Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#10801
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
igen. neha szorul, akkor eleg kinszenvedos, de ugy kell nyilnia
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#10802
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

nehogy szetfeszitsd csavarhuzoval mert akkor eldobhatod. ugyanugy nyilik mint a sram patentszem.


Tudom, hogy láma kérdés, de pontosan hogy is? Egymásfelé tolom kézzel a csapokat a két végérõl?

#10803
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nehogy szetfeszitsd csavarhuzoval mert akkor eldobhatod. ugyanugy nyilik mint a sram patentszem.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#10804
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

ha ugyanarra a kmc patentszemre gondolunk, akkor igen. elég egy laposfejû csavarhúzó.


Sajnos most fotón nem tudom megmutatni, de olyan a felépítése, hogy mindkét oldalon van egy "lyuk" a vájatok végén, de asszimetrikus módon, szóval baloldanon elöl van, míg jobboldalt pont ellenkezõleg.

Ha szétfeszítettem, csak kézzel vissza kell patintani?

Azért kérdem, mert van nálam egy ismeretlen eredetû patentszem, de azt kézzel nem tudtam összepattintani, bár lehet azért, mert el is van picit görbülve az oldallapja (bár új, sosem volt használva), ezáltal a csapok sem párhuzamosak.

#10805
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
ha ugyanarra a kmc patentszemre gondolunk, akkor igen. elég egy laposfejû csavarhúzó.

#10806
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Sziasztok!


KMC patentszemet hogyan, mi módon lehet bontani? Még nem bontottam patentszemet, de azt tudom, hogy valamelyiket kézzel is lehet, valamelyiket meg nem. Amit nem kézzel kell, azt csak egy csavarhúzóval szétveszítem?

Ha ebben tudna valaki segíteni azt megköszönném.

#10807
SP!T

SP!T

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás

az baj, az ugy nem lesz jo. vidd vissza hogy hozzanak egy megfelelo meretut.


Hát igen, akkor ez lesz sajnos. Leszedni meg már nem tudom. Nincs hajtókarleszedõm ehhez a rendszerhez csak a régi kockás monohoz. Úgyhogy a levételét is oldhatják meg... :) Remélem ennek a költségeit nem akarják rám verni. Számlát sem voltak képesek adni, úgyhogy bármit kinézek belõlük. :( Köszönöm a választ!

#10808
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
az baj, az ugy nem lesz jo. vidd vissza hogy hozzanak egy megfelelo meretut.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#10809
SP!T

SP!T

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás
Hali! Vettem egy Bike+ ISIS Extreme II monoblokkot a vázamhoz. Beleraktam a vázba, de azt vettem észre, hogy a bal oldal ha teljesen ráhúzom a jobbos után, simán beljebb szorul meg mint a persely amibe belemegy. Ez normális?

Illetve a két hajtókar érdekessége: a bal oldali a láncvillához mérten közelebb van, mint a jobb. Ez hogy? Lehet nem elég hosszú a monó? Bevittem a boltba direkt a vázat és úgy kértem kimondottan ehhez...

Pls help! :) Thx!

Szerk: megmértem a hosszát, amibe belemegy. 73mm Amit kaptam monot az 68as. Akkor ez a baj, hogy rossz monót kaptam? :(

#10810
Invi_08

Invi_08

    vendég

  • fórumtag
  • 39 hozzászólás
Köszi, szétszedem és meglesem!

#10811
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
racsnimechanizmus van szetkopva, vagy serulve. valoszinuleg. bele kel nezni es kiderul hogy javithato vagy nem.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#10812
Invi_08

Invi_08

    vendég

  • fórumtag
  • 39 hozzászólás
Csáó!
Adott egy single speed agy(konuszos), 13as fogaskerékkel. Néha, ha állva tekerek, ugrik egyet, nagy kattanás kiséri és megy tovább a tekerés. Sem elõl, sem hátul nem ugrik el a lánc a lánckeréken. Mi leht itt a probléma??Orvosolható? :o

#10813
LonGleY

LonGleY

    vendég

  • felfüggesztett
  • 92 hozzászólás

LonGleY: biztos h itt érdemes kezdeni a könnyítést? :chin:
ha a tartósság a lényeg akkor acél tányér, ha számít a súly akkor alu. sokba lenne az a 2 tányér titániumból...

Rendben. :]

te mit használsz csavarlazításra?

Meglepõ lesz, de.. _csavarlazítót_! :]]

#10814
tangens

tangens

    vendég

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás

Nekem úgy tûnik megmaradnak a jó állapotban lévõ Hone csapágyaim, amik talán kompatibilisek azzal, amit keresel. Megbeszélhetjük, ha érdekel.

Annyit tennék hozzá a kérdésedhez, hogy WD40-et nem vinnék a bringa közelébe semmilyen esetre sem. Csavarlazító, tárcsaféktisztító, normális láncolaj, zsír, esetleg néhol szilikonspray. Váltóra: szétszedés, törlés, zsírzás vagy olajozás, de nem az a tisztító-kenõ-mosogató-sütõ öszvér szutyok.

De hogy az én kérdésem is reklámozzam: hol tudok venni titán lánctányérokat? Alapvetõen nagyker érdekelne. :]


sajnos a lánctányérokban nem tudok segíteni.

szerintem nincs olyan, hogy hone csapágy, sh ht2-es integrált csapágy hone, xt, lx ugyanazt kapta, talán xtr van külön (de gyanús, hogy csak a színe más, a tömítése szemre ua, a csapágygolyó meg nem kerámia). ha nem használtad még, esetleg érdekel, bár kíváncsi lennék, te miért cserélted le:)

wd40et én is csak csavarlazításra meg pucolásra használom, de arra meg a jelek szerint nem túl jó. te mit használsz csavarlazításra?

a váltó meg (xt shadow) a trapéz csapágyazásánál csikorog, ott nem bontható, bár szétkapom azért, hátha.

kösz, üdv, tg

#10815
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
LonGleY: biztos h itt érdemes kezdeni a könnyítést? :chin:
ha a tartósság a lényeg akkor acél tányér, ha számít a súly akkor alu. sokba lenne az a 2 tányér titániumból...

#10816
LonGleY

LonGleY

    vendég

  • felfüggesztett
  • 92 hozzászólás

(...)

Nekem úgy tûnik megmaradnak a jó állapotban lévõ Hone csapágyaim, amik talán kompatibilisek azzal, amit keresel. Megbeszélhetjük, ha érdekel.

Annyit tennék hozzá a kérdésedhez, hogy WD40-et nem vinnék a bringa közelébe semmilyen esetre sem. Csavarlazító, tárcsaféktisztító, normális láncolaj, zsír, esetleg néhol szilikonspray. Váltóra: szétszedés, törlés, zsírzás vagy olajozás, de nem az a tisztító-kenõ-mosogató-sütõ öszvér szutyok.

De hogy az én kérdésem is reklámozzam: hol tudok venni titán lánctányérokat? Alapvetõen nagyker érdekelne. :]

#10817
tangens

tangens

    vendég

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás
Sziasztok,

némi karbantartási segítségre lenne szükségem, kb. elhárítandó a sárkárokat a bringámon.

Milyen ht2 xt kompatibilis középcsapágyat ajánlotok? Nekem a shimano nem tûnik nagyon tartósnak, az még hagyján, hogy beállt hétfõn a fele a bringámon, de a feleségemén úgy, hogy életében nem volt terepen a trekkingjével és nem látott még magasnyomásút és azzal amúgy is vigyázni szoktam. Szóval shimanot inkább csak akkor, ha van trükk is, hogy ne álljon be a piszok szó hallatán. (csak kézzel szoktam a bal kar csavarját a hozzávaló tekerõizével ráhúzni, itt esetleg lehet, hogy nem vagyok elég precíz...)

Ill: van valamilyen célszersszám, amivel oldani lehet berágott (valszeg túlhúztam nyomatékkulccsal 13Nm) lánctányércsavart (nagy és középsõ kerék)? Elforog a teljes kombó, pedig fújkáltam wd40nel. Torxos kívülrõl ugye, a belsõ oldalon meg már elmartam okosan azt a két kis hornyot, amibe szerszámot lehetne illeszteni. Vagy marad a fúró és új csavarok?

Valamint: ha a sebváltó trapéza recseg, amikor kézzel nyomkodom (ergo van benn homok valahol), mivel lehetne kipiszkálni/tisztítani? Említett wd40en csak röhög a nyomorult.

Köszönöm elõre is, tg

#10818
LonGleY

LonGleY

    vendég

  • felfüggesztett
  • 92 hozzászólás
Végül valószínûleg nem garanciáztatják a kiszakadt pedálmenetes Hone hajtómûvem, bár még futok egy kört.

Helyette 180 mm-es Race Face Atlas jön – lánctányérok nélkül, mert úgyis másmilyeneket szeretnék rá (48-36-26). Az alsó alu lenne, a felsõ kettõ pedig acél vagy titán. Na, a kérdésem a titánra vonatkozik, hogy lehet-e valami márkában külön szerezni? Jó lenne súlyt csökkentgetni, ha már ilyen brutál a kar. Köszi!

#10819
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 hozzászólás
A bal oldali kart leszedtem. A jobb oldali, amin integralva van a tengely, nah az nem jon ki. Eddig siman kihuztam a tengelyt a monoblokkbol, de most lotyog, de nem jon ki.

Elore is koszonom.

#10820
szili

szili

    vendég

  • fórumtag
  • 67 hozzászólás

És mennyi hézagoló volt a csészék alatt? Nem mindegy.


Arra sajnos nem emlékszek. Köszi a segítséget!