Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#10801
Írta 2009. június 04. - 11:41

RAUH-Welt
B E G R I F F
#10802
Írta 2009. június 04. - 11:31

nehogy szetfeszitsd csavarhuzoval mert akkor eldobhatod. ugyanugy nyilik mint a sram patentszem.
Tudom, hogy láma kérdés, de pontosan hogy is? Egymásfelé tolom kézzel a csapokat a két végérõl?
#10803
Írta 2009. június 04. - 11:19

RAUH-Welt
B E G R I F F
#10804
Írta 2009. június 04. - 10:52

ha ugyanarra a kmc patentszemre gondolunk, akkor igen. elég egy laposfejû csavarhúzó.
Sajnos most fotón nem tudom megmutatni, de olyan a felépítése, hogy mindkét oldalon van egy "lyuk" a vájatok végén, de asszimetrikus módon, szóval baloldanon elöl van, míg jobboldalt pont ellenkezõleg.
Ha szétfeszítettem, csak kézzel vissza kell patintani?
Azért kérdem, mert van nálam egy ismeretlen eredetû patentszem, de azt kézzel nem tudtam összepattintani, bár lehet azért, mert el is van picit görbülve az oldallapja (bár új, sosem volt használva), ezáltal a csapok sem párhuzamosak.
#10805
Írta 2009. június 04. - 10:43

#10806
Írta 2009. június 04. - 10:35

KMC patentszemet hogyan, mi módon lehet bontani? Még nem bontottam patentszemet, de azt tudom, hogy valamelyiket kézzel is lehet, valamelyiket meg nem. Amit nem kézzel kell, azt csak egy csavarhúzóval szétveszítem?
Ha ebben tudna valaki segíteni azt megköszönném.
#10807
Írta 2009. június 03. - 23:50

az baj, az ugy nem lesz jo. vidd vissza hogy hozzanak egy megfelelo meretut.
Hát igen, akkor ez lesz sajnos. Leszedni meg már nem tudom. Nincs hajtókarleszedõm ehhez a rendszerhez csak a régi kockás monohoz. Úgyhogy a levételét is oldhatják meg...


#10808
Írta 2009. június 03. - 23:37

RAUH-Welt
B E G R I F F
#10809
Írta 2009. június 03. - 22:51

Illetve a két hajtókar érdekessége: a bal oldali a láncvillához mérten közelebb van, mint a jobb. Ez hogy? Lehet nem elég hosszú a monó? Bevittem a boltba direkt a vázat és úgy kértem kimondottan ehhez...
Pls help!

Szerk: megmértem a hosszát, amibe belemegy. 73mm Amit kaptam monot az 68as. Akkor ez a baj, hogy rossz monót kaptam?

#10810
Írta 2009. június 03. - 15:13

#10811
Írta 2009. június 03. - 14:58

RAUH-Welt
B E G R I F F
#10812
Írta 2009. június 03. - 14:14

Adott egy single speed agy(konuszos), 13as fogaskerékkel. Néha, ha állva tekerek, ugrik egyet, nagy kattanás kiséri és megy tovább a tekerés. Sem elõl, sem hátul nem ugrik el a lánc a lánckeréken. Mi leht itt a probléma??Orvosolható?

#10813
Írta 2009. június 03. - 10:22

Rendben. :]LonGleY: biztos h itt érdemes kezdeni a könnyítést? :chin:
ha a tartósság a lényeg akkor acél tányér, ha számít a súly akkor alu. sokba lenne az a 2 tányér titániumból...
Meglepõ lesz, de.. _csavarlazítót_! :]]te mit használsz csavarlazításra?
#10814
Írta 2009. június 02. - 19:46

Nekem úgy tûnik megmaradnak a jó állapotban lévõ Hone csapágyaim, amik talán kompatibilisek azzal, amit keresel. Megbeszélhetjük, ha érdekel.
Annyit tennék hozzá a kérdésedhez, hogy WD40-et nem vinnék a bringa közelébe semmilyen esetre sem. Csavarlazító, tárcsaféktisztító, normális láncolaj, zsír, esetleg néhol szilikonspray. Váltóra: szétszedés, törlés, zsírzás vagy olajozás, de nem az a tisztító-kenõ-mosogató-sütõ öszvér szutyok.
De hogy az én kérdésem is reklámozzam: hol tudok venni titán lánctányérokat? Alapvetõen nagyker érdekelne. :]
sajnos a lánctányérokban nem tudok segíteni.
szerintem nincs olyan, hogy hone csapágy, sh ht2-es integrált csapágy hone, xt, lx ugyanazt kapta, talán xtr van külön (de gyanús, hogy csak a színe más, a tömítése szemre ua, a csapágygolyó meg nem kerámia). ha nem használtad még, esetleg érdekel, bár kíváncsi lennék, te miért cserélted le:)
wd40et én is csak csavarlazításra meg pucolásra használom, de arra meg a jelek szerint nem túl jó. te mit használsz csavarlazításra?
a váltó meg (xt shadow) a trapéz csapágyazásánál csikorog, ott nem bontható, bár szétkapom azért, hátha.
kösz, üdv, tg
#10815
Írta 2009. június 02. - 19:27

ha a tartósság a lényeg akkor acél tányér, ha számít a súly akkor alu. sokba lenne az a 2 tányér titániumból...
#10816
Írta 2009. június 02. - 17:05

Nekem úgy tûnik megmaradnak a jó állapotban lévõ Hone csapágyaim, amik talán kompatibilisek azzal, amit keresel. Megbeszélhetjük, ha érdekel.(...)
Annyit tennék hozzá a kérdésedhez, hogy WD40-et nem vinnék a bringa közelébe semmilyen esetre sem. Csavarlazító, tárcsaféktisztító, normális láncolaj, zsír, esetleg néhol szilikonspray. Váltóra: szétszedés, törlés, zsírzás vagy olajozás, de nem az a tisztító-kenõ-mosogató-sütõ öszvér szutyok.
De hogy az én kérdésem is reklámozzam: hol tudok venni titán lánctányérokat? Alapvetõen nagyker érdekelne. :]
#10817
Írta 2009. június 02. - 17:01

némi karbantartási segítségre lenne szükségem, kb. elhárítandó a sárkárokat a bringámon.
Milyen ht2 xt kompatibilis középcsapágyat ajánlotok? Nekem a shimano nem tûnik nagyon tartósnak, az még hagyján, hogy beállt hétfõn a fele a bringámon, de a feleségemén úgy, hogy életében nem volt terepen a trekkingjével és nem látott még magasnyomásút és azzal amúgy is vigyázni szoktam. Szóval shimanot inkább csak akkor, ha van trükk is, hogy ne álljon be a piszok szó hallatán. (csak kézzel szoktam a bal kar csavarját a hozzávaló tekerõizével ráhúzni, itt esetleg lehet, hogy nem vagyok elég precíz...)
Ill: van valamilyen célszersszám, amivel oldani lehet berágott (valszeg túlhúztam nyomatékkulccsal 13Nm) lánctányércsavart (nagy és középsõ kerék)? Elforog a teljes kombó, pedig fújkáltam wd40nel. Torxos kívülrõl ugye, a belsõ oldalon meg már elmartam okosan azt a két kis hornyot, amibe szerszámot lehetne illeszteni. Vagy marad a fúró és új csavarok?
Valamint: ha a sebváltó trapéza recseg, amikor kézzel nyomkodom (ergo van benn homok valahol), mivel lehetne kipiszkálni/tisztítani? Említett wd40en csak röhög a nyomorult.
Köszönöm elõre is, tg
#10818
Írta 2009. június 02. - 16:35

Helyette 180 mm-es Race Face Atlas jön – lánctányérok nélkül, mert úgyis másmilyeneket szeretnék rá (48-36-26). Az alsó alu lenne, a felsõ kettõ pedig acél vagy titán. Na, a kérdésem a titánra vonatkozik, hogy lehet-e valami márkában külön szerezni? Jó lenne súlyt csökkentgetni, ha már ilyen brutál a kar. Köszi!
#10819
Írta 2009. június 02. - 14:41

Elore is koszonom.
#10820
Írta 2009. június 01. - 20:54

És mennyi hézagoló volt a csészék alatt? Nem mindegy.
Arra sajnos nem emlékszek. Köszi a segítséget!