Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#12641
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Tiszta mocsok ez a lánc...

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#12642
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

pite: sztem senki sem fog neked ebbe tutit mondani.
vki ezt részesíti elönyben vki azt.
felteszel egy bármilyen láncot és elszakad akkor az nem jelenti rögtön azt hogy szar az adott lánc.
az is lehet h csak helytelenül lett összerakva vagy meg lett eröltetve....
de hogy miért nem birod még összerakni és tovább használni ha még csak kevés km van benne ezt nem birom felfogni.

na mind1. vegyetek deoret 2500 ért oszt cserélgessétek gyakran :D


Ha ez válasznak megteszi:
Posted Image

Fasza hogy tegnap csak laza kört mentem... q anyját...

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#12643
Kkrisz

Kkrisz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.236 hozzászólás

Shep: Lehet hogy rövid a h.váltónál a bovden.
Ha a láncvillátol jövõ bovden a h.váltóig rövid, akkor fennállhat a jelenség.
Nem fut be jó szögben a váltóba a bovden és bizonyos fokozatokban ugrálhat, darálhat a meghajtás.


Nem láncvilla, hanem támvilla.

#12644
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

Az _mindig_ berohad.
Tehát úgy kezdõdik, hogy egy darabig áztatni WD40-ben. Aztán az anyát nem kell róla teljesen letekerni, csak a csavar végéig kitekerni, hogy ne a menetet verd szét, meg ne görbüljön el a menetes rész. (Az alátétet ki lehet venni alóla esetleg, aztán visszatenni.)
Aztán kell két kalapács (esetleg kalapács + kisbalta). A nagyobbiknak a fokával alátámasztod a tengelyt (hogy ne a nyereg rugózása, ilyesmi vegye fel az ütések erejét), a kisebbikkel meg ütöd, lehetõleg egyenesen. Ha megmozdult, le lehet venni az anyát, és akkor már könnyen ki lehet ütni.
Sajnos nem egy olyannal találkoztam már, ami csak úgy jött ki, hogy hosszában szétfúrtam.



Na, ilyesmire gondoltam. Ha ezt tegnap olvasom, a csavar nem nézne ki most úgy, mint egy pillanatfelvétel egy hastáncosról :P
Ma este leviszem a pincébe, hogy a kalapácsolás ne zavarja a családot, és hüjjjjjére verem :D

#12645
Kkrisz

Kkrisz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.236 hozzászólás
Shep: Lehet hogy rövid a h.váltónál a bovden.
Ha a láncvillátol jövõ bovden a h.váltóig rövid, akkor fennállhat a jelenség.
Nem fut be jó szögben a váltóba a bovden és bizonyos fokozatokban ugrálhat, darálhat a meghajtás.

#12646
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Az _mindig_ berohad.
Tehát úgy kezdõdik, hogy egy darabig áztatni WD40-ben. Aztán az anyát nem kell róla teljesen letekerni, csak a csavar végéig kitekerni, hogy ne a menetet verd szét, meg ne görbüljön el a menetes rész. (Az alátétet ki lehet venni alóla esetleg, aztán visszatenni.)
Aztán kell két kalapács (esetleg kalapács + kisbalta). A nagyobbiknak a fokával alátámasztod a tengelyt (hogy ne a nyereg rugózása, ilyesmi vegye fel az ütések erejét), a kisebbikkel meg ütöd, lehetõleg egyenesen. Ha megmozdult, le lehet venni az anyát, és akkor már könnyen ki lehet ütni.
Sajnos nem egy olyannal találkoztam már, ami csak úgy jött ki, hogy hosszában szétfúrtam.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#12647
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás

háh!
az elmélet megvan, a gyakorlatban ott vagyok, hogy csapszeg ki HOGYAN?? :-/
El kéne vhogy forgatni? Nem megy... Ki kéne ütni? Nem megy... Próbáltam hevíteni a kart, de amúgy is meleg van, elõbb ég le a kezem, stb. szóval nem megy... Tudom, flex, de hátha vki tapasztalt és tud jó trükköt :)


elvileg pedig csak ki kéne ütni! elképzelhetö hogy belerohadt. sózz rá nagyobbat.

#12648
SHEP

SHEP

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Köszi Daveride, mondasz valamit.

#12649
Guruka

Guruka

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Sziasztok! :pomocy_na
Segítséget kérnék hajtás ügyben. Nos szeretném a gyári Shimano (FC-M191
42x34x24 + monoblokk: Shimano BB-UN26 ) hajtásomat egy Truvativ ISOFLOW Single Speed-re + monoblokk hozzá: Truvativ PowerSpline Cartidge
Kérdéseim::chin:
-Egyáltalán kompatibilis lesz-e ez a rendszer a bringámhoz?
-Baj ha a 2 monoblokk tengelyhossza eltér egymástól?

Adatok:
Shimano BB-UN26 monoblokk:
68/123mm
Truvativ ISOFLOW Single Speed:
Tengelytípus: Négyszögletes / Power Spline
Hajtókar hossza: 175 mm
Láncvonal: 48,5 mm / 46 mm
BB-tengely szélesség: 113 mm / 108 mm
Lánckerék: XR acél
Lánckerék csavarok: UCP acél
CrMo M8 csapszegek
Súly: 715 gramm
Truvativ PowerSpline Cartidge monoblokk:
Tengely anyaga: CrMo, hõkezelt
Monoblokk anyaga: CNC megmunkált acél
Zárt csapágyas rendszer
Foszfáttal kezelt tengely
Láncvonal kontroll
Menet mérete: BC-1,37"
Súly: 327 gramm
Csapágyház szélesség: 68mm
Tengelyhossz: 108 or 113 or 118mm

Elõre is köszönöm a segítséget! Esetleges ötleteket, észrevételeiteket szívesen fogadom. :)



- The road needs me! -

#12650
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
ha azt a 300 km-t csak fõleg csak pár fokozaton használtad, akkor az lehet, hogy azokkal már összekopott a lánc, és emiatt könnyebb ott hajtani.

#12651
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

csavaranya le, csapszeg ki, majd kar le :)


háh!
az elmélet megvan, a gyakorlatban ott vagyok, hogy csapszeg ki HOGYAN?? :-/
El kéne vhogy forgatni? Nem megy... Ki kéne ütni? Nem megy... Próbáltam hevíteni a kart, de amúgy is meleg van, elõbb ég le a kezem, stb. szóval nem megy... Tudom, flex, de hátha vki tapasztalt és tud jó trükköt :)

#12652
SHEP

SHEP

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Igazából ennek megállapításához már nem értek, de egy elég részletes leírás alapján néztem át és minden jónak tûnik. Lehet, hogy tényleg a kanál lesz elgörbülve, de NEM emlékszem, hogy odavertem volna.
Mindegy, azért köszi a próbálkozást, majd hétfõn eltolom a szervízbe.
Még1x kösz.

#12653
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
váltógörgõkkel is minden oké?

váltópapucs egyenes?

#12654
SHEP

SHEP

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Sajnos nem. Érzésre olyan, mintha a fogaskoszorú és a felsõ görgõ lenne túl közel, de ott sem látok semmi problémát.
(a másodikat csak lányos zavaromban írtam be) : )

#12655
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
nem az elsõváltó terelõlemezébe ér bele a lánc?

amúgy 1-szer is elég beírni ;)

#12656
SHEP

SHEP

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Hali Mindenki!

Egy kis segítséget szeretnék kérni az alábbi probléma kiküszöbölésére!

Röviden,tömören:
Van egy 300 km-t futott bringám(Merida TFS-500D 2008-as). Amióta megvan, kivétel a meredekebb részekre való feltekerésnél a váltó mindig a legnehezebb fokozatra van állítva. Ezen a fokozaton a tekerés érzése sima, lágy, semmi súrlódás.
Viszont, nemrég észrevettem, hogy minél könnyebb fokozatra kapcsolok, egyre darabosabb lesz ez az érzés. A láncot, váltót, fogaskoszorút gyönyörõen megtakarítottam és leápoltam, a váltót is beállítottam, de semmi hatás.
Órákig nézegettem, hogy hol érhet össza valami, de nem vágom.
Ha valakinek van valami tippje örülnék neki!

Hajtómû: Shimano M442 octa44A-32-22

Fogaskoszorú: Shimano CS-HG50-9 11-32

Lánc: Shimano CN-HG53

Elsõ v.: Deore 34.9 T-swing

Htsó v.: XT Top normal

#12657
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
csavaranya le, csapszeg ki, majd kar le :)

#12658
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Ékes hajtómûvet akarok teljesen kikapni egy Csepel bringából (kart és közepet is).
Ilyet; Posted Image
Hogyan kezdjek neki?

#12659
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.247 hozzászólás

nem hasznalok Alfine-t.

es szerintem ha eleg jo minosegu a lancod, vagy a fogsorod, akkor elerhetsz ugyanolyan jo valtast mint a full shimano-szettel. Pl egy PG-990-es sor nem fogja vissza a teljesitmenyt. Nekem meg mindket montimon KMC lanc van, [X9L, es X9SL] es gyonyoruen valt mindketto az XT fogaskereksoron.
ha fix lenne, akkor nem lehetne elol valtani. szerintem rugos lesz az...

nem azt mondtam hogy rosszul vált, a váltás pontossága,gyorsasága ugyan az marad, csak a váltás érzése számomra más. de ebbe ne menjünk bele, mindenkinél más
az alfine láncfeszítõbe pedig van rugó, és ugyanúgy rögzül a váltófülre mint egy normál hátsó váltó
élõben, felszerelve, hátulról mégdurvább mint képen

#12660
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

az összes shimano meghajtáshoz a gyár a saját láncát,sorját ajánlja, aki még nem keresztezte a srammal annak marketingnek tûnhet ez a kijelentés. én már kipróbáltam sok kombinációt, és váltás minõségén, érzésén tényleg észrevenni ha esetleg a fogsor,lánc márkája különbözik.
van aki már használja az alfine hajtómûvet itt a fórumon (asszem tamaska, de nem biztos hogy õ)


nem hasznalok Alfine-t.

es szerintem ha eleg jo minosegu a lancod, vagy a fogsorod, akkor elerhetsz ugyanolyan jo valtast mint a full shimano-szettel. Pl egy PG-990-es sor nem fogja vissza a teljesitmenyt. Nekem meg mindket montimon KMC lanc van, [X9L, es X9SL] es gyonyoruen valt mindketto az XT fogaskereksoron.

nem volt még láncfeszítõm, de ebben nincs rugó nem? Be kell állítani és egy helyzetben, marad. Azzal h lehet elõl változtatni a tányért?


ha fix lenne, akkor nem lehetne elol valtani. szerintem rugos lesz az...
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F