Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#1841
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Szerintetek, shimano tiagra hajtáshoz és shimano cs-hg 50 sorhoz sram pc 870, vagy shimano cn-hg71 láncot vegyek?

PC-850. az csak 8 euró, és a jelek szerint röhögve elfut 8-9ezer km-t is..



#1842
vendég_anorche_*

vendég_anorche_*
  • vendég

Szerintetek, shimano tiagra hajtáshoz és shimano cs-hg 50 sorhoz sram pc 870, vagy shimano cn-hg71 láncot vegyek?



#1843
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

A PC-850 lánc jól kicseszett velem. Oké, minden használat után "takarítom" (ie.: ráfújok egy kis féktisztítót vagy motorblokkmosót egy rongyra, és kétszer végigpörgetem a láncot) de ez hihetetlen. 3100 km óta van fent (előtte a HG-50-est használtam) és NULLA a nyúlása kb. dobozba tehetném és újként árulhatnám.

 

Pedig borzalmas hajtástechnikám van, ha fáradtan ülök bringára.. :) Hihetetlen jó cucc. A karbantartás kb. amit írtam, ronggyal lecsapom használat után, hetente 1-szer kb. végigcsöpögtetem egy nagyon vékony-pergő olajjal. CSendes, szépen vált, nem nyúlik. 

 

Cn 7701 dettó. Van bennük ~3000ekm, és semmi kopást nem mérek rajtuk. :) 



#1844
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

A PC-850 lánc jól kicseszett velem. Oké, minden használat után "takarítom" (ie.: ráfújok egy kis féktisztítót vagy motorblokkmosót egy rongyra, és kétszer végigpörgetem a láncot) de ez hihetetlen. 3100 km óta van fent (előtte a HG-50-est használtam) és NULLA a nyúlása kb. dobozba tehetném és újként árulhatnám.

 

Pedig borzalmas hajtástechnikám van, ha fáradtan ülök bringára.. :) Hihetetlen jó cucc. A karbantartás kb. amit írtam, ronggyal lecsapom használat után, hetente 1-szer kb. végigcsöpögtetem egy nagyon vékony-pergő olajjal. CSendes, szépen vált, nem nyúlik. 



#1845
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

A segítségeteket kérném...

Adott egy (3×8as rendszerben) első váltó(Alivio, 413as), ami 20as max kapacitással bír, illetve egy 44-32-22-es Deore (590es) hajtómű.

2011 óta így használom (gyárilag truvativ 2 tányéros hajtómű volt rajta, még a boltban cserélték a deorera) és tűrhető volt így (kistányéron néha beleért a lánc a terelő aljába).

 

Most közép és kis tányért kéne cserélnem, de lehet most kéne inkább komplett hajtóművet (vagy első váltót is) cserélnem (drágák a tényérok külön, ui hajtómű csapággyal együtt 20ért van).

Legjobb egy 3×9es 42-32-22-es variáció lenne, ilyet nem nagyon látok. A 40-30-22 jó lehetne, de azok már nem hypeglideosak. Az alivio igen, de az csak 2 darabból áll.

 

Huszonpárezerből van esély még a kritériumoknak megfelelő hajtóművet találni? Ha nincs, mit javasolnátok?


"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#1846
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

11811344_1027419350623780_91762141136397

 

hátha jól jön vlkinek. :)

Minden másra Sheldon



#1847
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

11811344_1027419350623780_91762141136397

 

hátha jól jön vlkinek. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1848
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

Sziasztok!

Szeretnék tanácsot kérni a hozzáértőktől a következő dologban. Nemrég hozzám keveredett egy ősrégi, de elég jó állapotú 6 sebességes menetes Dura ace racsni. Úgy gondolom megérné valamiben felhasználni pl. egy városi rohangászós bringába beletenni, mert még több 10ezer kilométer van benne.
A gond ott kezdődik, hogy ehhez kéne találnom egy hozzá méltó agyat is. A legtöbb újonnan beszerezhető menetes agy gondolom elég pocsék minőségű, kolbász tengelyekkel készülnek. Szeretném, ha egy 90 kg-os pilóta alatt se görbülne el a tengely egy félresikerült padkázás miatt.
Ilyen erős, tartós, minőségi agyak léteznek egyáltalán menetes kialakításban? Ha igen, hol keressem? Túl sokat nem szeretnék költeni rá, de ha azt mondjátok, hogy létezik ilyen örök életű alkatrész arányos áron, akkor érdekel.
A kortárs (30+ éves) prémium menetes agyak bírnák ezt az igénybevételt? Jöhetnek konkrét típusok akár újak, akár régiek.
Ha akár egy erősebb tengely legyártása megoldaná a problémát, attól sem riadok meg.



#1849
jozsefge

jozsefge

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Üdv

Segítséget szeretnék kérni. Régebbi bianchi vázam olasz 70mm csapágyházú. Új hollowtech2 integrált hajtómű megy majd bele csapággyal. Találtam is olasz menetes hollowtech2 csapágyat, de nem találtam infót arról, hogyan kell hézagolni. Kell-e hézagolni egyálltalán. A láncvonal 43,5mm. Akinek van tapasztalata legyen kedves megosztani.



#1850
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás

Na ezt hogy?



#1851
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

463840d1245211620-killed-xt-crank-arm-im


  • zeezoltano és Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1852
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Igen?  :o Jelenleg ilyen fékváltókarjaim vannak: http://www.microshif...tw/SB-R483.html

Hogy működne? Hányszor kellene megnyomnom a bowden húzó kart hogy a nagyobb tányérra váltson? Túlváltani ugye a váltón lévő csavarok miatt nem fogok. De ez nekem akkor is furcsa.

kiengeded az összes kábelt és úgy kötöd be kistányérra. Nagytányérra felváltasz, és a határolócsavar tovább úgyse' engedi húzni a bowdent.

 

Pl. a régi ősi campag karokon a balos 12 pozíciót tud, akár 4 tányérhoz is elég, de egy dupla hajtáshoz kb. 4 klikk bőven elég (legalábbis nekem azt hiszem, négy kattanás van a két tányéros rendszerhez, pedig a váltókar tud 12-őt is kattanni :D )



#1853
vendég_anorche_*

vendég_anorche_*
  • vendég

Nekem gyárilag 3 sebességes a fékváltóm a két tányérhoz úgyhogy mükszik.

 

 

Három sebességes fékkar jó két lánctányéros hajtőműhöz is, kétsebességes fékkar nem jó három tányéros hajtóműhöz.

 

Igen?  :o Jelenleg ilyen fékváltókarjaim vannak: http://www.microshif...tw/SB-R483.html

Hogy működne? Hányszor kellene megnyomnom a bowden húzó kart hogy a nagyobb tányérra váltson? Túlváltani ugye a váltón lévő csavarok miatt nem fogok. De ez nekem akkor is furcsa.



#1854
Normi

Normi

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

Pedig ezt tekeréssel lehetne korrigálni, Ha nincs állványod, állítsd fejre, és tekerd _folyamatosan_ addig, amíg el nem múlik, vagy éppen át nem megy a következőre, és ez utóbbi esetben majd visszafelé kell majd korrigálni. Nekem is volt már olyan hogy a bringán ülve tekerés közben nem bírtam eldönteni, hogy most merre is kell korrigálni, mert hiába tekertem sokszor negyed fordulatokat, nem reagált. Ekkor találtam ki, hogy fejre állítom, és folyamatosan tekerem. Viszont, miután sikerült helyrepofozni, oda-vissza váltsál végig ellenőrzésképpen, mert lehet hogy a szerelő is csak az egyik irányt nézte végig.

 

Megoldódott közben,az első ötlet volt a nyerő,volt egy kis elhajlás.

 

Köszönöm szépen mindenkinek! ;)



#1855
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 hozzászólás

De tovább tudok menni,csak hatról hétre nem tudok csak úgy hogy kettőt váltok le és egyet vissza,így kerülhetek hétbe,tehát hatból nyolcba gond nélkül.Az összes fogaskereket teszi rendesen,de ezt az egyet valamiért nem.Zsír új Xt sor és zsír új sram 991 ánc

 

Pedig ezt tekeréssel lehetne korrigálni, Ha nincs állványod, állítsd fejre, és tekerd _folyamatosan_ addig, amíg el nem múlik, vagy éppen át nem megy a következőre, és ez utóbbi esetben majd visszafelé kell majd korrigálni. Nekem is volt már olyan hogy a bringán ülve tekerés közben nem bírtam eldönteni, hogy most merre is kell korrigálni, mert hiába tekertem sokszor negyed fordulatokat, nem reagált. Ekkor találtam ki, hogy fejre állítom, és folyamatosan tekerem. Viszont, miután sikerült helyrepofozni, oda-vissza váltsál végig ellenőrzésképpen, mert lehet hogy a szerelő is csak az egyik irányt nézte végig.



#1856
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Tripla lesz, mert 3 sebességes a fékváltókarom. Szerintem is jobb a 2-es, de nehéz lenni fékváltót cserélni.

És köszi, jó lesz 12/25 :)

Nekem gyárilag 3 sebességes a fékváltóm a két tányérhoz úgyhogy mükszik.


  • Vejne kedveli ezt
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1857
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Tripla lesz, mert 3 sebességes a fékváltókarom. Szerintem is jobb a 2-es, de nehéz lenni fékváltót cserélni.

És köszi, jó lesz 12/25 :)

Három sebességes fékkar jó két lánctányéros hajtőműhöz is, kétsebességes fékkar nem jó három tányéros hajtóműhöz.



#1858
Normi

Normi

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

De akkor nem tudsz továbbmenni 8-re-9-re sem, igaz? Szerintem egyszerűen kicsúszott a bowden, és alul, vagyis amikor a lánc lent van, tök könnyen mozog a kar, nem? Ezt simán érezni lehet.

 

De tovább tudok menni,csak hatról hétre nem tudok csak úgy hogy kettőt váltok le és egyet vissza,így kerülhetek hétbe,tehát hatból nyolcba gond nélkül.Az összes fogaskereket teszi rendesen,de ezt az egyet valamiért nem.Zsír új Xt sor és zsír új sram 991lánc.


Normi módosította - 2015. július 28. - 23:27


#1859
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 hozzászólás

Sziasztok!

 

Elnézést ha rossz helyen teszem fel a kérdésem!

 

Szóval adott egy 2015-ös Alivio váltás egy trekking bringán,kompletten kivéve a sort,az egy 9-es Xt sor,illetve a lánc egy Sram 991.Olyan gondom lenne,hogy állványon két szerelő is beállította a rendszeremet ami akkor hibátlanul működik is,így van ez kis sebességnél is(15-20km/h),20km/h felett viszont nem vált le hatról hétre,tekergethetem,nem igazán akarja,csak darál,természetesen tehermentesítem a pedált váltás közben.A bringám egy Trek 8.3Ds,decemberben vettem és 1hónapja cseréltem rajta mindent.Mi lehet a probléma?

 

Válaszaitokat előre is köszönöm!

 

Üdv: Normi

De akkor nem tudsz továbbmenni 8-re-9-re sem, igaz? Szerintem egyszerűen kicsúszott a bowden, és alul, vagyis amikor a lánc lent van, tök könnyen mozog a kar, nem? Ezt simán érezni lehet.



#1860
Normi

Normi

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

A "tűnik" az ilyenkor kevés van hozzá szerszám, a váltókarnak így elég kicsi az esélye.

 

Értem,köszönöm,akkor szakemberhez fordulok,nem valószínű,hogy beállítás hiba.....Köszönöm szépen a segítséged!

 

Üdv: Normi