Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#10561
Írta 2009. július 06. - 20:14

Monoblokk és a váz közé megy, ez a kialakításából látszik. A monoblokk kialakítása lehetõvé teszi ezt (hézagoló gyûrû helyett ez megy jobboldalra)
#10562
Írta 2009. július 06. - 20:10

Korábban már kaptam segítséget láncfeszítõ ügyben, most végre konkretizálódott, és kérdezni szeretnék:
Van egy Hardy 2 Disc-em, és kinéztem egy Truvativ Shiftguide láncfeszítõt, de fogalmam sincs, hogyan kell felszerelni ezt a BB mount-ot. Mert ugye itt nincsenek csavarok, mint az ISCG-nél, csak a középrész, Truvativ Howitzer


Köszönöm!
#10563
Írta 2009. július 06. - 20:09

Benzin, brigéciol, láncolaj, rongy a kulcsszó
Megtalálod a részleteket a Kenõanyagok topikban.
http://forum.bikemag...read.php?t=1101
#10564
Írta 2009. július 06. - 20:05

Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e a láncot zsírban kifõzni? Benzinben nem merem beáztatni, mert félek, hogy kioldja a gyári zsírt a csészékbõl.
Vagy hogyan tisztítsam, hogy jó legyen?

Láncmosón kívül...
Köszi elõre is!
#10565
Írta 2009. július 06. - 18:46

(Elõre elnézést kérek a kissé nem ideillõ postért, de végignéztem a teljes fórumot, de nem találtam csak agyakkal foglalkozó fórumot.)
Keresek használt, bontott, alkatrésznek felhasználható 2006-os Shimano Deore hátsó agyat FH M-510 kódjellel.
A szabadonfutóra lenne szükségem belõle, más részén akár kisebb hiba is lehet.
(Az apróhirdetõt is végignéztem és ott sem találtam belõle.)
Köszönöm szépen elõre is!
#10566
Írta 2009. július 06. - 18:39

2000-ben kapta meg az XT [FC-M751] es az LX [FC-M571] az Octalink rogzitest, viszont onnantol a csillag ra van preselve a hajtokarra, igy nem bonthato. es csak 4karos tanyerokkal jon.
a megoldas a FC-M950/1/2-es XTR [1996-tol 2002-ig gyakorlatilag] azon cserelheto a csillag, volt 5karos verzio, es octalinkes. cserebe bazi nehez hozza monoblokkot kapni.
igy nez ki:

vagy vehetsz uber dragan Middleburn-t. ISIS tengelyes rogzites, olyan [szinu-formaju-meretu] lanctanyert kersz hozza amilyet akarsz. csak ugy nem olcso. es egy rendesen mukodo ISIS monoblokk szinten.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#10567
Írta 2009. július 06. - 17:51

Egy LX, XT vagy XTR hajtókar átalakítása lenne a cél.
Ha jól tudom, akkor az 1996-os XTR hajtókar legnagyobb tányérja egy központi anyával rögzült. Létezik olyan megoldás is, hogy nem a komplett lánckerék rögzül ilyen módon, hanem csak az azokat tartó csillag?
Másféle megoldások is érdekelnek. (alapból 5 karos hajtómûvek egyrészt azért nem játszanak, mert régiek másrészt, mert a hollowtech valamint az octalink/integrált rögzítés fontos lenne, a régebbi karok pedig tudtommal nem ilyen technológiával készültek.)
#10568
Írta 2009. július 05. - 22:21

Nem vagy vele egyedül, gyakori probléma saras versenyek után. A 7574 hsz-ben leírtam ott megtalálod, most a hetedik oldal.Hali!
Tavaly vettem egy integrált deore hmû szettet, azóta ment télen-nyáron.
Most egy kb 5 napos(!) kihagyás után megmozgatva a hajtókarokat alig akart elindulni, és sziszegõ hangot ad. Egy rövid tekeréssel javítottam a helyzeten, de a sziszegés és a szorulás nem szûnt meg. Nc, meg kéne szûntetni az effektet. A szett egyszer lett beépítve, azóta nem nyúltam hozzá, gõzborotva és slag nem kínozta. Már beépítéskor is sûrû zsír volt benne, de az természetes.
------------
Szerintetek:
1. A csapágy cserére szorul, esetleg gariban (épp az 1. év vége elõtt vagyok) cserélhetõ. (Ez utóbbi kereskedõ függõ?)
2. A csapágy berhelhetõ. (Az van ráírva, hogy ne szedd szét, dehát a mikróra is rá van írva, h ne száríts benne kiskutyát, aztán mégis szárítunk.)
3. Hát ezt besz*tad, köcsög.
------------
Ha valaki kifejtené, hogy miért, azt is megköszönném, továbbá érdekelne, hogy egyedüli vagyok-e a problémával. Ha nagyon common story, akkor bocs, rákerestem pár kifejezéssel, de nem adott találatot.
thx 4 help
#10569
Írta 2009. július 05. - 21:15

A jó alapos zsírozás jutott eszembe legelõször a recsegéssel szemben, de nem volt kéznél a zsír. Másnap jó alaposan megkínáltam vele, és csodák csodája megszûnt a zaj, továbbra is szépen lopakodik a fixi:)
A kilazulásra természetesen a zsír nem megoldás, csak a menetrögzítõ. Az viszont tényleg nem jó másra, csak kilazulás elleni biztosításra, mivel megfelelõ nyomatékkal oldható a ragasztás! Így lett ez a loctite dolog kitalálva. (nézzétek el nekem szerencsétlen "elméleti" gépészmérnök vagyok;)
Szóval az négyszöget, meg a csavarfej alját zsírozni kell, a menetre meg loctite mehet, és jól meghúzni.
Üröm az örömömben, hogy a hajtókar leszedésekor a csavart helyén tartó kis sapka (emiatt nyomja le a tengelyrõl magát a hajtókar) elveszett suhanás közben

#10570
Írta 2009. július 05. - 21:09

Lánctányér csavar néven keresd.XT hajtómûvemhez keresek piros hajtómû csavarokat!
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#10571
Írta 2009. július 05. - 20:47

Tavaly vettem egy integrált deore hmû szettet, azóta ment télen-nyáron.
Most egy kb 5 napos(!) kihagyás után megmozgatva a hajtókarokat alig akart elindulni, és sziszegõ hangot ad. Egy rövid tekeréssel javítottam a helyzeten, de a sziszegés és a szorulás nem szûnt meg. Nc, meg kéne szûntetni az effektet. A szett egyszer lett beépítve, azóta nem nyúltam hozzá, gõzborotva és slag nem kínozta. Már beépítéskor is sûrû zsír volt benne, de az természetes.
------------
Szerintetek:
1. A csapágy cserére szorul, esetleg gariban (épp az 1. év vége elõtt vagyok) cserélhetõ. (Ez utóbbi kereskedõ függõ?)
2. A csapágy berhelhetõ. (Az van ráírva, hogy ne szedd szét, dehát a mikróra is rá van írva, h ne száríts benne kiskutyát, aztán mégis szárítunk.)
3. Hát ezt besz*tad, köcsög.
------------
Ha valaki kifejtené, hogy miért, azt is megköszönném, továbbá érdekelne, hogy egyedüli vagyok-e a problémával. Ha nagyon common story, akkor bocs, rákerestem pár kifejezéssel, de nem adott találatot.
thx 4 help
#10572
Írta 2009. július 05. - 12:47

Sziasztok!
XT hajtómûvemhez keresek piros hajtómû csavarokat!
De az ebike-on és a ride bike-nál is elfogyott!
Tudtok-e ajánlani más boltot ahol lehet is kapni vagy rendeljem meg?
Ment egy privát ez ügyben.

#10573
Írta 2009. július 05. - 12:27

#10574
Írta 2009. július 04. - 23:35

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#10575
Írta 2009. július 04. - 23:31

XT hajtómûvemhez keresek piros hajtómû csavarokat!
De az ebike-on és a ride bike-nál is elfogyott!
Tudtok-e ajánlani más boltot ahol lehet is kapni vagy rendeljem meg?
#10576
Írta 2009. július 03. - 22:34

Itt a loctite nem segít."
Nos ha jól, és figyelmesen olvasom akkor szerinted a ,,loctite" nem segít a csavar rögzítésében amivel helyére húzod a kart, viszont a zsír az okés. Az általam leírt példák arra próbáltak rávilágítani miszerint egy bicajon számtalan helyen alkalmaznak ,,loctitet" csavarok rögzítésére. Személy szerint nekem az országúti bicajom négyszögtengelyes és a baloldali hajtókar csavarja makacsul ki-ki lazult, hiába zsíroztam. Aztán tettem a csavarra menetrögzítõt és azóta elvan, vagy tíz éve ,,barátom".
#10577
Írta 2009. július 03. - 21:43

oh értem csak mert nekem ugrabugra volt hasonló hajtással(ha jól láttam a tied egy lx vagy xt)nekem xt volt de nem jött be pedálnál megadta magát de túladtam rajta:Dmost meg itt keresgélek integrált acél hajtást de nem nagyon van használható típusA félszemes dolog csak azért van mert volt annyi eszem, hogy jó vázat vettem csak nem csúszópapucsosat, azóta van frankó feszítõ ami nos szûk tartományban garantálja az élményt.
Nem ugra bugra, gyakorlatilag allinone felhasználás. (városi mászkálás, kisebb túrák, de mtb is mostanában)
Ami megadta neki a kegyelemdöfést pl. pár nappal ezelõtt kõszegi túra írottkõvel mindennel együtt. (32/15 nagyon kemény hegyre most valami könnyebbet akarok belõni)
#10578
Írta 2009. július 03. - 21:24

Nem ugra bugra, gyakorlatilag allinone felhasználás. (városi mászkálás, kisebb túrák, de mtb is mostanában)
Ami megadta neki a kegyelemdöfést pl. pár nappal ezelõtt kõszegi túra írottkõvel mindennel együtt. (32/15 nagyon kemény hegyre most valami könnyebbet akarok belõni)
#10579
Írta 2009. július 03. - 21:04

ez miylen bringán és felhasználásra volt?(félszemes láncból itélve street ugrabugra)ha igen akor lenne pár kérdésem hajtásról:DSrácok mindjárt megõrülök.
Rájöttem, hogy a félszemes lánc szar, mert nyúlik (ki is nyúlott rendesen). Nem tudom hány km-t mentem vele, de két hónapig volt a bringán, rendes feszességgel meg olajozva.
Vettem jóféle wipperman láncot. Felteszem, hát olyan hangja van mint egy tanknak, kattog, recseg, stb. Elöl sima acél lánctányér, hátul talpas széles lánckerék. Egyszerre tettem fel õket.
Egyszerûen fogalmam sincs miért ad ilyen hangot, hiszen a lánc rendesen kenve volt, ennyi használat alatt meg ha tropára vágtam a teljes rendszert akkor az elég gáz. Hajtómû finoman forog ahogy a hátsó agy is meg a kazetta is. Amit észrevettem, hogy a lánckerék záróanya lelazult, nemtudom mióta van így. Ja meg a lánckerék króm vagy nikkel bevonata a lánccal érintkezõ helyeken le van kopva/pattogva.
Még illusztrálom a problémát egy-egy képpel a lánctányérról és a lánckerékrõl, hogy (bár tudom ez nem telejósda) ezek ránézésre mennyire kopottak, illetve lehetnek-e a jelenség okai.
Kérdés: melyik alkatrész(eket) gyújtsam föl?
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
#10580
Írta 2009. július 03. - 21:01

azért kérdeztem mert crc n olvastam kritikákat és sok oylan volt aki hosszas felhasználás után ezt tudta rolla mint negatívum elmondani linkelem mirõl lenne szóarra nem kell tenni, az nem tart semmit sem.
el kellene mar felejteni ezt a mindent ragasztunk mindent tulhuzunk izombol szerelesi modot mert semmi jora nem vezet.
http://www.chainreac...x?ModelID=10614
gondoltam erre a problémára lehetne megoldás a menet ragasztó mind a két csavarhoz (a bal kar csavarhoz és a tengelyráhúzóra is) olvasd el mit ír aszem az utcsó komentelõ akkor megérted.szerintem jól értettem a problémát amit leírt