Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#17621
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

csak az országúti váltóknál nem stimmel ez így.

Az országút más tészta. Sokkal több variáció van sorokra, tányérokra, a két vagy három tányéros hajtómûvekrõl nem is beszélve. Országútim még nem volt. A montis váltók kapacitása között van 2-3 szem különbség, amit megfelelõ beállítással el lehet tüntetni.

Még két jó példa:
http://mootscycles.c...rigormootis.jpg
http://mootscycles.com/images/ybb.jpg

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#17622
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
ránéztem, pl az xtr, ami nekem is van, a hosszabb kanalas, 22 fog különbséget bír elöl, hátul pedig 11-34T-ig.

csakúgy mint a rövidkanalas, szal montis alkatrészeknél ez igazság.


csak az országúti váltóknál nem stimmel ez így.
pl rövidkanalas 105-ös, már csak 27 a max hátsó fogaskerék, az elsõ pedig max 16 fog különbséget bír.
a tiagra még kevesebbet.
szal félig igaz, váltónként változó adat.

#17623
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

rövidkanalas viszont szinte csak országúti, és kisebb sorokat visz el. nem bírja a nagy áttételeket.

24/34/46 és 12-34 szerintem elég nagy áttétel. Nekem is csak egy félreváltásnál volt gondom amikor véletlenük 46:28-ba tettem a láncot. Ez az érvelés csak legenda. A csúcskategóriás XC-gépeket gyakran szerelik rövidkalalas váltóval, nem csak a DH-soknak kedveskednek vele.
Feltöltött kép

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#17624
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
rövidkanalas viszont szinte csak országúti, és kisebb sorokat visz el. nem bírja a nagy áttételeket.

#17625
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Az a váltófülnél lévõ kis csavar nem csak a fogaskoszorú-felsõgörgõ távolság állítására van?

Elsõdlegesen igen, de van egy kis hatása a feszességre is. Alapjában véve nem jelen megoldást. Ha gyengül a rugó akkor közelebb kerül a görgõ ezért a rugót feszéteni kell és így a görgõ is lejjebb kerül és kicsit a lánc is feszesebb lesz.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#17626
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás
Az a váltófülnél lévõ kis csavar nem csak a fogaskoszorú-felsõgörgõ távolság állítására van?

Mod.: Viszont ez a rugó másik lyukba történõ áthelyezése új nekem. (Mondjuk nekem nem volt bajom a váltókkal eddig)
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#17627
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

A láncom gyakran odaverõdik a láncvillához; kérdés, h a váltók rugóerõsségét lehet valahogy állítani, ill feszítés szempontjából van különbség a típusok között?

Ha rövidebb a lácod akkor a váltó jobban feszít. A rövidkanalas váltók jobban feszítik a láncot. A Shimano váltóknál a váltófülnél lévõ kis csava tekerésével némileg nõ a rugóerõ. A felsõ görgõnél lévõ belsõ rugó végét feszesebb beállítást eredményezõ lyukba kell tenni. Sramnál nem tudom mi van. Amúgy a váltókra van topik.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#17628
BCA

BCA

    vendég

  • fórumtag
  • 39 hozzászólás
A láncvilla-védõre nem lenne szükség, mert a vázon szinter van, de asszem mégis az lesz a megoldás. Ez olyan, mint a grip a teniszütõk nyelén?
A nyúl egy igazi jellem.
-Ott ül a fûben, de akkor sem szívja!

#17629
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás
A típusok között van. Például egy Alivio és egy X9 között óriási a különbség, tapasztalatból mondom. De ne várd, hogy a váltó úgy megfeszíti a láncot, hogy az nem fog verõdni! Erre a célra van a láncvillavédõ.
Állítani meg szerintem nem lehet, legalábbis nem tudok róla. Talán, ha néhány láncszemet kiveszel, akkor másképp áll a váltókanál és egy kicsit jobban feszít, de nem tudom.
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#17630
BCA

BCA

    vendég

  • fórumtag
  • 39 hozzászólás
Szasztok!

A láncom gyakran odaverõdik a láncvillához; kérdés, h a váltók rugóerõsségét lehet valahogy állítani, ill feszítés szempontjából van különbség a típusok között?
A nyúl egy igazi jellem.
-Ott ül a fûben, de akkor sem szívja!

#17631
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
a profik között is többen mennek integrált XT-vel, és még õk sem panaszkodtak(DH)

(hogy melyiknek van fém, nemtudom, csak hogy a nemrég tapogattam meg)

#17632
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Fém zárókupakja csak az XTR-nek van a többi shimanonak mûanyag. Ha jól össze van szorítva nem szabadna lelazulnia. Egyébként nem jellemzõ hogy lelazuljon, mindenbõl lehet szart kifogni.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#17633
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
Nyugi, ez nem altalanos problema.
Lcs is XT -vel dh -zik, es nem mondta hogy lazulna.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#17634
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Ugye ez nem általános h. az integrált rendszer bal karja lelazul??? Most akarok beruházni egy LX-be esetleg XT-be, nemtom melyik lenne okosabb döntés. Sala nem LXszel DHázik egész véletlenül? Ha olvasod és van negatív tapasztalat akkor oszd meg! Nekem csak CCre kellene, de ha az XT lelazul CC felhasználástól, akkor alattam biztos lelazul, valahogy abnormálisan hamar mennek tönkre alattam a cuccok, vagy csak mindig a selejtet fogom ki...

#17635
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
egy váz csak két dologban befolyásolja a monoblokk létezését.
egyik a csapágyház szélessége, másik pedig a monoblokk tengelyének hossza.
egy átlagos nomrális váznak ez az adata: 68 mm a csapágyház szélesség, és 113 mm a tengelye.

azaz 68/113.
a hajtókarhoz rögzülés módja(integrált, isis, octa, ps, ennek ilyen téren jelentõsége nincs, azzal szereled, amivel szeretnéd.)

de meg merem kockáztatni, hogy 68/113 lesz eme váz monoja is.

mérd le a középcsappágy ház szélességét!
akkor rögtön meg fogod tudni mi való bele.

#17636
forter

forter

    vendég

  • fórumtag
  • 47 hozzászólás
Vettem egy KTM RaceLine vázat, és nem tudom, milyen monoblokk való bele.
Az elõzõben sem tudom, milyen van, ha szétszedném se ismerném meg.
A magyar ktm oldalon nincs még specifikáció, az osztrákon csak annyit ír Innenlager: Shimano Deore LX, Cartridge-Lagerung.
A Truvativ-nak van egy Cartridge nevû Power Spline monoblokkja, akkor ez most olyan?
Egy kicsit más, de szomszédos kategóriájú ktm-ben octalink van..
Mi a különbség különben ezek között (négyszög, isis, octalink, integrált, power spline)? Csak a rögzítés és hogy milyen hajtókart fogad? A feladata mindegyiknek uaz..
Milyet érdemes megvenni? Köszi elõre is!

#17637
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Az új csõtengelyes XT hajtómû kilazul. Akármennyire is a helyére húzattam a mûanyag anyával és a csavarokat is egy 30-40 centis erõkarral szorítottam meg, mégis kicsúszik a tengely a bal oldali hajtókarból.

Ahogy nézegettem a szakirodalmat az új XTR már nem így rögzül.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#17638
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
úgy rémlik hogy valamely shimano karhoz a zárókupak fémbõl van, akkor be kell egy ilyenre ruházni, és azzal már lehet kókányolni.

én ránéznék a tengelyre is, azaz egy alapos szétszedés nem ártana meg a karnak úgyhiszem.

#17639
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
A muanyag zarokupakra en nem tennek menetrogzitot. Konnyen elofordulhat hogy a muanyag alapanyag miatt csak roncsolassal tudod kiszedni.
Inkabb csak a csavarra tegyen menetrogzitot.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#17640
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

nekem azonos szériás saint van, és nincs vele probléma.

Vidd vissza a boltba, ahol vetted! amíg még segíteni lehet rajta.


2004. 07.17 én vásároltam eBike-ból,
szerinted esélyes még a csere?
ja ezt eddig még nem csinálta. kb 1,5 hónapja jött ki nekem is és havernak is.
az övé is kb ennyi idõs.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu