváltó van benne de csak kettõt vált. (az 1. és a 2. mivel nem volt még ilyen váltóm nemtudom h melyik irányból hiányzik az az 1)
Az agynál akárhogy csavargattam azt a kis beállító prücköt sehogy nem akart hármat váltani.
Hogy tudom megnézni h melyik irányból hiányzik és hogy tudom húzni vagy engedni a bovdent?


Számoljunk: 1. fokozat alapból
2. fokozat az elsõ kattintás
3. fokozat az biza a második kattintás

#1574
vakarcsika

vakarcsika

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
A barátnõmnek vettem 1 bringát és nexus3 as agyváltó van benne de csak kettõt vált. (az 1. és a 2. mivel nem volt még ilyen váltóm nemtudom h melyik irányból hiányzik az az 1)
Az agynál akárhogy csavargattam azt a kis beállító prücköt sehogy nem akart hármat váltani.
Hogy tudom megnézni h melyik irányból hiányzik és hogy tudom húzni vagy engedni a bovdent?

#1575
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás

Oké, de akkor kellene egy 29er crossmax elsõkerék is aranyozott aggyal. :D

;)
Amúgy, ha SS-el nyomod, akkor a Rohloffal a váltás terepen nem lesz különleges kihívás neked. Kicsit gyakorolni kell, de simán menni fog!

#1576
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

A bemutatása óta nem találkoztam vele. De ne add fel a reményt!
Ja, ha igazán menõ akarsz lenni, akkor gyûjtsél keményen és rendelj 24 karátos arannyal borított 500/14-et! :D


Oké, de akkor kellene egy 29er crossmax elsõkerék is aranyozott aggyal. :D

#1577
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
A bemutatása óta nem találkoztam vele. De ne add fel a reményt!
Ja, ha igazán menõ akarsz lenni, akkor gyûjtsél keményen és rendelj 24 karátos arannyal borított 500/14-et! :D
Feltöltött kép

#1578
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Alfine-al szerelt Cube Hooper -el tekertünk a Dolomitokban. Nem volt vele gond - csak a sotteres lefeléken estem a vékony gummával - de a kellõen kis elsõ tányérral használható. (Mondjuk én is Rohloffot használok.)


Ha alattad nem reccsent szét az agy belseje, akkor talán alattam is bírná.
Mondjuk ha már agyváltó, akkor Rohloff. (Csak vegyenek fel az Egishez, koplalnék 3hónapot és össze is jönne a pénz egyre. :D )

Voltak hírek tavaly, hogy lesz új, könnyebb, kisebb és drágább Rohloff, lett már ebbõl valami, vagy még "tesztelik"?

#1579
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Alfine-al szerelt Cube Hooper -el tekertünk a Dolomitokban. Nem volt vele gond - csak a sotteres lefeléken estem a vékony gummával - de a kellõen kis elsõ tányérral használható. (Mondjuk én is Rohloffot használok.)

#1580
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

27 sebesség kb. 520% . Rohloff Speedhub 500/14, a nevében az 500 az áttételi arányt és 14 sebességet jelent. Úgy tervezték, hogy Kb. a láncváltós 42-11 és 22-32 közötti tartományt fedje le.
Szóval, az Alfine inkább városi gépre való.
De javítson ki, aki jobban ért a témához.


Elvileg a 307%-os áttételtartománnyal még elég is lehetne terepre az alfine. 39×20as felállással 1,03 és 3,15 a tartomány két vége, ez kb. annyi, mintha lenne egy 34es lánctányérod és 11-32es fogsorod.

Ha azt veszem, hogy a mátramaraton 38×11-32es felállással nyomtam végig, akkor simán elég egy alfine is. Más kérdés, hogy mennyire bírja a belsõ világa, hogy megpróbálják széttaposni.