Hüvelykujjas váltótémához, én most egy hajlított kormány végébe dugós verziót fontolgatok, 1x12-esben persze. Hidrós TRP fékkarral kombinálva.
ezt majd szeretném látni!
Hüvelykujjas váltótémához, én most egy hajlított kormány végébe dugós verziót fontolgatok, 1x12-esben persze. Hidrós TRP fékkarral kombinálva.
ezt majd szeretném látni!
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Kivételesen mázlim van akkor, hogy véletlen a slx-be tenyereltem tavaly. Még szomorkodtam is, hogy nem xt.
Viszont, ezzel is volt kaland, elvitte belőle a cica a rögzítőcsvart, ami a bilincshez fogja. Keresgéltem, hogy melyik bowdenház kolompol a kormánynál, így vettem észre, a műanyag ház tartotta a helyén az egészet. Eszembe nem jutott volna, hogy az a csavar nincs meghúzva, bevallom.
Mondjuk én szerintem soha nem fogok 5500 km-t menni ezzel. :-)
Hüvelykujjas váltótémához, én most egy hajlított kormány végébe dugós verziót fontolgatok, 1x12-esben persze. Hidrós TRP fékkarral kombinálva.
Fel sem fogom....még 8 sebességgel kezdtem/-tünk ilyen Shimano váltókarokat használni, alig hallottam panaszt róluk az utóbbi 25 évben. Erre most meg elfelejtik, hogy is kell ezt jól gyártani?
Esetleg nem lehetne egy kis WD40-et belőni abba a váltókarba?
Kolléganőm olcsó U-lakatja megázott néhányszor, az is pont úgy működött (mert az is volt kicsit) mintha rozsdás fémlapok csúsznának egymáson. Na, azt megküldtem WD40-el, jobb lett mint új korában. Esetleg szoruló váltóbowden is egyszer újraéleszthető vele.
Kisherceg! Teccik az a felső kar! (én ezekre izgulok :-)))
marton módosította - 2022. június 29. - 23:20
Új 12-es Shimano váltást használ valaki XT-t vagy XTR-t? A váltókarra lennék kíváncsi. Kifejezetten sok a panasz rájuk és ha jól értettem, SLX viszont már megbízható és jó.
Esetleg rájött már valaki, mi okozhat a váltókarban rugótörést? (kissé túlkönnyített/alultervezett mechanika mellé rosszul beállított végállás csavar + túlerőltetett váltás például, ilyesmire tudok gondolni)
Én vagy 15 évig ilyen 8 sebességes Shimano felső karokkal jártam és nagyon imádtam használni. https://bicyclehobo....thumb-shifters/
Utána 6 évig 10es SLX váltókarjaim voltak. Elvoltam vele de éreztem, ha váltok új bringára, mindent megteszek hogy megint felső karom legyen.
Az új 12 sebességes bringám SLX karokkal érkezett de én személyre szabtam, lecseréltem ilyen karokra: https://www.bike-dis...althebel-rechts
Én nem akartam 12 sebességet nyomkodni, a felső kar sokkal gyorsabb szerintem. Ízlés dolgában nincs vita! Ezt vagy szereti vki vagy nem. (bár ahhoz használni is kell, hogy vki véleményt mondjon róla. Ilyen meg szerintem egyedül kb csak én vagyok itt a fórumon...(az országban )
bátorkodok előhozakodni... ugyan nem 12-es és nem mikrosift, de SunRace M96 8-as kart használtam, illetve a nejem jelenleg is használja a bringáján. azt nem állítanám, hogy gyorsabb mint a símanó féle gyorstüzelő, de van egyfajta varázsa.
az viszont, hogy a Shimano XT 12s kar ilyen vacak (máshol is olvastam már), szomorú. eddig az XT etalon volt. (bár nálam a 10s "bevezetése" óta a saint, amihez mindent mérek, de semmi nem jött a közelébe...)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Én vagy 15 évig ilyen 8 sebességes Shimano felső karokkal jártam és nagyon imádtam használni. https://bicyclehobo....thumb-shifters/
Utána 6 évig 10es SLX váltókarjaim voltak. Elvoltam vele de éreztem, ha váltok új bringára, mindent megteszek hogy megint felső karom legyen.
Az új 12 sebességes bringám SLX karokkal érkezett de én személyre szabtam, lecseréltem ilyen karokra: https://www.bike-dis...althebel-rechts
Én nem akartam 12 sebességet nyomkodni, a felső kar sokkal gyorsabb szerintem. Ízlés dolgában nincs vita! Ezt vagy szereti vki vagy nem. (bár ahhoz használni is kell, hogy vki véleményt mondjon róla. Ilyen meg szerintem egyedül kb csak én vagyok itt a fórumon...(az országban )
marton módosította - 2022. június 29. - 16:39
Új 12-es Shimano váltást használ valaki XT-t vagy XTR-t? A váltókarra lennék kíváncsi. Kifejezetten sok a panasz rájuk és ha jól értettem, SLX viszont már megbízható és jó.
Esetleg rájött már valaki, mi okozhat a váltókarban rugótörést? (kissé túlkönnyített/alultervezett mechanika mellé rosszul beállított végállás csavar + túlerőltetett váltás például, ilyesmire tudok gondolni)
Nekem pontosan 5500 km után adta meg magát a 8100-as kar. Egy kerékpáros sorstársnál korábban pár hónappal előtte ugyanez történt. Itt írnak a lehetséges okokról:
https://www.mtbr.com...tently.1150763/
Nekem szerencsére gariban cserélték, úgyhogy remélem most megint egy ideig nyugtom lesz:)
Új 12-es Shimano váltást használ valaki XT-t vagy XTR-t? A váltókarra lennék kíváncsi. Kifejezetten sok a panasz rájuk és ha jól értettem, SLX viszont már megbízható és jó.
Esetleg rájött már valaki, mi okozhat a váltókarban rugótörést? (kissé túlkönnyített/alultervezett mechanika mellé rosszul beállított végállás csavar + túlerőltetett váltás például, ilyesmire tudok gondolni)
zscs módosította - 2022. június 29. - 07:25
oouchhh... https://youtu.be/XyAbIpOO0Zs?t=151
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Szia, csak külsöcsapágyast vegyél, DUB, olcsóbb hxp, meg a tuti Ht2, ennyi
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne tőlem jobban hozzáértőkhöz
Egy Dema Barro 3.0 biciklim van, 150 kilómmal is hajtom, viszont a hajtómű cserére szorul. Jelenleg egy négyszögtengelyes van benne, és erősen gondolkodom integráltra (vagy legalább Octalink-re) váltani. Olvastam olyanról, hogy nem kellő váz stabilitás esetén nem annyira érezhető a különbség, de azért gondolom jóval strapabíróbb lenne alattam is.
Amit egyelőre kinéztem:
- Hajtómű: Alivio FC-T4060 44/32/22
- Középrész: Shimano Deore SM-BB52
Szerintetek ehhez a vázhoz, meg hozzám passzolna ez a "upgrade"? Érdemes valamire még figyelnem? Vagy elég lenne egy ár/érték arányban kellemesebb Octalink kombó?
Üdv,
Ádám
Sziasztok!
12-es shimano patentszem biztonságosan újrahasználható?
Tudom, hogy hivatalosan nem, személyes tapasztalat érdekelne.
Köszi
Én vettem 12s sunrace patentszemet. Azt lehet kézzel nyitogatni kedvedre, és passzol a shimano lánchoz. A váltást nem befolyásolja.
Sziasztok!
12-es shimano patentszem biztonságosan újrahasználható?
Tudom, hogy hivatalosan nem, személyes tapasztalat érdekelne.
Köszi
Kizárt, hogy sok más ember küzdene itt hasonló "problémákkal" , de azért leírom, mire jutottam. A régi fajta 11-sebességes eTap, leánykori nevén 'RD-RED-E-A1' is tuningolható WolfTooth Roadlink segítségével (ilyenem van most, mármint A1-es 1st gen eTap váltó), kb. 11-36t-ig szépen működik. Sajnos ennek a váltónak az egyik gyenge pontja a láncfeszítő, nem ideális 1x11-hez, sokan írták.
A szép csendesen, tavaly piacra dobott SRAM Red eTap RD-RED-E-A2 már sokkal jobb, csillapított lácfeszítőt kapott. SRAM-ék trükkösek, short cage-zsel adják, de ez is elmegy 33t-ig, B-tension csavar birizgálással többé-kevésbé 36t-ig. A maximum 40t-hez sajnos kell az előbb említett WolfTooth Roadlink. 40t fölé cage csere, erre a Garbaruk ad megoldást: https://garbaruk.com...tml?category=15
Tartozik hozzá egy a WolfTooth Roadlinkhez hasonló link itt is, akár 50t vagy 52t is működhet vele. Őrület ára van, hagyom egyelőre az egészet a fenébe.
Ha már régi 11-sebességes SRAM: szintén szép csendben, de kijött egy Firmware frissítés a SRAM Force AXS és Red AXS fékváltókarokra, mostantól használhatóak a régi 11-sebességes SRAM Red eTap váltókkal. Ez mindenképpen jó hír a magamfajta 1st gen eTap használóknak, hiszen már nem gyártják a régi fékváltókarokat. Plusz nekem mechanikus fékhez való fékváltókarjaim vannak - és bizony nem cserélném le szívesen egy SRAM 'olajos' (jó, DOT5 fékfolyadékos) rendszerre, remélem évekig kitart még.
Végül mégis bevállaltam a hátsó váltót. Persze nem lesz 1x11-es rendszer belőle, marad a 2x11 és a gyári kanál. Egyik utolsó darabot rendeltem meg, ami Európában elérhető volt. (Már egy sincsen, sehol!)
Tapasztalataim a következők: végre rendes láncfeszítést ad a váltó! Sőt, a váltás minősége, pontossága az XX1 Eagle AXS szintje egyértelműen. Maga a váltó működése 1.5-2x is gyorsabb lehet, mint a régi *-A1 (Gen1) verzióé. Ami árnyalja a képet: a váltókarok mozdítására ez is sajnos hasonlóan későn reagál, mint a régi. De ezt már megszoktam.
Kár, hogy ennyit filóztam ezen az ugrade-en, mert nagyon komoly minőségi ugrást adott.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
TA lanckereknel irjak, hogy jo regi monti karokra, de ahogy neztem mas nem is nagyon van, biztos kapni mas webshopban is:
www.bike-components.de/en/components/drivetrain/chainrings/?m66012filterMount=5-arm&m66012filterPitch%2520Circle%2520Diameter~~%2520mm%5B0%5D=110&m66012filterPitch%2520Circle%2520Diameter~~%2520mm%5B1%5D=74&m66012filterManufacturer=TA
nekem ugy tunik, 36-os 110-es tanyerbol csak woolf tooth van narrow wide-ban, mas gyartotol 38-as a legkisebb, de alin biztos talalhatsz, ott mar nem keresgeltem: www.bike-components.de/en/Wolf-Tooth-Components/110-BCD-Gravel-CX-Road-Chainring-p76896/
Köszi az infókat! Már néztem én is ezeket.
Egyébként nem ragaszkodom a 36-osra, sőt inkább a 38-as, vagy a 40-es is jó lenne.
Ilyeneket nézegettem még, lehet egy próbát megérne, mit bírnak kopás ügyileg? Van valakinek tapasztalata ezzel a gyártmánnyal?
https://www.ebay.com/itm/403329116690