Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
Started by
Cybe
, 2003. July 27. 12:04
#13801
Posted 2007. December 01. - 11:59

Remek, köszönöm srácok.
Akkor egy XT hajtókar, és ha már jön a mikulás akkor egy elsõváltó is lesz.
És mégvalami, láncot érdemes cserélni? (400km van csak benne)
Akkor egy XT hajtókar, és ha már jön a mikulás akkor egy elsõváltó is lesz.
És mégvalami, láncot érdemes cserélni? (400km van csak benne)
#13802
Posted 2007. December 01. - 11:53

Szerencséd van, az e.ájkon az XT e. váltó is akciós, 6 ezer píz. Amúgy igen, mûködik.
Jah én is épp ezt akartam mondani h. nem biztos h. e.váltót kell cserélned.
Jah én is épp ezt akartam mondani h. nem biztos h. e.váltót kell cserélned.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#13803
Posted 2007. December 01. - 11:53

sztem müködni fog.
csak egy picit majd feljebb kell rakni az elös váltót és akkor simán fogja vinni a 22/32/44 et.
az meg hogy hátul 8 vagy 9 es rendszer van ez teljesen lényegtelen a hajtókar számára..
csak egy picit majd feljebb kell rakni az elös váltót és akkor simán fogja vinni a 22/32/44 et.
az meg hogy hátul 8 vagy 9 es rendszer van ez teljesen lényegtelen a hajtókar számára..
#13804
Posted 2007. December 01. - 11:38

29 500,- Ft-ért már integrált XT-t kapsz, ami nem kicsit jobb mint ezek. Ha mégis ezek közül kellene választanom, akkor RF.
Különösebben nem ragaszkodom a felsorolt kettõhöz, elsõre azok voltak szimpatikusak.

Az XT-nél ez áll: 3x9 fokozatú rendszerhez. Mûködni fog a 3x8 as rendszeremben is következmények nélkül?
#13805
Posted 2007. December 01. - 11:23

29 500,- Ft-ért már integrált XT-t kapsz, ami nem kicsit jobb mint ezek. Ha mégis ezek közül kellene választanom, akkor RF.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#13806
Posted 2007. December 01. - 11:01

Sziasztok!
Új hajtómûvet szeretnék a mostani acera helyett. Kettõ között vacillálok.
Egy RF Ride XC ISIS 175mm/44/32/22, vagy egy Truvativ Holzfeller 3.3 44/33/22 (eBike akciós 24 990). RF -bõl csak az ezüst színût találtam akciósan, nekem mindenképp fekete kell ami ~28e Melyik lenne a jobb választás? RF-hez tudom, hogy monoblokkot is vennem kell. Truva -hoz is külön kell megvenni, mert errõl nem láttam infót?
Elõre is köszönöm
Új hajtómûvet szeretnék a mostani acera helyett. Kettõ között vacillálok.
Egy RF Ride XC ISIS 175mm/44/32/22, vagy egy Truvativ Holzfeller 3.3 44/33/22 (eBike akciós 24 990). RF -bõl csak az ezüst színût találtam akciósan, nekem mindenképp fekete kell ami ~28e Melyik lenne a jobb választás? RF-hez tudom, hogy monoblokkot is vennem kell. Truva -hoz is külön kell megvenni, mert errõl nem láttam infót?
Elõre is köszönöm
#13807
Posted 2007. December 01. - 08:23

integralt orszaguti hajtomu /pl tiagra/
milyen lyukkorrel rendelkezik?
a kompakt orszaguti az 110-es?
130 (/74, ha 3 tányéros) ->http://ebike.hu/term...gralt-road/4514
A kompaktok 110esek, igen.
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#13808
Posted 2007. December 01. - 04:45

integralt orszaguti hajtomu /pl tiagra/
milyen lyukkorrel rendelkezik?
a kompakt orszaguti az 110-es?
milyen lyukkorrel rendelkezik?
a kompakt orszaguti az 110-es?
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#13809
Posted 2007. November 30. - 16:59

nekem is már nem egy hajtókarcsavarom esett ki.mpst éppen csak 2 van bent a négybõl:D
na és én pedig nem megyek ám terepen sokat...csak nyáron.
na és én pedig nem megyek ám terepen sokat...csak nyáron.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#13810
Posted 2007. November 30. - 14:11

#13811
Posted 2007. November 30. - 13:56

Vagy azért, mert hosszú erõkarú imbuszkulccsal húzom meg.Biztos nem mész eleget terepen.
![]()

Viszont hajtómûvem már rázkódott le.
A sebesség mindent megold.
#13812
Posted 2007. November 30. - 13:46

Biztos nem mész eleget terepen.
Köszönöm a tippeket, nekiállok ma este fúrni. Azért remek, hogy ezeknek a leszedõszerszámoknak a tervezésénél nem gondoltak a süllyesztett megoldásokra.

Köszönöm a tippeket, nekiállok ma este fúrni. Azért remek, hogy ezeknek a leszedõszerszámoknak a tervezésénél nem gondoltak a süllyesztett megoldásokra.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#13813
Posted 2007. November 30. - 13:25

Kirázod a csavarokat?! Furcsa. Velem még nem fordult elõ pedig én zsírozni szoktam, acélt, alut egyaránt.
A sebesség mindent megold.
#13814
Posted 2007. November 30. - 12:54

Igen, hosszában, kívülrõl. Ha a fejet átfúrod, a másik oldalról simán ki lehet húzni /azaz nem kell végigfúrni, nagyon nem/. A hajtómûnek nem lesz baja

High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#13815
Posted 2007. November 30. - 12:48

A hajtómûcsavart éppenhogy menetrögzítõzve kéne, nem? Én elég gyakran kirázom õket, s csomó gyári csavar már elõre le van menetrögzítõ psztával kenve.
Sajnos acél a csavar, de pont azért, mert az alucsavarokat, amik gyárilag jöttek a karral, már kiráztam.
Jól értem, hogy a csavart hosszában kellene átfúrnom? Azért ez elég brutálisan hangzik.
Sajnos acél a csavar, de pont azért, mert az alucsavarokat, amik gyárilag jöttek a karral, már kiráztam.
Jól értem, hogy a csavart hosszában kellene átfúrnom? Azért ez elég brutálisan hangzik.

With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#13816
Posted 2007. November 30. - 12:15

Alu vagy acél csavar fogja a tányért?
Ha alu, akkor könnyebb dolgod van, mérj le egy lánckerékcsavart, hogy mekkora az átméröje, és 1el kisebb fúróval (vágó-fúró-üregelõ spray használatával, így egyenletesen halad a fej az anyagban) fúrd át a csavart. utána már szét lehet barmolni anélkül, hogy a tányérban kárt tennél.
Amúgy ez tanulópénz: mindig zsírozva tegyél fel minden csavart.
Ha alu, akkor könnyebb dolgod van, mérj le egy lánckerékcsavart, hogy mekkora az átméröje, és 1el kisebb fúróval (vágó-fúró-üregelõ spray használatával, így egyenletesen halad a fej az anyagban) fúrd át a csavart. utána már szét lehet barmolni anélkül, hogy a tányérban kárt tennél.
Amúgy ez tanulópénz: mindig zsírozva tegyél fel minden csavart.
#13817
Posted 2007. November 30. - 11:57

Természetesen elforog. Megfújtam már menetlazítóval is, WD-40-el is, nincs eredménye. Kis csavarhúzó nem fogja meg, elég bosszantó. Másik csavar van...szóval akár szét is rombolhatóm, de a hajtókarban nem akarok kárt tenni. Hogy fúrjam meg?
Mondjuk ettõl függetlenül, elég rossz a helyzet, magát a célszerszámot, ahogy nézem, kénytelen leszek megtuningolni - bár ez marhára idegesít, mert éppen azért vettem egyet, hogy ne kelljen ezzel szívózni. (ezzel az erõvel készíthettem volna egy ilyen zerszámot...)
Mondjuk ettõl függetlenül, elég rossz a helyzet, magát a célszerszámot, ahogy nézem, kénytelen leszek megtuningolni - bár ez marhára idegesít, mert éppen azért vettem egyet, hogy ne kelljen ezzel szívózni. (ezzel az erõvel készíthettem volna egy ilyen zerszámot...)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#13818
Posted 2007. November 30. - 11:31

Általában úgy is megindul, ha nem tartasz ellent, gondolom most nem ez a helyzet...
Én megpróbálnám wd40 el befújni, hagyni állni kicsit, utána kis csavarhúzóval ellentartani /nem a legjobb mivel nem nagy erõt tudsz kifejteni/ de talán összejön.
Ha van másik csakar, akkor fúrd meg, az a legegyszerûbb...
Én megpróbálnám wd40 el befújni, hagyni állni kicsit, utána kis csavarhúzóval ellentartani /nem a legjobb mivel nem nagy erõt tudsz kifejteni/ de talán összejön.
Ha van másik csakar, akkor fúrd meg, az a legegyszerûbb...
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#13819
Posted 2007. November 30. - 11:23

Kérdés: hogyan lehet kimádkozni egy összeragadt lánctányér csavart (nagy és középtányér között)? Van egy ilyen (tök ugyanez, csak BBB-ben) szerszámom: http://ebike.hu/term...ajtokarhoz/3380. Namost mivel valamelyik idióta tervezõmérnök ezeket úgy alakította ki, hogy a fejétõl kifelé szélesedik, NEM HARAP bele a RACEFACE (megnövelt vastagságú) tányérokba. (a tányéron lévõ lyuk, pont uyganakkora, mint a csavar, így, mivel a tányér szélesebb, a csavar csak kb 2 miliméterrel mélyebben kezdõdik) Rohadtul bosszantó, mert kábé fél-fél miliméterrel szélesebb a kelleténél, így nem ér el az ellencsavarig. Mit lehet kezdeni? Kezdjek el leköszörülni a szerszám szélébõl?

With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#13820
Posted 2007. November 29. - 11:28

1: Elvileg az XTR rozsdamentes, XT meg nem.
2: Lehet, de hogy nem fogod érezni az tuti.
3: Használható, csak nem érdemes. XTR/Dura-Ace lánc aztán szifonlátás. Legjobb lánc.
2: Lehet, de hogy nem fogod érezni az tuti.
3: Használható, csak nem érdemes. XTR/Dura-Ace lánc aztán szifonlátás. Legjobb lánc.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala