Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#10781
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Egy ilyen rendszernek mennyi a karbantartás igénye, illetve az élettartama vajon?

#10782
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.014 hozzászólás
nekem hiányozna lefelé rombolás közben a lánc csörgése-zörgése :)
__________________

#10783
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 hozzászólás
nekem is nagyon szimpatikus ez a megoldás, remélem lassan össze is jön majd egy...

#10784
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

Posted Image



Rég ilyet kéne használnunk...
A gyártók lehúznak még pár bõrt a láncváltós rendszerrõl, aztán majd minden jóra fordul: agyváltó és bordásszíj hatás.



#10785
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nem tudok rola hogy lehetne kulon kapni oket
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#10786
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.361 hozzászólás
XT fogsorhoz lehet külön kapni a kis lánckerekeket?Vagy annyiba kerül,hogy nem érdemes így cserélni....?Eddig mindig komplett sort cseréltem.

#10787
Atikaaa

Atikaaa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 hozzászólás
Posted Image

#10788
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
73-as hazba 68-as mono nem lesz jo. tortenet vege.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#10789
SP!T

SP!T

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás
Hali! Nemrég írtam, hogy rossz méretû (rövid) monót kaptam a boltban. A bal hajtás közelebb van a vázhoz kb 4mm-el. Visszamentem a boltba, hogy ez a 113/68as nem jó, adjon nagyobbat. Õ erre azt válaszolta, hogy az azért nem lesz jó, mert akkor a jobb oldali hajtáson lévõ lánctányér túlságosan távol lesz a váztól (ss rendszer) és nem lesz egyenes a láncvonal. Illetve a különbség ígyis úgyis megmarad, mert a hoszabb monó jobbra is nagyobb lesz és balra is. Tehát eltérés meg fog maradni.

Erre komolyan nincs megoldás? Egy mongoose fireball-ról van szó amúgy.

#10790
Mew

Mew

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
gyakorlatban is... (nállam legalábbis)

Q faktor:az integrált karok tengelyei hosszabbak,mint az isis vagy octalinkes karok monojaié,így a hajtókar-pedál is "távolabb kerül" a váztól...(a lábad kintebb lesz a megszokottnál;van akiknél ez problémát okoz)

#10791
repasibalint

repasibalint

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.627 hozzászólás
Q faktor lényegében mit takar?

#10792
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás

ez igaz bizonyos isis-es rendszerekre is (howitzer)

elméletben:D

#10793
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.014 hozzászólás

integrált rendszer:
elõnyei:
-nagyobb a csapágyak közti távolság -->szélesebb alátámasztás --> merevebb rendszer
-csapágyak, csapágyház "vázon kívül" --> nagyobb csapágyak --> nagyobb élettartam


ez igaz bizonyos isis-es rendszerekre is (howitzer)
__________________

#10794
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Nekem, ha egy dolgot kellene kimelni, a legnagyobb különbség a merevség. És ezt igazából akkor vettem észre, amikor csináltam egy téli bringát és újra volt szerencsém a négyszögtengelyes rendszerhez (bár igaz, hogy ez nem isis, octalink)

#10795
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
no akkor: nem feltétlen kisebb tömeg ;) /ez típustól függ../
integrált rendszer:
elõnyei:
-nagyobb a csapágyak közti távolság -->szélesebb alátámasztás --> merevebb rendszer
-csapágyak, csapágyház "vázon kívül" --> nagyobb csapágyak --> nagyobb élettartam
-tengelyre integrált a kar egyik része --> kevesebb hibalehetõség mintha mind2 kar bordás kapcsolattal csatlakozna a középrészhez
-egyszerû szerelhetõség

hátránya:
-nagyobb Q-faktor /megszokod és remélhetõleg nem okoz egészségügyi problémát/

#10796
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Int.: Kisebb tömeg, nagyobb merevség és Q faktor (ez általában hátrány), spéci szerszám ehhez is kell (Octalinhez is kell monoblokkbehajtó, hajtókarlehúzó). A víztûréssel kapcsolatban az utóbbi hetekben volt pár negatív post.

#10797
izomhod

izomhod

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.538 hozzászólás
Sziasztok!

Mi az alapvetõ különbség az integrált hajtókar és az isis-es monoblokkos rendszer között?

Elõnyök-hátrányok, szerelhetõség, kenés, víztûrés, tömeg, ilyesmik érdekelnek.

köszi

#10798
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
ok, köszi szépen a segítséget :)

#10799
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Ha szorul nyomd a 2 lapot elõször egymés felé, aztán a csapokat egymás felé...remélem így érthetõ :)

#10800
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
erre gondoltam, ami csavarhúzóval müködik: Posted Image