Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Agyváltók

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2484 hozzászólás a témában

#1541
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás

Akkor ez lehet, hogy az a hang lesz. Nálad mennyire erõs, mert abban a csendes utcában elég tisztán hallható volt.
És ha egy Rohloff is csinál ilyet, akkor a "sima NO" esetében gondolom nincs miért aggódni.
Kösz'!
Azért még hátha más is szól hozzá valamit...

Rohloffnak a 7. fokozata után - tehát "hegymenetben" :) - +1 kerék bekapcsolódik a hajtásba, ezért a morgó hang.

Agyváltót csak a saját váltókarjával lehet használni vagy esetleg egy indexes váltókar megfelelõ lehet, van elég húzása, kompatibilis, összerakható. Próbálkozott valaki már ilyennel?

Legtöbb esetben csak a sajátjával. Shimano esetében könnyen utána járhatsz a gyári honlapon.

#1542
occsebogyo

occsebogyo

    vendég

  • fórumtag
  • 96 hozzászólás
Agyváltót csak a saját váltókarjával lehet használni vagy esetleg egy indexes váltókar megfelelõ lehet, van elég húzása, kompatibilis, összerakható. Próbálkozott valaki már ilyennel?

#1543
atutazo

atutazo

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Annyi van még, hogy fölfelé észrevétlenül vált, visszafelé viszont egy határozott "kottyanással", tehát megugrik picit a pedál, de csak alig. Próbáltam (számolva a fordulatot) erre is, arra is kicsit állítani a váltón, de végül visszavittem a gyári alapra, mert ebben nem volt változás, bár emelkedõre már nem mentem vele, hogy a morgás megszûnt-e.
Ja, konkrétan a Nexus3-nál van a váltó tengelynyúlványán egy sárga festékpötty, ugyanakkor kicsit arrébb egy bemarás is. A sárga jel volt a két vonal közt gyárilag, és az a feltûnõbb, gondolom az jelöli a helyes beállítást.

#1544
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Csak annyit ami végülis már elhangzott, hogy az egyes fokozatoknál
egy racsnis rendszer elenged bizonyos részeket és megfog másokat.
Az a hang ami jelentkezik könnyen megállapítható, hogy egy racsni
szabályos kattogása vagy esetleg lánc súrlódása okozza.

Még a lényeges ami már szintén nagyon sokszor itt elhangzott, hogy
a váltóknál van egy beállítási lehetõség. Minden váltónál valahol van
egy jelölés ami adott fokozatu állásnál egybe kell essen egy másik jellel.
Ha ez nincs beállítva az is okozhat váltási és ezzel együtt akár hang problémákat is.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1545
atutazo

atutazo

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Akkor ez lehet, hogy az a hang lesz. Nálad mennyire erõs, mert abban a csendes utcában elég tisztán hallható volt.
És ha egy Rohloff is csinál ilyet, akkor a "sima NO" esetében gondolom nincs miért aggódni.
Kösz'!
Azért még hátha más is szól hozzá valamit...

#1546
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Nekem csak Rohloff és SRAM DD agyváltóim vannak. A Rohloffnál a 7. fokozat után már van "daráló" hangj, a tiedet nem ismerem, de szerintem lesz itt nemsokára olyan, aki tud konkrét infót.

#1547
atutazo

atutazo

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Szevasztok!
Csak egy kérdés kedvéért ugrottam be, úgyhogy elõre is elnézést, ha olyan témát vetek fel, amit korábban kitárgyaltatok.
Anyám vett egy N3 agyváltós bringát, és miután a végsõ beállításokat elvégeztem, elmentem vele egy körre.
Egy közepes emelkedõn 1. fokozatban elég fura daráló hang jött hátulról, kis periodikus hullámzással. Talán inkább morgáshoz lehet hasonlítani, mert tompa hang. Úgy tûnt, nem a kerékfordulat üteme szerint hullámzik, úgyhogy nem tudom, váltó, vagy inkább valami lánc probléma?
Már ha egyáltalán probléma, mert találtam olyasmi utalást, hogy az agyváltónak bizonyos fokozatokban lehet valami hangja, de ennél többet nem tudok.
Tehát szerviz, vagy ez ilyen, és kész?

#1548
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás

10-12 ezret elmegy lánconként???? Mert akkor azonnal megyek venni pár láncot :).
Vagy ezt hány láncra kell érteni?
Ha xtr sor elmegy 20 ezret az szép. Bár ha a 32000 Ft-os árát nézem, akkor pont kijonne belõle 5 db deore vagy 4 lx, ami láncforgóban szerintem szintén elég sokat elmenne.


Még azt sem mondom, hogy a sorok közt kéne olvasnod, mert szépen írtam:
"Haverom Deore fogsorba és láncokba, tányérokba évi 10-12ezret rak,..... 3-4 lánc cserélgetésével simán végig bírja az évet."
Na szóval: 4-500km-enként láncot cserélsz, aztán újra kezded a vetésforgót. Így szépen, egyenletesen kopik az egész rendszer.
Az xtr sor 15ezer Ft volt, 8as rendszer, Ausztriából.(netes áruház) Full acél, nincsenek benne titán fogak, régen ilyen is volt. Hihetetlenül kemény anyaga van, szó szerint értsd, szinte elkoptathatatlan lenne, ha új láncokkal használnám folyamatosan. Én a legolcsóbb Sram lánccal csináltam a vetésforgózást. De a cserélgetett, szétnyúlt láncok egy idõ után persze elkoptatták. Ez viszont kb. 24ezer km volt.:)
Néha a drágább az olcsóbb.
Marci

#1549
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Csak nem bírtam megállni...
1. Rohloff: - ha valami, akkor az nem egy vacak termék. Használom egy ideje - kilométerekben kellene mérni, de azt meg nem mérem, szóval... - és csak jót tudok róla mondani. Tény, nem maratonra, xc-re, hanem túrára.
Az ismeretségi körömben többen is használják maratonra, dh-ra, probléma mentesen.
2. több lánc használata mellett a lánckerekek kopása kiegyenlítetté válik, így valóban 8-12 ezer kilométeres futásteljesítmény realizálható.

#1550
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
10-12 ezret elmegy lánconként???? Mert akkor azonnal megyek venni pár láncot :).

Vagy ezt hány láncra kell érteni?

Ha xtr sor elmegy 20 ezret az szép. Bár ha a 32000 Ft-os árát nézem, akkor pont kijonne belõle 5 db deore vagy 4 lx, ami láncforgóban szerintem szintén elég sokat elmenne.

#1551
Torpedo

Torpedo

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
Nálam a dzsuvamentesség és az álló helyzetbeni váltás lehetõsége a fõ szempont, mely az átlagfelhasználó életét megkönnyíti. Az extrém használatnál meg bármi elromlik sõt, ha verseny után még egyben van a cucc, akkor már biztos, hogy felesleg volt rajta. Láncváltós rendszer igazából országútira van kitalálva, mikor az ember nekiindul száguldani szép, száraz idõben és jó aszfalton a lankáknak.

#1552
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás

Érzek némi élt a hangodból...
Elõször is a hármas agyváltóm rengeteget kap, mivel én nem pöcsölök a városban és télen-nyáron megy sok ezer kilométert egy lánccal, :D).. Kopik, igen persze, de nem annyira mint a montis rendszerem,mert szélesebb lánc szélesebb fogak, tökéletes láncvonal és persze SOHA nem kap oldalirányú terhelést ami láncváltós társait igencsak megterheli.
Míg a montimon a deore szintû cuccok elhullanak 3000 km alatt,ha pontos váltást akarok és nem szeretnék egy láncszakadásnál átesni a kormányon. Vagyis igenis kap a városban, bár az tény, hogy kevesebbet, de akkor sem 3000 km környékén ildomos a fogsor és a lánc cseréje.
Véleményem szerint igenis egyenértékû, sõt túlszárnyalja, és nem érdekel,hogy hogyan néz ki a túrázás után, mert az csak a külseje és a vastagabb lánc, fogaskerekek, egyenes láncvonal miatt sokkal tovább húzza,mint az a szerkezet, aminek ilyen körülmények között mozognia kell oldalasan és olykor ferde láncvonallal elviselni a terhelést...
Kicsit olvasgasd a gyártó oldalát hátha megtalálod az ajánlásokat, de tetszik ez a "Rohloff egy szar" hozzáállás, meg, hogy piskóta az "IGAZI" montis szettekhez képest.
Ennek ellenére ugye abban egyetértünk,hogy ha komoly felhasználásra (versenyek, komoly csapatások) nem is, de van létjogosultsága ennek a szerkezetnek és egy nyugis hobbista még akár terepre is viheti?


Kedves Pule !
A " Rohloff egy szar" hozzáállást nem tudom, miben találtad !?
Még 1x idézem magam: Éveken át, kilométerek ezreit(tízezreit) tekertem együtt Rohloff-os barátommal. Együtt szereltünk mindig biciglit, minden jó és rossz oldalát láttam, számtalanszor én is kipróbáltam a cuccot.
A gyártó oldalán nem sok újat tudnának nekem mondani, ugyanis lassan 7-8 éve ismerem a cuccot testközelbõl. Amúgy sem a gyártó oldalán és az mtbr-en keresném az igazságot. Kb. az a véleményem, mint 'MJani01' -nak az amerikai, német forumokrol.
Egyébként azt soha nem mondta senki, hogy nem lehet vele terepen keményen xc-zni. Lehet, persze, bírja is szó nélkül a cucc. Szerintem még versenyezhetnél is vele, bírná. De fenntartom állításom: Az egy csodás túra-szett, viszont mehetsz vele xc-zni is ha olyan kedved van. De nem az a fõ területe.
Hasonló dolog, mint autóknál a terepjáró v. sportkocsi városi használatra. Persze, lehet velük ott is menni de nem oda az igazi, nem ott jönnek ki az elõnyeik, nem pont erre tervezték õket.

A Deore rendszered 3ezret bír ? Valamit nem jól csinálsz.Azt nem mondták, hogy több láncot kell cserélgetni ? Haverom Deore fogsorba és láncokba, tányérokba évi 10-12ezret rak, volt már maratonon kategória 3. helyezett is, szóval, nagyon kemény a csávó. 3-4 lánc cserélgetésével simán végig bírja az évet. Azt nem is mondom, hogy az xtr racsnim jóval több, mint 20ezer kilométert bírt ki, persze több lánc cserélgetésével. Szóval, nem csak agyváltó tud tartós lenni.
Marci

#1553
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Köszönöm ilyen érveket vártam. :) Ennek ellenére ugye abban egyetértünk,hogy ha komoly felhasználásra (versenyek, komoly csapatások) nem is, de van létjogosultsága ennek a szerkezetnek és egy nyugis hobbista még akár terepre is viheti?

Igen, ebben teljes mértékben egyetértünk.


A sebesség mindent megold.

 


#1554
Pule

Pule

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás

Az mbtr is tele van vitrinbringással (nem kell minden hülyeséget elhinni amit írnak) és nem kell elájulni az amcsi tereptõl sem, a bringás a lényeg (az igazi xc felhasználás jóval a puhány amcsik felett van). Nem azt mondom, hogy nem bírja a terepet a rohloff, de nem bírná azokat a terhelés alatti váltásokat, megindulásokat, amit egy igazi xc-s adna neki (tegyük hozzá, hogy a láncváltók sem bírják sokszor :) ).


Köszönöm ilyen érveket vártam. :) Ennek ellenére ugye abban egyetértünk,hogy ha komoly felhasználásra (versenyek, komoly csapatások) nem is, de van létjogosultsága ennek a szerkezetnek és egy nyugis hobbista még akár terepre is viheti?

#1555
Torpedo

Torpedo

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
"Régen sok bringát 3 sebességes Sachs agyváltóval szereltek, hibátlanul mentek éveken át."

Ehhez hozzátenném, hogy hibátlanul mennek, és fognak is menni, legalábbis nálam biztosan :-)

Azért az iMotion9 sem lehet annyira rossz egy átlag városi használatra, csak lenne picit elérhetõbb!

#1556
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Kicsit ebbe is belelapozhatsz http://forums.mtbr.c...ad.php?t=449329 gyanítom, hogy ami az amcsi terepet kibírja, az igenis megállja a helyét.
Legközelebb jobb érveket kérek...


Az mbtr is tele van vitrinbringással (nem kell minden hülyeséget elhinni amit írnak) és nem kell elájulni az amcsi tereptõl sem, a bringás a lényeg (az igazi xc felhasználás jóval a puhány amcsik felett van). Nem azt mondom, hogy nem bírja a terepet a rohloff, de nem bírná azokat a terhelés alatti váltásokat, megindulásokat, amit egy igazi xc-s adna neki (tegyük hozzá, hogy a láncváltók sem bírják sokszor :) ).


A sebesség mindent megold.

 


#1557
Pule

Pule

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás

Az igazság kedvéért mondjuk el, hogy xc használatnál az agyváltót is kell takarítani. Haver Rohloff-os bringáján láttam, hogy néz ki a lánc néhány nap nyári, poros túrázás után. És terepen már a fogaskerekek is jobban kopnak. Szóval, hogy a városid milyen jól bírja, az nem jelenti, hogy terepen is ugyan az lesz a helyzet. Városban mikor éri annyi por, sár ? Mikor kap olyan terhelést a lánc, a fogak mint egy terminátoros emelkedõn ? Soha.
Hogy mikor lesz montis agyváltó ? Szerinted nemsokára ? Sok türelmet. Megsúgom, a Rohloff sem az, csak elég jól használható ott is de közel sem egyenértékû egy láncváltós montis szettel.


Érzek némi élt a hangodból...
Elõször is a hármas agyváltóm rengeteget kap, mivel én nem pöcsölök a városban és télen-nyáron megy sok ezer kilométert egy lánccal, és kapja a finom sózott utakat is, nem mellesleg mivel 44/16T-tal használom elég sokat tekerek állva, és felkúszom vele a Gellért,-János-hegyre is(, igen combos vagyok:D) Kopik, igen persze, de nem annyira mint a montis rendszerem,mert szélesebb lánc szélesebb fogak, tökéletes láncvonal és persze SOHA nem kap oldalirányú terhelést ami láncváltós társait igencsak megterheli.
Míg a montimon a deore szintû cuccok elhullanak 3000 km alatt,ha pontos váltást akarok és nem szeretnék egy láncszakadásnál átesni a kormányon. Vagyis igenis kap a városban, bár az tény, hogy kevesebbet, de akkor sem 3000 km környékén ildomos a fogsor és a lánc cseréje.
Véleményem szerint igenis egyenértékû, sõt túlszárnyalja, és nem érdekel,hogy hogyan néz ki a túrázás után, mert az csak a külseje és a vastagabb lánc, fogaskerekek, egyenes láncvonal miatt sokkal tovább húzza,mint az a szerkezet, aminek ilyen körülmények között mozognia kell oldalasan és olykor ferde láncvonallal elviselni a terhelést...
Kicsit olvasgasd a gyártó oldalát hátha megtalálod az ajánlásokat, de tetszik ez a "Rohloff egy szar" hozzáállás, meg, hogy piskóta az "IGAZI" montis szettekhez képest.
Kicsit ebbe is belelapozhatsz http://forums.mtbr.c...ad.php?t=449329 gyanítom, hogy ami az amcsi terepet kibírja, az igenis megállja a helyét.
Legközelebb jobb érveket kérek...

#1558
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás
Az igazság kedvéért mondjuk el, hogy xc használatnál az agyváltót is kell takarítani. Haver Rohloff-os bringáján láttam, hogy néz ki a lánc néhány nap nyári, poros túrázás után. És terepen már a fogaskerekek is jobban kopnak. Szóval, hogy a városid milyen jól bírja, az nem jelenti, hogy terepen is ugyan az lesz a helyzet. Városban mikor éri annyi por, sár ? Mikor kap olyan terhelést a lánc, a fogak mint egy terminátoros emelkedõn ? Soha.
Hogy mikor lesz montis agyváltó ? Szerinted nemsokára ? Sok türelmet. Megsúgom, a Rohloff sem az, csak elég jól használható ott is de közel sem egyenértékû egy láncváltós montis szettel.
Marci

#1559
Pule

Pule

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás

Miért kéne szerviz a Rohloff beszereléséhez ? Fél/1 óra alatt felszereled, semmi ördöngösség.
Shimano nem hiszem, hogy Rohloff szerû agyváltón gondolkozna. E + H váltók, agyak, kazetták, szabadonfutók,.... kopnak, elromlanak, cserélni kell. Ha agyváltót veszel, ki venné már ezt a sok féle dolgot ?
Apróban haverom hirdeti a Rohloff-ot, soha, semmi baja nem volt. Azt nagyon összerakták a németek. De úgy hallom, olvasom, a Sram/Shimano agyváltókkal sincs sok gond. Régen sok bringát 3 sebességes Sachs agyváltóval szereltek, hibátlanul mentek éveken át.


Nem muszáj szervíz egy átlagos kerékpáros majdnem mindent összerak magának, azonban én úgy vagyok vele,hogy lássák a bicajt és biztosan a megfelelõ típust vegyem, lehet,hogy csak nekem probléma, de én grafikus segítség ellenére sem találom az egyik bringám papucsához valót, ott meg tuti megmondanák. Bár ez még csak ábránd.

Persze gazdaságilag nem annyira nyerõ megcsinálni valamit ami legrosszabb esetben is 10000-20000km-re készül, ennek ellenére mégsem bújtak ki a fejlõdés alól,hiszen az Alfine már egy elég széles réteget lefed, csak azok a fránya hibák...(tény,hogy meg kell fizetned az árában, hogy nem cseréled le egy-két éven belül.)
Nem értek egyet azzal,hogy elõbb-utóbb nem fog nyitni a többi szakág felé agyváltó témában, csak sokkal lassabban, mint azt mi szeretnénk és persze magas áron,hogy a rengeteg fejlesztést megfizettessék, a hibamentesség mellett.

Ki maradna még sokáig a láncváltós témánál? Rengeteg ember, a bringás barátaim között kevesen bíznak a belsõ rendszerben, nem látnak bele, meg drágállják, csak mikor a városi szaladgálósom éveket megy ugyanazzal a lánc-lánctányér-fogsor kombóval akkor én jobban érzem magam, amikor két sáros edzés után, takarítás mellett pedig elkezd romlani a láncváltósom akkor majdnem sírok:D
A versenysportot és a verseny közeli embereket nem lehet még nagyon sokáig agyváltóval ellátni,mert nem való oda a jelen állása mellett(persze a rohloff jó,de még az sem élsport, nem is beszélve a számukra oly fontos grammokról)
De egy átlagember igenis megérdemelné az agyváltókat, mert a hobbikerékpárosokra és közlekedõkre nem jellemzõ a takarítás és nem is a kedvenc programjuk, a szervizeléssel együtt.

#1560
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás
Miért kéne szerviz a Rohloff beszereléséhez ? Fél/1 óra alatt felszereled, semmi ördöngösség.
Shimano nem hiszem, hogy Rohloff szerû agyváltón gondolkozna. E + H váltók, agyak, kazetták, szabadonfutók,.... kopnak, elromlanak, cserélni kell. Ha agyváltót veszel, ki venné már ezt a sok féle dolgot ?
Apróban haverom hirdeti a Rohloff-ot, soha, semmi baja nem volt. Azt nagyon összerakták a németek. De úgy hallom, olvasom, a Sram/Shimano agyváltókkal sincs sok gond. Régen sok bringát 3 sebességes Sachs agyváltóval szereltek, hibátlanul mentek éveken át.
Marci