Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#101
Írta 2022. január 28. - 15:53
(Nem szoktam forgatni a láncokat, ha a 0,75 belemegy, csere.)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#102
Írta 2022. január 28. - 15:30
TA lanckereknel irjak, hogy jo regi monti karokra, de ahogy neztem mas nem is nagyon van, biztos kapni mas webshopban is:
www.bike-components.de/en/components/drivetrain/chainrings/?m66012filterMount=5-arm&m66012filterPitch%2520Circle%2520Diameter~~%2520mm%5B0%5D=110&m66012filterPitch%2520Circle%2520Diameter~~%2520mm%5B1%5D=74&m66012filterManufacturer=TA
nekem ugy tunik, 36-os 110-es tanyerbol csak woolf tooth van narrow wide-ban, mas gyartotol 38-as a legkisebb, de alin biztos talalhatsz, ott mar nem keresgeltem: www.bike-components.de/en/Wolf-Tooth-Components/110-BCD-Gravel-CX-Road-Chainring-p76896/
Köszi az infókat! Már néztem én is ezeket.
Egyébként nem ragaszkodom a 36-osra, sőt inkább a 38-as, vagy a 40-es is jó lenne.
Ilyeneket nézegettem még, lehet egy próbát megérne, mit bírnak kopás ügyileg? Van valakinek tapasztalata ezzel a gyártmánnyal?
https://www.ebay.com/itm/403329116690
#103
Írta 2022. január 28. - 10:18
TA lanckereknel irjak, hogy jo regi monti karokra, de ahogy neztem mas nem is nagyon van, biztos kapni mas webshopban is:Régi Shimano 5 karos hajtókarhoz szeretnék lánckereket venni, 110 BCD és 74 BCD (7-8as rendszerhez)
Elsősorban tripla ,de gondolkodtam olyan lehetőségen is, hogy előre 1 db 36-os lánckereket raknék, hátul marad a 7-es sor.
Érdeklődnék, hogy vett idehaza valaki mostanában ilyen paraméterekkel lánckereket?
www.bike-components.de/en/components/drivetrain/chainrings/?m66012filterMount=5-arm&m66012filterPitch%2520Circle%2520Diameter~~%2520mm%5B0%5D=110&m66012filterPitch%2520Circle%2520Diameter~~%2520mm%5B1%5D=74&m66012filterManufacturer=TA
nekem ugy tunik, 36-os 110-es tanyerbol csak woolf tooth van narrow wide-ban, mas gyartotol 38-as a legkisebb, de alin biztos talalhatsz, ott mar nem keresgeltem: www.bike-components.de/en/Wolf-Tooth-Components/110-BCD-Gravel-CX-Road-Chainring-p76896/- also for MTB cranks before 1993 with 110 mm bolt circle diameter and hole spacing 65 mm (old Shimano MTB standard)
blash módosította - 2022. január 28. - 10:28
- talpfa kedveli ezt
#104
Írta 2022. január 28. - 09:41
Sziasztok.
Régi Shimano 5 karos hajtókarhoz szeretnék lánckereket venni, 110 BCD és 74 BCD (7-8as rendszerhez)
Elsősorban tripla ,de gondolkodtam olyan lehetőségen is, hogy előre 1 db 36-os lánckereket raknék, hátul marad a 7-es sor.
Érdeklődnék, hogy vett idehaza valaki mostanában ilyen paraméterekkel lánckereket?
Vagy bármilyen segítséget, tippet szívesen vennék, hogy honnan érdemes rendelni (akár az EU-n belül) vagy milyet kerüljek, ne vegyek...stb.
Előre is Köszönöm.
#105
Írta 2022. január 14. - 22:45
Üdv Zugból
Jogos
Svájcban nekem mindig a lépcsőházban hagyja a postás, sohasem hív fel.
Első esetben rendesen meglepődtem
Szerencsére normális környék.
- gondrom kedveli ezt
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#106
Írta 2022. január 14. - 16:29
Az a baj, hogy ezek a németek (szerintem a többi is) kb mind átadják a magyar postának a végkiszállítást, csak a Németországból elhozásig van pl a DHL kezében.
De hogy EU-n belüli csomagot is levámoltak - ez mindent visz!! Remélem Zsolti lebokszoltad velük és belátták a hülyeségüket és nem kellett fizetni.
2.5 hónap alatt jöt meg a csomagom. 2 hónap után felhívtam őket, először konfirmálták, hogy visszautalják a zsét. Nem történt semmi. Majd utána reklamáltam, hogy mi van, erre letagadták, hogy egyáltalán beszéltem velük! Megvolt a hívás, telefonon 'lescreenshotoltam' és finoman jeleztem feléjük, hogy wtf?!?
Már teljesen feladtam az egészet, egyszer csak betoppant a posta a csomaggal. Szerencsére minden rendben megvolt, a postánál úgy látszik, segített, hogy hivatalos úton panaszt tettem. A végén még a címmodosítás díját elengedték és a vámot is stornózták (még szép!...).
Viszont a bike-discount.de nekem innentől örök tiltólistára került. Volt már dolgom customer supporttal elégszer az elmúlt 10 évben (Canyon.com, r2-bike, bike-discount, bike24.de, stb.) de ennyire gyalázatos a support sehol nem volt. Magasról telibe t*jtak, magyarán. bike-components-szel se voltam elégedett, 2 évig nem rendeltem tűlük egy az ő hibájuk miatt ~3 hetet csúszó rendelésem miatt.
bike24.de viszont jó, az r2-bike.de pedig etalon, 10/10! 1x jeleztem nekik például, hogy 2 hete nem jött meg a csomag. Szó nélkül újraküldték 1 napon belül, pedig viszonylag komoly összegű volt. Na ilyen a rendes customer support!
- Kisherceg és Rabbit kedveli ezt
#107
Írta 2022. január 05. - 19:21
Jogos
Svájcban nekem mindig a lépcsőházban hagyja a postás, sohasem hív fel.
Első esetben rendesen meglepődtem
Szerencsére normális környék.
Magyar Posta? Hmm...Viszonyítsunk!!
Szóval Ausztriában élnek rokonok. Ott simán megtette a futár, hogy odaadta az egyik házban lakó török szomszédnak a csomagot. (van rakás györök, ott mindig otthon van vki)
Értesítés? Minek? Felhívna egyszer is? Soha nem tette még meg. Nem, nem egyszer csinálta ezt, többször is.
Azóta csakis csomagpontra, boltra, a helyi postára,..szóval nem kikézbesítve kéri a csomagot.
- sala kedveli ezt
#108
Írta 2022. január 05. - 00:33
Magyar Posta? Hmm...Viszonyítsunk!!
Szóval Ausztriában élnek rokonok. Ott simán megtette a futár, hogy odaadta az egyik házban lakó török szomszédnak a csomagot. (van rakás györök, ott mindig otthon van vki)
Értesítés? Minek? Felhívna egyszer is? Soha nem tette még meg. Nem, nem egyszer csinálta ezt, többször is.
Azóta csakis csomagpontra, boltra, a helyi postára,..szóval nem kikézbesítve kéri a csomagot.
#109
Írta 2022. január 04. - 22:12
Azt hittem érthető volt, amit írtam korábban.
Legalábbis nekem tavaly nyáron volt egy apróbb bike24-es rendelésem és azt is a királyi Posta hozta. De szerintem ne félj tőlük, eddig minden megjött, a kínai legkisebb kis csavarom is.
...hát azért a Postánál minden szállításom belassul kicsit...néha sokat.
Egyszer üres csomagot kézbesítettek, (a vámon még volt tömege) az NMHH közbelépése kellett, hogy kártalanítsanak.
Rögvest visszatért a jogállamba vetett hitem
#110
Írta 2022. január 03. - 22:36
Azt hittem érthető volt, amit írtam korábban.
Legalábbis nekem tavaly nyáron volt egy apróbb bike24-es rendelésem és azt is a királyi Posta hozta. De szerintem ne félj tőlük, eddig minden megjött, a kínai legkisebb kis csavarom is.
jogos, bocs, az értő olvasás nem az erősségem... :/
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#111
Írta 2022. január 03. - 18:11
Azt hittem érthető volt, amit írtam korábban.
Legalábbis nekem tavaly nyáron volt egy apróbb bike24-es rendelésem és azt is a királyi Posta hozta. De szerintem ne félj tőlük, eddig minden megjött, a kínai legkisebb kis csavarom is.
szóval akkor a bike24 az ajánlott, ők nem paktáltak le a magyar királyi csigapostával?
Az a baj, hogy ezek a németek (szerintem a többi is) kb mind átadják a magyar postának a végkiszállítást, csak a Németországból elhozásig van pl a DHL kezében.
De hogy EU-n belüli csomagot is levámoltak - ez mindent visz!! Remélem Zsolti lebokszoltad velük és belátták a hülyeségüket és nem kellett fizetni.
- Kisherceg kedveli ezt
#112
Írta 2021. december 29. - 20:34
tudom, nem igazán ez volt a kérdés, de régi 8 sebis (Acera?) váltó simán működik olyan toldóbizbasszal 40 fogas sorral lányom biciGlijén.
(11-40-es 9sp. Sunrace sor)
- Kisherceg és Rabbit kedveli ezt
#113
Írta 2021. december 29. - 11:12
A CX gépemet gondoltam 2x11-ről 1x11-re alakítani. Így hátra feltehetnék szélesebb gumit a mostani max. 33-as helyett. Minden szélesebb beleérhet az első Red eTap átdobó akksijába.
Hátul a régi eTap váltó 2x11-el 11-28t kazit kezel hivatalosan. (B-tension csavarral és 1 szemmel hosszabb lánccal, de a váltás rovására talán a 11-30t még elmegy egyébként - de ez most mellékes.)
Szóval a terv:
- hátsó régi (1st gen) eTap wifli helyett az új, gyorsabb eTap 11-speed váltó, ez 2x11-ben is 11-32t kazit kezel hátul
- 44 vagy 46t narrow-wide tányér előre
- hátra a lehető legnagyobb kazi. Gondolom 1x11-ként a 11-36t sima ügy, de a 10-42t lenne az igazi
A problémám, erről sehol nem találok infót, mekkora a legnagyobb kazi, amit elvisz ez a váltó, már mindenki 1x12-est tol (Rival AXS, Force AXS vagy montis AXS Eagle váltóval stb.).
Futottatok bele ilyesmi infóba esetleg valahol, vagy láttatok ilyen bringát a neten mostanság (1x11, hátul régi eTap váltó, viszonylag nagy kazival)?
Kizárt, hogy sok más ember küzdene itt hasonló "problémákkal" , de azért leírom, mire jutottam. A régi fajta 11-sebességes eTap, leánykori nevén 'RD-RED-E-A1' is tuningolható WolfTooth Roadlink segítségével (ilyenem van most, mármint A1-es 1st gen eTap váltó), kb. 11-36t-ig szépen működik. Sajnos ennek a váltónak az egyik gyenge pontja a láncfeszítő, nem ideális 1x11-hez, sokan írták.
A szép csendesen, tavaly piacra dobott SRAM Red eTap RD-RED-E-A2 már sokkal jobb, csillapított lácfeszítőt kapott. SRAM-ék trükkösek, short cage-zsel adják, de ez is elmegy 33t-ig, B-tension csavar birizgálással többé-kevésbé 36t-ig. A maximum 40t-hez sajnos kell az előbb említett WolfTooth Roadlink. 40t fölé cage csere, erre a Garbaruk ad megoldást: https://garbaruk.com...tml?category=15
Tartozik hozzá egy a WolfTooth Roadlinkhez hasonló link itt is, akár 50t vagy 52t is működhet vele. Őrület ára van, hagyom egyelőre az egészet a fenébe.
Ha már régi 11-sebességes SRAM: szintén szép csendben, de kijött egy Firmware frissítés a SRAM Force AXS és Red AXS fékváltókarokra, mostantól használhatóak a régi 11-sebességes SRAM Red eTap váltókkal. Ez mindenképpen jó hír a magamfajta 1st gen eTap használóknak, hiszen már nem gyártják a régi fékváltókarokat. Plusz nekem mechanikus fékhez való fékváltókarjaim vannak - és bizony nem cserélném le szívesen egy SRAM 'olajos' (jó, DOT5 fékfolyadékos) rendszerre, remélem évekig kitart még.
zscs módosította - 2021. december 29. - 11:21
- Kisherceg és Rabbit kedveli ezt
#114
Írta 2021. december 27. - 20:34
A CX gépemet gondoltam 2x11-ről 1x11-re alakítani. Így hátra feltehetnék szélesebb gumit a mostani max. 33-as helyett. Minden szélesebb beleérhet az első Red eTap átdobó akksijába.
Hátul a régi eTap váltó 2x11-el 11-28t kazit kezel hivatalosan. (B-tension csavarral és 1 szemmel hosszabb lánccal, de a váltás rovására talán a 11-30t még elmegy egyébként - de ez most mellékes.)
Szóval a terv:
- hátsó régi (1st gen) eTap wifli helyett az új, gyorsabb eTap 11-speed váltó, ez 2x11-ben is 11-32t kazit kezel hátul
- 44 vagy 46t narrow-wide tányér előre
- hátra a lehető legnagyobb kazi. Gondolom 1x11-ként a 11-36t sima ügy, de a 10-42t lenne az igazi
A problémám, erről sehol nem találok infót, mekkora a legnagyobb kazi, amit elvisz ez a váltó, már mindenki 1x12-est tol (Rival AXS, Force AXS vagy montis AXS Eagle váltóval stb.).
Futottatok bele ilyesmi infóba esetleg valahol, vagy láttatok ilyen bringát a neten mostanság (1x11, hátul régi eTap váltó, viszonylag nagy kazival)?
#115
Írta 2021. december 27. - 18:08
Én 2 ok miatt választottam az 5 karost: reméltem, hogy könnyebb szerezni hozzá olcsó tányért (ez valamennyire igaz is, ahogy olvasom a topicot), és jobban is tetszett. Az enyém valami Sram Apex 350 vagy 351 vagy 350-1 kar, nem felsőkategória, meg sajna GXP, de pont a modern és a klasszik kinézet között van
Meg acél tengelyes... :-/
De ilyen 5x110-es BCD-re van 40-es NW tányérom, ha ez lenne döntés.
Én ezek alapján tennék egy próbát egy aprós (vagy a linkelt) váltós kistányérral, de elfogult vagyok... annak majdnem olyan jónak kéne lennie, mint a nerró-vájdnak.
őszintén szólva, nem is emlékszem, mikor láttam legutóbb 5 csavaros kart. :/ lehet, hibás a logikám, de a legjobbnak egy grx kar vagy egy aprózott 104BDC montis kar+NW tányér beszerzése tűnik, mert mindkettőt tudom használni (vagy könnyedén továbbadni) akkor is, ha ez a projekt (eeegen, folyamatban van a Ronin
egyenesOG kormányosítása) befuccsolna.
szóval akkor a bike24 az ajánlott, ők nem paktáltak le a magyar királyi csigapostával?
ZolkoW módosította - 2021. december 27. - 18:08
#116
Írta 2021. december 23. - 15:51
Visszakanyarodva a egytányérosítás buktatóihoz, ha a hajtókarcsere is felmerült már, én lehet, hogy a BCD 110/5 csavart is megnézném. Lehet, hogy egyszerűbb 40t-nél, mint a 104/4. Utóbbinál 38 felett szűkül a választék.
őszintén szólva, nem is emlékszem, mikor láttam legutóbb 5 csavaros kart. :/ lehet, hibás a logikám, de a legjobbnak egy grx kar vagy egy aprózott 104BDC montis kar+NW tányér beszerzése tűnik, mert mindkettőt tudom használni (vagy könnyedén továbbadni) akkor is, ha ez a projekt (eeegen, folyamatban van a Ronin egyenes OG kormányosítása) befuccsolna.
szóval akkor a bike24 az ajánlott, ők nem paktáltak le a magyar királyi csigapostával?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#117
Írta 2021. december 23. - 01:24
- Kisherceg kedveli ezt
#118
Írta 2021. december 22. - 17:54
Bike-Components az DHL és utána MPL, nem is tudsz mást kijelölni.
Feladás gyors, DHL gyors, MPL lassabb. Én mindig a céghez rendelem ezeket, ismernek, illetve még az MPL-es is felveszi a céges csomagokat a központban mert tudja, hogy valaki átveszi munkaidőben. Nálam 5-7 munkanap alatt át szokott futni a BC (vezetéknevem mindig a cégnevem, a keresztnevem meg teljes nevem, ez így mindenhol bejött eddig).
Íze, nagyon régen rendeltem már külföldről, így megkérdezem: bike24 vagy bike-components kivel küldi a szajrét?
- Rabbit kedveli ezt
#119
Írta 2021. december 22. - 17:44
Osztrák - Magyaror út idő 2nap
Utana dhl átadja kiralyi postának, egy hónapot ül a 70es postán.
Elmentem érte, mondja a nő, hogy márpedig ő ki nem keresi nekem a küldeményt mert sok van.
Rá 1 hetre a gls kihozta..
#120
Írta 2021. december 22. - 16:00
Az a baj, hogy ezek a németek (szerintem a többi is) kb mind átadják a magyar postának a végkiszállítást, csak a Németországból elhozásig van pl a DHL kezében.
De hogy EU-n belüli csomagot is levámoltak - ez mindent visz!! Remélem Zsolti lebokszoltad velük és belátták a hülyeségüket és nem kellett fizetni.
- Rabbit kedveli ezt