Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Agyváltók

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2484 hozzászólás a témában

#1481
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
üdv
vki rakja keményebben shimano alfine-val terepen?
csak, mert, van, aki komplett gépet szerel ilyennel...
pl.
Charge. A bicycle company.
bár, angliában lehet, elég...

#1482
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Abban a pár grammos láncban mi kerül 3000-be? :D Egyébként honnan "szerzed meg" ? Bontásból?


Nem bontásból, új beszerzés. És a lánc önmagában nem elég, kell a mûanyag közdarab is...

You can never have "enough" bikes.


#1483
Sturmbock

Sturmbock

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Abban a pár grammos láncban mi kerül 3000-be? :D Egyébként honnan "szerzed meg" ? Bontásból?

#1484
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Kboross:

mivel nem értek hozzá, hogy pontosan mik is hiányoznak, leírom mi történt. Elszakadt a váltóbowden, és a tulajdonosa leszerelte a maradék kilógó alkatrészeket. Szóval ezek hiányoznak. A kis láncocska és értelemszerûen a bowden biztosan hiányzik, mit szedhetett még le?

Mennyi az a nem kevés, amennyiért be tudnád szerezni õket, egyébként honnan? Elõször az ár érdekelne, azután döntünk.

Értem.
A bowden nem gond, bármilyen váltóbowden megteszi, ami elég hosszú, max a végén a "bütyköt" kell megreszelni kicsit. Ehhez csatlakozik a mûanyag közbetét, amihez meg csatlakozik a húzólánc.
A közbetét és a lánc 3.000 Ft.
A karbantartás legkellemetlenebb része a szétszedett agy alkatrészeinek kitisztítása, a szét- és összeszerelés egy mûszakilag nem nagyon tehetségtelen sporinak sem gond, fõleg ha figyel, esetleg jegyzetel közben.
Csõ

You can never have "enough" bikes.


#1485
Sturmbock

Sturmbock

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Kboross:

mivel nem értek hozzá, hogy pontosan mik is hiányoznak, leírom mi történt. Elszakadt a váltóbowden, és a tulajdonosa leszerelte a maradék kilógó alkatrészeket. Szóval ezek hiányoznak. A kis láncocska és értelemszerûen a bowden biztosan hiányzik, mit szedhetett még le?

Mennyi az a nem kevés, amennyiért be tudnád szerezni õket, egyébként honnan? Elõször az ár érdekelne, azután döntünk.

#1486
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Nem igazán értem miért probléma az az egy pillanat nem hajtás amíg váltani kell.. Autókban még kuplung is van, az elv meg ugyanaz.
Amióta kijelentettem, hogy csak órabérben vállalok agyváltószerelést, nem hív senki ;) Pedig engem eddig sem tántorítottak el az akár 7-8 sebességesek. Mondjuk alkatrészem nincs sok hozzá.
Egyébként a "láncoskások" a legrosszabb konstrukciók. Max öt sebességes lehet, de akkor is két oldalas...

Ride everywhere.

.


#1487
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Sziasztok!

Egy Fichtel & Sachs háromsebességes, kontrás hátsó agyam van. A váltóbowden elszakadt, a kis láncocska és a szabályzórúd pedig eltûnt. Lehet ilyen alkatrészeket kapni még? A helyi bicikliszerelõ nem vállalta, mivel szerinte nem kapni. Ha mégis lehet, hogyan szereljem össze? Meg egyáltalán, karrban is szeretném tartani, de nem tudom, hogyan szedjem szét. Már a fogaskerék eltávolításánál is gondban vagyok.

Köszi!

(Ha képpel könnyebb lenne, szóljatok és feltöltöm.)


Szia !
Be tudom szerezni, ami kell hozzá, de sajnos nem olcsó, a karbantartásban is tudok segíteni:
Mod_3111 pictures by kboross - Photobucket
http://s305.photobuc... Torpedo Rulez/

You can never have "enough" bikes.


#1488
Sturmbock

Sturmbock

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Sziasztok!

Egy Fichtel & Sachs háromsebességes, kontrás hátsó agyam van. A váltóbowden elszakadt, a kis láncocska és a szabályzórúd pedig eltûnt. Lehet ilyen alkatrészeket kapni még? A helyi bicikliszerelõ nem vállalta, mivel szerinte nem kapni. Ha mégis lehet, hogyan szereljem össze? Meg egyáltalán, karrban is szeretném tartani, de nem tudom, hogyan szedjem szét. Már a fogaskerék eltávolításánál is gondban vagyok.

Köszi!

(Ha képpel könnyebb lenne, szóljatok és feltöltöm.)

#1489
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Értem köszi. Ez alapján nem jó választás nekem az agyváltó :)
Az Alfine is ilyen? Azt azért montizni is használják páran.

Ööö, be kell ismernem, hogy nem tudom, de ilyen irányú képzettségre is szívesen szert tennék, kíváncsian várom, mit nyilatkoznak a többiek. Én valójában inkább csak a retró jellegû agyváltók egyszerûségében és elnyûhetetlenségében merültem el.

You can never have "enough" bikes.


#1490
Williams

Williams

    vendég

  • fórumtag
  • 79 hozzászólás

Szerintem mindkét problémára lehet számítani. Azaz, hogy nem vált és ha mégis, akkor reccsenhet valami...
Mind fel-, mind lefelé váltásnál a kialakításából adódóan nem tud váltani, sõt terhelés alatti felfelé váltásnál nem is tudod fordítani/kattintani a váltókart...
Lefelé pedig akkor fog váltani, ha csökken a terhelés.
(Húzólánccal mûködõknél így alakul: lefelé= 1:1nél kisebb áttétel, "berggang", felfelé= 1:1nél nagyobb áttétel, "schnellgang", tolórudasnál fordítva.)
Szerintem.


Értem köszi. Ez alapján nem jó választás nekem az agyváltó :)
Az Alfine is ilyen? Azt azért montizni is használják páran.

#1491
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Sziasztok!

Azt olvastam itt is meg máshol is, az agyváltók nem igazán bírják a terhelés alatti váltásokat.
Ez miben merül ki pontosan? Csökken az élettartam? Vagy ilyenkor nem/rosszul váltanak?
Mert a SS városi bringámra lehet majd szeretnék inkább mégiscsak 1-nél több fokozatot, viszont azt meg elõre látom, hogy pont leszarnám bírja-e a terhelés alatti váltást a váltóm :) Szóval ha sprintelek fel az emelkedõn a busz után kiállva, és akkor váltok (kb. ezt kapná tõlem folyamatosan a városban), akkor mi történne? Valami Shimano Inter 3-7-8 -ról lenne szó.
Igazából az élettartam csökkenés ami kevésbé érdekel, annyira nem drága cucc, ha meghal 2-3 év alatt akkor meghal.
Köszi.

Üdv


Szerintem mindkét problémára lehet számítani. Azaz, hogy nem vált és ha mégis, akkor reccsenhet valami...
Mind fel-, mind lefelé váltásnál a kialakításából adódóan nem tud váltani, sõt terhelés alatti felfelé váltásnál nem is tudod fordítani/kattintani a váltókart...
Lefelé pedig akkor fog váltani, ha csökken a terhelés.
(Húzólánccal mûködõknél így alakul: lefelé= 1:1nél kisebb áttétel, "berggang", felfelé= 1:1nél nagyobb áttétel, "schnellgang", tolórudasnál fordítva.)
Szerintem.

You can never have "enough" bikes.


#1492
Williams

Williams

    vendég

  • fórumtag
  • 79 hozzászólás
Sziasztok!

Azt olvastam itt is meg máshol is, az agyváltók nem igazán bírják a terhelés alatti váltásokat.
Ez miben merül ki pontosan? Csökken az élettartam? Vagy ilyenkor nem/rosszul váltanak?
Mert a SS városi bringámra lehet majd szeretnék inkább mégiscsak 1-nél több fokozatot, viszont azt meg elõre látom, hogy pont leszarnám bírja-e a terhelés alatti váltást a váltóm :) Szóval ha sprintelek fel az emelkedõn a busz után kiállva, és akkor váltok (kb. ezt kapná tõlem folyamatosan a városban), akkor mi történne? Valami Shimano Inter 3-7-8 -ról lenne szó.
Igazából az élettartam csökkenés ami kevésbé érdekel, annyira nem drága cucc, ha meghal 2-3 év alatt akkor meghal.
Köszi.

Üdv

#1493
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Respect a gyors segítségért!
Köszönet

#1494
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
10 es kulcsal kilazitod a müanyagot a tengely végén, képen hátrafelé nézõ csavar, nem kell kivenni
oldalra lehuzod az egységet

tengely közepébõl kihuzod a tolórudat
innentõl normál agyként müködik

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#1495
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Kicsit ciki lehet a kérdés, de...

Shimano Nexus 3 speed hub review - Mountain Bike Forums

Ilyen agyváltós hátsó kereket hogyan kell kivenni/visszatenni? Gondoltam, kivételesen okos leszek, és kérdezek, mielõtt nekiesnék...

#1496
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Nekem is ilyen a régi bringám. Agyváltó van hátul és egy láncfeszítõ fixre pozícionálva a végállás határoló csavarokkal.
Na meg az elsõ láncos váltó teszi a dolgát a pedálnál.
Ennyi

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1497
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás

Sziasztok! Az ultimate túrabringám összerakásán fáradozom, és olyan megoldást szeretnék, ahol a hátsó 8-as agyváltót kiegészíti egy kéttányéros hajtómû. Nemsokára lesz Alfine agyváltóm, és úgy látom, létezik kettes Alfine rapidfire váltókar az elsõ váltóhoz, de kettes hajtómûnek nyomát sem lelem (pedig a szimpla Alfine nagyon szép). Van tippetek, hogy milyen setup lenne megfelelõ?


Nézz be a rekumbensek topicba. Lompi és Python ilyen felállással közlekednek.
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#1498
pixel

pixel

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 250 hozzászólás
Sziasztok! Az ultimate túrabringám összerakásán fáradozom, és olyan megoldást szeretnék, ahol a hátsó 8-as agyváltót kiegészíti egy kéttányéros hajtómű. Nemsokára lesz Alfine agyváltóm, és úgy látom, létezik kettes Alfine rapidfire váltókar az első váltóhoz, de kettes hajtóműnek nyomát sem lelem (pedig a szimpla Alfine nagyon szép). Van tippetek, hogy milyen setup lenne megfelelő?

#1499
hgf

hgf

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Kösz a segítséget!

#1500
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
A hátsó fogaskerék csere jó megoldás!
Valamikor régen egy 3 sebességes agyváltós kempinggel kezdtem a váltós bringás korszakom.
Azzal nekem is volt ilyen gondom és nagyon sokat segített a hátsó lánckerék kisebbre cserélése.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..