Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#17301
Írta 2006. május 18. - 09:09
Dante: A shimano láncokat mindig új csappal kéne összerakni, ami azt jelenti hogy kell lennie boltban külön csapnak is. Az sztem jó minden lánchoz, ha nem akarsz patentszemet használni
#17302
Írta 2006. május 18. - 08:02
pontosabban ugyanabban a két állásban (egy fordulat alatt 2 kattanás)
nem is kell hozzá nagy terhelés és kattog, de állványon azért nem kattog.
Nálam hasonló tüneteknél (integrált LX)a hajtókart kiszed, monoblokk kiszed, a meneteket kitakarít a vázban és a monoblokkon, a monoblokk és menetek zsírzása, a hézagológyûrûket szintén, összerak, és kész.
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#17303
Írta 2006. május 18. - 07:59
Nem lehet esetleg külön lánccsapot venni valahol? (boltokban hülyének néznek miatta, de csak nem fogok egy Connex908-ast kidobni...fõleg 2 hetesen)
Szinte minden szóba jöhetõ megoldás gyengébb, mint a patentszem. Szerintem hagyd benne.
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#17304
Írta 2006. május 17. - 23:19
#17305
Írta 2006. május 17. - 23:15
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#17306
Írta 2006. május 17. - 23:13
nem is kell hozzá nagy terhelés és kattog, de állványon azért nem kattog.
#17307
Írta 2006. május 17. - 23:01
#17308
Írta 2006. május 17. - 21:57
nekem is mint "mindenkinek", qrvára kattog a hajtókar/monoblokk párosom.
HT2-es Sh XT, alig 1000km-el. elöször én raktam össze (kb a 20.alkalommal rakok össze hajtókart) sok fehérzsir, nyomáskulcsal meghúzva- kattogni kezdett kb 100km után. ujrazsiroztam a pedált és jol meg is téptem nehogy az legyen a bünös, sajnos semmi eredmény.
bevittem az ismerös bringaboltba, ahol a cimbit megkértem hogy zsirozza ujra az egészet mert biztos én bal****kodtam vele, és azért kattog.de nem.ugyanaz a szitu most is, egy fordulat alatt 2 kattanás.
Mi a megoldás?
volt már valaki aki megoldotta az XT "rejtéjt"?
#17309
Írta 2006. május 17. - 21:12
De, elöl egy tányérkám van, írtam is (max rosszul fogalmaztam).Szóval hosszú a lánc - rövidítsd, a tanács szerint, vagy akár próbálgasd lépésenként.
Elöl egy lánckerék van - arról ugy leugorhat, de nem ezt írod.
Hátul esik be fogak közé? Sztem oda nem fér be, nincs hova beesni.
Nem lehet, hogy 8-as fogaskoszorúd van de 9-es (hez készült, vékonyabb) láncod?
Bár ahogy a lánc típusszámát nézem..., na akkor nem tudom.
#17310
Írta 2006. május 17. - 20:50
Lehet, hogy nincs igazam, de...
Mi a sz@rnak teszel egy XT hajtókarba egy 1500Ft-os pedált? Ha a hajtókarra volt zs, akkor egy normális pedált is vehettél volna. (ami kb. 4000HUF)
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#17311
Írta 2006. május 17. - 20:45
Szóval hosszú a lánc - rövidítsd, a tanács szerint, vagy akár próbálgasd lépésenként.Hali!
Van egy kis problémám, nem rég elkészült bringámon a Connex 804-es lánc úgy ugrál összevissza egy kisebb kátyú miatt is hogy az már fáj, fõleg amikor két fogaskeréék közé esik be és iszonyat nagyot ránt. Eléggé hosszú a lánc, ki kell majd venni belõle 2 láncszemet (szal, jóval hosszabb mint kellene) az megoldja a problémát?
Másik kérdés, mivel tartsam fent az elsõ egyetlen tányéron a láncot? Mert hátul 8 helyen "ugrál" (néha kicsit több)...
Elöl egy lánckerék van - arról ugy leugorhat, de nem ezt írod.
Hátul esik be fogak közé? Sztem oda nem fér be, nincs hova beesni.
Nem lehet, hogy 8-as fogaskoszorúd van de 9-es (hez készült, vékonyabb) láncod?
Bár ahogy a lánc típusszámát nézem..., na akkor nem tudom.
#17312
Írta 2006. május 17. - 20:40
télleg lelazul pedig bele van/volt "bikkantva" sztem elõször is ez nyírta ki a menetet a h.karomba és most a perselyezésben is kilazlt 50 km után....a pedál nagyon gagyi.....sztem tuti azzal van a baj anno 1500-ért vettem
nem akarom hogy teljesen elnyírja a hajtókaromat.....félek hogy tönkre fogja tenni
#17313
Írta 2006. május 17. - 20:38
Rájöttem a forgács okára......a pedál (elég gagyi fajta) mindig lelazul....sürgõsen vennem kéne egy újat?
Légyszi segítsetek.....SÜRGÕS......elöre is köszönöm
lelazullll??? azt ha bele van bikkantva, akármennyire gagyi sem szabadna... amugy meg 505-ös shimano pedál már van vagy max 8000ért... már ha spd-t használsz...
#17314
Írta 2006. május 17. - 20:34
Kérdés....
Mióta be van perselyezve az h.kar (XT) azóta néha van a pedálkapcsolódásnál egy kicsi alureszelékcsík jelenik meg.....az nagy baj vagy csak a helyéremegy a pedál tengelye...????
Rájöttem a forgács okára......a pedál (elég gagyi fajta) mindig lelazul....sürgõsen vennem kéne egy újat?
Légyszi segítsetek.....SÜRGÕS......elöre is köszönöm
#17315
Írta 2006. május 17. - 20:25
És akkor a nagytányér/kiskerék is jól fog szuperálni? (42-32-22/32-11)
tehát a 42-11? természetesen...
#17316
Írta 2006. május 17. - 20:24
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#17317
Írta 2006. május 17. - 20:23
Az én PC-69-es láncomból eleve 6 szemet kellett kiszedni, de még így se áll függõlegesen a felsõ-alsó váltógörgõ. Szedjek akkor még ki én is? Merthogy jól vált, csak a láncot nem feszíti eléggé...szerintem.
én kivennék, mi évek óta ez alapján az elv alapján szerelünk...
#17318
Írta 2006. május 17. - 20:06
Vettem egy Truvativ BB-05-PSP Power Spline középrészt, de hiányzik a hozzávaló alátét. Érdeklõdtem, írtam egy csomó e-mailt de nem kaptam érdemleges választ. Megtudna valaki mondani, hogy milyen szélességû alátét kell hozzá?
#17319
Írta 2006. május 17. - 20:02
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#17320
Írta 2006. május 17. - 19:32
Hali!
Van egy kis problémám, nem rég elkészült bringámon a Connex 804-es lánc úgy ugrál összevissza egy kisebb kátyú miatt is hogy az már fáj, fõleg amikor két fogaskeréék közé esik be és iszonyat nagyot ránt. Eléggé hosszú a lánc, ki kell majd venni belõle 2 láncszemet (szal, jóval hosszabb mint kellene) az megoldja a problémát?
Másik kérdés, mivel tartsam fent az elsõ egyetlen tányéron a láncot? Mert hátul 8 helyen "ugrál" (néha kicsit több)...
Lehet a hátsóváltó pontatlansága miatt is... lánchosszt pedig ugy állítsd be, hogy a legkisebb áttételnél (montinál ugye kistányér - egy) a hátsó váltó alsó és felsõ vezetõgörgõje függõlegesen álljon teljesen...