Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#1861
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

A "tűnik" az ilyenkor kevés van hozzá szerszám, a váltókarnak így elég kicsi az esélye.

 


  • Normi kedveli ezt
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1862
Normi

Normi

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

Ez olyan Gyurcsókos, de lehet görbe váltófül vagy váltó is.

Köszönöm a válaszod!A váltófül egyenesnek tűnik,lehet váltókar is szerinted?


Normi módosította - 2015. július 28. - 21:23


#1863
vendég_anorche_*

vendég_anorche_*
  • vendég

Tripla felesleges .. 50t nagytanyerhoz elég a 12t ha nem versenyzel..

50/36 12/25 netán amit én fogok most magamnak.. 50/38 és 12/25.

Tripla lesz, mert 3 sebességes a fékváltókarom. Szerintem is jobb a 2-es, de nehéz lenni fékváltót cserélni.

És köszi, jó lesz 12/25 :)



#1864
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Ez olyan Gyurcsókos, de lehet görbe váltófül vagy váltó is.


  • Normi kedveli ezt
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1865
Normi

Normi

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

Sziasztok!

 

Elnézést ha rossz helyen teszem fel a kérdésem!

 

Szóval adott egy 2015-ös Alivio váltás egy trekking bringán,kompletten kivéve a sort,az egy 9-es Xt sor,illetve a lánc egy Sram 991.Olyan gondom lenne,hogy állványon két szerelő is beállította a rendszeremet ami akkor hibátlanul működik is,így van ez kis sebességnél is(15-20km/h),20km/h felett viszont nem vált le hatról hétre,tekergethetem,nem igazán akarja,csak darál,természetesen tehermentesítem a pedált váltás közben.A bringám egy Trek 8.3Ds,decemberben vettem és 1hónapja cseréltem rajta mindent.Mi lehet a probléma?

 

Válaszaitokat előre is köszönöm!

 

Üdv: Normi


Normi módosította - 2015. július 28. - 20:41


#1866
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Tripla felesleges .. 50t nagytanyerhoz elég a 12t ha nem versenyzel..

50/36 12/25 netán amit én fogok most magamnak.. 50/38 és 12/25.

#1867
vendég_anorche_*

vendég_anorche_*
  • vendég

Köszi! :)

 

Viszont hajtóműből 3 tányéros lesz, aminek a nagy tányérja 50fogas, ezért kell a 11-26 vagy 12-26 körüli sor.

A sram pg 850 sor jó minőségű? Gondolom az jól passzol a pc-850 lánchoz.



#1868
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Sziasztok!

 

Első kérdésem, hogy a 9 sebességesnek írt shimano sora hajtóművet használhatom 8-as lánccal?

 

A második, hogy milyen 8 sebességes láncot illetve fogaskoszorút ajánlotok?

még hatos lánccal is elmegy...

 

sram pc-850

sorból meg olyan 8s-t, amiből kapsz 13-23-ast vagy 13-26-ost. :)



#1869
vendég_anorche_*

vendég_anorche_*
  • vendég

Sziasztok!

 

Első kérdésem, hogy a 9 sebességesnek írt shimano sora hajtóművet használhatom 8-as lánccal?

 

A második, hogy milyen 8 sebességes láncot illetve fogaskoszorút ajánlotok?



#1870
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Köszi!

Az a helyzet, hogy egy régi XT sor felső 6 fogaskerekét tettem vissza, vadiúj alsó 4 XT fogaskerékkel. Reggel így mentem edzeni terepre. Az összesen ugrik az új lánc, a kicsi, új lánckerekeket is beleértve. Ez így használhatatlan. Lehet, hogy a lánccal lesz a baj, átnézem, nem szorul-e 1-2 csap. Gyanús még a B-tension csavar, valamint az XTR hátsó váltómban a  ~16ezer :) futott km és ugye sosem nyúltam hozzá. :) Meg is hajlott már, de eddig ez nem okozott gondot, minden az új lánccal jött elő.

Mivel középcsapágyat is cseréltem, mivel a Shimano csoda-PressFit rettenet összetörött :), valami fém KCNC PressFit van most benn (asszem ez az a bizonyos RWS csapágyas), de lehet, hogy ide-oda nyeklik-nyaklik minden. Este a vázat is megnézem, nem törtem-e el a tám- vagy láncvillát. Nálam MINDEN lehetséges... :D

Régi láncot és régi XTR sort visszateszem próbaképp, hogy kizárhassam a középcsapágyat a váltót, mint lehetséges problémaforrást.

 

Mindig mondtam én, SingleSpeed! :D Ha ez így megy, visszaalakítom a francba SingleSpeed-é és nem érdekel...

Az eredeti sorra ragd vissza a régi, már futott láncokat ! Működnie kell.

Mondjuk az furcsa, hogy az új lánc is ugrik az új fogaskeréken. Arra nincs ötletem.

 

 

zscs az új Dante? :)

Hát....ismerik egymást, szóval átragadhatott valami. :) De rám is átmászott valami Dantéról, mert nekem is most kezdett el ugrálni a lánc a soron.


marton módosította - 2015. július 22. - 20:47

Marci

#1871
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

zscs az új Dante? :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1872
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Kezd el visszarakni a régi láncokat. Próbáld meg, elvileg a már használt láncokkal nem fog ugrani. Mennyit mentek a láncok ?

Persze, hogy az alsókon ugrik, mivel ott a legkisebb a fölfekvő felület, azok kopnak legjobban. 

Köszi!

Az a helyzet, hogy egy régi XT sor felső 6 fogaskerekét tettem vissza, vadiúj alsó 4 XT fogaskerékkel. Reggel így mentem edzeni terepre. Az összesen ugrik az új lánc, a kicsi, új lánckerekeket is beleértve. Ez így használhatatlan. Lehet, hogy a lánccal lesz a baj, átnézem, nem szorul-e 1-2 csap. Gyanús még a B-tension csavar, valamint az XTR hátsó váltómban a  ~16ezer :) futott km és ugye sosem nyúltam hozzá. :) Meg is hajlott már, de eddig ez nem okozott gondot, minden az új lánccal jött elő.

Mivel középcsapágyat is cseréltem, mivel a Shimano csoda-PressFit rettenet összetörött :), valami fém KCNC PressFit van most benn (asszem ez az a bizonyos RWS csapágyas), de lehet, hogy ide-oda nyeklik-nyaklik minden. Este a vázat is megnézem, nem törtem-e el a tám- vagy láncvillát. Nálam MINDEN lehetséges... :D

Régi láncot és régi XTR sort visszateszem próbaképp, hogy kizárhassam a középcsapágyat a váltót, mint lehetséges problémaforrást.

 

Mindig mondtam én, SingleSpeed! :D Ha ez így megy, visszaalakítom a francba SingleSpeed-é és nem érdekel...



#1873
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Szokásos hülyeség: új lánc a régi, ~8500 km-t futott 10-es CS-M980 XTR sor alsó 4-5 fogaskerekén ugrik. Furcsa módon pont az acél cuccokon. Sima XT sor alsó 5 fogaskerekét legóztatok már ilyenhez, működhet? (Ilyenem van csak tartalákban)

Kezd el visszarakni a régi láncokat. Próbáld meg, elvileg a már használt láncokkal nem fog ugrani. Mennyit mentek a láncok ?

Persze, hogy az alsókon ugrik, mivel ott a legkisebb a fölfekvő felület, azok kopnak legjobban. 


Marci

#1874
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 hozzászólás

Szokásos hülyeség: új lánc a régi, ~8500 km-t futott 10-es CS-M980 XTR sor alsó 4-5 fogaskerekén ugrik. Furcsa módon pont az acél cuccokon. Sima XT sor alsó 5 fogaskerekét legóztatok már ilyenhez, működhet? (Ilyenem van csak tartalákban

Lehet bele tenni  xt-s cuccokat, de gyanítom, hogy a SH úgy oldotta meg  a kialakítást, hogy az ún. láncfelvevő-láncleadó pontok az xtr-es komponensekhez képest máshol vannak, és ekkor lassabb lesz a váltás.

A robbantott ábra alapján tudsz rendelni részegységet a partner-szerződéssel rendelkező boltokban, pl. k2bike.

 Az 5-6-os egyben van :(, ez 17.000 körül volt nekem tőlük. A 4-es 6.66 Euro a bicikli.de-n, de szerintem (ha itthonról hozatod), számíts erre is 25 %-ot.

 

Szóval, lehet, jobban jársz egy zsír új xt-vel. :) Ott az 5-6-7-es kb. 10.000 Ft, a 4-es meg 1000 Ft körül lesz, ha utólag kell majd cserélni a részegységet.

 

A robbantott ábra itt van: 

http://si.shimano.co...S-M980-3019.pdf


Martin2004 módosította - 2015. július 21. - 21:49


#1875
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Szokásos hülyeség: új lánc a régi, ~8500 km-t futott 10-es CS-M980 XTR sor alsó 4-5 fogaskerekén ugrik. Furcsa módon pont az acél cuccokon. Sima XT sor alsó 5 fogaskerekét legóztatok már ilyenhez, működhet? (Ilyenem van csak tartalákban)



#1876
Caesr

Caesr

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

Köszönöm a választ, és elnézést az új topicért; ahogy látom minden a helyére került.

A válaszod hasznos volt, bár nem találom logikusnak. Nem csak Te vagy azon a véleményen, hogy 1.85 mm + 1 mm hézagoló kell ahhoz, hogy a 11-es shimano/sram kazettára rámenjen a 10-es sor. Ha az új kerékhez adnak hézagolót, ami 10-es racsnihoz passzolóvá alakítja, akkor nem értem, miért kellene a plusz 1 mm-es hézagoló. Mondom ezt annak tükrében, hogy a régi keréken 10-es kazetta volt, rajta 10-es racsni semmiféle hézagolóval.
Összességében a tapasztalat és a gyakorlat úgy hozta, hogy miután beszereztem az új kereket, csupán a hozzá kapott 1.85 mm-es hézagolót használtam, és teljesen jó, nem kell hozzá még egy 1 mm-es. Tökéletesen működik.
Remélem, ha más is ilyen problémába ütközik, ez segíteni fog.

Üdv,


Caesr
 



#1877
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Pl. lehet szabályzatot olvasni meg tájékozódni topiknyitás előtt.

 

Amúgy krva egyszeru: a gyári hézagolóval lesz olyan a rotor, mint a 10 sebis rotorok. DE a 10-es lánckeréksorokhoz kell még egy 1mm-es hézagoló is, amit meg a sorhoz adnak. 

 

Ennyi a vázizdáz. 1.85mm+1mm kell a 10es lánckeréksorhoz, előbbi a kerékszett tartozéka, utóbbi a 10-es soroké.

 

És a hsz-válasz áthelyezését kérvényezem& a topik bezárását. :)



#1878
Caesr

Caesr

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

Sziasztok!

Szeretnék venni egy Fulcrum Racing 5 kerékszettet, de nem igazán tudok kiigazodni a hézagolásával kapcsolatban. A hátsó kerék 11 sebességes kazettával van szerelve, amin én egy 10 sebességes shimano fogaskoszorút szeretnék használni. A kerékhez gyárilag adnak egy hézagolót, ami elvileg a kazettát 10 sebességessé konvertálja. Ez idáig oké is lenne, de külföldi fórumokon arról írnak, hogy a kerékhez járó hézagoló mellé kell még egy 1 mm-es plusz hézagoló.
Van valakinek tapasztalata ez ügyben?
Válaszaitokat előre is hálásan köszönöm!

 

Üdv,

 

 

Caesr



#1879
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Rabbitnak:

 

http://www.excelspor...ajor=1&minor=10

 

 

A nyolc sebis campag lánckeréksorok mind ilyenek, "loose cog", az ilyen "egybecsavarozott" "szegeccsel rögzített" "alu tartóbakon ülő lánckerék" meg mindenféle buzzword totálisan ismeretlen fogalom. Lánckerék-hézagoló-lánckerék-hézagoló, és ez van szépen kirakva.

 

Campa8 segít betűkkel-kódokkal, hogy megfelelő legyen a "lépkedés" a lánckerekek közt, szép legyen a váltáskönnyítő-borda alignment.

 

Miche8 lófaszt nem csinizget, náluk tudsz választani sorkezdő-sorközi lánckerekeket, aztán csókolom. Ha mázlid van, és utólag veszel egy lánckereket, pontos lesz a váltáskönnyítő marások lefutása, ha Vejne vagy, akkor meg tuti, hogy a betoldott lánckerék az életben nem fog működni a sorodban. :)

 

a 7-8-9 sebis Miche lánckerék vastagsága 1.82mm, ehhez gyárilag úgy adják a hézagolót, hogy 7-8 shimanohoz 3.08 mm-est kapsz, campa 8-ashoz meg 3.18mm-es hézagolókat.

 

Tipp vejnemöjnennek, ha a mostani sorát szeretné 10c->sh kombinációban használni: cserélje ki a lánckerekek közti hézagolókat 3mm-es darabokra, amivel 4.82 mm-re jön ki a közölés. Így nyugodtan használhatja a 10-es campag váltókart shimano hátsó váltóval. Külön bónusz, ha 9-es lánccal futtatja. 

 

BTW, a 9-es lánckeréksorok is ilyenek. Különálló lánckerekek. Campánál a prémiumabb sorok (Kórus, Rekkord) kapnak tartóbakos nagy lánckerekeket, de a Verocse-Mirázs szintű sorok itt is külön vannak. Semmi egybeszegecselés, ilyesmi. Egyesével. Mint a harckocsi lánctalpának görgői egy makett-kitben. :)

cassette-374x269.jpg


  • Rabbit kedveli ezt

#1880
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás

tegnap raktam össze egy pont ugyanilyen rendszert, slx duplatányéros (fc-m675) karral. annyit tudtam javítani a dolgon, hogy a lánckerék és a kar közé kerültek alátétek (hosszabb lánckerékcsavarral). egyszerű, sima alátétek, kb 1,5-2mm vastag (pár hete mértem, már nem emlékszem pontosan). a másik apró trükk, hogy a külön kapható HTII csapágyakhoz nem 3 db 2,5mm-es alátétet adnak, hanem 2db 2,5mm + 1db 1,8mm + 1db 0,7mm vastagságút. utóbbit beraktam a jobb oldalra, balra pedig az 1,8mm-es darabot. így picit off-center lett a hajtómű, de javult a láncvonal. ki is próbáltam, hátul a legnagyobb 2db lánckerék, amit már nem szeret túlságosan, de elöl (zee lánckerék) jobban morog. az újabb duplás hajtóművek egyébként rosszabbak 1x rendszerhez, mert a nagyobbik lánckerék kintebb van, mint a triplán a középső, ahová az egy darab lánckerék jön.viszont jobban néz ki. :) a fenti trükkel majdnem oda tudod csalni a lánckereket, ahol triplával lenne a középső helyén.

 

szvsz annál, hogy pont a sor közepével legyen vonalban a lánckerék, fontosabb az, hogy a leggyakrabban használt hátsó fogakkal legyen minél kevésbé keresztben a lánc. persze, ha neked a könnyebb áttételek fontosabbak, akkor szívás. :)

 

alátéttel nem tudok játszani, mert olyan széles a monoblokk, hogy nem kellett berakni egyet sem.

 

ilyen hosszú csavar és alátét kombinációban gondolkodom én is, az nem zavar ha a 11es lánckeréken morogni fog a cucc, inkább hosszú taposós mászásnál kevésbé legyen keresztben a lánc.

 

viszont hosszú lánckerék csavart nem találtam magyar webshopokban/boltokban sehol, vagy van ennek valami speciális elnevezése? :)