24/34/46 és 12-34 szerintem elég nagy áttétel. Nekem is csak egy félreváltásnál volt gondom amikor véletlenük 46:28-ba tettem a láncot. Ez az érvelés csak legenda. A csúcskategóriás XC-gépeket gyakran szerelik rövidkalalas váltóval, nem csak a DH-soknak kedveskednek vele.rövidkanalas viszont szinte csak országúti, és kisebb sorokat visz el. nem bírja a nagy áttételeket.
Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#17621
Írta 2006. április 16. - 20:00
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#17622
Írta 2006. április 16. - 19:57
#17623
Írta 2006. április 16. - 19:56
Elsõdlegesen igen, de van egy kis hatása a feszességre is. Alapjában véve nem jelen megoldást. Ha gyengül a rugó akkor közelebb kerül a görgõ ezért a rugót feszéteni kell és így a görgõ is lejjebb kerül és kicsit a lánc is feszesebb lesz.Az a váltófülnél lévõ kis csavar nem csak a fogaskoszorú-felsõgörgõ távolság állítására van?
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#17624
Írta 2006. április 16. - 19:52
Mod.: Viszont ez a rugó másik lyukba történõ áthelyezése új nekem. (Mondjuk nekem nem volt bajom a váltókkal eddig)
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#17625
Írta 2006. április 16. - 19:50
Ha rövidebb a lácod akkor a váltó jobban feszít. A rövidkanalas váltók jobban feszítik a láncot. A Shimano váltóknál a váltófülnél lévõ kis csava tekerésével némileg nõ a rugóerõ. A felsõ görgõnél lévõ belsõ rugó végét feszesebb beállítást eredményezõ lyukba kell tenni. Sramnál nem tudom mi van. Amúgy a váltókra van topik.A láncom gyakran odaverõdik a láncvillához; kérdés, h a váltók rugóerõsségét lehet valahogy állítani, ill feszítés szempontjából van különbség a típusok között?
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#17626
Írta 2006. április 16. - 19:49
-Ott ül a fûben, de akkor sem szívja!
#17627
Írta 2006. április 16. - 19:31
Állítani meg szerintem nem lehet, legalábbis nem tudok róla. Talán, ha néhány láncszemet kiveszel, akkor másképp áll a váltókanál és egy kicsit jobban feszít, de nem tudom.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#17628
Írta 2006. április 16. - 19:25
A láncom gyakran odaverõdik a láncvillához; kérdés, h a váltók rugóerõsségét lehet valahogy állítani, ill feszítés szempontjából van különbség a típusok között?
-Ott ül a fûben, de akkor sem szívja!
#17629
Írta 2006. április 16. - 19:03
(hogy melyiknek van fém, nemtudom, csak hogy a nemrég tapogattam meg)
#17630
Írta 2006. április 16. - 18:21
#17631
Írta 2006. április 16. - 17:46
Lcs is XT -vel dh -zik, es nem mondta hogy lazulna.
I`m as fast as nobody!
#17632
Írta 2006. április 16. - 17:43
#17633
Írta 2006. április 16. - 16:02
egyik a csapágyház szélessége, másik pedig a monoblokk tengelyének hossza.
egy átlagos nomrális váznak ez az adata: 68 mm a csapágyház szélesség, és 113 mm a tengelye.
azaz 68/113.
a hajtókarhoz rögzülés módja(integrált, isis, octa, ps, ennek ilyen téren jelentõsége nincs, azzal szereled, amivel szeretnéd.)
de meg merem kockáztatni, hogy 68/113 lesz eme váz monoja is.
mérd le a középcsappágy ház szélességét!
akkor rögtön meg fogod tudni mi való bele.
#17634
Írta 2006. április 16. - 14:56
Az elõzõben sem tudom, milyen van, ha szétszedném se ismerném meg.
A magyar ktm oldalon nincs még specifikáció, az osztrákon csak annyit ír Innenlager: Shimano Deore LX, Cartridge-Lagerung.
A Truvativ-nak van egy Cartridge nevû Power Spline monoblokkja, akkor ez most olyan?
Egy kicsit más, de szomszédos kategóriájú ktm-ben octalink van..
Mi a különbség különben ezek között (négyszög, isis, octalink, integrált, power spline)? Csak a rögzítés és hogy milyen hajtókart fogad? A feladata mindegyiknek uaz..
Milyet érdemes megvenni? Köszi elõre is!
#17635
Írta 2006. április 16. - 14:31
Ahogy nézegettem a szakirodalmat az új XTR már nem így rögzül.Az új csõtengelyes XT hajtómû kilazul. Akármennyire is a helyére húzattam a mûanyag anyával és a csavarokat is egy 30-40 centis erõkarral szorítottam meg, mégis kicsúszik a tengely a bal oldali hajtókarból.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#17636
Írta 2006. április 16. - 14:07
én ránéznék a tengelyre is, azaz egy alapos szétszedés nem ártana meg a karnak úgyhiszem.
#17637
Írta 2006. április 16. - 13:59
Inkabb csak a csavarra tegyen menetrogzitot.
I`m as fast as nobody!
#17638
Írta 2006. április 16. - 13:56
nekem azonos szériás saint van, és nincs vele probléma.
Vidd vissza a boltba, ahol vetted! amíg még segíteni lehet rajta.
2004. 07.17 én vásároltam eBike-ból,
szerinted esélyes még a csere?
ja ezt eddig még nem csinálta. kb 1,5 hónapja jött ki nekem is és havernak is.
az övé is kb ennyi idõs.
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#17639
Írta 2006. április 16. - 13:54
#17640
Írta 2006. április 16. - 13:53
(utánam levõ is jól szólt:))
(a hajtómûröl, melyet itt linektek: igaz, más szakágban vagyok, de ha fizetnének se lépnék vissza egy nagyobb nevû hajtókarért négyszögesre, elegem volt a monoblokktörésekbõl, és a vádli veszélyeztetésébõl. na meg a folyamatos hajtókarlelazulásokból)