Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#17621
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,561 posts
Ez nem rovid kanalas, inkabb kozepes szerintem.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#17622
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

csak az országúti váltóknál nem stimmel ez így.

Az országút más tészta. Sokkal több variáció van sorokra, tányérokra, a két vagy három tányéros hajtómûvekrõl nem is beszélve. Országútim még nem volt. A montis váltók kapacitása között van 2-3 szem különbség, amit megfelelõ beállítással el lehet tüntetni.

Még két jó példa:
http://mootscycles.c...rigormootis.jpg
http://mootscycles.com/images/ybb.jpg

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#17623
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
ránéztem, pl az xtr, ami nekem is van, a hosszabb kanalas, 22 fog különbséget bír elöl, hátul pedig 11-34T-ig.

csakúgy mint a rövidkanalas, szal montis alkatrészeknél ez igazság.


csak az országúti váltóknál nem stimmel ez így.
pl rövidkanalas 105-ös, már csak 27 a max hátsó fogaskerék, az elsõ pedig max 16 fog különbséget bír.
a tiagra még kevesebbet.
szal félig igaz, váltónként változó adat.

#17624
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

rövidkanalas viszont szinte csak országúti, és kisebb sorokat visz el. nem bírja a nagy áttételeket.

24/34/46 és 12-34 szerintem elég nagy áttétel. Nekem is csak egy félreváltásnál volt gondom amikor véletlenük 46:28-ba tettem a láncot. Ez az érvelés csak legenda. A csúcskategóriás XC-gépeket gyakran szerelik rövidkalalas váltóval, nem csak a DH-soknak kedveskednek vele.
Feltöltött kép

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#17625
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
rövidkanalas viszont szinte csak országúti, és kisebb sorokat visz el. nem bírja a nagy áttételeket.

#17626
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Az a váltófülnél lévõ kis csavar nem csak a fogaskoszorú-felsõgörgõ távolság állítására van?

Elsõdlegesen igen, de van egy kis hatása a feszességre is. Alapjában véve nem jelen megoldást. Ha gyengül a rugó akkor közelebb kerül a görgõ ezért a rugót feszéteni kell és így a görgõ is lejjebb kerül és kicsit a lánc is feszesebb lesz.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#17627
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,695 posts
Az a váltófülnél lévõ kis csavar nem csak a fogaskoszorú-felsõgörgõ távolság állítására van?

Mod.: Viszont ez a rugó másik lyukba történõ áthelyezése új nekem. (Mondjuk nekem nem volt bajom a váltókkal eddig)
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#17628
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

A láncom gyakran odaverõdik a láncvillához; kérdés, h a váltók rugóerõsségét lehet valahogy állítani, ill feszítés szempontjából van különbség a típusok között?

Ha rövidebb a lácod akkor a váltó jobban feszít. A rövidkanalas váltók jobban feszítik a láncot. A Shimano váltóknál a váltófülnél lévõ kis csava tekerésével némileg nõ a rugóerõ. A felsõ görgõnél lévõ belsõ rugó végét feszesebb beállítást eredményezõ lyukba kell tenni. Sramnál nem tudom mi van. Amúgy a váltókra van topik.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#17629
BCA

BCA

    vendég

  • fórumtag
  • 39 posts
A láncvilla-védõre nem lenne szükség, mert a vázon szinter van, de asszem mégis az lesz a megoldás. Ez olyan, mint a grip a teniszütõk nyelén?
A nyúl egy igazi jellem.
-Ott ül a fûben, de akkor sem szívja!

#17630
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,695 posts
A típusok között van. Például egy Alivio és egy X9 között óriási a különbség, tapasztalatból mondom. De ne várd, hogy a váltó úgy megfeszíti a láncot, hogy az nem fog verõdni! Erre a célra van a láncvillavédõ.
Állítani meg szerintem nem lehet, legalábbis nem tudok róla. Talán, ha néhány láncszemet kiveszel, akkor másképp áll a váltókanál és egy kicsit jobban feszít, de nem tudom.
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#17631
BCA

BCA

    vendég

  • fórumtag
  • 39 posts
Szasztok!

A láncom gyakran odaverõdik a láncvillához; kérdés, h a váltók rugóerõsségét lehet valahogy állítani, ill feszítés szempontjából van különbség a típusok között?
A nyúl egy igazi jellem.
-Ott ül a fûben, de akkor sem szívja!

#17632
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
a profik között is többen mennek integrált XT-vel, és még õk sem panaszkodtak(DH)

(hogy melyiknek van fém, nemtudom, csak hogy a nemrég tapogattam meg)

#17633
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,218 posts
Fém zárókupakja csak az XTR-nek van a többi shimanonak mûanyag. Ha jól össze van szorítva nem szabadna lelazulnia. Egyébként nem jellemzõ hogy lelazuljon, mindenbõl lehet szart kifogni.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#17634
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,561 posts
Nyugi, ez nem altalanos problema.
Lcs is XT -vel dh -zik, es nem mondta hogy lazulna.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#17635
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Ugye ez nem általános h. az integrált rendszer bal karja lelazul??? Most akarok beruházni egy LX-be esetleg XT-be, nemtom melyik lenne okosabb döntés. Sala nem LXszel DHázik egész véletlenül? Ha olvasod és van negatív tapasztalat akkor oszd meg! Nekem csak CCre kellene, de ha az XT lelazul CC felhasználástól, akkor alattam biztos lelazul, valahogy abnormálisan hamar mennek tönkre alattam a cuccok, vagy csak mindig a selejtet fogom ki...

#17636
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
egy váz csak két dologban befolyásolja a monoblokk létezését.
egyik a csapágyház szélessége, másik pedig a monoblokk tengelyének hossza.
egy átlagos nomrális váznak ez az adata: 68 mm a csapágyház szélesség, és 113 mm a tengelye.

azaz 68/113.
a hajtókarhoz rögzülés módja(integrált, isis, octa, ps, ennek ilyen téren jelentõsége nincs, azzal szereled, amivel szeretnéd.)

de meg merem kockáztatni, hogy 68/113 lesz eme váz monoja is.

mérd le a középcsappágy ház szélességét!
akkor rögtön meg fogod tudni mi való bele.

#17637
forter

forter

    vendég

  • fórumtag
  • 47 posts
Vettem egy KTM RaceLine vázat, és nem tudom, milyen monoblokk való bele.
Az elõzõben sem tudom, milyen van, ha szétszedném se ismerném meg.
A magyar ktm oldalon nincs még specifikáció, az osztrákon csak annyit ír Innenlager: Shimano Deore LX, Cartridge-Lagerung.
A Truvativ-nak van egy Cartridge nevû Power Spline monoblokkja, akkor ez most olyan?
Egy kicsit más, de szomszédos kategóriájú ktm-ben octalink van..
Mi a különbség különben ezek között (négyszög, isis, octalink, integrált, power spline)? Csak a rögzítés és hogy milyen hajtókart fogad? A feladata mindegyiknek uaz..
Milyet érdemes megvenni? Köszi elõre is!

#17638
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Az új csõtengelyes XT hajtómû kilazul. Akármennyire is a helyére húzattam a mûanyag anyával és a csavarokat is egy 30-40 centis erõkarral szorítottam meg, mégis kicsúszik a tengely a bal oldali hajtókarból.

Ahogy nézegettem a szakirodalmat az új XTR már nem így rögzül.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#17639
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
úgy rémlik hogy valamely shimano karhoz a zárókupak fémbõl van, akkor be kell egy ilyenre ruházni, és azzal már lehet kókányolni.

én ránéznék a tengelyre is, azaz egy alapos szétszedés nem ártana meg a karnak úgyhiszem.

#17640
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,561 posts
A muanyag zarokupakra en nem tennek menetrogzitot. Konnyen elofordulhat hogy a muanyag alapanyag miatt csak roncsolassal tudod kiszedni.
Inkabb csak a csavarra tegyen menetrogzitot.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!