Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#9901
Posted 2009. December 26. - 23:13

Lemértem ex XT-t, ami van ithon kb. 2,5mm széles volna, ha leesztergálnám a fogakat róla.
Az aktuális KCNC-m 240gr körül mozog (4mm, igaz kemény), de a készitett sokkal könyeb volna.
Túrázni kellene, tapasztalat valakinek?
Ha behajolna is, müxene a kicsi elöl.
#9902
Posted 2009. December 26. - 23:02

#9903
Posted 2009. December 26. - 22:48

#9904
Posted 2009. December 26. - 22:45

2*9-nél végigváltható az összes sebesség anélkül, hogy a lánc beleérne az átdobóba?
Nekem már sikerült így beállítani, szóval nem lehetetlen. Mondjuk nálam alapból nem 2 fix állása van a váltókarnak, mert microindexes X.0 markolatváltót használok.
#9905
Posted 2009. December 26. - 22:13

#9906
Posted 2009. December 26. - 19:51

#9907
Posted 2009. December 26. - 19:37

És hol lehet 38 fogas tányért szerezni, ami nem DH?
Apróban utánanéztem, de csak DH-s van. Ebike-on találtam egy Aliviot, az jó buli lenne?
Nekem is alivio talán, valami 411-es tányér. Egyetlen hátránya, hogy mivel acél, így nem könnyû, ellenben beszerezhetõ. Ha erõs vagy, akkor pedig elég az 1tányér és mehet fel az alu SS/DH 38as tányér.

#9908
Posted 2009. December 26. - 19:27

Apróban utánanéztem, de csak DH-s van. Ebike-on találtam egy Aliviot, az jó buli lenne?
#9909
Posted 2009. December 26. - 19:04

Félek, a 38 kevés lesz. Maratonoznék vele, teljesítmény-orientáltan. (de szép szó
) Utánanéztem a 40 fogasnak, nemnagyon fellelhetõ seholsem, vagy drága pénzért. Egyébként a 38 fogas tányérokon mindig van váltássegítés? A DH tányérokon is?
DH tányéron nincsváltássegítés.
A 38×11-es áttétel 100as pedálcsapásszámmal gumimérettõl függõen 42-43km/h-t jelent. Gondold végig, hogy mikor tekersz tartósan 45 felett és ennek megfelelõen mérlegelj.

#9910
Posted 2009. December 26. - 17:51


#9911
Posted 2009. December 26. - 17:29

Gondolkodom, hogy elõre két tányért tegyek. a 24 - 42 életképes még? Akár monti, akár outi átdobó viszi?
24-hez inkább 38 vagy 40, a 42 sok lesz, terhelés alatt nem lesz az igazi, sõt...
Monti váltónál nekem a magasságon sem kellett állítani, ugyanabban a pozícióban viszi a 24-38-at mint a 22-32-44-et. Országúti váltók általában 16os fogszámkülönbséggel elboldogulnak, csak többnyire alsóhúzásúak.
#9912
Posted 2009. December 26. - 15:10

#9913
Posted 2009. December 25. - 23:04

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#9914
Posted 2009. December 25. - 20:42

régóta használok sram patentszemet, de nem tapasztaltam még ilyet, hogy szétnyílt volna.
számszerû adatot nem tudok mondani, de szerintem, ha havonta 2-3x is cserélgeted egy évet biztosan kibír. évente meg az a 300 ft egy patentszemért nem olyan nagy összeg...
http://picasaweb.google.com/Bigtibike
#9915
Posted 2009. December 25. - 14:39

#9916
Posted 2009. December 25. - 13:00

számszerû adatot nem tudok mondani, de szerintem, ha havonta 2-3x is cserélgeted egy évet biztosan kibír. évente meg az a 300 ft egy patentszemért nem olyan nagy összeg...
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#9917
Posted 2009. December 25. - 12:56

Szétjöhetnek menet közben?
#9918
Posted 2009. December 25. - 00:08

Egyszerû matek az egész. Úgy kell kiszámítani (az áttételeket), hogy mennyivel nehezebb hajtani, hogy elosztod az elsõ tányér fogszámát a hátsó tányér fogszámával és minél nagyobb az érték annyival nehezebb hajtani. pl 32/18 az kb egyenlõ a 42/24Hali!
Jelenleg 32-es tányért használok elõl. Hátul 8 sebességem van. Ha lecserélném az elsõ tányért egy nagyobbra (42-es), mennyire lenne nehezebb vagy könnyebb hajtani ?
4-es és 5-ös sebességben szoktam használni.
Kopott már ez a 32-es tányér és olcsón tudok szerezni egy 42-eset ráadásul Truva DH tányér.
A sebesség mindent megold.
#9919
Posted 2009. December 24. - 23:57

Hali!
Jelenleg 32-es tányért használok elõl. Hátul 8 sebességem van. Ha lecserélném az elsõ tányért egy nagyobbra (42-es), mennyire lenne nehezebb vagy könnyebb hajtani ?
4-es és 5-ös sebességben szoktam használni.
Kopott már ez a 32-es tányér és olcsón tudok szerezni egy 42-eset ráadásul Truva DH tányér.
Valamint Hajtókar cseréjét tervezem a 2010-es Deore-ra (Jelenleg Hussefeltem van, de szintén nagyon használt).
Deore mennyire bírná a keményebb igénybevételt? Pl.:János-hegy.
Legtöbbet városi tekergésre használnám, de nyáron terepre is mennék.
nekem is van hussefeltem és integrált deore hajtómûvem is,de a hussefeltet használom midnenféle extrém(ebb) felhasználásra,deore-t pedig lazább tekerésekhez
10 fogszámkülönbséget pedig megfogsz érezni,nehezebb lesz hajtani-36rol váltottam 42-re,eleinte eléggé szokatlan volt,de hamar hozzá lehet szokni,lábad is hozzáerösödik viszonylag gyorsan,csak eleinte inkább pörgess és ugy szokasd hozzá a térdedet,aztán fokozatosan terheld
#9920
Posted 2009. December 24. - 23:29

Tehát egy Hussefelt jobb, mint egy Deore? Integráltat vennék egyébként.
Elõbb utóbb viszont eljön az ideje, hogy cseréljem a hajtókaromat. Az integrált megoldás tetszik, talán áldozok rá többet és veszek egy LX-et.
A lánctányéros kérdésemre tud valaki válaszolni ?