csak a kíváncsiság miatt kérdezem: az országuti első váltók nem használhatóak,ilyen 2 tányéros mtb áttételnél? a kompaktnál 16 fogat kell átfogni pl.
Nem, két okból is. Nagyon messze az ív a lánckeréktől és az mtb váltók általában felülhúzósak.
csak a kíváncsiság miatt kérdezem: az országuti első váltók nem használhatóak,ilyen 2 tányéros mtb áttételnél? a kompaktnál 16 fogat kell átfogni pl.
Nem, két okból is. Nagyon messze az ív a lánckeréktől és az mtb váltók általában felülhúzósak.
A sebesség mindent megold.
Nem tudom.
Részben a kalicka magassága számít, de fontos a belső kialakítása, a dudorok elhelyezkedése is. Ezért nagyon nehéz (nekem nem is sikerült rendesen sosem) a nagyobb átfogású háromtányéros első váltót beállítani kéttányéros hajtóműhöz. Egész egyszerűen nem ott, nem azokban a magasságokban fut a lánc, ahol "kellene".
csak a kíváncsiság miatt kérdezem: az országuti első váltók nem használhatóak,ilyen 2 tányéros mtb áttételnél? a kompaktnál 16 fogat kell átfogni pl.
Nagyon köszönöm a hozzászólásokat!
Ezekszerint még senki nem próbálta.
Jó ötlet a 22T előre, majdem azt adja, kérdés, hogy a nagytányért is le kell cserélni ekkor 36-ra? Úgyhogy én is kiváncsian várom Zeezoltano válaszát!
Valószinű azért nincs 20-as kistányér, mert a fogak belemennenek a lyukkörbe.
Meg erősödni kell!
Szép napot!
Azt írja 38/24-re rakott 22-est, ergo maradt a 38.
Milyen átdobót használsz hozzá? "Elméletileg" a shimano kéttányérosok csak 14 fog távolságot fognak át. Gyakorlatilag nem próbáltam, de simán ÉS olcsón megoldás lehetne Feri problémájára!
csak a kíváncsiság miatt kérdezem: az országuti első váltók nem használhatóak,ilyen 2 tányéros mtb áttételnél? a kompaktnál 16 fogat kell átfogni pl.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Milyen átdobót használsz hozzá? "Elméletileg" a shimano kéttányérosok csak 14 fog távolságot fognak át. Gyakorlatilag nem próbáltam, de simán ÉS olcsón megoldás lehetne Feri problémájára!
Én a hosszú emelkedők miatt raktam a 38/24 re 22-es kistányért nagyon nem bántam meg.
Én a hosszú emelkedők miatt raktam a 38/24 re 22-es kistányért nagyon nem bántam meg.
Tegnap az underworldon lepődtem meg, hogy nem váltottam elöl, végig nagytányéron volt a lánc, hátul meg többször a legnagyobbon. Nem igazán volt hangja.
Persze jobb lett volna a 24h setup, egy 3t hajtómű 32-es tányérral oszt jónapot.
Másik előny az elől mindkét tányéron végigváltható sor.
Szia Gyula!
Köszi a kommentet. 38/24-es XT hajtómű. Valaki javasolta, én meg mefogadtam! :-)
Igazából az a baj, hogy csirke vagyok. Amikor előttem a 26-os kerékkel kistányér-nagytányérral tekernek, lépésben, én már nem tudok olyan lassan menni, lassan tekerni, hogy ne kelljen előzni. Azt meg nem mindig lehet. A 29-es keréknek 10%-kal nagyobb a kerülete, tehát, ha én 29-es kerékkel valaki 24/36-on tekerek, az olyan, mintha 26-os kerékkel 24/30-32 körül tekernék. No ezért akarok nyújtani.
A jelen körülmények és kondícióm mellett 20-as kiskerék kellene előre. Van olyan?
F
Ismerős helyzet, nekem 39/26 áttételnél van ez a probléma, mikor utol érek embereket egynyomoson.
Másik előny az elől mindkét tányéron végigváltható sor.
Ahogy nézem 8€ egy 22-es tányér ezt esetleg bepróbálni, két fog nem kevés, én Salzra beteszem a 38/24-et és el vagyok vele, 39/26-nak már nem örülnék ott.
https://www.bike-com...-9-fach-p17343/
gaboca1 módosította - 2015. augusztus 09. - 12:56
Hát ja, nekem nagyon bejött általában is a két tányér, meg 29-es kerékhez a 38/24-es hm. Sajnálom, hogy nálad ez nem adta be. De láttad az árát is a 42-es fogaskeréknek? :-O
Bé kérdés, a 38-as hosszú vége mennyire elég? Mert lehet akkor egyszerűbb, s olcsóbb is lejjebb lépned elöl, venni egy 22-es kistányért (10s-hez létezik 22-30-40 hmről), meg egy 36-os tányért, asszem SLX-ből van, én is ezzel kezdtem anno a kéttányéros próbálkozást.
A lányos megoldás meg három tányér, 22-30-40-es tányérokkal. :-P
---
Nagylaci,
Nem a tömeg, vagy a kisebb Q az előnye szerinem, hanem a kisebb átfedés a fokozatok között. A 42-32-24-es háromtányérból nekem egyedül a 42/11 áttétel hiányzik, a 42/13 már megvan. Kevesebbet váltok elöl sokkal így, pedig nem vagyok egy sportos alkat.
mgy módosította - 2015. augusztus 09. - 12:32
A kezdetek kezdetén azért találták ki a tripla hajtóművet, mert az országúton megszokott kéttányéros megoldás adta áttétel kevés volt terepen. Nemrég újra feltalálták montira a kéttányéros megoldást, mert a versenyzőket így kis súlynyereség, Q-faktor csökkenés érte, számukra bevállalható kompromisszumok árán.
Szerintem úgy nincs értelme a 2 tányéros hajtásnak, ha hátra 42-es lánckerék kellene. Elölről lespóroljuk a mondjuk 42-32-22 tányérokat, helyébe teszünk 38-24-et, az oké, de hátra az átlag 11-32-es sor helyett, még teszünk egy olyat, amiben két böhöm nagy lánckerék van 36,42? Hol itt a súlynyereség? A plusz kiadás és az elég esélyes váltási komplikációkról nem is beszélve. Ha nem lehet kisebb első lánckereket felszerelni, akkor szerintem versenyzőként jobban jársz, ha megbarátkozol ezzel és erősítesz, túrázóként pedig jobban járnál egy tripla rendszerrel.
Szia Gyula!
Köszi a kommentet. 38/24-es XT hajtómű. Valaki javasolta, én meg mefogadtam! :-)
Igazából az a baj, hogy csirke vagyok. Amikor előttem a 26-os kerékkel kistányér-nagytányérral tekernek, lépésben, én már nem tudok olyan lassan menni, lassan tekerni, hogy ne kelljen előzni. Azt meg nem mindig lehet. A 29-es keréknek 10%-kal nagyobb a kerülete, tehát, ha én 29-es kerékkel valaki 24/36-on tekerek, az olyan, mintha 26-os kerékkel 24/30-32 körül tekernék. No ezért akarok nyújtani.
A jelen körülmények és kondícióm mellett 20-as kiskerék kellene előre. Van olyan?
F
van 20-as, de ahhoz 5-ös csavarkör kell.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Komment lesz, nem tapasztalat, de azt mondtad, az is jöhet.
Engem ver a víz minden átfogásnyújtó megoldástól. Akkor is, ha gyári (új shimano 11-es sorok), meg akkor is ha utángyártott. Biztos lehet jó a váltás minősége, nem vitás, de széthúzni a fokozatokat hátul, közben érintetlenül hagyni (vagy épp közelíteni - köszönjük shimano) a tányérokat (szerintem) nem bölcs dolog.
Milyen hajtóművet használsz most? Nem tudsz ott lejjebb menni a kistányérral?
Sziasztok!
A bikeavenue.de-n látható "big help" :-) név alatt 42T fogszámú hátsó nagy kerekek. A leírás szerint ezt 10-es 11-36-os sram es xt sorhoz lehet használni úgy, hogy felmegy a 42T, majd a 36-os tömb, a 17-es fogszámú kimarad, vegül felmegy a maradék lánckerék. Így 11-42-es sort kapunk.
Valaki használt már ilyet? Melyiket? Milyen a váltás minősége?
Ól kommencc ár velkám!
F
Mert ott nincs 3 tányéros tiagra (végül úgy döntöttem nem áltok 2 tányérosra), és a 2 tányéros is 15euróval drágább (175 -ös hajtókarral).
És köszi, akkor a sram -et veszem
rosebike -ról rendelem, ott meg 8-as láncból nincs nagy választék:
amúyg miért Rose? bike-componentsen nagyobb a választék, és van "seen cheaper?" ár-riasztójuk..
Vejne módosította - 2015. augusztus 08. - 06:36
rosebike -ról rendelem, ott meg 8-as láncból nincs nagy választék:
http://www.rosebikes...eg/78-sebesseg/