A "tűnik" az ilyenkor kevés van hozzá szerszám, a váltókarnak így elég kicsi az esélye.
A "tűnik" az ilyenkor kevés van hozzá szerszám, a váltókarnak így elég kicsi az esélye.
Ez olyan Gyurcsókos, de lehet görbe váltófül vagy váltó is.
Köszönöm a válaszod!A váltófül egyenesnek tűnik,lehet váltókar is szerinted?
Normi módosította - 2015. július 28. - 21:23
Tripla felesleges .. 50t nagytanyerhoz elég a 12t ha nem versenyzel..
50/36 12/25 netán amit én fogok most magamnak.. 50/38 és 12/25.
Tripla lesz, mert 3 sebességes a fékváltókarom. Szerintem is jobb a 2-es, de nehéz lenni fékváltót cserélni.
És köszi, jó lesz 12/25
Ez olyan Gyurcsókos, de lehet görbe váltófül vagy váltó is.
Sziasztok!
Elnézést ha rossz helyen teszem fel a kérdésem!
Szóval adott egy 2015-ös Alivio váltás egy trekking bringán,kompletten kivéve a sort,az egy 9-es Xt sor,illetve a lánc egy Sram 991.Olyan gondom lenne,hogy állványon két szerelő is beállította a rendszeremet ami akkor hibátlanul működik is,így van ez kis sebességnél is(15-20km/h),20km/h felett viszont nem vált le hatról hétre,tekergethetem,nem igazán akarja,csak darál,természetesen tehermentesítem a pedált váltás közben.A bringám egy Trek 8.3Ds,decemberben vettem és 1hónapja cseréltem rajta mindent.Mi lehet a probléma?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Üdv: Normi
Normi módosította - 2015. július 28. - 20:41
Köszi!
Viszont hajtóműből 3 tányéros lesz, aminek a nagy tányérja 50fogas, ezért kell a 11-26 vagy 12-26 körüli sor.
A sram pg 850 sor jó minőségű? Gondolom az jól passzol a pc-850 lánchoz.
Sziasztok!
Első kérdésem, hogy a 9 sebességesnek írt shimano sora hajtóművet használhatom 8-as lánccal?
A második, hogy milyen 8 sebességes láncot illetve fogaskoszorút ajánlotok?
még hatos lánccal is elmegy...
sram pc-850
sorból meg olyan 8s-t, amiből kapsz 13-23-ast vagy 13-26-ost.
Sziasztok!
Első kérdésem, hogy a 9 sebességesnek írt shimano sora hajtóművet használhatom 8-as lánccal?
A második, hogy milyen 8 sebességes láncot illetve fogaskoszorút ajánlotok?
Köszi!
Az a helyzet, hogy egy régi XT sor felső 6 fogaskerekét tettem vissza, vadiúj alsó 4 XT fogaskerékkel. Reggel így mentem edzeni terepre. Az összesen ugrik az új lánc, a kicsi, új lánckerekeket is beleértve. Ez így használhatatlan. Lehet, hogy a lánccal lesz a baj, átnézem, nem szorul-e 1-2 csap. Gyanús még a B-tension csavar, valamint az XTR hátsó váltómban a ~16ezer futott km és ugye sosem nyúltam hozzá. Meg is hajlott már, de eddig ez nem okozott gondot, minden az új lánccal jött elő.
Mivel középcsapágyat is cseréltem, mivel a Shimano csoda-PressFit rettenet összetörött , valami fém KCNC PressFit van most benn (asszem ez az a bizonyos RWS csapágyas), de lehet, hogy ide-oda nyeklik-nyaklik minden. Este a vázat is megnézem, nem törtem-e el a tám- vagy láncvillát. Nálam MINDEN lehetséges...
Régi láncot és régi XTR sort visszateszem próbaképp, hogy kizárhassam a középcsapágyat a váltót, mint lehetséges problémaforrást.
Mindig mondtam én, SingleSpeed! Ha ez így megy, visszaalakítom a francba SingleSpeed-é és nem érdekel...
Az eredeti sorra ragd vissza a régi, már futott láncokat ! Működnie kell.
Mondjuk az furcsa, hogy az új lánc is ugrik az új fogaskeréken. Arra nincs ötletem.
zscs az új Dante?
Hát....ismerik egymást, szóval átragadhatott valami. De rám is átmászott valami Dantéról, mert nekem is most kezdett el ugrálni a lánc a soron.
marton módosította - 2015. július 22. - 20:47
Kezd el visszarakni a régi láncokat. Próbáld meg, elvileg a már használt láncokkal nem fog ugrani. Mennyit mentek a láncok ?
Persze, hogy az alsókon ugrik, mivel ott a legkisebb a fölfekvő felület, azok kopnak legjobban.
Köszi!
Az a helyzet, hogy egy régi XT sor felső 6 fogaskerekét tettem vissza, vadiúj alsó 4 XT fogaskerékkel. Reggel így mentem edzeni terepre. Az összesen ugrik az új lánc, a kicsi, új lánckerekeket is beleértve. Ez így használhatatlan. Lehet, hogy a lánccal lesz a baj, átnézem, nem szorul-e 1-2 csap. Gyanús még a B-tension csavar, valamint az XTR hátsó váltómban a ~16ezer futott km és ugye sosem nyúltam hozzá. Meg is hajlott már, de eddig ez nem okozott gondot, minden az új lánccal jött elő.
Mivel középcsapágyat is cseréltem, mivel a Shimano csoda-PressFit rettenet összetörött , valami fém KCNC PressFit van most benn (asszem ez az a bizonyos RWS csapágyas), de lehet, hogy ide-oda nyeklik-nyaklik minden. Este a vázat is megnézem, nem törtem-e el a tám- vagy láncvillát. Nálam MINDEN lehetséges...
Régi láncot és régi XTR sort visszateszem próbaképp, hogy kizárhassam a középcsapágyat a váltót, mint lehetséges problémaforrást.
Mindig mondtam én, SingleSpeed! Ha ez így megy, visszaalakítom a francba SingleSpeed-é és nem érdekel...
Szokásos hülyeség: új lánc a régi, ~8500 km-t futott 10-es CS-M980 XTR sor alsó 4-5 fogaskerekén ugrik. Furcsa módon pont az acél cuccokon. Sima XT sor alsó 5 fogaskerekét legóztatok már ilyenhez, működhet? (Ilyenem van csak tartalákban)
Kezd el visszarakni a régi láncokat. Próbáld meg, elvileg a már használt láncokkal nem fog ugrani. Mennyit mentek a láncok ?
Persze, hogy az alsókon ugrik, mivel ott a legkisebb a fölfekvő felület, azok kopnak legjobban.
Szokásos hülyeség: új lánc a régi, ~8500 km-t futott 10-es CS-M980 XTR sor alsó 4-5 fogaskerekén ugrik. Furcsa módon pont az acél cuccokon. Sima XT sor alsó 5 fogaskerekét legóztatok már ilyenhez, működhet? (Ilyenem van csak tartalákban
Lehet bele tenni xt-s cuccokat, de gyanítom, hogy a SH úgy oldotta meg a kialakítást, hogy az ún. láncfelvevő-láncleadó pontok az xtr-es komponensekhez képest máshol vannak, és ekkor lassabb lesz a váltás.
A robbantott ábra alapján tudsz rendelni részegységet a partner-szerződéssel rendelkező boltokban, pl. k2bike.
Az 5-6-os egyben van , ez 17.000 körül volt nekem tőlük. A 4-es 6.66 Euro a bicikli.de-n, de szerintem (ha itthonról hozatod), számíts erre is 25 %-ot.
Szóval, lehet, jobban jársz egy zsír új xt-vel. Ott az 5-6-7-es kb. 10.000 Ft, a 4-es meg 1000 Ft körül lesz, ha utólag kell majd cserélni a részegységet.
A robbantott ábra itt van:
http://si.shimano.co...S-M980-3019.pdf
Martin2004 módosította - 2015. július 21. - 21:49
Szokásos hülyeség: új lánc a régi, ~8500 km-t futott 10-es CS-M980 XTR sor alsó 4-5 fogaskerekén ugrik. Furcsa módon pont az acél cuccokon. Sima XT sor alsó 5 fogaskerekét legóztatok már ilyenhez, működhet? (Ilyenem van csak tartalákban)
Köszönöm a választ, és elnézést az új topicért; ahogy látom minden a helyére került.
A válaszod hasznos volt, bár nem találom logikusnak. Nem csak Te vagy azon a véleményen, hogy 1.85 mm + 1 mm hézagoló kell ahhoz, hogy a 11-es shimano/sram kazettára rámenjen a 10-es sor. Ha az új kerékhez adnak hézagolót, ami 10-es racsnihoz passzolóvá alakítja, akkor nem értem, miért kellene a plusz 1 mm-es hézagoló. Mondom ezt annak tükrében, hogy a régi keréken 10-es kazetta volt, rajta 10-es racsni semmiféle hézagolóval.
Összességében a tapasztalat és a gyakorlat úgy hozta, hogy miután beszereztem az új kereket, csupán a hozzá kapott 1.85 mm-es hézagolót használtam, és teljesen jó, nem kell hozzá még egy 1 mm-es. Tökéletesen működik.
Remélem, ha más is ilyen problémába ütközik, ez segíteni fog.
Üdv,
Caesr
Pl. lehet szabályzatot olvasni meg tájékozódni topiknyitás előtt.
Amúgy krva egyszeru: a gyári hézagolóval lesz olyan a rotor, mint a 10 sebis rotorok. DE a 10-es lánckeréksorokhoz kell még egy 1mm-es hézagoló is, amit meg a sorhoz adnak.
Ennyi a vázizdáz. 1.85mm+1mm kell a 10es lánckeréksorhoz, előbbi a kerékszett tartozéka, utóbbi a 10-es soroké.
És a hsz-válasz áthelyezését kérvényezem& a topik bezárását.
Sziasztok!
Szeretnék venni egy Fulcrum Racing 5 kerékszettet, de nem igazán tudok kiigazodni a hézagolásával kapcsolatban. A hátsó kerék 11 sebességes kazettával van szerelve, amin én egy 10 sebességes shimano fogaskoszorút szeretnék használni. A kerékhez gyárilag adnak egy hézagolót, ami elvileg a kazettát 10 sebességessé konvertálja. Ez idáig oké is lenne, de külföldi fórumokon arról írnak, hogy a kerékhez járó hézagoló mellé kell még egy 1 mm-es plusz hézagoló.
Van valakinek tapasztalata ez ügyben?
Válaszaitokat előre is hálásan köszönöm!
Üdv,
Caesr
Rabbitnak:
http://www.excelspor...ajor=1&minor=10
A nyolc sebis campag lánckeréksorok mind ilyenek, "loose cog", az ilyen "egybecsavarozott" "szegeccsel rögzített" "alu tartóbakon ülő lánckerék" meg mindenféle buzzword totálisan ismeretlen fogalom. Lánckerék-hézagoló-lánckerék-hézagoló, és ez van szépen kirakva.
Campa8 segít betűkkel-kódokkal, hogy megfelelő legyen a "lépkedés" a lánckerekek közt, szép legyen a váltáskönnyítő-borda alignment.
Miche8 lófaszt nem csinizget, náluk tudsz választani sorkezdő-sorközi lánckerekeket, aztán csókolom. Ha mázlid van, és utólag veszel egy lánckereket, pontos lesz a váltáskönnyítő marások lefutása, ha Vejne vagy, akkor meg tuti, hogy a betoldott lánckerék az életben nem fog működni a sorodban.
a 7-8-9 sebis Miche lánckerék vastagsága 1.82mm, ehhez gyárilag úgy adják a hézagolót, hogy 7-8 shimanohoz 3.08 mm-est kapsz, campa 8-ashoz meg 3.18mm-es hézagolókat.
Tipp vejnemöjnennek, ha a mostani sorát szeretné 10c->sh kombinációban használni: cserélje ki a lánckerekek közti hézagolókat 3mm-es darabokra, amivel 4.82 mm-re jön ki a közölés. Így nyugodtan használhatja a 10-es campag váltókart shimano hátsó váltóval. Külön bónusz, ha 9-es lánccal futtatja.
BTW, a 9-es lánckeréksorok is ilyenek. Különálló lánckerekek. Campánál a prémiumabb sorok (Kórus, Rekkord) kapnak tartóbakos nagy lánckerekeket, de a Verocse-Mirázs szintű sorok itt is külön vannak. Semmi egybeszegecselés, ilyesmi. Egyesével. Mint a harckocsi lánctalpának görgői egy makett-kitben.
tegnap raktam össze egy pont ugyanilyen rendszert, slx duplatányéros (fc-m675) karral. annyit tudtam javítani a dolgon, hogy a lánckerék és a kar közé kerültek alátétek (hosszabb lánckerékcsavarral). egyszerű, sima alátétek, kb 1,5-2mm vastag (pár hete mértem, már nem emlékszem pontosan). a másik apró trükk, hogy a külön kapható HTII csapágyakhoz nem 3 db 2,5mm-es alátétet adnak, hanem 2db 2,5mm + 1db 1,8mm + 1db 0,7mm vastagságút. utóbbit beraktam a jobb oldalra, balra pedig az 1,8mm-es darabot. így picit off-center lett a hajtómű, de javult a láncvonal. ki is próbáltam, hátul a legnagyobb 2db lánckerék, amit már nem szeret túlságosan, de elöl (zee lánckerék) jobban morog. az újabb duplás hajtóművek egyébként rosszabbak 1x rendszerhez, mert a nagyobbik lánckerék kintebb van, mint a triplán a középső, ahová az egy darab lánckerék jön.viszont jobban néz ki. a fenti trükkel majdnem oda tudod csalni a lánckereket, ahol triplával lenne a középső helyén.
szvsz annál, hogy pont a sor közepével legyen vonalban a lánckerék, fontosabb az, hogy a leggyakrabban használt hátsó fogakkal legyen minél kevésbé keresztben a lánc. persze, ha neked a könnyebb áttételek fontosabbak, akkor szívás.
alátéttel nem tudok játszani, mert olyan széles a monoblokk, hogy nem kellett berakni egyet sem.
ilyen hosszú csavar és alátét kombinációban gondolkodom én is, az nem zavar ha a 11es lánckeréken morogni fog a cucc, inkább hosszú taposós mászásnál kevésbé legyen keresztben a lánc.
viszont hosszú lánckerék csavart nem találtam magyar webshopokban/boltokban sehol, vagy van ennek valami speciális elnevezése?