Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#17621
Posted 2006. April 16. - 20:22

I`m as fast as nobody!
#17622
Posted 2006. April 16. - 20:15

Az országút más tészta. Sokkal több variáció van sorokra, tányérokra, a két vagy három tányéros hajtómûvekrõl nem is beszélve. Országútim még nem volt. A montis váltók kapacitása között van 2-3 szem különbség, amit megfelelõ beállítással el lehet tüntetni.csak az országúti váltóknál nem stimmel ez így.
Még két jó példa:
http://mootscycles.c...rigormootis.jpg
http://mootscycles.com/images/ybb.jpg
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#17623
Posted 2006. April 16. - 20:07

csakúgy mint a rövidkanalas, szal montis alkatrészeknél ez igazság.
csak az országúti váltóknál nem stimmel ez így.
pl rövidkanalas 105-ös, már csak 27 a max hátsó fogaskerék, az elsõ pedig max 16 fog különbséget bír.
a tiagra még kevesebbet.
szal félig igaz, váltónként változó adat.
#17624
Posted 2006. April 16. - 20:00

24/34/46 és 12-34 szerintem elég nagy áttétel. Nekem is csak egy félreváltásnál volt gondom amikor véletlenük 46:28-ba tettem a láncot. Ez az érvelés csak legenda. A csúcskategóriás XC-gépeket gyakran szerelik rövidkalalas váltóval, nem csak a DH-soknak kedveskednek vele.rövidkanalas viszont szinte csak országúti, és kisebb sorokat visz el. nem bírja a nagy áttételeket.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#17625
Posted 2006. April 16. - 19:57

#17626
Posted 2006. April 16. - 19:56

Elsõdlegesen igen, de van egy kis hatása a feszességre is. Alapjában véve nem jelen megoldást. Ha gyengül a rugó akkor közelebb kerül a görgõ ezért a rugót feszéteni kell és így a görgõ is lejjebb kerül és kicsit a lánc is feszesebb lesz.Az a váltófülnél lévõ kis csavar nem csak a fogaskoszorú-felsõgörgõ távolság állítására van?
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#17627
Posted 2006. April 16. - 19:52

Mod.: Viszont ez a rugó másik lyukba történõ áthelyezése új nekem. (Mondjuk nekem nem volt bajom a váltókkal eddig)
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#17628
Posted 2006. April 16. - 19:50

Ha rövidebb a lácod akkor a váltó jobban feszít. A rövidkanalas váltók jobban feszítik a láncot. A Shimano váltóknál a váltófülnél lévõ kis csava tekerésével némileg nõ a rugóerõ. A felsõ görgõnél lévõ belsõ rugó végét feszesebb beállítást eredményezõ lyukba kell tenni. Sramnál nem tudom mi van. Amúgy a váltókra van topik.A láncom gyakran odaverõdik a láncvillához; kérdés, h a váltók rugóerõsségét lehet valahogy állítani, ill feszítés szempontjából van különbség a típusok között?
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#17629
Posted 2006. April 16. - 19:49

-Ott ül a fûben, de akkor sem szívja!
#17630
Posted 2006. April 16. - 19:31

Állítani meg szerintem nem lehet, legalábbis nem tudok róla. Talán, ha néhány láncszemet kiveszel, akkor másképp áll a váltókanál és egy kicsit jobban feszít, de nem tudom.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#17631
Posted 2006. April 16. - 19:25

A láncom gyakran odaverõdik a láncvillához; kérdés, h a váltók rugóerõsségét lehet valahogy állítani, ill feszítés szempontjából van különbség a típusok között?
-Ott ül a fûben, de akkor sem szívja!
#17632
Posted 2006. April 16. - 19:03

(hogy melyiknek van fém, nemtudom, csak hogy a nemrég tapogattam meg)
#17633
Posted 2006. April 16. - 18:21

#17634
Posted 2006. April 16. - 17:46

Lcs is XT -vel dh -zik, es nem mondta hogy lazulna.
I`m as fast as nobody!
#17635
Posted 2006. April 16. - 17:43

#17636
Posted 2006. April 16. - 16:02

egyik a csapágyház szélessége, másik pedig a monoblokk tengelyének hossza.
egy átlagos nomrális váznak ez az adata: 68 mm a csapágyház szélesség, és 113 mm a tengelye.
azaz 68/113.
a hajtókarhoz rögzülés módja(integrált, isis, octa, ps, ennek ilyen téren jelentõsége nincs, azzal szereled, amivel szeretnéd.)
de meg merem kockáztatni, hogy 68/113 lesz eme váz monoja is.
mérd le a középcsappágy ház szélességét!
akkor rögtön meg fogod tudni mi való bele.
#17637
Posted 2006. April 16. - 14:56

Az elõzõben sem tudom, milyen van, ha szétszedném se ismerném meg.
A magyar ktm oldalon nincs még specifikáció, az osztrákon csak annyit ír Innenlager: Shimano Deore LX, Cartridge-Lagerung.
A Truvativ-nak van egy Cartridge nevû Power Spline monoblokkja, akkor ez most olyan?
Egy kicsit más, de szomszédos kategóriájú ktm-ben octalink van..
Mi a különbség különben ezek között (négyszög, isis, octalink, integrált, power spline)? Csak a rögzítés és hogy milyen hajtókart fogad? A feladata mindegyiknek uaz..
Milyet érdemes megvenni? Köszi elõre is!
#17638
Posted 2006. April 16. - 14:31

Ahogy nézegettem a szakirodalmat az új XTR már nem így rögzül.Az új csõtengelyes XT hajtómû kilazul. Akármennyire is a helyére húzattam a mûanyag anyával és a csavarokat is egy 30-40 centis erõkarral szorítottam meg, mégis kicsúszik a tengely a bal oldali hajtókarból.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#17639
Posted 2006. April 16. - 14:07

én ránéznék a tengelyre is, azaz egy alapos szétszedés nem ártana meg a karnak úgyhiszem.
#17640
Posted 2006. April 16. - 13:59

Inkabb csak a csavarra tegyen menetrogzitot.
I`m as fast as nobody!