Szerintetek, shimano tiagra hajtáshoz és shimano cs-hg 50 sorhoz sram pc 870, vagy shimano cn-hg71 láncot vegyek?
PC-850. az csak 8 euró, és a jelek szerint röhögve elfut 8-9ezer km-t is..
Szerintetek, shimano tiagra hajtáshoz és shimano cs-hg 50 sorhoz sram pc 870, vagy shimano cn-hg71 láncot vegyek?
PC-850. az csak 8 euró, és a jelek szerint röhögve elfut 8-9ezer km-t is..
Szerintetek, shimano tiagra hajtáshoz és shimano cs-hg 50 sorhoz sram pc 870, vagy shimano cn-hg71 láncot vegyek?
A PC-850 lánc jól kicseszett velem. Oké, minden használat után "takarítom" (ie.: ráfújok egy kis féktisztítót vagy motorblokkmosót egy rongyra, és kétszer végigpörgetem a láncot) de ez hihetetlen. 3100 km óta van fent (előtte a HG-50-est használtam) és NULLA a nyúlása kb. dobozba tehetném és újként árulhatnám.
Pedig borzalmas hajtástechnikám van, ha fáradtan ülök bringára.. Hihetetlen jó cucc. A karbantartás kb. amit írtam, ronggyal lecsapom használat után, hetente 1-szer kb. végigcsöpögtetem egy nagyon vékony-pergő olajjal. CSendes, szépen vált, nem nyúlik.
Cn 7701 dettó. Van bennük ~3000ekm, és semmi kopást nem mérek rajtuk.
A PC-850 lánc jól kicseszett velem. Oké, minden használat után "takarítom" (ie.: ráfújok egy kis féktisztítót vagy motorblokkmosót egy rongyra, és kétszer végigpörgetem a láncot) de ez hihetetlen. 3100 km óta van fent (előtte a HG-50-est használtam) és NULLA a nyúlása kb. dobozba tehetném és újként árulhatnám.
Pedig borzalmas hajtástechnikám van, ha fáradtan ülök bringára.. Hihetetlen jó cucc. A karbantartás kb. amit írtam, ronggyal lecsapom használat után, hetente 1-szer kb. végigcsöpögtetem egy nagyon vékony-pergő olajjal. CSendes, szépen vált, nem nyúlik.
A segítségeteket kérném...
Adott egy (3×8as rendszerben) első váltó(Alivio, 413as), ami 20as max kapacitással bír, illetve egy 44-32-22-es Deore (590es) hajtómű.
2011 óta így használom (gyárilag truvativ 2 tányéros hajtómű volt rajta, még a boltban cserélték a deorera) és tűrhető volt így (kistányéron néha beleért a lánc a terelő aljába).
Most közép és kis tányért kéne cserélnem, de lehet most kéne inkább komplett hajtóművet (vagy első váltót is) cserélnem (drágák a tényérok külön, ui hajtómű csapággyal együtt 20ért van).
Legjobb egy 3×9es 42-32-22-es variáció lenne, ilyet nem nagyon látok. A 40-30-22 jó lehetne, de azok már nem hypeglideosak. Az alivio igen, de az csak 2 darabból áll.
Huszonpárezerből van esély még a kritériumoknak megfelelő hajtóművet találni? Ha nincs, mit javasolnátok?
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
hátha jól jön vlkinek.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni a hozzáértőktől a következő dologban. Nemrég hozzám keveredett egy ősrégi, de elég jó állapotú 6 sebességes menetes Dura ace racsni. Úgy gondolom megérné valamiben felhasználni pl. egy városi rohangászós bringába beletenni, mert még több 10ezer kilométer van benne.
A gond ott kezdődik, hogy ehhez kéne találnom egy hozzá méltó agyat is. A legtöbb újonnan beszerezhető menetes agy gondolom elég pocsék minőségű, kolbász tengelyekkel készülnek. Szeretném, ha egy 90 kg-os pilóta alatt se görbülne el a tengely egy félresikerült padkázás miatt.
Ilyen erős, tartós, minőségi agyak léteznek egyáltalán menetes kialakításban? Ha igen, hol keressem? Túl sokat nem szeretnék költeni rá, de ha azt mondjátok, hogy létezik ilyen örök életű alkatrész arányos áron, akkor érdekel.
A kortárs (30+ éves) prémium menetes agyak bírnák ezt az igénybevételt? Jöhetnek konkrét típusok akár újak, akár régiek.
Ha akár egy erősebb tengely legyártása megoldaná a problémát, attól sem riadok meg.
Üdv
Segítséget szeretnék kérni. Régebbi bianchi vázam olasz 70mm csapágyházú. Új hollowtech2 integrált hajtómű megy majd bele csapággyal. Találtam is olasz menetes hollowtech2 csapágyat, de nem találtam infót arról, hogyan kell hézagolni. Kell-e hézagolni egyálltalán. A láncvonal 43,5mm. Akinek van tapasztalata legyen kedves megosztani.
Igen? Jelenleg ilyen fékváltókarjaim vannak: http://www.microshif...tw/SB-R483.html
Hogy működne? Hányszor kellene megnyomnom a bowden húzó kart hogy a nagyobb tányérra váltson? Túlváltani ugye a váltón lévő csavarok miatt nem fogok. De ez nekem akkor is furcsa.
kiengeded az összes kábelt és úgy kötöd be kistányérra. Nagytányérra felváltasz, és a határolócsavar tovább úgyse' engedi húzni a bowdent.
Pl. a régi ősi campag karokon a balos 12 pozíciót tud, akár 4 tányérhoz is elég, de egy dupla hajtáshoz kb. 4 klikk bőven elég (legalábbis nekem azt hiszem, négy kattanás van a két tányéros rendszerhez, pedig a váltókar tud 12-őt is kattanni )
Nekem gyárilag 3 sebességes a fékváltóm a két tányérhoz úgyhogy mükszik.
Három sebességes fékkar jó két lánctányéros hajtőműhöz is, kétsebességes fékkar nem jó három tányéros hajtóműhöz.
Igen? Jelenleg ilyen fékváltókarjaim vannak: http://www.microshif...tw/SB-R483.html
Hogy működne? Hányszor kellene megnyomnom a bowden húzó kart hogy a nagyobb tányérra váltson? Túlváltani ugye a váltón lévő csavarok miatt nem fogok. De ez nekem akkor is furcsa.
Pedig ezt tekeréssel lehetne korrigálni, Ha nincs állványod, állítsd fejre, és tekerd _folyamatosan_ addig, amíg el nem múlik, vagy éppen át nem megy a következőre, és ez utóbbi esetben majd visszafelé kell majd korrigálni. Nekem is volt már olyan hogy a bringán ülve tekerés közben nem bírtam eldönteni, hogy most merre is kell korrigálni, mert hiába tekertem sokszor negyed fordulatokat, nem reagált. Ekkor találtam ki, hogy fejre állítom, és folyamatosan tekerem. Viszont, miután sikerült helyrepofozni, oda-vissza váltsál végig ellenőrzésképpen, mert lehet hogy a szerelő is csak az egyik irányt nézte végig.
Megoldódott közben,az első ötlet volt a nyerő,volt egy kis elhajlás.
Köszönöm szépen mindenkinek!
De tovább tudok menni,csak hatról hétre nem tudok csak úgy hogy kettőt váltok le és egyet vissza,így kerülhetek hétbe,tehát hatból nyolcba gond nélkül.Az összes fogaskereket teszi rendesen,de ezt az egyet valamiért nem.Zsír új Xt sor és zsír új sram 991 ánc
Pedig ezt tekeréssel lehetne korrigálni, Ha nincs állványod, állítsd fejre, és tekerd _folyamatosan_ addig, amíg el nem múlik, vagy éppen át nem megy a következőre, és ez utóbbi esetben majd visszafelé kell majd korrigálni. Nekem is volt már olyan hogy a bringán ülve tekerés közben nem bírtam eldönteni, hogy most merre is kell korrigálni, mert hiába tekertem sokszor negyed fordulatokat, nem reagált. Ekkor találtam ki, hogy fejre állítom, és folyamatosan tekerem. Viszont, miután sikerült helyrepofozni, oda-vissza váltsál végig ellenőrzésképpen, mert lehet hogy a szerelő is csak az egyik irányt nézte végig.
Tripla lesz, mert 3 sebességes a fékváltókarom. Szerintem is jobb a 2-es, de nehéz lenni fékváltót cserélni.
És köszi, jó lesz 12/25
Nekem gyárilag 3 sebességes a fékváltóm a két tányérhoz úgyhogy mükszik.
Tripla lesz, mert 3 sebességes a fékváltókarom. Szerintem is jobb a 2-es, de nehéz lenni fékváltót cserélni.
És köszi, jó lesz 12/25
Három sebességes fékkar jó két lánctányéros hajtőműhöz is, kétsebességes fékkar nem jó három tányéros hajtóműhöz.
De akkor nem tudsz továbbmenni 8-re-9-re sem, igaz? Szerintem egyszerűen kicsúszott a bowden, és alul, vagyis amikor a lánc lent van, tök könnyen mozog a kar, nem? Ezt simán érezni lehet.
De tovább tudok menni,csak hatról hétre nem tudok csak úgy hogy kettőt váltok le és egyet vissza,így kerülhetek hétbe,tehát hatból nyolcba gond nélkül.Az összes fogaskereket teszi rendesen,de ezt az egyet valamiért nem.Zsír új Xt sor és zsír új sram 991lánc.
Normi módosította - 2015. július 28. - 23:27
Sziasztok!
Elnézést ha rossz helyen teszem fel a kérdésem!
Szóval adott egy 2015-ös Alivio váltás egy trekking bringán,kompletten kivéve a sort,az egy 9-es Xt sor,illetve a lánc egy Sram 991.Olyan gondom lenne,hogy állványon két szerelő is beállította a rendszeremet ami akkor hibátlanul működik is,így van ez kis sebességnél is(15-20km/h),20km/h felett viszont nem vált le hatról hétre,tekergethetem,nem igazán akarja,csak darál,természetesen tehermentesítem a pedált váltás közben.A bringám egy Trek 8.3Ds,decemberben vettem és 1hónapja cseréltem rajta mindent.Mi lehet a probléma?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Üdv: Normi
De akkor nem tudsz továbbmenni 8-re-9-re sem, igaz? Szerintem egyszerűen kicsúszott a bowden, és alul, vagyis amikor a lánc lent van, tök könnyen mozog a kar, nem? Ezt simán érezni lehet.
A "tűnik" az ilyenkor kevés van hozzá szerszám, a váltókarnak így elég kicsi az esélye.
Értem,köszönöm,akkor szakemberhez fordulok,nem valószínű,hogy beállítás hiba.....Köszönöm szépen a segítséged!
Üdv: Normi