Milyen bringa lesz ez? Vmi monti? Vagy gravel? Vagy...?
Mekkora tányér van tervben?
Milyen bringa lesz ez? Vmi monti? Vagy gravel? Vagy...?
Mekkora tányér van tervben?
Szimpatikus lenne a Shiamno Alfine hajtómű az egytányérosítási elképzeléseimhez, van választék láncvonalból és tányérokból is. De persze a Shimano a Q faktor értékét nem listázza. Gyanítom, hogy országútis lesz az érték, sajnos....
Ebben tudna valaki segíteni esetleg?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Szimpatikus lenne a Shiamno Alfine hajtómű az egytányérosítási elképzeléseimhez, van választék láncvonalból és tányérokból is. De persze a Shimano a Q faktor értékét nem listázza. Gyanítom, hogy országútis lesz az érték, sajnos.... Ebben tudna valaki segíteni esetleg?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
+1
Apum bringájára ezt vettem, szuper pedál, jól tapad, mentem vele pár karikát és tényleg jó, van benne anyag és nem horror áron.
+1 tőlem is, évek óta használom a pedelecen. Szuper cucc.
https://www.youtube....p5kn4b1M&t=207s a csapágyak számát illetően.... szóval nem teljesen van úgy, ahogy el lett mondva. tulajdonképpen a lánc is "csapágyas". azt nem számolja. a bringákon minimum 2 fajta csapágy van. golyós, és sikló. a pedálokban előfordul görgős is. na mind1. legalább magyarul van.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
+1GR500
Az "ipari csapágyas" is lehet egy rakás fos, csak ennek a 2 varázslatos szónak ne ugorj be.
Titkos tippem a Shimano bármelyik pedálja, nagyon tartósak, kb. gondozásmentesek (2 évente szétszeded, átkened, elég neki) pedig nem is "iparicsapágyasak".
https://bringabutik....:shimano?page=1
Szerintem egy normálisabb villogóval sokkal többet teszel a biztonságodért, mint a pedálon lévő prizmához ragaszkodni.
Köszi az infót. Ezek a Shimano azért elég nehezek. Több, mint 500 gramm, legalább 200 grammal nehezebb, mint egy átlagos pedál. Ez már azért nem elhanyagolható különbség. Bár, ha ez az ára a tartósságnak, akkor akár meg is érheti.
Az "ipari csapágyas" is lehet egy rakás fos, csak ennek a 2 varázslatos szónak ne ugorj be.
Titkos tippem a Shimano bármelyik pedálja, nagyon tartósak, kb. gondozásmentesek (2 évente szétszeded, átkened, elég neki) pedig nem is "iparicsapágyasak".
https://bringabutik....:shimano?page=1
Szerintem egy normálisabb villogóval sokkal többet teszel a biztonságodért, mint a pedálon lévő prizmához ragaszkodni.
Sziasztok!
Pedál vásárlását tervezem (sima pedál) többnyire városi, országúti és ritkán könnyű terepi használatra. Évente legalább 5000 km-t megyek mindenféle időjárási körülmények között. A fő szempont a strapabíróság, tartósság, karbantartás-mentesség, de az is előny, ha aránylag könnyű is, ja és legyne rajta prizma. Utána olvasgattam, hogy milyen fajták léteznek, de nem tudtam eldönteni eddig, melyik felépítésű enne optimális számomra. Egyelőre az ipari csapágyas tűnik a legszimpatikusabbnak (a mostanit nem is tudom, hogy milyen, szakszervizben cseréltettem korábban, most magam akarom).
Milyet ajánlotok? Vagy mindegy is, mert 1-2 év alatt úgyis tönkremegy? A mostani már nagyon a végét járja, lötyög, kattog, nyikorog. Kb. 2-3 évet bírt ki.
Edited by husevotelefonfulke, 2023. April 15. - 21:57.
Már bőven a vírus előtt azzal fogadtak a kedvenc boltomban, mikor ilyen octalinkes recsegős bajom volt (nem találtam hozzá a szerszámot, így bevittem), hogy cserealkatrész nincs.
Pedig ez tényleg kedvenc bolt, nem hiszem, hogy azóta javult a helyzet.
bbes300 pl beszerezhető elfogadható időn belűl, csak gondolom nem újban gondolkodunk a minimál büdzsénél
Edited by Bikertigger, 2023. April 14. - 21:32.
0,7/1,8/2,5mm nem biztos, hogy ezzel előrébb lenne, de akár működhet is.
Már bőven a vírus előtt azzal fogadtak a kedvenc boltomban, mikor ilyen octalinkes recsegős bajom volt (nem találtam hozzá a szerszámot, így bevittem), hogy cserealkatrész nincs.
Pedig ez tényleg kedvenc bolt, nem hiszem, hogy azóta javult a helyzet.
Sziasztok!
Nem porosodik véletlenül vkinél egy octalinkes monoblokk régi xt karhoz, 73-as szélességgel és 126-os tengelyhosszal? Bátyámnak próbálok legózni minimálbüdzséből és 118-as tengellyel kiállva pont finoman karcolja a vázat a tányér...
Hézagold ki a jobb csészét a vékonyabbik, ht2-eshez való gyűrűvel.
Nekem az a véleményem, hogy az ebike-kal (plusz a gyakorlatlan váltással) együtt jár a sűrűbb lánc- és sorcsere. De a hátsó váltó pont nem az az alkatrész, ami elhasználódik, a mostani váltómban (sima deore 10x) közel 18.000 km van. Ez alatt már elhasználtam egy Bosch Performance motort és egy 500-as akkupakkot is. Szóval akinek van pénze majomra... az vegyen kicsit sűrűbben kopó alkatrészeket, de ne bonyolítsuk a rendszert még több inkompatibilis alkatrésszel, mert már így is egy lexikont kell átolvasni, ha éppen a megszokott alkatrész nincs és ki kell váltani valami más gyártó termékével - ami manapság egyre gyakoribb.
Teljesen igazad van - és valóban a váltó nem fontos a csoportból, de a lánc és a sor igen - de ne felejtsd el, hogy óriási számban használnak olyan userek ebike-ot akik látni sem akarják a szervízt és fogalmuk sincs a szervizek esetleges intervallumáról de ezek mellett még rosszul is váltanak, össze-vissza .
Nekem az a véleményem, hogy az ebike-kal (plusz a gyakorlatlan váltással) együtt jár a sűrűbb lánc- és sorcsere. De a hátsó váltó pont nem az az alkatrész, ami elhasználódik, a mostani váltómban (sima deore 10x) közel 18.000 km van. Ez alatt már elhasználtam egy Bosch Performance motort és egy 500-as akkupakkot is. Szóval akinek van pénze majomra... az vegyen kicsit sűrűbben kopó alkatrészeket, de ne bonyolítsuk a rendszert még több inkompatibilis alkatrésszel, mert már így is egy lexikont kell átolvasni, ha éppen a megszokott alkatrész nincs és ki kell váltani valami más gyártó termékével - ami manapság egyre gyakoribb.
Edited by karakoram, 2023. February 18. - 11:50.
Rémlett, hogy olvastam róla, persze nekem is keresnem kellett. 2011 április végi újdonság, Pinkbike, Bikerumor és többi nagy oldal is hozta. https://www.pinkbike...drivetrain.html
https://bikerumor.co...rds-compatible/
2021-ben és 2022 első felében volt a legnagyobb áruhiány az iparágban, szerintem azért felejtődhetett el ennyire. Talán nem jutott el elég darab a gyártókig és így még inkább ritka a használt piacon.